Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Swah

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:50

Ik snap er echt geen reet van waarom mensen persé naar het buitenland moeten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:52

Nja, als je al hebt geboekt en het mag zou ik ook gaan. Je gaat toch ook geen paar duizend euro door de plee spoelen :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:56

Swah schreef:

Ik geef net een voorbeeld....
Tuurlijk gaan veel mensen gewoon op vakantie (de meesten denk ik), maar je hebt ook familie bezoek enzo

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:59

LadyMadonna schreef:
karuna schreef:
We hadden het hier over de sauna die weer open mag. Hebben best wat entree bewijzen nog en er weer zin in. Maar toch we kijken het eerst even een tijdje aan hoe dat gaat lopen kwa besmettingen. Ik hief nog niet zo snel. Pretpark zou ik wel aandurven met mondkapje

Dat mondkapje beschermt jou niet he....

Dat Griekenland niet doorgaat vind ik ruk... maar het Hemelvaart zou ik naar mn beste vriendin in Hongarije. Die heb ik sinds oktober inmiddels niet meer gezien.
En we bellen wel, en ook beeld bellen, maar dat is toch anders.

Ik hoop in september te kunnen gaan, eerst zien hoe alles zich ontwikkeld.
Voordeel is dat we daar compleet zelfvoorzienend kunnen leven (ok, muv supermarkt). Zitten daar samen in een huisje en eten vaak bij hun.
Nadeel wel vliegen.
Kan ook met de auto, maar dan is het 14 uur... (vs 8 uur)

Klopt maar mondkapje in duitsland verplicht in een pretpark. :j Dan durf ik het wel aan want zonder kapje wordt je naar huis gestuurd of mag daar terplaatse er twee kopen. :j

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 21:01

Ik studeer in het buitenland, dus beetje maf als ik er wel heen zou mogen voor de studie, maar niet voor vakantie :+ (overigens, er staat nog geen vakantie geplanned, behalve dan tent/hangmat in de tuin)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 21:02

verootjoo schreef:
Nja, als je al hebt geboekt en het mag zou ik ook gaan. Je gaat toch ook geen paar duizend euro door de plee spoelen :=

Precies !!

En soms om gezondheidsredenen of om familie of vrienden te zien in het buitenland.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 21:41

Wij blijven in NL dit jaar. Zouden we sowieso al doen. Nu heel blij mee. Lekker dicht bij huis. Hoeven nergens heen behalve de camping, het bos, en de plaatselijke supermarkt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:11

Vind mensen met een zwakke gezondheid sowieso erg achterlijk wanneer de drukte opzoeken. Serieus Karuna naar een pretpark??? Kan je straks weer een plek op de IC innemen. :n

Blijf gewoon in je eigen omgeving en vermijd drukte tot de Corona helemaal over is. Zodat de jongere generaties gewoon door kunnen gaan met studie / werk / geld uitgeven zodat de economie blijft draaien. Zodat wij de enorme staatsschuld die nu opgebouwd wordt door alle zorgkosten, uitkeringen etc terug betaald kan worden.

Het is de jongere generatie (met enorme studieschuld en al geen kans op hypotheek) die dit allemaal nog jarenlang gaat merken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:18

MarlindeRooz schreef:
Vind mensen met een zwakke gezondheid sowieso erg achterlijk wanneer de drukte opzoeken. Serieus Karuna naar een pretpark??? Kan je straks weer een plek op de IC innemen. :n

Blijf gewoon in je eigen omgeving en vermijd drukte tot de Corona helemaal over is. Zodat de jongere generaties gewoon door kunnen gaan met studie / werk / geld uitgeven zodat de economie blijft draaien. Zodat wij de enorme staatsschuld die nu opgebouwd wordt door alle zorgkosten, uitkeringen etc terug betaald kan worden.

Het is de jongere generatie (met enorme studieschuld en al geen kans op hypotheek) die dit allemaal nog jarenlang gaat merken.

Dat is de reden dat wij niet op vakantie gaan en nog steeds streng de maatregelen volgen.
Ik ben het hier dus wel mee eens, ook al is iedereen natuurlijk vrij om eigen keuzes te maken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:19

Waarom hebben jongeren meer recht ... dat vind ik een hele egoïstische beredenering.
Natuurlijk moet je, je aanpassen maar om iemand nou dingen ‘af te pakken’ vind ik vreemd. Dan is het wat mij betreft niet veilig en kan de boel niet open.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:20

Swah schreef:

Omdat hun ouders, broers en zussen daar wonen, bijvoorbeeld?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:22

LadyMadonna schreef:
karuna schreef:
We hadden het hier over de sauna die weer open mag. Hebben best wat entree bewijzen nog en er weer zin in. Maar toch we kijken het eerst even een tijdje aan hoe dat gaat lopen kwa besmettingen. Ik hief nog niet zo snel. Pretpark zou ik wel aandurven met mondkapje

Dat mondkapje beschermt jou niet he....

Dat Griekenland niet doorgaat vind ik ruk... maar het Hemelvaart zou ik naar mn beste vriendin in Hongarije. Die heb ik sinds oktober inmiddels niet meer gezien.
En we bellen wel, en ook beeld bellen, maar dat is toch anders.

Ik hoop in september te kunnen gaan, eerst zien hoe alles zich ontwikkeld.
Voordeel is dat we daar compleet zelfvoorzienend kunnen leven (ok, muv supermarkt). Zitten daar samen in een huisje en eten vaak bij hun.
Nadeel wel vliegen.
Kan ook met de auto, maar dan is het 14 uur... (vs 8 uur)

Off topic, maar 8 uur vliegen naar Hongarije??

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:30

Nee, de hele reis van deur tot deur.
Dus van hier naar eindhoven, daar wachten, 1,5 vliegen naar budapest, daarvandaan 2 uur rijden....

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:38

Oh ok dan snap ik het :)*

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 00:26

Ik had vanmiddag even te doen met de huisarts.
Ze draagt braaf mondkapjes maar gaat er van kuchen, van het dragen de hele dag. :+
En uiteindelijk was het zo geen doen, en we moesten wel samen op elkaar zittend papieren bekijken, dat ik er zelf er een op heb gedaan.
Ik had in de wachtkamer van de stress benauwdheid, dat is sinds het waarschijnlijke corona gebeuren zo.
Dus ik kon hem toen ook niet op, maar in de spreekkamer ging het wel.
Huisarts helemaal opgelucht met de wisseltruc.
Ze kon het erg waarderen en het hoesten was ook gelijk weg toen het kapje af kon.
Lekker handig in deze tijd ook om daar niet goed tegen te kunnen, arm mens. :(:)
Ze is overigens ongetwijfeld getest, ook een huisarts heeft zijn/haar kwaaltjes.
Dus ik heb mijne gepakt, opgelost!

Ik houd wel mijn hart vast hoor qua versoepelingen.
Duimen draaien ten top.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 00:32

lenaa_tje schreef:
Waarom hebben jongeren meer recht ... dat vind ik een hele egoïstische beredenering.
Natuurlijk moet je, je aanpassen maar om iemand nou dingen ‘af te pakken’ vind ik vreemd. Dan is het wat mij betreft niet veilig en kan de boel niet open.

Jongen hebben niet meer recht, ze hebben alleen minder risico om er aan dood te gaan. En zo de zorg te overbelasten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 00:42

MarlindeRooz schreef:
lenaa_tje schreef:

Jongen hebben niet meer recht, ze hebben alleen minder risico om er aan dood te gaan. En zo de zorg te overbelasten.

Iemand van 50 noem ik nou niet bejaard ...
Ook wij worden ouder ... nee als ik dat soort dingen niet meer mag doen dat vind ik echt mensen beperken in hun eigen keuzes.
Als ik echt de behoefte heb aan die uitjes en ik zou dat niet mogen omdat ik toevallig de pech heb van een slecht lichaam dan zou het voor mij sowieso wel klaar zijn. Iedereen in lockdown oké maar die groep extra in lockdown? Nee.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 06:31

CharleyT schreef:
Pandora2 schreef:
:') Dit ja.
We hebben zoveel gevallen omdat we veel testen. Grapjas :+

Op zich niet eens zo'n gekke opmerking. Sinds er hier meer getest wordt gaan de cijfers ook omhoog!
Ze waren er wel maar we wisten niet, want weinig getest.

Nee dit klopt niet. Hier de cijfers per week:

Weekcijfers corona: besmettingsbeeld Nederland tegengesteld aan VS - https://nos.nl/l/2338642

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 07:09

Wat betreft pretpark in duitsland. Mondkapjes zijn verplicht en ze controleren heel scherp op mondkapjes, afstand houden enz. Verder weinig mensen toegelaten per dag. Geen razend drukte dus maar denk ik rustiger met meer afstand dan een gemiddelde winkelstraat of supermarkt. En ze zijn al een tijd open (zij al vanaf mei) en geen besmettingen te herleiden tot nu toe. Ja dan durf ik dat wel aan ondanks mijn slechtere weerstand. Wil toch graag een beetje door met leven. Houd me netjes aan de regels en ben heel precies met het afstand houden en blijf handen wassen en ontsmetten. Bij twijfels over de veiligheid is het omdraaien en naar huis.

We zijn er denk ik nog niet van af vrees ik, en of je blijft krampachtig in angst leven of je gaat door met alle restricties die er zijn. Me de rest van mijn leven opsluiten in angst voor een virus lijkt me ook niet zinvol. :n

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 08:45

_Cathalijne schreef:
pfoe ik hoop toch dat het artikel van de live blog dan ook niet waar is. 1000 Nl feestgangers naar dancefestival in servië.... Of althans dat mensen dan toch de verantwoordelijkheid zelf nemen en preventief 2 weken daarna in quarantaine gaan....
https://nos.nl/liveblog/2338570-nog-39- ... oxtel.html

Sorry bigone, zag dat jij het ook al gepost had

En dat gaan ze vast doen. Want mensen die zulke grote evenementen nu gaan opzoeken nemen covid super serieus en zullen echt heel netjes fur quarantaine periode in acht nemen....

Ik verwacht dus van niet. Idd lekker slim...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:34

MarlindeRooz schreef:

Wacht ff....de jongere generatie heeft het zwaarder?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:35

Even een ander dingetje waar ik me best wel aan irriteer.
Kennisje van mij is chronisch verkouden. Ik sprak haar gister en ze vertelde mij dat ze met een grotere verkoudheid was wakker geworden. Toen ik tegen haar zei dat ze zich moest of kon laten testen werd het weggewuifd. Ik vind dat zo onverantwoord. En daar kan ik best wel geïrriteerd over raken. Neem je verantwoordelijkheid dan en laat je testen....

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:56

Leuk hoe jullie dingen lezen die ik niet zeg. Ik zeg dat mensen in de risicogroep niet drukte op moeten zoeken. Want wanneer het weer oplaait en deze mensen lekker met z’n allen weer op de IC belanden mogen alle andere mensen zichzelf weer voor die ouderen en zwakkeren opsluiten. Kan dus echt niet begrijpen dat je moedwillig drukte opzoekt met een slechte gezondheid.

Want met nog een golf gaan er nog meer bedrijven kapot. Nog meer mensen werkeloos. Nog meer mensen met mentale problematiek die maandenlang onbehandeld blijven. Nog een klap voor de economie.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:58

Is het de bedoeling dat je je meteen laat testen met een verkoudheid?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 10:01

Undefined schreef:
Is het de bedoeling dat je je meteen laat testen met een verkoudheid?

Met verkoudheidsklachten word geadviseerd om je te laten testen toch