Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 19:29

Ik snap niet wat je niet wil snappen aan dat mensen niet van het vinted beleid willen afwijken. Die weet je als koper vooraf. Ze mag het terugsturen en dat is zoals het beleid is.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 19:33

Spenk schreef:
Ik snap niet wat je niet wil snappen aan dat mensen niet van het vinted beleid willen afwijken. Die weet je als koper vooraf. Ze mag het terugsturen en dat is zoals het beleid is.

Ik snap werkelijk niet dat je zo stoïcijns moet doen en niet een beetje outside the box kan denken waardoor beide partijen tevreden zijn.

En laten we niet vergeten dat tita hier degene is die fout zit door een vies kledingstuk op te sturen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 19:40

Spenk schreef:
Die zie je op de rekening natuurlijk als ontvanger. Ik snap volkomen je dat niet wil.

Ik vind dit dus weer het grootste geneuzel wat er is…..
Iedereen maakte toch altijd geld naar elkaar over voor het tijdperk van tikkies en betaalverzoeken….

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 19:58

Tikkie werkt niet in Frankrijk, Paypal heb ik opgezegd.

Wat ik storend vind is dat ze 13€ extra korting wil, retour doet ze niet blijkbaar heb al paar gemeld dat ze op ik heb probleem mag drukken betaal met liefde de retour kosten.

Kunnen we moeilijk doen over een vlek maar is niet met opzet en ik ben gewoon bereikbaar voor haar en wil best mee denken.
Retour alles en koop de 3 items opnieuw met korting ook dikke prima maar zeggen hou het geld en kleding en hier heb je mijn rekeningnummer maak 50€ over …. Kweet niet.

Maar ik vertrouw niemand die even 50€ gaat storten dadelijk ben ik geld kwijt 57 euro en de kleding.

Dat men dan zegt dat ik niet flexibel ben, er zijn zat vinties die niks meer laten horen en zeggen ….. is 2-hands dan moet je nieuw kopen. Dat doe ik niet. Biedt iets aan maar dat past niet in haar straatje ik hoef het niet weg te geven want deze vlek gaat er gewoon uit.
Ik heb niet gezien stom

Vies kledingstuk opsturen gaat wel heel ver om te zeggen. Kan iedereen overkomen. Om dan te zeggen dat ik fout zit …. Beetje kwetsend
Kledingstuk met vlek is niet per definitie vies }:0
Zijn zat mensen die nieuw zonder prijskaartje verkopen en is het gedragen.

Op een jurk van 15€ 13€ korting willen hebben en 8€ hebt gekregen….. misschien is gewoon teveel wat ze wil en ben ik daarom niet zo happig

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 20:05

Maar dan laat je het toch. Als zij het niet retour wil doen is dat haar probleem, niet de jouwe.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 20:31

Haar hele voorstel met dat geld allemaal terugkrijgen van Vinted en dan jou 50e overmaken zou ik ook Never niet mee akkoord gaan, dat blijft ook echt wel vreemd moet ik zeggen.

Maar die 8e wat je eraf hebt gedaan was op de gehele bestelling van alle items toch? Dat is an zich niets geks, veel verkopers halen vaak echt wel wat van de prijs af - maar dat zie ik dan wel ook los van nu nog eventueel een klein bedrag vergoeden wanneer er iets kapot/vies binnenkomt bv. en dat vind ik niet alles voor niks willen gedrag van de koper. Al vind ik 13e terug willen ook wel heel erg veel vanuit haar. Daar zou ik dan bv een tegenbod in doen van 4/5e bv. Want zo’n vlekjes was je er idd waarschijnlijk wel weer uit en dan is het verder bruikbaar natuurlijk. Maar dat is idd ieders eigen keus natuurlijk. Je hoeft het niet te doen allemaal.

En als je dat idd niet wilt, en geen andere optie ziet, zou ik het idd erbij laten en dan kan de koper Of probleem melden en ze moet retourneren, of ze houd het gewoon zoals het nu is en zonder een andere oplossing en dan kost het jou verder ook niks meer.

En ja er zijn zeker zat Vinties die idd niet eens reageren of iets aanbieden, maar dat houd ik persoonlijk niet als maatstaf aan met Hoe ik zelf wil zijn als verkoper zijnde. Ik volg niet in de voetstappen van wat anderen doen met betrekking tot gewoon niet meer reageren ed, maar kijk een beetje naar wat ik zelf als koper ook fijn zou vinden qua behandeling, binnen voor mij realistische grenzen/verwachtingen. Maar dat hoeft natuurlijk niet nee, Vinted heeft gewoon regels en in principe hoef je hier niks mee te doen en kan de koper het als probleem melden of niet. Zeker als jullie er niet uitkomen nu, dan kun je het er ook gewoon bij laten.

edit:
en ja dit kan iedereen overkomen als verkoper, heb ik ook al eens gehad met een kledingstuk waar dan bv een gaatje in zat bij een naad welke ik miste of idd een vlekje. We zijn mensen en maken fouten, missen wel eens dingen. Dat is ook de issue niet toch. Maar je vroeg wel om meningen met wat anderen zouden doen als verkoper in deze situatie bv en t feit blijft wel dat de koper een kledingstuk met vlekken heeft natuurlijk, daar kun je niet omheen - ook al stuur je zoiets niet bewust op. Hoe iemand er dan tegenaan kijkt met wat schappelijk is of niet qua verder handelen ernaar is dan weer heel persoonlijk en iedereen is dan anders. Ik ben van nature gewoon niet zo hard als sommige anderen, dus ik ben geen Vintie die een koper dan zou negeren en niet meer zou reageren en ik ben dan idd iemand die wel zou aanbieden om een deel terug te betalen, vanwege het ongemak en de fout bv. Als koper zijnde, zou ik dat eerlijk gezegd dan ook wel netjes vinden van een verkoper om iets aan te bieden. Maar ja, dat Hoeft niet natuurlijk. De koper in deze vraagt imo wel ook te veel, dus dan zou ik een tegenbod bieden en dan wel ook aangeven dat dat ook de grens is voor mij en dat ze anders het probleem kan melden en retourneren. Dan heeft ze toch een optie om iig iets aan te nemen van geld en anders jammer maar helaas en dan kijk je maar wat je doet, maar dan zou ik wel gewoon van mijn kant een hand hebben gereikt zeg maar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 22:15

Kan ze het jurkje niet gewoon eerst eens even wassen om te zien of die vlekken er uit gaan...?
Dan is het ook opgelost toch :) Lijkt me dat ze een hele fijne prijs betaald heeft. Je hebt je verontschuldigd.

Eerst maar kijken of het er uit gaat. En zo niet dan kan ze het terugsturen als ze het niet wil houden.
Of je stort een paar euro terug op haar rekening, zeg maar de korting die je zou willen geven omdat die vlekken er in zitten.

Maar buiten Vinted om dat voorstel van haar doen daar zou ik voor passen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 22:28

tita schreef:
Tikkie werkt niet in Frankrijk, Paypal heb ik opgezegd.

Wat ik storend vind is dat ze 13€ extra korting wil, retour doet ze niet blijkbaar heb al paar gemeld dat ze op ik heb probleem mag drukken betaal met liefde de retour kosten.

Kunnen we moeilijk doen over een vlek maar is niet met opzet en ik ben gewoon bereikbaar voor haar en wil best mee denken.
Retour alles en koop de 3 items opnieuw met korting ook dikke prima maar zeggen hou het geld en kleding en hier heb je mijn rekeningnummer maak 50€ over …. Kweet niet.

Maar ik vertrouw niemand die even 50€ gaat storten dadelijk ben ik geld kwijt 57 euro en de kleding.

Dat men dan zegt dat ik niet flexibel ben, er zijn zat vinties die niks meer laten horen en zeggen ….. is 2-hands dan moet je nieuw kopen. Dat doe ik niet. Biedt iets aan maar dat past niet in haar straatje ik hoef het niet weg te geven want deze vlek gaat er gewoon uit.
Ik heb niet gezien stom

Vies kledingstuk opsturen gaat wel heel ver om te zeggen. Kan iedereen overkomen. Om dan te zeggen dat ik fout zit …. Beetje kwetsend
Kledingstuk met vlek is niet per definitie vies }:0
Zijn zat mensen die nieuw zonder prijskaartje verkopen en is het gedragen.

Op een jurk van 15€ 13€ korting willen hebben en 8€ hebt gekregen….. misschien is gewoon teveel wat ze wil en ben ik daarom niet zo happig

Linksom of rechtsom, het kledingstul heeft vlekken en die komen van spaghetti of iets dergelijks. In mijn wereld is dat niet schoon, en als ik zoiets ontvang van iemand, dan noem ik dat inderdaad vies.
Ook als je iets niet bewust doet, kun je nog altijd fout zitten.

Mijn irritatie punt in jouw posts komt van het feit dat je hier om meningen komt vragen, maar nergens genoegen mee neemt en andere zienswijzen dus niet wil accepteren. Jij wil geen cm meegeven met deze koper, maar verwacht wel dat wij het allemaal fantastisch vinden hoe jij het aanpakt (want 500 5* reviews).

Prima als je dat allemaal niet wil, maar houd dan op met zeuren hier. Kom vervolgens ook niet janken als deze koper je een 1* review geeft want die heb je op dit punt wel verdiend als je het mij vraagt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 05:00

Ging meer om het feit wat zouden jullie doen met haar voorstel kwa betalen want mevrouw wil geen korting, mevrouw wil betaling buiten vinted om.

Nu biedt vinted zelf geen optie aan om een kledingstuk te retourneren

Inmiddels is het afgehandeld

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 07:31

Fijn dat het opgelost is Tita.
Maar hoe kunnen er nou toch etensresten op de te koop staande kleding kan zitten?
Ik vind het echt niet fris dat kleding niet eerst wordt gewassen alvorens men het op een verkoopsite zet.
Ik had het laatst zelf ook dat ik een 'nieuwe' bloes kocht zonder prijskaartje van Fabienne Chapot.
Wat stond die bloes naar zweet zeg :r

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 08:57

Kleding waar het prijskaartje nog aan zit was ik ook niet voor het opsturen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 10:38

tita schreef:
Ging meer om het feit wat zouden jullie doen met haar voorstel kwa betalen want mevrouw wil geen korting, mevrouw wil betaling buiten vinted om.

Nu biedt vinted zelf geen optie aan om een kledingstuk te retourneren

Inmiddels is het afgehandeld

En daar krijg je reactie op, alleen zint je die opties niet waardoor je er tegenin gaat. Moet je zelf weten overigens, maar vraag dan niet om onze meningen als je je eigen plan niet gaat veranderen.

Alja schreef:
Kleding waar het prijskaartje nog aan zit was ik ook niet voor het opsturen

Dit kledingstuk is duidelijk gedragen, want anders komen er geen eetvlekken op. Mag toch hopen dat je een kledingstuk gewoon wast tussen dragen en verkopen.

IMO ook niet netjes om prijskaartjes eraan te laten om de illusie te wekken dat het artikel nieuw is, terwijl het gedragen is.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 12:10

Als bij mij het prijskaartje er nog aan zit is het alleen gepast of dat niet eens
Dus met kaartje is ook gewoon nieuw met kaartje.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 12:15

Alja schreef:
Als bij mij het prijskaartje er nog aan zit is het alleen gepast of dat niet eens
Dus met kaartje is ook gewoon nieuw met kaartje.

Lees je wel wat ik type?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 12:28

Er zijn natuurlijk best omstandigheden te bedenken waardoor op echt niet gedragen kleding toch vlekken komen. Het ligt niet veilig in de kast op het moment dat je het op de foto zet. Ik weet niet hoe het bij jullie gaat, maar ik pak een stapeltje kleding per keer. Zet ze stuk voor stuk op de foto en voor het weer in de kast ligt (of voor het ingepakt is om te verzenden) is het niet compleet onmogelijk dat er wat mee kan gebeuren.... zeker als je kinderen en/of huisdieren hebt.

Ik kreeg een keer een lelijke review van iemand die zei dat een kledingstuk helemaal smerig was.
Waren er 2 kattenharen op gedwarreld tijdens het inpakken :roll:

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 15:11

Een paar kattenharen vind ik niet erg, maar kreeg van het weekendje twee nieuwe jurkjes met prijskaartje en die waren helemaal wit van het kattenhaar. :+
Dat vind ik dan wel vies, haal er dan even een kledingroller overheen voordat je het in de doos stopt. Ondanks dat het hier toch direct de was in gaat als alles verder oké is.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 23:47

deedee19 schreef:
Jester_ schreef:
Hebben jullie wel eens bhs verkocht via vinted? Krijgen jullie dan ook nog al uh, aparte vragen? :')

Toevallig laatst een bundel van twee Prima Donna Bh's en een bundel van 7 sapph bh's verkocht. Verkocht onder status goed...nou ik was eigenlijk bijna in shock hoe snel die weg waren...geen gekke vragen trouwens :')

Niet met BH's al moet ik zeggen dat ik die eigenlijk altijd in de zak voor het leger des heils bij mij om de hoek doe en niet verkoop.
Wel rare vragen mbt mijn paardrijlaarzen :')
Of ik ze extra vies kan opsturen, foto's als je ze naakt aan hebt, of iemand er aan mag likken... echt wtf :+

Op de laatste vraag trouwens geantwoord, dat wanneer hij ze koopt en ze zijn betaald en verzonden hij er zo veel aan mag likken als hij wil _O-

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 14:23

Vinted, het is af en toe een missie…

Ik zie gisterenavond bij 2 vinties leuke bundels, eentje met 3 stuks en eentje met 5.
Vreemd, maar bij beiden alleen be post mogelijk, eentje zelfs alleen met bezorging aan huis?!
Telkens meer dan 5.5 euro aan verzending…
Gelukkig weet ik al dankzij dit topic dat in de avonduren niet alle verzenddiensten werken.
Ik gooi er 2 berichtjes uit, of de dames idd alleen met post versturen
Verbaasde reacties, nee dat is zeker niet het geval, homerr en mondial relais moeten kunnen

Dus volgende ochtend poging 2.
Bij het pakket met 5 stuks staat mondial relais er weer bij, dus ik wil kopen
Blokkeert het systeem bij de visa.
Ik probeer payconicq, hetzelfde.
Koper is zo lief alles te reserveren
Na een uur probeer ik opnieuw en dan werkt het wel.
Oef.

Bij bundel met 3 stuks blijft echter alleen de optie van post levering aan huis staan.
Ik vraag of er misschien verschil in gewicht zit, ja het boek is klasse midden, de kleding klasse licht.
En lager kan niet, want het pakket mag maar 1 kg wegen zegt verkoper.
Maar bij mondial relais kan je tot 5 kg staan, dat staat ook op de labels!
Vinted geeft standaard het max gewicht van de strengste verzender, post dus.
Verkoper denkt mee en verlaagt de gewichtsklasse van het boek.
Ik wil de bundel kopen in ons gesprek, blijft daar weer koppig de oude verzendprijs in staan, want systeem laadt de artikelen blijkbaar niet opnieuw in met de nieuwe parameters.
Ik ga in het profiel van de verkoper, stel het pakket weer samen, goederen zijn immers niet gereserveerd, en krijg een lagere verzendprijs!
Joepie, ik druk op ‘kopen’ waarop het systeem detecteert dat daar al een bundel van was, en flipt prompt over naar de bundel met bijhorende gesprek en hogere verzendkost.
Pissed off probeer ik dan maar het derde artikel te vervangen door een ander (met zelfde prijs, dan kan er ipv gekochte artikel mijn echt gewenste artikel verstuurd worden), dat lukt met Homerr kosten… wil verkoper dat dan weer liever niet en vraagt ze me te annuleren.
En nu zit ik dus te wachten tot het systeem de goederen weer in de catalogus zet, zodat ik poging 11 kan ondernemen om ze te kopen.

En dan krijg je dit:

Afbeelding

Nog iemand?
Welke issues moet ik meenemen (buiten dat de verkoop van paardenspul gewoon moet kunnen)?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 21:00

Foxy, vraag of de verkoper alle artikelen die je wilt in 1 adv zet en deze gelijk voor jou reserveert. Dan zou je geen problemen met gewicht e.d. moeten hebben tenzij de verkoper iets zwaars aanklikt.

Dit is soms mijn default, bij dit soort problemen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 21:47

cobiie schreef:
Foxy, vraag of de verkoper alle artikelen die je wilt in 1 adv zet en deze gelijk voor jou reserveert. Dan zou je geen problemen met gewicht e.d. moeten hebben tenzij de verkoper iets zwaars aanklikt.

Dit is soms mijn default, bij dit soort problemen.

Goede tip, want de artikelen van de geannuleerde bundel staan nog steeds niet terug online. Dit schiet niet op zo.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 19:57

Volgens mij loopt er weer wat vast op vinted , notificaties gaan niet weg wanneer je ze bekeken hebt , blijven al melding in app staan.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 22:27

Af en toe zie je dingen die je toch wel doen kronkelen van het lachen.

Wie heeft dit toch bedacht???
Afbeelding

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 09:18

Wat een leuke jurk voor een fout feestje.
Ik denk zomaar dat deze in het donker oplicht.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 15:35

Een verkoper stuurde twee dagen geleden dit:

Afbeelding

Maar het is me niet helemaal duidelijk. Betekent dit dat ze het pakket heeft weggebracht? Mijn adres staat namelijk nergens, dus ik snap het niet helemaal en ze reageert ook niet als ik vraag wat dit is. De DHL trackingcode zegt dat het pakket nog niet ontvangen of verwerkt is, dus help :+

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 16:21

Dit lijkt bijna spam. Hoe kreeg je dit? Normaal komen de notificaties gewoon in de chat.