Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 10:17

Qimm schreef:
En dan komt de grote vraag om de hoek. Waar gaat het nog om? Liefhebberij of volgers.

Dat gevoel krijg ik bij heel veel kinderen waarvan hun ouders ze op SM hebben staan. Zag destijds een documentaire over kinderen op YouTube. Werd er niet vrolijk van.

Granoek

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 10:22

Ik vind stories ook leuk, ik hou van een goede dosis zelfspot en dat gaat allemaal hupsakee in mijn stories :')
Onzin die niet mooi genoeg op de foto staat om in mijn feed te posten maar ik wel grappig genoeg vind om mee te lachen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 10:55

Hmm, ik doe toch iets verkeerd precies .. ik heb dat soort onzin niet .. zou me niks voor de geest kunnen halen wat ik wel zou willen posten maar wat niet op mijn feed kan, ik gooi gewoon alles op mijn feed _O- Anders wordt het helemaal moeilijk om voldoende content te hebben om regelmatig wat te posten :=

Dus .. wat is het geheim? Een kind, een bende pony's en veel setjes?
Dan heb ik een probleem, ik heb niks daarvan, hahaha.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 11:09

Ik heb geen kind, maar wel een paard met ponylooks en setjes...is blijkbaar niet genoeg :') _O-

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 11:29

Melisje_92 schreef:
Ik heb geen kind, maar wel een paard met ponylooks en setjes...is blijkbaar niet genoeg :') _O-

Me too, heb ook een bult honden, maar die trekken geen setjes aan en dus geen volgers :D

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 11:31

Kinderen met knappe ponys in setjes denk ik haha, ik denk dat het vaak begint als leuk,, maar al snel wordt oehh ze krijgt zoveel leuke online aandacht.. En dan komt sponsoring om de hoek kijken.. Toch vind ik het vaak net teveel.. Bijvoorbeeld.. Een kind van 6 jaar, met meerdere ponys.. Heeft die nog een leven buiten de ponys om dan? En hoe leuk vind het kind het dan uiteindelijk nog?

Ik plaats ook wel eens een foto van mijn zoontje op mijn pony.. maar ja dat is ook eens in de zoveel tijd dat meneer eens leuk mee wilt, en als trotse mama maak ik dan natuurlijk wel fotos haha. maar ik kan mij zo niet voorstellen om hem elke dag maar te laten rijden en ponys voor hem te kopen.. pff wordt gek van het idee alleen al.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 11:39

Een opvallend paard/pony
Icm aantrekkelijke mensen
Die hoog niveau beheersen
Die kunstjes/vrijheidsdressuur kunnen
Dure, chique of bijzondere spullen
Actieve promotie/reclame/samenwerkingen

Dat lijken wel een beetje de sleutel ingredienten te zijn. Niks is mee overigens. Ik volg ook wel zulke accounts. Er zijn gewoon zaken die een boost zijn voor je content

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 11:42

Het is ook hoe erg je er zelf in staat en hoe vrij je je kind in dingen laat. Het is natuurlijk niet allemaal kommer en kwel, een medaille heeft twee kanten. :j

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 11:47

even over de storys en vragen stellen, ik bedacht me net gewoon eens te vragen hoe het gaat met mij volgers.. Daar krijg ik echt veel reactie op, had dat niet verwacht. Normaal krijg ik wel enkele reacties, maar dit is wel heel veel in korte tijd haha.

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:50

Nou ik heb een x een post geplaatst met hele andere hashtags. Ben benieuwd :o of het wordt een top of een hele grote flop :Y)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:55

TurboDi, ben benieuwd, laat vooral weten. Ben nieuwsgierig of het werkt. :D

Ik ga morgen mijn eerste winactie online plaatsen. Ben benieuwd of daar interesse in is. :o

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:43

[***] schreef:
Hmm, ik doe toch iets verkeerd precies .. ik heb dat soort onzin niet .. zou me niks voor de geest kunnen halen wat ik wel zou willen posten maar wat niet op mijn feed kan, ik gooi gewoon alles op mijn feed _O- Anders wordt het helemaal moeilijk om voldoende content te hebben om regelmatig wat te posten :=

Dus .. wat is het geheim? Een kind, een bende pony's en veel setjes?
Dan heb ik een probleem, ik heb niks daarvan, hahaha.

Ik heb geen kind, geen bende pony’s en ook geen setjes _O- Dat zal wel de reden zijn dat het aantal volgers elke dag blijft dalen :')

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:44

Hier weer iets heel vaags. Mijn 3 laatste posts verschillen zo erg kwa likes. Ik snap er helemaal niks meer van 8)7
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

elsa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:46

Dat is inderdaad best raar mjwb rond dezelfde tijd gepost of zit daar veel verschil in?

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:13

elsa91 schreef:
Dat is inderdaad best raar mjwb rond dezelfde tijd gepost of zit daar veel verschil in?

De laatste drie dagen allemaal rond 8 uur 's avonds (ene miss 5 min eerder en de andere miss 5 min later). Ik vind het ook zo raar dat de ene wel heel veel bereik heeft maar geen likes en de andere heeft bijna geen bereik maar wel meer likes.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 19:32

wilmatj schreef:
even over de storys en vragen stellen, ik bedacht me net gewoon eens te vragen hoe het gaat met mij volgers.. Daar krijg ik echt veel reactie op, had dat niet verwacht. Normaal krijg ik wel enkele reacties, maar dit is wel heel veel in korte tijd haha.

Dit is ook wel leuk! Misschien steel ik je idee ooit eens :))

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 20:01

_mjwb schreef:
Hier weer iets heel vaags. Mijn 3 laatste posts verschillen zo erg kwa likes. Ik snap er helemaal niks meer van 8)7
[ [url=m/tg2DOC.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YFTwjw.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2F9DRj.png]Afbeelding[/url] ]

No offense maar als soms een wat mindere foto post, merk ik dat ook aan m’n likes. Een beetje verschil is gezond denk ik, vooral als het enkele foto’s later weer ‘normaal’ is, is het niks om je zorgen over te maken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:29

Had nog wat grappigs ... Ik heb dus een paardenaccount en ik volg tags als "lifebetweentheears" omdat ik buitenfoto's in combinatie met paarden geweldig leuk vind. Ik heb deze ook klaar staan voor als ik zelf een buitenrit doe, om erbij te plaatsen, maar met mijn frequentie van buitenritten gebeurd dit niet vaak. Nu wil ik proberen om weer vaker te gaan wandelen met de pony's en kwam ik ineens op het geweldige idee voor een nieuwe tag, nl. "lifenexttotheears", omdat je er dus niet op zit, maar er naast loopt, idee is verder hetzelfde.

Dus ik zoeken, bestond die tag al, weinig berichten maar ok. Dus ik denk 'oh, eens kijken wat voor berichten erin staan', waren dit allemaal foto's van mijzelf :') Blijkbaar had ik dat idee nogal eens gehad, hahaha.

Iemand ervaring met het gebruiken van een nieuwe tag? Is er een manier om deze groot te krijgen ofzo? Lijkt me wel leuk om allemaal foto's te hebben van mensen die met hun paard wandelen, is toch weer net wat anders dan het buiten rijden ...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:32

Qimm doet zoiets om haar onderdelen te scheiden (auto, paard, kip, selfie oid). Denk dat zij wel meer kan vertellen daarover O:)

Nou, ik heb mijn winactie geplaatst op mijn fotografieaccount, ben echt benieuwd of zoiets loopt en of er interesse in is. :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:42

Haha ja klopt, maar bij mij is het dus vooral niet de bedoeling dat anderen het gebruiken, het is voor mezelf (en als mensen de tags willen volgen)
Tja, hoe krijg je zoiets groot? Schoentje heeft het gedaan met de #jumpfie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:56

Ok, dan heb ik Schoentje nodig :Y) Hahaha.

Neen, ik zat te denken om misschien een account op te richten waar al die foto's samen een plekje kunnen vinden .. Ik weet niet of jullie dit soort accounts volgen maar BNS heeft er zo een aantal, bv. deze https://www.instagram.com/bns_trees/ En als je dan jouw eigen foto tagged met #bns_trees dan heb je een kans dat die op deze pagina terecht komt. Zo krijg je dus een verzameling van allerlei mooie foto's rond die hashtag. Lijkt mij wel leuk in mijn geval.

Het enige wat ik mij afvraag, je gebruikt die hashtag bij je foto, en dan wordt jouw foto ook nog eens op die pagina geplaatst met die hashtag, en toch staan die foto's niet dubbel bij de hashtags. Is dit iets wat automatisch gebeurd? Dat instagram dus weet dat het dezelfde foto is ofzo? Want het lijkt mij vervelend als je dubbele foto's hebt staan als je via de tag volgt ... Ik weet alleen niet hoe het werkt.

Edit; oh nee .. wacht .. Als jij een foto hebt dan tag je het account waar je het op wil laten posten in je foto, kan je als eigenaar dingen waar je in getagd bent gewoon reposten ofzo? Heb ik geen flauw idee van ...

Edit 2; laat maar, zo werkt het dus niet _O-
Je kan een foto waarin je getagd bent wel in je verhaal plaatsen, maar niet op je feed.

Dus als iemand mij op weg kan helpen .. Graag, hahaha.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:17

Gewoon screenshotten lijkt me

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:45

Hoii ben ik ook
Oh ja ik kan er heel erg over mee praten over die kinderaccounts. Heb er ook altijd een dubbel gevoel bij, maar ja aan de andere kant, moet ik nu ook echt op mijn handen gaan zitten om niet een leuke pony te kopen voor mij (nu 10 weken oude) dochtertje :'). Ik vind het veel leuker zoals inderdaad 'dikkebilleponys' en ook 'haflingermacho' waarbij je ziet dat de kids echt op de paarden willen rijden en die foto's zijn veel leuker

Qua sponsoring, pff ik heb meerdere accounts, waaronder die van onze shampoolijn Galloping Goop, maar ik krijg echt dagelijks berichten om sponsoring. Ik heb daar nu een automatische reactie op waarbij ze zelf de voorwaarden kunnen zien via een link en een hoop haken dan ook af. Soms zit er wel een leuke oprechte reactie bij waar ik dan ook echt iets mee doe maar meestal is het zo'n standaard 'ik stuur dit naar elk bedrijf in de hoop op gratis producten' berichtje.

Qua tags daar heb ik ook moeite mee. Bij mij heeft ieder paard wel zijn eigen tag, dus als ik iets plaats van Meaghan (een brutaaltje), dan plaats ik #monstermeaghan, Funky (officieel Fedora) is echt een prinses dus heeft de tag #divafunkyfedora, Murphy is een echt moedertje en is #mommymurphy en zo heeft ieder dier zijn eigen hashtag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:23

Ok, ik ben al wat wijzer geworden. Hetgeen ik wil met een account heet een zogenaamd 'Feature account', waarbij je dus naast eigen materiaal over een bepaald thema ook materiaal van anderen plaatst, om zo een leuke content te krijgen en anderen die met hetzelfde bezig zijn als jij te promoten.

So far so good .. je komt aan die content door mensen een bepaalde tag te laten gebruiken, of door jou te laten taggen of door zelf op zoek te gaan naar wat er bij je account past en dan te vragen of je die foto mag gebruiken. Uiteraard alles met vermelding van het account waar het vandaan komt.

Enige puntje nu nog is die foto's op je feed krijgen. Blijkbaar kan dit enkel door de foto te saven en te downloaden, zodat je deze dan zelf kan posten (met de nodige info). Echter kan je van instagram niet rechtstreeks downloaden en heb je daar dus andere programmaatjes voor nodig. En laat ik daar nu net niet zo'n fan van zijn :o Dus nog even uitzoeken of het wel wat gaat worden ... maar nu even geen tijd meer.

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:40

Even terug komen op wat jullie zeiden van kinderen en hun pony’s en setjes enz
Ik haaaat dat :')
Oke het is leuk dat je een schattig kindje hebt en hij/zij leuke pony’s heeft maar push het niet te ver..
Ken genoeg kinderen die het uiteindelijk beu worden/ willen stoppen met rijden en het meer doen om papa of mama een plezier te doen.. :n

Accounts met constant winacties/give aways enz oke ja ik volg er daar ook nog van maar het begint me echt te irriteren :+
Is een winactie is leuk maar niet constant na elkaar

Ik probeer gewoon te posten wat ik fijn of grappig vind
Een speel filmpje met de jolly bal, een gekke bek foto, een ik laat mijn lip hangen foto,..

Heb een baby van een maand, een valk veulen van 20 dagen oud en mijn andalusier die een trukendoos heeft :+
Maakt dat mij een populair account?

Nee toch :')

Ik heb trouwens ook een ‘eigen’ hashtag #andalusianfurioso en nu ook #luminosadelrobleblanco om zo mijn foto’s snel terug te vinden

Afbeelding

Afbeelding