Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 13:14

In de context van moederharten (ik walg er ook van haha) en kinderen:
Ik heb een ontiegelijke hekel aan wanneer op het nieuws wordt gemeld: x aantal doden waaronder x kinderen, dat is gewoon sensatie zoeken over de rug van kinderen en tere moederharten. Dit gaat trouwens nu niet over dat jongetje van 9, maar bijvoorbeeld bij een ernstig ongeluk. Laatst was hier een auto over de kop gegaan, iedereen had het overleefd, maar dan wordt er bij vermeld: er zaten twee kinderen in de auto. Ja boeiend? :P

Ik vind namelijk dat elk slachtoffer even erg is, iedereen laat familie achter. Dat er kinderen bij betrokken waren heeft voor mij geen 'meerwaarde'.

En als er bij staat: er is ook een hond bij dood gegaan zou ik nog kunnen zeggen, ah zielig die hond :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 13:18

sureido schreef:
Ik heb een ontiegelijke hekel aan wanneer op het nieuws wordt gemeld: x aantal doden waaronder x kinderen, dat is gewoon sensatie zoeken over de rug van kinderen en tere moederharten. Dit gaat trouwens nu niet over dat jongetje van 9, maar bijvoorbeeld bij een ernstig ongeluk. Laatst was hier een auto over de kop gegaan, iedereen had het overleefd, maar dan wordt er bij vermeld: er zaten twee kinderen in de auto. Ja boeiend? :P

Ik vind namelijk dat elk slachtoffer even erg is, iedereen laat familie achter. Dat er kinderen bij betrokken waren heeft voor mij geen 'meerwaarde'.

En als er bij staat: er is ook een hond bij dood gegaan zou ik nog kunnen zeggen, ah zielig die hond :')

Helemaal mee eens!
Maar dat vind ik ook als er bij een vliegramp ergens ver weg wordt vermeld of er wel of geen Nederlanders in zaten.

Dat moederharten vind ik zo’n jeukuitspraak. Net als powervrouw of dat iemand “zo puur” is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 13:25

Niobe schreef:
sureido schreef:

Helemaal mee eens!
Maar dat vind ik ook als er bij een vliegramp ergens ver weg wordt vermeld of er wel of geen Nederlanders in zaten.

Dat moederharten vind ik zo’n jeukuitspraak. Net als powervrouw of dat iemand “zo puur” is.
Zolang ze in hun eigen kracht staan, vind ik het goed. :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 13:26

Dat er bij staat of er Nederlanders bij een buitenlandse ramp zitten begrijp ik nog wel.
Als je een familielid hebt die op reis is kun je schrikken van zo'n bericht.
Zijn er dan geen Nederlanders bij hoef je geen actie te ondernemen.

Maar idd het aantal kinderen afzonderlijk benoemen?
Zijn ook gewoon slachtoffer net als de rest.

Gini

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 13:56

Goh ja, nu ja, als een volledig jong gezin in 1 klap wegvalt door een auto-ongeluk vind ik het ook wel onpersoonlijk om het af te doen als 'Vrachtwagen ziet file niet en botst op auto. 4 mensen komen om. *djingle* In GAIA-zoo is vannacht een zebraveulen geboren. ....'

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 14:18

Maar ik lees of hoor juist meestal dat er gezegd wordt 2 volwassen en 2 kinderen, man van x jaar oud en vrouw van x jaar, met hun 2 kinderen van x en x. Dan vind ik het juist logisch dat zij ook benoemd worden.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 14:27

MyWishMax schreef:
Maar ik lees of hoor juist meestal dat er gezegd wordt 2 volwassen en 2 kinderen, man van x jaar oud en vrouw van x jaar, met hun 2 kinderen van x en x. Dan vind ik het juist logisch dat zij ook benoemd worden.

Ik ook. Maar vaak zie je, vooral bij grotere ongelukken, dat er staat:
62 personen om het leven gekomen door trein ongeluk, waaronder 10 kinderen.

Die andere 52 personen boeien mij evenveel als de kinderen.
Voor mij zou dat ‘waaronder 10 kinderen’ prima weggelaten kunnen worden. Het is gewoon een clickbait.

En in het artikel zelf vind ik het prima als er benoemd wie of wat.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 14:29

chanicha schreef:
Ik weet het niet maar je hebt toch wel een beetje zelfrespect om zoiets nooit te doen!
Voorbeelden genoeg te zien die er echt oerlelijk van zijn geworden.

Dat vind ik ook. Sommige bekende actrices, ook acteurs , die geheel onherkenbaar zijn geworden door de ingrepen die ze hebben laten doen.Echt jammer. En ze gaan allemaal op elkaar lijken.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 14:29

Moederhart vind ik ook vreselijk :r
En ik heb een hekel aan mensen die niet zo'n beurtbalkje achter hun boodschappen neerleggen bij de kassa.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 14:32

Cherdenise schreef:
En ik heb een hekel aan mensen die niet zo'n beurtbalkje achter hun boodschappen neerleggen bij de kassa.

Omg o ja. Dan doe ik ook echt met een grote zucht heel theatraal dat balkje neer kwakken :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 14:44

sureido schreef:
MyWishMax schreef:

Voor mij zou dat ‘waaronder 10 kinderen’ prima weggelaten kunnen worden. Het is gewoon een clickbait.

Dat van kinderen in die context valt me niet echt op, wat ik vaak zo gek vind is als er gemeld wordt: 200 doden waarvan 1 Nederlander :+
Alsof die andere 199 minder belangrijk zijn.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 14:51

Daar stoor ik me ook aan, vooral als er een vliegtuig in een of ander Verweggistan neerstort, dat ze dan vermelden dat er gelukkig geen Nederlanders/Europeanen/burgers van welk Westers land dan ook in zaten.
Want die 200 doden uit Burkina Faso kunnen ons toch geen reet schelen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 14:54

Het allerergste is dingen als "Nederlander vermoord in land x, woonde er al 25 jaar." Oké.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 15:22

Gisteren ging het ook over kinderen. En kreeg ik foto's te zien van de Kids. Waarop ik foto's liet zien van m'n kat, immers dat is mijn grote trots. Kreeg gelijk te horen dat Hij katten haat, vind er niets aan. Toen ik zei maar ik haat kinderen en je laat ze ook aan mij zien, werd dat niet gewaardeerd.

Dus ik moet, met goed fatsoen zeggen, oh wat leuk en lief en alles. Maar andersom om mijn beesten word dat niet gedaan. Ik ben oprecht blij voor mensen dat ze zo trots zijn op hun kind. Maar beetje klaar mee dat andersom mijn interesses of trots dat dus blijkbaar niet wordt gedaan. Hoe vaak je niet krijgt te horen 'ik heb niets met paarden'. Vroeg ik je dat dan? Ik zeg toch ook niet te pas en onpas 'ik heb niets met kinderen'? Misschien toch maar eens mee beginnen.

Ben er steeds meer klaar mee dat mensen niet gewoon ook normaal op mijn trotsen kunnen reageren. Ik schrap ook steeds meer mensen als 'vrienden' momenteel, mede door dit soort dingen.

Ben ik nou zo gek of gevoelig dat dit mij dwars zit?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 15:36

Bij mij worden om die reden vriendschappen ook altijd lastig als er kinderen komen. Ik vind het gewoon wat lastig als anderen kinderen hebben. Ook omdat ik ze zelf niet heb en ik misschien ook niet echt een fatsoenlijke mogelijkheid daarvoor ga hebben. Vind het gewoon een beetje 'in your face' allemaal. En dat ik dan maar blij moet zijn.

Heb overigens niet echt heel veel met kinderen. Vooral niet met kleine.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 16:02

_San87_ schreef:
Over smaak valt niet te twisten, maar ik snap niet wat mensen mooi vinden aan die opgespoten eendenbekken die je nu veel ziet :.

Wat de fiets zijn overgespoten eendebekken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 16:04

rien10 schreef:
_San87_ schreef:
Over smaak valt niet te twisten, maar ik snap niet wat mensen mooi vinden aan die opgespoten eendenbekken die je nu veel ziet :.

Wat de fiets zijn overgespoten eendebekken?
Duckfaces met een hoop botox. :))

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 16:05

Ohhh. Walgelijk ja.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 16:50

Tancreda4 schreef:
Gisteren ging het ook over kinderen. En kreeg ik foto's te zien van de Kids. Waarop ik foto's liet zien van m'n kat, immers dat is mijn grote trots. Kreeg gelijk te horen dat Hij katten haat, vind er niets aan. Toen ik zei maar ik haat kinderen en je laat ze ook aan mij zien, werd dat niet gewaardeerd.

Dus ik moet, met goed fatsoen zeggen, oh wat leuk en lief en alles. Maar andersom om mijn beesten word dat niet gedaan. Ik ben oprecht blij voor mensen dat ze zo trots zijn op hun kind. Maar beetje klaar mee dat andersom mijn interesses of trots dat dus blijkbaar niet wordt gedaan. Hoe vaak je niet krijgt te horen 'ik heb niets met paarden'. Vroeg ik je dat dan? Ik zeg toch ook niet te pas en onpas 'ik heb niets met kinderen'? Misschien toch maar eens mee beginnen.

Ben er steeds meer klaar mee dat mensen niet gewoon ook normaal op mijn trotsen kunnen reageren. Ik schrap ook steeds meer mensen als 'vrienden' momenteel, mede door dit soort dingen.

Ben ik nou zo gek of gevoelig dat dit mij dwars zit?

Vind ik niet gek hoor.

Nou zijn veel van mijn vriendinnen/vrienden en kenissen (bewust) kinderloos. Maar merk idd vaak dat zodra mensen zwanger raken, het alleen nog maar over kinderen gaat.

En idd, er wordt dan verwacht dat je vrolijk alles aan hoort en meepraat. Maar als je dan over je eigen passie/trots praat, dan krijg je vaak kortaf reactie.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 17:47

Ja, zelfde ervaring hier. Maar wel iets vaker leuke reacties op de foto’s van honden of paarden. Zeker nu er een veulentje is, dat komt dan blijkbaar nog iets dichterbij..?

Maar als mensen verwachten dat ik weet hoe hun kinderen heten en hoe oud ze zijn, dan verwacht ik dat ook dat ze iets interesse tonen in wat voor mij belangrijk is. En er is meer op de wereld dan kinderen :)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 18:53

sureido schreef:
Cherdenise schreef:

Omg o ja. Dan doe ik ook echt met een grote zucht heel theatraal dat balkje neer kwakken :')

Ik leg dan zelf gewoon geen beurtbalkje neer maar gewoon mijn boodschappen er direct achter. Dan wel duidelijk een beurtbalkje achter mijn boodschappen.

Dan leggen ze of zelf een beurtbalkje neer of mijn boodschappen worden er ook achteraan gescand, anders leren ze het nooit }>

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 19:14

Sanet schreef:
Ja, zelfde ervaring hier. Maar wel iets vaker leuke reacties op de foto’s van honden of paarden. Zeker nu er een veulentje is, dat komt dan blijkbaar nog iets dichterbij..?

Maar als mensen verwachten dat ik weet hoe hun kinderen heten en hoe oud ze zijn, dan verwacht ik dat ook dat ze iets interesse tonen in wat voor mij belangrijk is. En er is meer op de wereld dan kinderen :)

Dat zou je denken idd :')

Maar ik verwacht ook niet eens dat men details over mijn paarden onthoudt. Evenals ik ook bvb verjaardagen van kinderen niet onthou.

Nou ben ik sowieso een ramp daarin. Vergeet alle verjaardagen/ leeftijden van iedereen altijd. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 19:43

_San87_ schreef:

Ik verbaas mij meer over die merkstift-wenkbrauwen...

Ben ik dan de enige die ziet dat het niet-natuurlijk niet mooi is?

Ze komen altijd zo ' in your face' (no pun intended 8-) ) als iemand daarmee voor je neus staat..

Je probeert uit beleefdheid niet zo B-) ernaar te kijken.. maar dat doe je dan wel...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 19:46

sureido schreef:
MyWishMax schreef:

Oh zo! Ja, ben ik met je eens.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 12:15

Baby's oorbellen geven zou verboden moeten worden.