Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lieser schreef:xPabloBokt schreef:Makkelijk praten hè, als je zelf geen chronisch ziek kind hebt?
Het gebrek aan inlevingsvermogen spat er vanaf, sju.
Dat heeft er niks mee te maken. Mijn mannelijke collega had (!) een kind met een stofwisselingsziekte. En hij had gewoon een rol in de ziekenhuisbezoeken, de verzorging, alles wat daarbij kwam kijken. Het is nooit in hem opgekomen om zich achter zijn 'belangrijke' baan te verschuilen en alles aan zijn vrouw over te laten. Want hoezo kan Froukjes vriend nooit inspringen?! Het is toch ook zijn (chronisch zieke) kind?
Of zijn jullie zo ongeëmancipeerd dat je denkt dat alleen de moeder voor een ziek kind kan zorgen?
Telpeva schreef:Polarize schreef:En ach, emancipatie, feminisme, gaat niet om "het moet 50/50 precies gelijk zijn" maar meer de mogelijkheid om zelf te kunnen kiezen hoe die verdeling is
Dit vind ik een mooie kijk erop
Lieser schreef:xPabloBokt schreef:Makkelijk praten hè, als je zelf geen chronisch ziek kind hebt?
Het gebrek aan inlevingsvermogen spat er vanaf, sju.
Dat heeft er niks mee te maken. Mijn mannelijke collega had (!) een kind met een stofwisselingsziekte. En hij had gewoon een rol in de ziekenhuisbezoeken, de verzorging, alles wat daarbij kwam kijken. Het is nooit in hem opgekomen om zich achter zijn 'belangrijke' baan te verschuilen en alles aan zijn vrouw over te laten. Want hoezo kan Froukjes vriend nooit inspringen?! Het is toch ook zijn (chronisch zieke) kind?
Of zijn jullie zo ongeëmancipeerd dat je denkt dat alleen de moeder voor een ziek kind kan zorgen?

Ik kom op een ongelegen moment...

Polarize schreef:Hier was mevrouw zielig omdat ze niet op mijn schoot mocht tijdens het avond eten, ik wil gewoon graag die 10 minuten even mijn persoonlijke ruimte voor mijzelf hebben
[ Afbeelding ]
Suzanne F. schreef:Sintara schreef:
Wat aardig van je lieser
En toch heeft ze wel gelijk. Het is een eigen keuze om te kiezen voor het leven wat je leidt. Ik merk dat veel mensen in een slachtofferrol gaan omdat dat het makkelijkste is. Dan hoef je niet naar je eigen aandeel in zaken te kijken en wat hier zelf aan zou kunnen doen/veranderen.
Heb je er vrede mee? Prima? Zo niet, doe er dan wat aan.
Misschien heeft Froukje wel volledig vrede mee met het feit dat alle zorg op haar komt. Helemaal goed dan.