Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vayo schreef:Oh ik hoop hier ook zo op 2G. Ik ben het zo beu. Laat zsm iedereen een booster halen en gooi alles open met 2G.
Het is bijna te toevallig, maar ik lig op de bank met keelpijn, dikke klier aan één kant, vervelend gevoel op mijn borst met ademen, branderige vermoeide ogen, hoofdpijn en mijn neus doet zeer ... mijn slijmvliezen lijken een soort van opgezet en uitgedroogd. Gelukkig een lang weekend vrij. Ik zal morgen de GGD eens bellen om te vragen of je ook enkel een keelafname kunt laten doen. Want dan kan ik me telkens als ik deze klachten heb (2 á 3 dagen per week) afmelden en laten testen. banketstaaf voor de werkgever, maar dit red ik gewoon niet als ik me telkens zo slecht voel.
Ik ben bekend geweest met astmatische bronchitis, maar daar heb ik al jaren geen last van. Wel makkelijk last van mijn luchtwegen en daar lijkt het nu ook weer op. Als ik alleen keelafname mag laten doen, dan kan ik ook gewoon naar de huisarts en eens kijken of die wat kan betekenen en of ik desnoods zonder mondkapje mag werken of vervangend werk. Dit sloopt me.
Suzanne F. schreef:Vayo schreef:Oh ik hoop hier ook zo op 2G. Ik ben het zo beu. Laat zsm iedereen een booster halen en gooi alles open met 2G.
Het is bijna te toevallig, maar ik lig op de bank met keelpijn, dikke klier aan één kant, vervelend gevoel op mijn borst met ademen, branderige vermoeide ogen, hoofdpijn en mijn neus doet zeer ... mijn slijmvliezen lijken een soort van opgezet en uitgedroogd. Gelukkig een lang weekend vrij. Ik zal morgen de GGD eens bellen om te vragen of je ook enkel een keelafname kunt laten doen. Want dan kan ik me telkens als ik deze klachten heb (2 á 3 dagen per week) afmelden en laten testen. banketstaaf voor de werkgever, maar dit red ik gewoon niet als ik me telkens zo slecht voel.
Ik ben bekend geweest met astmatische bronchitis, maar daar heb ik al jaren geen last van. Wel makkelijk last van mijn luchtwegen en daar lijkt het nu ook weer op. Als ik alleen keelafname mag laten doen, dan kan ik ook gewoon naar de huisarts en eens kijken of die wat kan betekenen en of ik desnoods zonder mondkapje mag werken of vervangend werk. Dit sloopt me.
2G gaat hier ook niet tegen helpen. Want gevaccineerd kan je nog steeds besmet zijn en het ook doorgeven.
Iedereen testen zou hier het beste tegen helpen.
Suzanne F. schreef:Nog geen vierde golf in Zweden: is er groepsimmuniteit?
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... eit-vierde
Dit is ook wel een interessante. Zweden heeft nooit die hele strenge regels gehad toen wij die wel hadden. En nu geen 4e golf.
Suzanne F. schreef:Nog geen vierde golf in Zweden: is er groepsimmuniteit?
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... eit-vierde
Dit is ook wel een interessante. Zweden heeft nooit die hele strenge regels gehad toen wij die wel hadden. En nu geen 4e golf.
Pandora2 schreef:Gelukkig nemen ze België niet mee in de vergelijkingen in die artikels![]()
We waren zo ongeveer de beste van de klas met de vaccinaties, maar nu ook zo ongeveer de primus met aantal besmettingen.
Al weken hebben we dubbel zoveel besmettingen als onze buurlanden en ver daarbuiten![]()
Gister op het bord 446 per 100.000 inwoners over de laatste 7 dagen.
DuoPenotti schreef:Maar in belgie hebben je ook grote wijken met allochtonen bij elkaar.
Volgens mij daar meer dan in andere landen.
Krijg je dan niet hetzelfde effect dan hier urk? Omdat er bekend is dat allochtone mensen minder prikken?
Dus dat ze daar het cijfer dan laten exploderen?
Geen idee of dat zo is hoor, maar zou zoiets ermee te maken hebben?
Pandora2 schreef:Vaccinatiegraad volledig is voor Belgie 74.5% en voor Vlaanderen alleen 80%.
Maar het hangt een beetje af van welke site je gebruikt. Paar weken geleden zou de vaccinatiegraad in Vlaanderen nog 93% geweest zijn![]()
Anyway, ik vraag mij al langer af hoe het komt dat wij zo hoog in aantallen zitten telkens. In totaal hebben we dus ook in verhouding bijna evenveel covid-doden als Brazilië...![]()
Wordt hier meer en anders getest en geteld ? Geven andere landen hun cijfers niet eerlijk vrij ?
Of noteren ze hier elke covid met een dubbel potlood ...