Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 12:42

Kookaburra schreef:
Wie o wie weet welk liedje ik bedoel?
De intro van onderstaand nummer (tot +/- 0.06) lijkt ontzettend op een ander lied. Maar zelf kom ik er niet op :=

[ Video ]

Het is een nacht van Guus Meeuis
House of the rising Sun komt ook in me op, en ik denk dat Still Loving You van The Scorpions ook niet gek ver gezocht is idd :j

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 13:10

marley93 schreef:
Kookaburra schreef:
De intro van onderstaand nummer (tot +/- 0.06) lijkt ontzettend op een ander lied. Maar zelf kom ik er niet op :=

[ Video ]

Het is een nacht van Guus Meeuis
House of the rising Sun komt ook in me op, en ik denk dat Still Loving You van The Scorpions ook niet gek ver gezocht is idd :j

De 1e 6 seconden of zo? Another 45 miles to go van the Earring.

Bloesem21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 14:12

Kookaburra schreef:

[ Video ]

Nobody's wife van Anouk dacht ik gelijk aan! Maar de andere suggesties hoor ik er nu ook in haha

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 14:25

hagelslag schreef:
Ik gok idd de 2 grote sws idd courgette.
[ [url=m/1BCW1q.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit zijn sowieso courgettes. Die heeft mijn zusj opgekweekt.
Maar ook daar zie je verschillende jonge bladen. Zowel rond als ovaal vormig

Die onderste twee zijn de eerste die opkomen en zijn de…kiembladen of hoe ze ook heten. Die zien er idd altijd anders uit. Da’s iig bij me blijven hangen van Biologie ;-) .

Cerosa

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 17:53

En ik vind het dan weer lijken op Als ze er niet is, van de Dijk :D :')

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 17:55

Afbeelding

Ik krijg de afgelopen dagen steeds dit in beeld. Ik kan hem verslepen en gewoon op cancel drukken, dan gaat ie weg, maar komt ie even later weer terug. Iemand anders die ik losjes ken heeft het ook. Kan dit een virus zijn? Mijn systeemscan is wel helemaal schoon, maar misschien is het een nieuwe vorm van malware oid. Hoe kom ik hiervan af? ;(

(ik vraag het hier omdat ik geen IT-troubleshoot topic kon vinden, maar misschien is die er wel?)

Het gaat trouwens om een Samsung laptop met Windows 11.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 17:58

VuurVleugels schreef:
[ [url=m/fWRJSH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik krijg de afgelopen dagen steeds dit in beeld. Ik kan hem verslepen en gewoon op cancel drukken, dan gaat ie weg, maar komt ie even later weer terug. Iemand anders die ik losjes ken heeft het ook. Kan dit een virus zijn? Mijn systeemscan is wel helemaal schoon, maar misschien is het een nieuwe vorm van malware oid. Hoe kom ik hiervan af? ;(

(ik vraag het hier omdat ik geen IT-troubleshoot topic kon vinden, maar misschien is die er wel?)

Het gaat trouwens om een Samsung laptop met Windows 11.

Is het alleen in Adobe?

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 17:59

Nee overal :(

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 18:21

Ik denk dan toch dat ik Guus Meeuwis bedoel. Guus Meeuwis spookt steeds door mijn hoofd, maar ik hoor 'het is een nacht' er niet in _O- Maar Marley dus wel (meteen).

Wel heel grappig. Ik hoor nu de andere nummers er ook in De rising sun, Anouk... :D

DuoPenotti schreef:
ergens moest ik aan de scorpions denken, still loving you, maar ze lijken toch echt niet op elkaar. Toch schoot die mij te binnen.

En mijn god wat voor geluid komt er uit die keel van die kerel..... :brr:

Haha, sorry not sorry _O- Ze hebben een heel goed nummer, en via daar kwam ik uit bij deze :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 19:46

thequeensmum schreef:
Nummer van Guus Meewis?

Ja, Het is een nacht van Guus Meeuwis. Je vraagt of ik zin heb in een sigaret, tis 2 uur ‘s nachts, we liggen op bed in een hotel in een stad waar niemand ons hoort etc etc etc.

En de eerste tonen lijken ook op Layla van Eric Clapton.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 22:42

Welke zetmeellijm is het sterkste voor papier?
tarwebloem
maïzena
aardappel
(kleef)rijst
cassave/tapioca
anders

Het papier moet verlijmd worden door het te doordrenken met waterige lijm op natuurlijke basis en daarna vlak te laten drogen. Vervolgens moet het droge papier kunnen worden opgerold.
Bij lijm van tarwebloem ontstaan soms blazen tijdens het oprollen omdat de lijm op plaatsen loslaat.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 23:01

Hmm, geen idee, ik wist geloof ik niet dat je met die dingen kan plakken :)
Wel nog in deze lijn de tip dat als je ooit papieren labels op glas wilt plakken, je dat heel goed kan doen met melk. Papier instrijken, overtollig vocht wegdeppen, klaar.

Misschien dat je er ook wel papier mee aan papier kan plakken :’)

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 23:16

Kookaburra schreef:

[ Video ]

misschien een idee om de band zelf te vragen?
ze maken de muziek zelf, dus ze weten je vast wel te helpen!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 23:29

axel_1997 schreef:
Welke zetmeellijm is het sterkste voor papier?
tarwebloem
maïzena
aardappel
(kleef)rijst
cassave/tapioca
anders

Het papier moet verlijmd worden door het te doordrenken met waterige lijm op natuurlijke basis en daarna vlak te laten drogen. Vervolgens moet het droge papier kunnen worden opgerold.
Bij lijm van tarwebloem ontstaan soms blazen tijdens het oprollen omdat de lijm op plaatsen loslaat.

Wij gebruikten vroeger Crackfree met krantenpapier/toiletpapier om het op ballonen te plakken, maar ik durf niet te zeggen of dat na het drogen nog op te rollen is. https://www.drogist.nl/crackfree-stijfs ... Huishouden .

Misschien kan het wel als je het meer verdunt: https://www.ouderwetsewinkel.nl/stijfsel.html .

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 09:24

Waarom kan ik tijdens het hardlopen niet wachten tot ik klaar ben, maar heb ik daarna wel zin in de volgende keer? :o? Vind ik het nou leuk of niet??

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 10:51

JudithGigi schreef:
Waarom kan ik tijdens het hardlopen niet wachten tot ik klaar ben, maar heb ik daarna wel zin in de volgende keer? :o? Vind ik het nou leuk of niet??

Haha, zo herkenbaar. Ik had dit ook altijd.

Ik denk dat het is omdat het erna voldoening geeft, als je klaar bent. Tijdens het lopen is het soms toch afzien, waardoor je klaar wilt zijn.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 11:07

:+ Ik ben tijdens het lopen ook alleen maar aan het bedenken of ik pauze mag, of ik een kortere weg naar huis mag nemen, enzovoorts...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 21:32

Insta-vraagje!

Ik beheerde al een half jaar een insta-account voor mijn werk via mijn eigen mailadres. Stond heel wat op, veel volgers, we hebben het nodig voor een reis over een maand.
Nu hield mijn telefoon er ineens mee op. Ik kocht een nieuwe maar als ik daar op insta inlog kun je niet meer automatisch switchen naar dat account. Ik heb talloze wachtwoorden geprobeerd, maar geen eentje lukt. Dus ik klikte op 'wachtwoord vergeten' en dan zou insta een mail moeten sturen, maar er komen geen mails aan. Het mailadres klopt wel.
Iemand ervaring? Nog iets anders dat ik kan proberen?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 21:46

Iets wat je vast al gedaan hebt maar heb je je spam en ongewenste mappen al gecheckt?

Als hij daar niet in staat zou ik contact opnemen met instagram support denk ik.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 22:03

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 08:52

Ik heb schijnbaar te weinig diepe slaap in een nacht, maar wat kan ik daar aan doen? :o?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 08:54

Zorgen dat je minder gestoord wordt in je slaap? Door huisdieren / partner / geluiden / licht of weet-ik-wat...? Zodat je echt lekker diep weg kan zakken :)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 08:57

pmarena schreef:
Zorgen dat je minder gestoord wordt in je slaap? Door huisdieren / partner / geluiden / licht of weet-ik-wat...? Zodat je echt lekker diep weg kan zakken :)

Allemaal geen dingen waar ik last van heb eigenlijk haha

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 08:59

JudithGigi schreef:
Ik heb schijnbaar te weinig diepe slaap in een nacht, maar wat kan ik daar aan doen? :o?

Heb je er last van dan?

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 10:12

lieke2 schreef:
JudithGigi schreef:

Heb je er last van dan?

Ik zou zeker uitgeruster wakker kunnen worden :) 9 uur slaap is nog niet genoeg zeg maar.