Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:19

Bigone, hier in de regio ... en bij veel vrijgezellenfeesten ... is het de traditie dat de bruid/bruidegom van niks af weet. Ik zou dus echt degene die het organiseert benaderen voor vragen e.d.

Een mondmasker zou ik hierin ook niet zien als oplossing. Vaak is het met eten en drinken en dan zet je zo´n ding toch af.

Het slaat echt nergens op, maar voor mij persoonlijk voelt het anders wanneer het hechte vrienden of familie is dan vage kennissen of zelfs onbekenden. Dat voelt dan toch veiliger met goede bekenden/vrienden/familie. Ook al besef ik dat het een schijnveiligheid is. Ik weet van sommigen echt wel dat ze zich niet aan de maatregelen houden. En inmiddels versoepel ik zelf ook echt wel binnen privékring.

Coronatechnisch mag het natuurlijk niet, maar ik denk dat maar weinig mensen echt heilig zijn hierin :+
Ik denk dat je je keuze echt moet maken op gevoel en bij twijfel het niet moet doen. Dan zou ik het uitleggen en een kaart schrijven voor de bruidegom waarin hij verteld dat hij er helaas niet bij kan zijn, maar dat hij de bruidegom snel een keer meeneemt voor een high beer of iets dergelijks.

BigOne

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:21

Daarom mijn bijvoeging mits hij het weet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:37

Vayo schreef:
Bigone, hier in de regio ... en bij veel vrijgezellenfeesten ... is het de traditie dat de bruid/bruidegom van niks af weet. Ik zou dus echt degene die het organiseert benaderen voor vragen e.d.

Een mondmasker zou ik hierin ook niet zien als oplossing. Vaak is het met eten en drinken en dan zet je zo´n ding toch af.

Het slaat echt nergens op, maar voor mij persoonlijk voelt het anders wanneer het hechte vrienden of familie is dan vage kennissen of zelfs onbekenden. Dat voelt dan toch veiliger met goede bekenden/vrienden/familie. Ook al besef ik dat het een schijnveiligheid is. Ik weet van sommigen echt wel dat ze zich niet aan de maatregelen houden. En inmiddels versoepel ik zelf ook echt wel binnen privékring.

Coronatechnisch mag het natuurlijk niet, maar ik denk dat maar weinig mensen echt heilig zijn hierin :+
Ik denk dat je je keuze echt moet maken op gevoel en bij twijfel het niet moet doen. Dan zou ik het uitleggen en een kaart schrijven voor de bruidegom waarin hij verteld dat hij er helaas niet bij kan zijn, maar dat hij de bruidegom snel een keer meeneemt voor een high beer of iets dergelijks.

Dat herkennen wij dus wel. Dat is nu de angst ook die er heerst hij is een vriend van de bruidegom maar wij hebben hen ontmoet op dansles en zijn zo bevriend geraakt. Dan ken je de rest dus nauwelijks. Alleen een keer gezien op een verjaardag. Je kan dus geen inschatting maken van de rest en dat voelt extra onveilig. Ook al is dat schijnveiligheid
Zoals ik schreef wij hebben deze vrienden wel een aantal keer gezien maar dat is gewoon anders dan in een groep.
Dat zat hij ook te denken inderdaad! Maar hij dubt nog even rustig door. Die high beer vind ik wel een heel leuk idee, dankjewel.
Hij zal dan inderdaad de gene die het organiseert gaan berichten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:42

Ik zou diegene een bericht doen met hoe en wat. Als je met een man of 7 bent zou ik het best durven. Lekker buiten blijven en afstand houden. Kans dat je buiten elkaar besmet is niet zo groot. Je kan zelf natuurlijk weggaan als je het niet meer prettig vindt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:53

lenaa_tje schreef:
Nou ik breek hier even in om, om jullie mening te vragen.

M’n vriend heeft volgende week een vrijgezellen feest met een sportieve activiteit, eten en daarna drinken.. het klinkt ons niet heel Corona proof in de oren en bij een normale uitnodiging hadden we direct afgezegd. Nu het een vrijgezellen feest is voelt afzeggen enorm rot zeker gezien de versoepelingen. Zelf voelen wij ons ook nog niet heel prettig bij de versoepelingen.
Zouden jullie dit eventueel afzeggen? Of zouden jullie dit wel aandurven?

Ik zou gewoon mee doen. Het is overal nog ,corona proof, tenminste als er word gegeten in een restaurant en word gedronken in of buiten bij een cafe. Het zal nog niet ergens ouderwets stampvol zitten binnen zodat het condens op de ramen staat! Het blijft mooi weer komende tijd dus dikke kans ze lekker buiten blijven

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:55

Ik zou wel afzeggen, of alleen het deel doen waar je je veilig bij voelt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:57

@popstra Haha ja dat zal je zeggen maar nu ‘durven’ wij ook nog niet te winkelen in de stad of daar naar de terras te gaan.
Wij hebben afgelopen zondag een poging gedaan en hebben vervolgens afgehaald en in de auto gegeten omdat we het te druk vonden.
En ik noem ons echt geen Corona angsthazen, we hebben best mensen gezien. Ons buiten met 3 personen niet aan de regels gehouden.. Het is een beetje een lastige gevoelskwestie. Wij kennen van afgelopen zomer ook best wat besmettingen (zelfs meer dan op school) vanuit de horeca dus dat zal er mee te maken hebben.

Je wilt alleen de bruidegom ook niet kwetsen :+
Hij heeft ingeval de gene die het organiseert om meer informatie gevraagd nu.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 22:10

Maar over de kwetsen: ja jammer, dat is het risico als je nu zo’n feestje geeft...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 22:12

Tiggs schreef:
Maar over de kwetsen: ja jammer, dat is het risico als je nu zo’n feestje geeft...

Dat maakt het niet minder makkelijk. Corona gaat als het goed is ook voorbij. Dat blijft voor iedereen iedere keer opnieuw een hele lastig kwestie

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 22:14

Snap ik, maar nú is het er nog...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 22:15

Tiggs schreef:
Snap ik, maar nú is het er nog...

Ja en trouwen doe je ook maar 1x ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 22:44

Ik heb 1 vriend ook heel weinig gezien omdat hij gewoon feestjes geeft / afgaat. En ik zat in die tijd in een revalidatieprogramma waarbij ik geen corona kon gebruiken. Wel af en toe geappt, maar afspreken niet echt gedaan. Terwijl hij bij mij op het terrein woont nota bene. Hij weet dit ook en we zijn nog steeds even goede vrienden nu ik wel weer durf af te spreken. Mensen hebben wel een beetje begrip in deze tijd hoor.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 22:47

Tiggs, alleen de katholieke kantons ben ik bang :+
We hebben in Bern nog zoiets als Berchtoldstag op 2 Jan. Niemand die precies weet wat het is :')

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 22:53

@lenaatje In dat geval zou ik kijken of ik onderdelen kan vinden die wel oke voelen en dat deel van het vrijgezellenfeest meedoen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 22:59

Het is zo‘n persoonlijke beslissing dat je aan bokt waarschijnlijk weinig hebt. Ik zou wel gaan, maar dat is waarschijnlijk ook omdat het hier nooit zo streng geweest is en inmiddels feestjes gewoon weer mogen.
Ik ga volgende week ook weer naar een algemene leden vergadering met BBQ.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 08:45

Nou m’n vriend heeft afgezegd. Er komen 16 mensen. Dit mag met een sportactiviteit want daar hoef je geen 1,5 meter afstand te houden. Het is helaas binnen en niet buiten. Ook het restaurant/drinken is binnen en dan dus met 4 personen aan een tafel. Valt allemaal binnen de nieuwe regels die mogen maar voelt voor ons te vroeg.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:43

Het is voor iedereen verschillend welke afweging je maakt. Puur feitelijk bekeken is de kans dat je nu een besmet persoon tegenkomt met de dag kleiner. Las van de week ergens dat de kans 1 op 1000 is, misschien nog kleiner. Maar ja zo iemand zal er maar net zijn, op dat feestje.

Mijn neefje is jarig dit weekend, en hoewel het soepeler is nu, is mijn zusje ook nog steeds heel voorzichtig. Een groot voordeel, ons vindt ze veilig omdat wij corona hebben gehad en ik volledig beschermd ben doordat ik ook al gevaccineerd ben. Ik mag dus wel lekker met mijn neefje knuffelen :D

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:05

Precies, daarnaast is het dit warme weer het haast al onmogelijk om een andere de te besmetten en kans op ernstige verloop is in de zomer ook minimaal tenopzichte van in de winter.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:10

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:13

Blussem schreef:
Precies, daarnaast is het dit warme weer het haast al onmogelijk om een andere de te besmetten en kans op ernstige verloop is in de zomer ook minimaal tenopzichte van in de winter.

Ik ken landen waar het bloedheet is en die hebben de grootste problemen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:14

En toch zijn er wel hele duidelijke aanwijzingen dat er sprake is van een seizoenseffect. Zelfs Kuipers noemde dat laatst :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:27

Tuurlijk is er een seizoenseffect , zon ,warmte en vooral dat mensen meer buiten leven en de lucht vochtiger is.
En meteen daarbij, wanneer mensen zich aan de regels hadden gehouden in de koude periodes en een maand af hadden gezien van bij elkaar kruipen hadden we dit effect al veel eerder gehad.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:33

Sheran schreef:
https://joop.bnnvara.nl/opinies/wat-als ... BEUlOPtcCg

'Wat als corona een sociaal experiment was?' Grappig geschreven, dus wilde hem even delen. Niet serieus bedoeld ofzo dus geen echte info, meer grappig.

Ik vind hem leuk en het klopt eigenlijk wel wat er genoemd wordt.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:35

Blussem schreef:

Het voordeel van het warme weer is dat de meeste mensen veel buiten zijn.
Maar bij een binnenactiviteit maakt het dan weer niet uit of het buiten warm is of niet.
Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 04-06-21 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 11:05

Blussem schreef:

Hoe verklaar je de hoge besmettingen in zuid Amerika dan? Daar ben ik wel benieuwd naar