Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:32

Sorry, ik geloof er echt niks van.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:34

Op de gesloten afdeling waar ik wel eens op bezoek ging lagen ook gewoon scharen die je kon pakken om te knutselen enzo. Het lijkt me sowieso lastig om alles helemaal "veilig" te maken tenzij je iemand in een separeer stopt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:38

MarlindeRooz schreef:
Op de gesloten afdeling waar ik wel eens op bezoek ging lagen ook gewoon scharen die je kon pakken om te knutselen enzo. Het lijkt me sowieso lastig om alles helemaal "veilig" te maken tenzij je iemand in een separeer stopt.

Natuurlijk! Maar dat ze haar een mes geven als ze er om vraagt, zo simpel.. Nee dat geloof ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:38

MarlindeRooz schreef:

Tegelijkertijd kan ik me niet voorstellen dat ze gewoon scherpe messen meegeven (laten we wel wezen: met een gewoon bestekmes moet moet je wel heel fanatiek zagen wil je daarbij überhaupt door de opperhuid heen komen) en meer stampij maken over een pak koekjes op een kamer dan messen. :o

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:39

Scharen zijn niet zo scherp. Dit gaat echt om een (scherp) mes. Normaal zitten die lades op slot om deze reden! En natuurlijk kan ze ze alsnog een keer ietz te pakken krijgen, maar dat is wat anders dan ze letterlijk mee krijgen van de begeleiders, dan doe je je werk echt niet goed. Die hebben dat overigens ook gewoon gezegd, dat ze dat hebben gedaan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:44

Ik heb helaas al eens gezien hoe iemand zich opensneed met een schaar. (tijdens een les, op de middelbare school)

Ja het is altijd heel lastig zeker omdat patiënten soms kunnen banketstaaf als een brugman om toch voor elkaar te krijgen wat ze willen. Zeg niet dat het bij jouw zusje zo is maar dat is wel iets wat gebeurt. Net zoals dat als cliënten er komen dat hun hele hebben en houwen doorzocht wordt op drugs / scherpe zaken. Maar als ik op bezoek kwam mocht ik gewoon doorlopen zonder controle oid. Als ik had gewild had ik echt gekke dingen mee naar binnen kunnen nemen. Echt heel slordig hoe dat geregeld is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:46

Captain schreef:
MarlindeRooz schreef:

Natuurlijk! Maar dat ze haar een mes geven als ze er om vraagt, zo simpel.. Nee dat geloof ik niet.

Het lukte mijn zus ook telkens. Mijn zus heeft maar 1 goede instelling gehad (en ze heeft zowat overal gezeten) De andere deden echt zaken waarbij je denkt: Hoe kom je erop! Bv een zware zedendeliquent in dezelfde afdeling plaatsen met een minimum aan begeleiding. Het gevolg laat zich wel raden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:47

En toch vraag ik mij af waarom messen. Als ik kijk na hoe het in de gevangenis ga (politiebureau). Niemand krijg een mes en het enige wat je krijg is een plastic lepel die na de maaltijd ingeleverd moeten worden. Uurtje na het eten word afval opgehaald en dan gelijk controleren of ook de plastic lepel ingeleverd word. Brood smeren krijg je ook plastic lepel voor en word uurtje na uitdelen weer opgehaald met afval (trouwens alleen bij de mensen die ook boter hebben een lepel).

Geen messen, pennen of scharen in openbare ruimtes waar ook arrestanten komen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:48

Ik denk dat dit maar een half deel van het verhaal is. Weet niet waar je dit gehoord hebt, maar er zitten meer kanten aan een verhaal.

Anyways, jammer dat het niet alsnog gespoilerd wordt want ik vind dit zeer ongepast.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:49

Marcella schreef:
En toch vraag ik mij af waarom messen. Als ik kijk na hoe het in de gevangenis ga (politiebureau). Niemand krijg een mes en het enige wat je krijg is een plastic lepel die na de maaltijd ingeleverd moeten worden. Uurtje na het eten word afval opgehaald en dan gelijk controleren of ook de plastic lepel ingeleverd word. Brood smeren krijg je ook plastic lepel voor en word uurtje na uitdelen weer opgehaald met afval (trouwens alleen bij de mensen die ook boter hebben een lepel).

Geen messen, pennen of scharen in openbare ruimtes waar ook arrestanten komen.

Maar jij hebt het over een politiebureau. Dat is totaal anders dan een kliniek waar iedereen 'vrij' mag rondlopen.

Voor de rest ben ik het met Nayomie eens. Een spoiler / trigger warning voor zoiets zou ik ook wel fijn vinden.

Sterkte in ieder geval met de situatie LeStrange!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:50

Hoe bedoel je gespoilerd? ik lees geen hele schokkende zaken toch? Of misschien ben ik door de loop van de jaren wat verhard op dit gebied? :o

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:57

MarlindeRooz schreef:
Hoe bedoel je gespoilerd? ik lees geen hele schokkende zaken toch? Of misschien ben ik door de loop van de jaren wat verhard op dit gebied? :o

Automutilatie kan best triggerend zijn. Zeker als het beschrijvend is, voor mij in ieder geval. Maar ik snap dat er niet met alleen mij rekening gehouden kan worden :Y).

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:59

In dusverre over automutilatie praten dat het meer naar detail geschreven wordt, vind ik wel wat verder gaan dan alleen vertellen dat het flink mis is gegaan. Maar misschien ben ik wat beschermend in dat opzicht.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:00

MarlindeRooz schreef:

Ik denk dat je misschien toch een beetje verhard bent.
Niet banketstaaf bedoeld hoor! Ik heb het zelf ook wel een beetje.
Maar er wordt wel vrij duidelijk beschreven waar en waarmee er gesneden is en voor mensen die worstelen met automutilatie kan dat een trigger zijn en hen op ideeën brengen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:01

Ja ik merk het, had ik niet over nagedacht. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:08

Wat vreselijk, Lestrange. Ik had voor jullie gehoopt dat jullie wat meer rust zouden krijgen, maar ik kan me voorstellen dat je je nu nóg meer zorgen maakt; nu sta je al helemaal machteloos...
Lestrange01 schreef:
Ze zeiden tegen haar: "het maakt me niet uit als je je hele lichaam kapot snijd, maar niet in je gezicht want dan hebben anderen er last van"
Dit is wel echt een rare opmerking, hoorden jullie dit zelf of via je zusje? Bizar als het echt gezegd is... Hoe dan ook, sterkte. Wat een rotsituatie.

Onbelangrijker, maar ik erger me aan onnodig gemaai. :+ Naast ons kantoor (industrieterrein) is een brede groenstrook die afloopt tot in een slootje. Nu stond het gras vrij hoog, het onkruid bloeit, het stikt van de insecten, vogelnesten, salamanders, kikkers, ringslangen... Er loopt geen hond. Sloot uitbaggeren snap ik nog, maar waarom moeten ze die bermen/slootkanten nou in het broedseizoen maaien?! -O-

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:18

Iemand die 45 minuten geleden zei dat hij het “zo” komt ophalen. Zelfs met de fiets ben je er binnen 5 min. Ik zit dus al die tijd te wachten maar heb echt meer te doen dus irritatie grens is bereikt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:18

Wat heftig Lestrange! Sterkte!
En ook sterkte voor Moestuin.... :(:)

Culaccino: Woon je in onze gemeente toevallig? Hier maaien ze ook alles tijdens het broedseizoen pfff.
Gelukkig controleren de boeren WEL hun weilanden op reekalfjes voor ze gaan maaien.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:32

Ik vind het best ongepast dat hier openlijk het verhaal van Lestrange in twijfel wordt getrokken?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:32

Captain schreef:
Sorry, ik geloof er echt niks van.

Dan kun je dat gewoon voor je houden. Totaal niet sympathiek als je iemand zo te kakken zet.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:35

Captain schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik ken iemand die meerdere malen is opgenomen. En dat gebeurt ook echt niet. Vrijwel alles waarmee je jezelf kan verwonden wordt afgepakt.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:36

Nayomie schreef:
In dusverre over automutilatie praten dat het meer naar detail geschreven wordt, vind ik wel wat verder gaan dan alleen vertellen dat het flink mis is gegaan. Maar misschien ben ik wat beschermend in dat opzicht.

Ook mee eens. Details zijn ook niet echt nodig voor het verhaal.

Lestrange, veel sterkte in ieder geval!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:40

Nja de ene instelling is de ander niet natuurlijk (ik kreeg al geeneens paracetamol tegen de hoofdpijn :') ). En het is niet dat ik het verhaal niet geloof, maar we weten afgaande op eerdere reacties dat haar zusje best wel behoorlijk manipulatief is. Ik krijg een beetje het idee dat zusje graag weer naar huis wilt. Maar zoals ik begrijp heeft begeleiding ook toegegeven dat dit plaats gevonden heeft? Dan zou ik ook zeker een klacht hebben ingediend, want eerlijk, de GGZ verbaasd me echt niet meer.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:41

Ja maar een mes geven aan iemand die suïcidaal is? Nee, dat geloof ik ook echt niet. Maar goed, dat is geen discussie voor hier.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:42

Aan het weer vandaag. En dat ik weer hoofdpijn heb.