Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 23:18

Maar karuna waarom heb je niet gezorgd voor een back up? Zodat deze dingen niet gebeuren.
Vooral in deze tijd is het fijn en handig dat je iemand achter de hand hebt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 23:19

Dat is wel makkelijker gezegd als gedaan hoor.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 23:20

purny schreef:
Maar karuna waarom heb je niet gezorgd voor een back up? Zodat deze dingen niet gebeuren.
Vooral in deze tijd is het fijn en handig dat je iemand achter de hand hebt

Dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.
Heel veel mensen hebben niet zomaar een backup.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 23:35

In Oostenrijk wordt nu alle horeca, toerisme en kappers 2G.
Ondanks dat Oostenrijk alsmaar al heel streng was loopt het daar ook weer op.
Het Duitse Thüringingen had zich al uitgelaten over het niet kunnen garanderen voor zorg van niet ingeente mensen. In Duitsland loopt het ook weer enorm op.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 23:49

Oh ik hoop hier ook zo op 2G. Ik ben het zo beu. Laat zsm iedereen een booster halen en gooi alles open met 2G.

Het is bijna te toevallig, maar ik lig op de bank met keelpijn, dikke klier aan één kant, vervelend gevoel op mijn borst met ademen, branderige vermoeide ogen, hoofdpijn en mijn neus doet zeer ... mijn slijmvliezen lijken een soort van opgezet en uitgedroogd. Gelukkig een lang weekend vrij. Ik zal morgen de GGD eens bellen om te vragen of je ook enkel een keelafname kunt laten doen. Want dan kan ik me telkens als ik deze klachten heb (2 á 3 dagen per week) afmelden en laten testen. banketstaaf voor de werkgever, maar dit red ik gewoon niet als ik me telkens zo slecht voel.

Ik ben bekend geweest met astmatische bronchitis, maar daar heb ik al jaren geen last van. Wel makkelijk last van mijn luchtwegen en daar lijkt het nu ook weer op. Als ik alleen keelafname mag laten doen, dan kan ik ook gewoon naar de huisarts en eens kijken of die wat kan betekenen en of ik desnoods zonder mondkapje mag werken of vervangend werk. Dit sloopt me.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 23:49

Het is wel duidelijk dat er nu omstandigheden ontstaan waarin mensen veel druk voelen om alsnog hun prikken te halen. Maar zo snel is dat in principe niet geregeld natuurlijk, als je je eerste prik nog moet, aantal weken wachten, dan 2e prik, en pas 2 weken later je QR-code... dat is ook niet echt motiverend om voor de plotselinge problemen snel een prik als oplossing te halen....

Zouden de meeste mensen dan niet voor Janssen kiezen nu...?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 23:51

Kan je daar nog steeds voor kiezen en is dat nog steeds maar 1 vaccinatie en dan 2 weken later je qr code?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 23:53

Nou precies, dat vraag ik me dus ook af :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 23:55

Vayo schreef:
Kan je daar nog steeds voor kiezen en is dat nog steeds maar 1 vaccinatie en dan 2 weken later je qr code?

nee die heeft pas veel later een code nu. Dacht 4 weken.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 00:00

Bij mijn dochter mocht ik de tweede pfizer vervroegen naar 3 weken tussen de prikken. Dat zit er bij mij ook tussen. Dan zou pfizer maar een weekje langer duren. Dan heb je met 5 weken je qr-code.
Of al na 2 weken als je een geregistreerde positieve test hebt gehad.

In Urk zijn de besmettingen echt weer enorm gestegen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 00:03

Janssen levert inderdaad maar 1 week tijdwinst op als je stipt op de 3 weken gaat zitten en is op weinig locaties meer voorradig vanwege de hogere risico's en lagere bescherming.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 09:17

Vayo schreef:
Oh ik hoop hier ook zo op 2G. Ik ben het zo beu. Laat zsm iedereen een booster halen en gooi alles open met 2G.

Het is bijna te toevallig, maar ik lig op de bank met keelpijn, dikke klier aan één kant, vervelend gevoel op mijn borst met ademen, branderige vermoeide ogen, hoofdpijn en mijn neus doet zeer ... mijn slijmvliezen lijken een soort van opgezet en uitgedroogd. Gelukkig een lang weekend vrij. Ik zal morgen de GGD eens bellen om te vragen of je ook enkel een keelafname kunt laten doen. Want dan kan ik me telkens als ik deze klachten heb (2 á 3 dagen per week) afmelden en laten testen. banketstaaf voor de werkgever, maar dit red ik gewoon niet als ik me telkens zo slecht voel.

Ik ben bekend geweest met astmatische bronchitis, maar daar heb ik al jaren geen last van. Wel makkelijk last van mijn luchtwegen en daar lijkt het nu ook weer op. Als ik alleen keelafname mag laten doen, dan kan ik ook gewoon naar de huisarts en eens kijken of die wat kan betekenen en of ik desnoods zonder mondkapje mag werken of vervangend werk. Dit sloopt me.

2G gaat hier ook niet tegen helpen. Want gevaccineerd kan je nog steeds besmet zijn en het ook doorgeven.
Iedereen testen zou hier het beste tegen helpen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 09:40

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 09:42

Suzanne F. schreef:
Vayo schreef:

2G gaat hier ook niet tegen helpen. Want gevaccineerd kan je nog steeds besmet zijn en het ook doorgeven.
Iedereen testen zou hier het beste tegen helpen.

En ook bij testen haal je niet iedereen er uit

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 09:45

Suzanne F. schreef:
Nog geen vierde golf in Zweden: is er groepsimmuniteit?
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... eit-vierde

Dit is ook wel een interessante. Zweden heeft nooit die hele strenge regels gehad toen wij die wel hadden. En nu geen 4e golf.

Ik heb het ook gelezen, maar ook daar stijgen de cijfers nu wel wat, dus wellicht nog te vroeg om te zeggen. Dan zou je bij de UK ook inmiddels lagere cijfers verwachten? Maar interessant is het wel, om te bekijken wat er in andere landen met andere methoden gebeurt.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 09:46

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 09:53

Gelukkig nemen ze België niet mee in de vergelijkingen in die artikels :))
We waren zo ongeveer de beste van de klas met de vaccinaties, maar nu ook zo ongeveer de primus met aantal besmettingen.
Al weken hebben we dubbel zoveel besmettingen als onze buurlanden en ver daarbuiten :+
Gister op het bord 446 per 100.000 inwoners over de laatste 7 dagen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:08

Pandora2 schreef:
Gelukkig nemen ze België niet mee in de vergelijkingen in die artikels :))
We waren zo ongeveer de beste van de klas met de vaccinaties, maar nu ook zo ongeveer de primus met aantal besmettingen.
Al weken hebben we dubbel zoveel besmettingen als onze buurlanden en ver daarbuiten :+
Gister op het bord 446 per 100.000 inwoners over de laatste 7 dagen.

Dat is inderdaad ook wel interessant. Maar hoe hoog is de vaccinatiegraad in België?
Dus aan de ene kant werkt vaccineren het beste, zowel qua immuniteit als tegen ziek worden. Maar het heeft eigenlijk geen invloed op het aantal besmettingen?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:15

Vaccinatiegraad volledig is voor Belgie 74.5% en voor Vlaanderen alleen 80%.
Maar het hangt een beetje af van welke site je gebruikt. Paar weken geleden zou de vaccinatiegraad in Vlaanderen nog 93% geweest zijn :+

Anyway, ik vraag mij al langer af hoe het komt dat wij zo hoog in aantallen zitten telkens. In totaal hebben we dus ook in verhouding bijna evenveel covid-doden als Brazilië... >;)
Wordt hier meer en anders getest en geteld ? Geven andere landen hun cijfers niet eerlijk vrij ?
Of noteren ze hier elke covid met een dubbel potlood ... :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:30

Maar in belgie hebben je ook grote wijken met allochtonen bij elkaar.
Volgens mij daar meer dan in andere landen.
Krijg je dan niet hetzelfde effect dan hier urk? Omdat er bekend is dat allochtone mensen minder prikken?
Dus dat ze daar het cijfer dan laten exploderen?
Geen idee of dat zo is hoor, maar zou zoiets ermee te maken hebben?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:30

In Belgie zijn al drie ziekenhuizen die geen bedden meer vrijhouden voor covidpatienten
Ik zeg : eindelijk !
Uz Gent deelde dit mee in het begin van de week ,Leuven volgde en nu ook maria middelares

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:33

besita schreef:
In Belgie zijn al drie ziekenhuizen die geen bedden meer vrijhouden voor covidpatienten
Ik zeg : eindelijk !
Uz Gent deelde dit mee in het begin van de week ,Leuven volgde en nu ook maria middelares

Voor gevaccineerden of ongevaccineerden of worden ze op één hoop gegooid?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:33

DuoPenotti schreef:
Maar in belgie hebben je ook grote wijken met allochtonen bij elkaar.
Volgens mij daar meer dan in andere landen.
Krijg je dan niet hetzelfde effect dan hier urk? Omdat er bekend is dat allochtone mensen minder prikken?
Dus dat ze daar het cijfer dan laten exploderen?
Geen idee of dat zo is hoor, maar zou zoiets ermee te maken hebben?

Ja dat is echt het probleem!!
Vlaanderen heeft een hele hoge vaccinatiegraad van 92 % maar vooral Brussel ( en rand/ wijken Antwerpen trekt dat naar beneden
De coronapas was enkel in Brussel en Wallonië verplicht dus je kan al raden wat er gebeurde :+

Dat is zoals bij jullie nu met Carnaval
Noord-limburg afgelast , zuid-limburg gaat door ??

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:37

Pandora2 schreef:
Vaccinatiegraad volledig is voor Belgie 74.5% en voor Vlaanderen alleen 80%.
Maar het hangt een beetje af van welke site je gebruikt. Paar weken geleden zou de vaccinatiegraad in Vlaanderen nog 93% geweest zijn :+

Anyway, ik vraag mij al langer af hoe het komt dat wij zo hoog in aantallen zitten telkens. In totaal hebben we dus ook in verhouding bijna evenveel covid-doden als Brazilië... >;)
Wordt hier meer en anders getest en geteld ? Geven andere landen hun cijfers niet eerlijk vrij ?
Of noteren ze hier elke covid met een dubbel potlood ... :=

Dit is in België ook sinds het begin al. Heb een kennis die ik ken via een uitwisseling en zij woont en werkt dus in België in het onderwijs maar zij kent echt veel mensen die Corona hebben gehad. Privé en in het werkveld schrijnende verhalen.
Dit heb ik dus helemaal niet. Privé gezien vallen het aantal mensen wat ik ken die Corona hebben gehad op 1 hand te tellen.
Op m’n werk is het meer (maar dat bestaat ook uit veel meer mensen ) maar ook daar staat de teller ook zo rond de 20 besmettingen. Dat is onder leerlingen en collega’s.
En dan werk ik op een plek wat voor deze provincie best een brandhaard was.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:38

Wij vieren geen carnaval, dus om eerlijk te zijn hou ik dat niet bij wie er wel en niet door laat gaan.
Maar al die dronken mensen bij elkaar zie ik ook niet als een goed idee in ieder geval.