Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 08:43

Ik werd wakker geblaft door de hond van de buren :\. Kon ik eens uitslapen... Bluh ;(.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 09:09

Knudd schreef:
Dat ik geen gaskookplaat kan vinden op mp die niet inbouw is óf niet achterlijk duur :+

Zoek je een die je op een kast of koelkast moet zetten? Wij hebben er geloof ik nog 1 op zolder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 09:10

San: Nee ik ben serieus. Hier in België tellen kinderen onder de 12 niet mee in liften. Hier zou Marcella als 1 persoon tellen en de moeder als 1 persoon. De kinderen tellen niet mee. Ik veronderstelde dat bij jullie ook niet elk kind mee telt, sorry.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 09:22

Moestuin schreef:
San: Nee ik ben serieus. Hier in België tellen kinderen onder de 12 niet mee in liften. Hier zou Marcella als 1 persoon tellen en de moeder als 1 persoon. De kinderen tellen niet mee. Ik veronderstelde dat bij jullie ook niet elk kind mee telt, sorry.

Oh zo. Maar, hoe kunnen kinderen nu niet meetellen? Kinderen hebben toch ook massa, en dus gewicht?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 09:25

Maar daarvoor staat er ook nog een Max gewicht ipv aantal personen in de lift of niet?

Als het Max gewicht 200 kilo is, en er stappen 2 mensen in en elke persoon weegt 120 kilo, is de lift overbeladen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 09:27

hagelslag schreef:
Maar daarvoor staat er ook nog een Max gewicht ipv aantal personen in de lift of niet?

Als het Max gewicht 200 kilo is, en er stappen 2 mensen in en elke persoon weegt 120 kilo, is de lift overbeladen

True. Daarentegen is een kind toch ook een persoon? Tenzij we t over Casper the friendly ghost hebben, maar dat betwijfel ik.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 09:32

Zeker met kinderen erbij neem ik geen risico in verband met hypergevoeligheid voor luchtweg infectie. En veel kinderen drager zijn zonder symptomen.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 09:34

Heel weinig energie, heel veel te doen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-21 09:43

hagelslag schreef:

Het gaat niet over gewicht maar over Corona :Y)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 09:55

Moestuin schreef:

Dan had er moeten staan 2 (volwassen) mensen, kinderen uitgezonderd. Zonder die toevoeging(en) vallen kinderen gewoon onder mensen.

Overigens snap ik dat je als ouder je kind niet alleen in de lift zou laten. Dus dan snap ik dat je eventueel de volgende pakt met z'n 3. Ipv 1 mee te sturen met een vreemde en dan later met de andere in de lift te stappen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 10:13

Als er 1 lift zou zijn, maar er zijn er 2 moeten ze even geduld hebben op de andere. Ik vraag ook altijd of ik erbij mag. Is namelijk wel een senioren flat en niet iedereen wil het, omdat ze het een te groot risico vinden.

Beetje met elkaar mee denken en respect hebben voor elkaar.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 10:17

Ik sta met de huidige cijfers liever met 3 volwassenen in de lift dan met 2 kinderen. _O-

Edit: daar bedoel ik mee dat de besmettingen onder de kinderen heel hoog is.

Gelukkig wonen er hier geen kinderen (mag niet). *\o/* *\o/*

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 10:29

De collega die me gisteren op m'n vrije dag appte of ik het verveeld vond als ze ergens mee verder ging, nee gezegd, want dat was inderdaad precies de bedoeling. Ben ik er vandaag weer, kijk even hoe ver ze is gekomen, letterlijk één opmerking op een zin die zij anders zou hebben geschreven. Verder niks. :\

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 10:30

Moet zoveel doen en alles loopt nu al tegen.
Lichaam en hoofd zijn het totaal niet met elkaar eens.
Als deze lijn vandaag zo doorgaat wordt het een vervelend gesprek vanmiddag in het ziekenhuis. Ze hebben al zoveel steken laten vallen.
Terwijl ik hoop op medewerking met het plan van met een second opinion is gemaakt.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 10:54

Marcella schreef:
Als er 1 lift zou zijn, maar er zijn er 2 moeten ze even geduld hebben op de andere. Ik vraag ook altijd of ik erbij mag. Is namelijk wel een senioren flat en niet iedereen wil het, omdat ze het een te groot risico vinden.

Beetje met elkaar mee denken en respect hebben voor elkaar.

Precies, ik snap ook niet dat zo iemand dat zelf niet kan verzinnen. Hier ook meerdere flats in de omgeving, allemaal 55+ en/of voor mensen die zorg nodig hebben, en de meeste mensen staan liever alleen in de lift omdat het zo'n kleine ongeventileerde ruimte is, veel mensen nemen daar ondanks hun leeftijd of slechte gezondheid zelfs nog liever de trap. Hoe een moeder met kinderen het dan een goed idee vindt om met haar kinderen bij iemand erbij te komen, nog los van het briefje dat er hangt, is iets wat ik gewoon niet begrijp. Dan wacht je met je groepje op de volgende lift

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 11:11

Het consequente gebruik van 'mijn vrouwtje' als iemand z'n vriendin bedoeld :x

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 11:18

Ik heb zin in nog meer koffie wat niet handig is....

Ik zit voorlopig nog wel een tijd braaf rustig thuis, dus ga ik mijn energie niet kwijt raken

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 11:28

hagelslag schreef:
Ik heb zin in nog meer koffie wat niet handig is....

Ik zit voorlopig nog wel een tijd braaf rustig thuis, dus ga ik mijn energie niet kwijt raken

Dit. Ik wil ook nog een bak maar ik ga echt hele gekke dingen doen van teveel koffie :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 11:58

Bijdehante mensen die product X willen, terwijl dat helemaal niet bestaat.
Ik heb zo'n zin om echt mega bijdehand terug te reageren, maar dat mag niet. :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 12:03

MarlindeRooz schreef:
Ik sta met de huidige cijfers liever met 3 volwassenen in de lift dan met 2 kinderen. _O-

Edit: daar bedoel ik mee dat de besmettingen onder de kinderen heel hoog is.

Gelukkig wonen er hier geen kinderen (mag niet). *\o/* *\o/*

Woon hier ook geen kinderen (mag ook niet), maar opa en oma woon hier wel en daar gaan de kleinkinderen nog bij sommige op bezoek.

Met sommige volwassen sta ik ook niet mee in de lift, maar dat zijn de streng gereformeerde die 7 dagen in de week in het zwart lopen en dus ook niet gevaccineerd zijn, maar wel met zijn alle zonder mondkapje naar de kerk gaan. :o

Dreef vanmorgen weer bed uit.
Mensen die geen mondkapje dragen en heel toevallig voornamelijk mannen en niemand die er wat van zeg.
Paprika gesneden en nu rode vingers. >;) Zo nog maar even handen wassen met zout dat werkt met bieten ook.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-21 12:04

Jas waarschijnlijk niet op tijd voor de studiereis omdat ze de verkeerde hebben opgestuurd..

Ga echt even heel hard balen -O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 12:19

Jeuk benen, maar als ik krabbel komen er blauwe plekken voor terug die uiteindelijk nog meer jeuken. Word gek............

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:13

De verdoving die na 2,5 uur nog steeds niet is uitgewerkt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 15:12

Tijd terug de vraag gehad om meer tijd in de zaak te steken. Door mijn ptss en ass heb ik, na mijn betaalde job, maar erg weinig energie over. Akkoord gegaan, mijn betaalde job met 4 uur terug geschroefd (1 van mijn halve dagen gestopt met werken) om onbetaald een volledige dag in de zaak te gaan werken. Direct aangegeven aan mijn man: Ik heb nu al te veel hooi op mijn vork. Als ik nog meer moet werken dan moet je huishoudelijke taken over nemen. 2,5 maand verder en rara ;( Dan spreek ik hem erop aan en dan schiet hij weer in actie voor een dag en daarna is het weer gedaan want zijn energie is door zijn zware job ook op. Verstaanbaar, maar beloof het dan niet want dan was ik ook geen extra uren gaan werken.

Bijkomende frustratie: De poetshulp. 2 x gekomen. 2 maal ziek, vorige week gekomen, nu weer ziek. Joh zo gaat het ook niet hé.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 15:14

Brievenbuspakketje waarbij staat dat die bezorgd is, alleen ik heb niks in mijn brievenbus.