Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:04

Ja precies, vooral doen, maar wel lekker daar blijven dan, geen gekke dingen doen en als je inhaalt zorgen dat je ruimte hebt en gas geeft en oh ja, richting aangeeft.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 12:06

Janneke2 schreef:
Citaat:
Maar er zal niemand gepakt worden om dat diegene 30 rijdt waar 50 is toegestaan. En die eigenlijk gevaarlijk rijgedrag uitdaagt. Zeker in deze tijd waarin iedereen werkt én iedereen haast heeft.

....weet jij wat het woord 'verkeer' betekent?

'Verkeer' betekent 'met elkaar omgaan'.

Spaar mij de smoesjes.
Als je niet op het circuit van Zandvoort rijdt: de openbare weg is openbaar.
"Waar je 50 mag" - het zou wel eens kunnen zijn dat er kleine kinderen in de buurt zijn, of dat er een oud omaatje de straat oversteekt.

De idiote gedachte dat wie sociaal rijgedrag zou kunnen vertonen door minder dan de maximum snelheid te rijden
"gevaarlijk rijgedrag uitdaagt"
-:(-

Gewoon dat rijbewijs inleveren!

Iemand die met 30 daar rijdt waar je 50 mag... Die mogen wat mij betreft JUIST om de door jou aangehaalde reden hun rijbewijs inleveren.
Kennelijk zie jij de gevolgen niet, ik zie ze wel met enige regelmaat.
In die situatie zie je ook vaak genoeg dat er niet goed op de weg gelet wordt, maar des te meer op wat er daarnaast gebeurt. Waardoor bestuurder ook nog eens onvoorspelbaar gaat rijden.
Zeer terecht dat andere bestuurders er om heen willen, want die zitten niet te wachten op deze kettingreactie. Want die kettingreactie krijg je. Ook de volgende auto's moeten dan plots remmen, zonder duidelijke aanleiding etc.

Men gaat meer dan nodig op de betreffende bestuurder letten waardoor overige weggebruikers wegvallen. Door onvoorspelbaar gedrag ben je immers genoodzaakt om je focus te versmallen. Het grootste gevaar bevindt zich op dat moment voor je.

Reden ook dat ik gerust een afslag mis als mijn navigatie het aangeeft en ik die afslag niet zie. Komt wel weer een kans, navigatie pakt wel een nieuwe route op. Maar dat gezoek wel links niet links toch wel links. Oh oliebol, hier was het, boven op de rem, in de achteruit. Nee, waardeloos.

Veel gevaarlijker dan 50 rijden waar je 50 mag en waar je gewoon lekker op overig verkeer kan anticiperen. Immers kan je dan je focus breed houden en zie je in de verte al dat er een kind aan komt lopen die mogelijk zomaar oversteekt. We hebben niet voor niets tegenwoordig schoolzones.

Als je in het verkeer constant rekening gaat houden met het worst case scenario en op dat scenario gaat anticiperen, in plaats van scherp zijn en reageren op wat zich daadwerkelijk voordoet... Dan ben je gewoon verkeerd bezig.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 17:42

Worden blindegeleiden honden ook getraint op het verdedigen van hun baas aangezien de baas niets kan zien wanneer zij worden aangevallen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 08:45

SavannahNx schreef:
Worden blindegeleiden honden ook getraint op het verdedigen van hun baas aangezien de baas niets kan zien wanneer zij worden aangevallen.

Nee... ze begeleiden enkel en verdedigen dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 15:00

Vraag me af wat jullie zouden doen in de volgende situatie.

Ik werk op plek S en heb gewerkt op plek B waar ik soms nog inval.
Er is een jongen, die op beide plekken werkt.
Ik zit in beide groepsapps.
De laatste tijd meld de jongen zich op plek B vaak af, met een smoes dat hij ziek is. Er moet dan weer wat geregeld worden, iemand moet invallen en dat is op t laatste moment lastig te regelen.
Ondertussen werkt de jongen wel op plek S.

Ik ben de enige die in beide groepsapps zit en dit dus weet. Gaat om een uitzendbureau en onze baas zit alleen in groepsapp B, niet in S.

Dit is niet één keer gebeurt maar gaat maandelijks zo. Ik erger me er aan want moet hierdoor soms ook op het laatst invallen en daarom dingen afzeggen.

Ik wil verder geen ruzie op de apps of met die jongen, maar vind het wel vervelend worden want hij liegt dus gewoon.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 15:45

Als het geen invloed op jezelf zou hebben zou ik er niks mee doen. Maar omdat je er zelf ook door benadeeld wordt zou ik het aangeven aan je teamleider/leidinggevende en dan ook vooral op jezelf betrekken en niet op zijn gedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 15:55

Ik zou hier ook zeker wat van zeggen. Als de vraag of jij kan invallen in de groepsapp komt zelfs in die groepsapp. Maar ik ben wat dat betreft dan wel zo'n trut dat ik gewoon zou antwoorden "aangezien *naam* wel bij *naam bedrijf S* kan werken ga ik mijn vrije tijd niet meer opofferen". Gewoon alleen al omdat ik echt een hekel heb aan mensen die zich structureel op het laatste moment afmelden.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 17:08

Waarom spreek je die jongen er niet eerst op aan? Heeft ie nog kans zijn leven te beteren

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 19:00

Jongen aanspreken.
Als je er zelf echt last van hebt melden als hij er niks mee doet. Anders zou ik het niet doen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:24

Waar laten tennissers de tennisballen? Zit een speciaal vakje in de kleding?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:40

Afbeelding
Jep. Hehehe :7

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 23:18

Hahahahahaha koning! :')

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:35

Ja, je hebt opzekop zakjes in tennisrokjes. Dus een soort zakje maar dan met de opening naar beneden en de opening is dan van strak elastiek zodat ze er niet uitvallen.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:01

Edit: sorry voor dubbelpost. Was eigenlijk geen dubbel post maar bericht boven mij is verwijderd?

Van Google word ik in eerste instantie niks wijzer, klachten lijken niet genoeg op mijn klachten.

Ik heb wel eens dat ik heel diep wil inademen en dan ineens als ik heel ‘diep’ ben komt er een stekende pijn in de linkerkant van mijn borst. Dit houd aan. Dus nu kan ik Nogsteeds niet mijn longen ‘vol’ ademen, maar moet ik heel kort ademen om geen pijn te krijgen. Ik voel me dus erg kort ademig en moet ik dus erg snel ademen achter elkaar om toch lucht binnen te krijgen als je me snapt, omdat ik niet diep in kan ademen.

Dit is meestal na een half uurtje weer opgelost, maar als ik te vroeg het ‘risico’ neem om te gaan proberen weer diep in te ademen dan krijg ik weer die steek en ben ik weer bij terug bij af.

Hebben meer mensen hier wel eens last van?

Als ik hier geen last van heb kan ik gewoon diep ademen dus heb niet continu last.
Maar het komt ook ineens. Dus als ik dan adem diep dan komt het ineens. Ik voel het niet aankomen.

Nu ook druk op midden van borst.

Oke ik hoop dat je me snapt _-:(

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:23

Kan het grondwater op raken op een weiland door droogte? bij ons zit het grondwater al op 1 meter diepte.Je hoefde geen water in de pomp te gieten om water te kunnen pompen,maar nu moet er wel eerst water van bovenaf in gegoten worden.
Dat de stand zakt begrijp ik wel,maar het het op raken, of dat je niet meer kan pompen?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:50

gohya schreef:
Kan het grondwater op raken op een weiland door droogte? bij ons zit het grondwater al op 1 meter diepte.Je hoefde geen water in de pomp te gieten om water te kunnen pompen,maar nu moet er wel eerst water van bovenaf in gegoten worden.
Dat de stand zakt begrijp ik wel,maar het het op raken, of dat je niet meer kan pompen?

Of je het nog kan oppompen is meer een vraag van geld en techniek. In een steenkolenmijn pompen ze water op van een diepte van 1000+ meter. Alleen, het materiaal dat daarvoor gebruikt wordt is voor jou als leek niet te betalen, nog even los van de vraag of je van dat soort dieptes grondwater op MAG pompen.

zaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:52

Trui schreef:
Edit: sorry voor dubbelpost. Was eigenlijk geen dubbel post maar bericht boven mij is verwijderd?

Van Google word ik in eerste instantie niks wijzer, klachten lijken niet genoeg op mijn klachten.

Ik heb wel eens dat ik heel diep wil inademen en dan ineens als ik heel ‘diep’ ben komt er een stekende pijn in de linkerkant van mijn borst. Dit houd aan. Dus nu kan ik Nogsteeds niet mijn longen ‘vol’ ademen, maar moet ik heel kort ademen om geen pijn te krijgen. Ik voel me dus erg kort ademig en moet ik dus erg snel ademen achter elkaar om toch lucht binnen te krijgen als je me snapt, omdat ik niet diep in kan ademen.

Dit is meestal na een half uurtje weer opgelost, maar als ik te vroeg het ‘risico’ neem om te gaan proberen weer diep in te ademen dan krijg ik weer die steek en ben ik weer bij terug bij af.

Hebben meer mensen hier wel eens last van?

Als ik hier geen last van heb kan ik gewoon diep ademen dus heb niet continu last.
Maar het komt ook ineens. Dus als ik dan adem diep dan komt het ineens. Ik voel het niet aankomen.

Nu ook druk op midden van borst.

Oke ik hoop dat je me snapt _-:(

Mij is altijd verteld dat dat komt omdat je groeit, ik heb het nu ook bijna nooit meer nu ik wat ouder ben terwijl ik t een paar geleden wel regelmatig had.
Ik vraag me ook elke keer af of het kwaad kan als je 1x gewoon enorm diep inademt maar ik durft het nooit te proberen :')

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:54

Als in, er doorheen ademen ? Nee dat doet inmens veel pijn

zaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:10

Ja dat idd, dan zal ik dat maar niet proberen :Y)

Maar volgens mij kan het dus geen kwaad, gewoon geduldig afwachten tot het weer over is denk ik

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:17

Trui schreef:

Dit klinkt ook als Angina Pectoris.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:21

gohya schreef:
Trui schreef:

Ik had al zoiets van: loop gewoon eens bij je HA binnen. Hoeft niet meteen in paniekmodus, maar maak effe een afspraak en laat je bevestigen dat het 'niks' is in plaats van iets dat serieus is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:52

Trui, wij noemen dat 'lucht onder de ribben'. Is natuurlijk niet letterlijk zo. Maar het is inderdaad erg pijnlijk.

Het voelt alsof je een mes tussen je ribben krijgt, denk ik... nog nooit meegemaakt.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:25

Ja zoiets wel ja

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:44

gohya schreef:
Trui schreef:

Juist niet

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:00

Herken het Trui.
Wat bij mij vaak werkt is na die korte inademing elke keer heel diep en dan nog dieper en dan nog verder uit te ademen. Bij mij is het vaak icm met een beweging van arm.
Had het als tiener en nu 35 nog zo nu en dan. Doe je weinig aan naar mijn weten.