Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 19:51

_Roxanne schreef:
En dan zegt het aantal m2 ook nog niet altijd iets over hoe ruim een woning is. Een kleiner vloeroppervlak met een goede indeling kan ruimer aanvoelen dan een groter vloeroppervlak met een stomme indeling.

Wij hebben maandag de overdracht gehad en zijn dus vol aan de slag met slopen. Er zijn al twee 10m3 containers vol, maar er is dan ook geen schrootje meer te vinden in huis :+

Zo dan flink gebuffeld!

xwendydjx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 08:14

fohadie schreef:
XWendy, je weet dat je het verschil tussen vraagprijs en wat jij bied misschien uit eigen zak moet betalen? Tenzij de taxateur het huis op jou biedprijs of hoger inschat?

Ja klopt! Daar hebben we rekening mee gehouden en gelukkig genoeg spaargeld om het te kunnen doen! we zijn nog hard aan het nadenken over wat we moeten gaan bieden, maandag is de sluitingsdatum dus van het weekend definitief de knoop doorhakken en een bod uitbrengen

MizzMontana

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 08:18

Spannend hoor Wendy!

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 18:09

Een poosje geleden heb ik hier ook meegekletst, maar na een heleboel (stressvolle) bezichtigingen en biedingen die op niks uitliepen ben ik overgegaan op meelezen. Maar nu is mijn bod geaccepteerd *\o/* De zoektocht naar een starterswoning heeft uiteindelijk 9 maanden geduurd, waarvan de laatste 4 maanden vrijwel elke twee weken een bezichtiging.

Dus voor iedereen die zoekende is: hou vol, het kan.

Hier begint nu het geregel met de hypotheek, taxatie en notaris. Heel blij dat mijn aankoopmakelaar daarbij helpt.

XWendy, succes met het bepalen van jullie bod!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 18:44

Gefeliciteerd Irlijn!

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 20:04

Wow, wat fijn voor je. Gefeliciteerd en succes met al het regelwerk!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 22:52

Wat leuk, gefeliciteerd en veel succes :D

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 23:09

Wat super fijn xlrlijn!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 09:45

Gefeliciteerd en succes

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 10:03

Dankjewel :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 07:49

Er staan bij ons nu 15 bezichtigingen gepland en nog mensen op een wachtlijst. Ik vind het weer mega spannend net als eerder bij heel veel momenten rond de koop. Zo blij en opgelucht als alles rondom koop/verkoop straks voorbij is. Maar dat zal iedereen wel hebben denk ik.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 01-02-26 08:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 07:59

Dat moet wel een fijn gevoel zijn zoveel bezichtigingen

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 08:16

Zeker, maar alsnog vind ik het super spannend :o vandaag nog even alle losse spullen aan de kant en dan netjes houden en afwachten

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 08:25

Oh dat is populair huis! Spannend hoor.

xwendydjx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 08:18

xIrlijn schreef:
Een poosje geleden heb ik hier ook meegekletst, maar na een heleboel (stressvolle) bezichtigingen en biedingen die op niks uitliepen ben ik overgegaan op meelezen. Maar nu is mijn bod geaccepteerd *\o/* De zoektocht naar een starterswoning heeft uiteindelijk 9 maanden geduurd, waarvan de laatste 4 maanden vrijwel elke twee weken een bezichtiging.

Dus voor iedereen die zoekende is: hou vol, het kan.

Hier begint nu het geregel met de hypotheek, taxatie en notaris. Heel blij dat mijn aankoopmakelaar daarbij helpt.

XWendy, succes met het bepalen van jullie bod!

Wat leuk! Gefeliciteerd en succes met al het geregel, fijn dat je aankoop makelaar erbij helpt.

Wij gaan straks het bod uitbrengen, sluiting is vanmiddag 12u en hopen dan vanavond of morgen wat te weten. Expres zelf ook nog even gewacht met bieden en besloten om het een uur voor sluiting te doen. Uiteindelijk gaan we 41k boven de vraagprijs bieden en dan zien we het wel, vooral ik vind het niet meer waard en me vriend nog wel (ook een vader die zegt je "moet" 54k erboven bieden). Maar ik zei ook wel voor dit geld komt er ook wel weer een ander leuk huis te koop. Dus duimen maar dat dit genoeg is _/-\o_

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 08:29

Gefeliciteerd xIrlijn!

Ik duim voor je dat er een koper bij zit moonsparkle :)
En voor jullie dat jullie het winnende bod hebben, Wendy!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 08:35

Spannend Wendy!
Ik ken het huis en de omgeving natuurlijk niet maar dat klinkt als een heel goed bod waarmee je serieus mee kan doen.
Ik ga ook duimen voor jullie.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 08:44

Spannend Wendy!

Ik heb vanochtend een briefje in de bus gedaan, bij een huis dat wat mij betreft op de perfecte locatie staat. De eigenaar is recent overleden, dus we hebben echt getwijfeld of we dit wel moesten doen. Misschien vinden de nabestaanden het wel hondsbrutaal. We gaan zien of het iets oplevert...

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 14:55

Doubtless schreef:
Spannend Wendy!

Ik heb vanochtend een briefje in de bus gedaan, bij een huis dat wat mij betreft op de perfecte locatie staat. De eigenaar is recent overleden, dus we hebben echt getwijfeld of we dit wel moesten doen. Misschien vinden de nabestaanden het wel hondsbrutaal. We gaan zien of het iets oplevert...

Ik heb dat op exact dezelfde manier gedaan........ binnen 5 dagen waren we er uit voordat het uberhaupt op de markt is gekomen.
Mijn gedachte was: als ik het niet ga doen gaat iemand anders het doen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 15:13

Nou Kriel, dat stelt me wel wat gerust. Ik heb de brief heel begripvol ingestoken, maar ja het moet wel goed vallen. De erfgenamen zijn (schijnbaar) zussen/broers van 80+. Dus ik hoop dat die helemaal geen zin hebben in een makelaar. We zullen eens zien...

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 15:26

De vorige eigenaresse van mijn huis was juist enorm blij.
Geen gedoe, ze kreeg de tijd zelf een ander huis te zoeken en ze zag dezelfde liefde in mijn ogen, voor dit plekje.
Ze heeft het me dan ook echt gegund en na ruim 4 jaar, heb ik nog steeds contact met haar en stuurt ze me regelmatig de mooiste (zelf gemaakte) kaarten toe.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 15:37

Wat een mooi verhaal. Echt 'meant to be'.
We verwachten dat hier projectontwikkelaars op af zullen komen. Het ligt aan de rand van een nieuwbouwwijk met een lap grond er omheen. Dus wij hopen ook mensen te treffen die dat zien zitten, die liefde voor een plekje.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 15:45

Afgelopen september is ze een dag langs geweest. Eerder lukte het haar, emotioneel gezien, niet......ook uiteraard omdat haar man hier is overleden.
Ik heb haar de tijd te geven overal te kijken en rond te neuzen, om op haar manier afscheid te kunnen nemen.

Kortom; ik voelde me ook heel erg brutaal maar soms pakt het gewoon wel goed uit.
En eerlijk is eerlijk; wanneer het wel op de markt was gekomen, had ik het echt niet kunnen kopen cq. betalen :o

Edit: ik heb trouwens wel gebeld met de zoon, en geen brief in de bus gegooid

xwendydjx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 15:51

Fijn om te horen dat het ook zo kan Kriel! Doubtless, ik snap volkomen dat je je erg brutaal voelt.. Maar aan de andere kant zeggen ze altijd brutale mensen hebben de halve wereld, dus hopelijk wordt het je gegund!

Wij zijn net gebeld door de makelaar en zijn het helaas niet geworden.. We hadden zelf 41k overboden en uiteindelijk is het huis zeker voor meer dan 56k boven de vraagprijs weggegaan. Snap het ergens wel want was echt een mooi huis en helemaal af, maar wat een geld... Voor de echt nieuwsgierige wil ik ook wel een linkje in PB sturen ;)

Nu hopen dat er een nieuw pareltje online komt en dat ons wel gegund wordt. Gelukkig hebben we nog geen haast

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 15:53

56k, daar zou ik als verkoper alleen maar van dromen :') Wat een geld.
Ik hoop dat jullie de volgende keer meer geluk hebben!