Tancreda4 schreef:Gisteren ging het ook over kinderen. En kreeg ik foto's te zien van de Kids. Waarop ik foto's liet zien van m'n kat, immers dat is mijn grote trots. Kreeg gelijk te horen dat Hij katten haat, vind er niets aan. Toen ik zei maar ik haat kinderen en je laat ze ook aan mij zien, werd dat niet gewaardeerd.
Dus ik moet, met goed fatsoen zeggen, oh wat leuk en lief en alles. Maar andersom om mijn beesten word dat niet gedaan. Ik ben oprecht blij voor mensen dat ze zo trots zijn op hun kind. Maar beetje klaar mee dat andersom mijn interesses of trots dat dus blijkbaar niet wordt gedaan. Hoe vaak je niet krijgt te horen 'ik heb niets met paarden'. Vroeg ik je dat dan? Ik zeg toch ook niet te pas en onpas 'ik heb niets met kinderen'? Misschien toch maar eens mee beginnen.
Ben er steeds meer klaar mee dat mensen niet gewoon ook normaal op mijn trotsen kunnen reageren. Ik schrap ook steeds meer mensen als 'vrienden' momenteel, mede door dit soort dingen.
Ben ik nou zo gek of gevoelig dat dit mij dwars zit?
Vind ik niet gek hoor.
Nou zijn veel van mijn vriendinnen/vrienden en kenissen (bewust) kinderloos. Maar merk idd vaak dat zodra mensen zwanger raken, het alleen nog maar over kinderen gaat.
En idd, er wordt dan verwacht dat je vrolijk alles aan hoort en meepraat. Maar als je dan over je eigen passie/trots praat, dan krijg je vaak kortaf reactie.