Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:51

Blussem schreef:
Het is juist heel belangrijk dat uiteindelijk iedereen aan het virus wordt bloodgesteld en zo doende weerstand kan opbouwen tegen het virus. Dit is de enige oplossing. Wel is belangrijk dat er niet te veel mensen tegelijk besmet worden. Vandaar die maatregelen.

Niet handig nu mensen geen immuniteit op lijken te bouwen

tienus63

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 17:02

Je kunt er gif op in nemen dat de besmettingen na de vakanties weer omhoog gaan.
Dat coronaproof op vakantie gaan is een wassen neus.
Alleen al omdat de test een momentopname is.

Als al die mensen die in een vliegtuigstappen keurig bij elkaar in een resort blijven hangen, na thuiskomst in 14 dagen in quarantaine gaan, dan is het te controleren.

Kijk naar die tennisspelers, gezellig wezen stappen in belgrado en hop daar zijn weer besmettingen.

Het is een beslissing om toerisme overal ter wereld in de benen te houden.
Laat die Fransozen in Frankrijk blijven, de Duitsers in Duitsland etc etc.
Maar het Zuid -en Oost-Europa moeten het van de toeristen uit Noord -en West-Europa hebben.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 17:11

Dat denk ik dus ook, tienus. En ik snap ook echt wel dat mensen op vakantie willen, maar dit jaar is dat gewoon even niet zo handig. Bron- en contactonderzoek is echt onmogelijk op die manier.

Zelf wilde ik ook wel, niets geboekt nog, maar zelfs ik als fervente vakantieganger sla maar eens een jaartje over.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 17:26

Wij hebben wat caravans van mensen in onze schuur staan, je wilt ze de kost niet geven die meenden eind maart /1 april de sleurhut op de camping te moeten zetten.
En stront eigenwijs zijn toen ik zei dat de meeste campings toen al gezegd hadden dicht te blijven.

Hun verweer, dan konden ze er toch even tussenuit.
Zet dat ding dan op de oprit en stuur de kinderen af en toe in de caravan.

Als het een dierziekte was, was er een vervoersverbod en ruimplicht.
En als er wel een vaccin zou zijn, is de kans groot dat je dat als boer niet mag gebruiken bij je vee omdat buitenland onze producten niet wil af nemen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 18:34

Het economische aspect is ook belangrijk. Want anders vallen hele branches waaronder ik, gewoon om. Nu is er geen winst, maar we vallen niet om. Super zuinig leven en gelukkig vorig jaar super jaar gedraaid en dat geld is nu op en nu komt nieuw geld binnen. Niet veel, maar genoeg om quite te spelen.
Net op tijd.
Dus ikben wel blij en met mij velen die het net trekken. Vergis je niet. De toeristen branche is gaaf, veel vrijheid, maar ook heel heel hard werken voor kleine winst.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 18:40

verootjoo schreef:
Blussem schreef:
Het is juist heel belangrijk dat uiteindelijk iedereen aan het virus wordt bloodgesteld en zo doende weerstand kan opbouwen tegen het virus. Dit is de enige oplossing. Wel is belangrijk dat er niet te veel mensen tegelijk besmet worden. Vandaar die maatregelen.

Hoe kom jij toch steeds aan die gekke info? Dat is helemaal niet de enige oplossing en zeker niet de meest wenselijke... :7 -O-

Sterker nog dat hele immuniteit fabeltje is allang onderuit gehaald. Zelfs als je antistoffen hebt zijn die binnen half jaar verdwenen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 18:56

Het is zo moeilijk om een balans te vinden wat voor iedereen te doen, gezondheid is ontzettend belangrijk, maar zonder werk en inkomen komen te zitten omdat alles op zij gat ligt, is ook niet goed.

En achteraf kunnen de beleidsmakers, artsen en iedereen die er mee te maken heeft, zeggen waar het goed ging, beter had gekund en faliekant mis is gegaan.

Ik heb van meet af aan gezegd dat dit behalve een ramp is voor de gezondheid ook hele verstrekkende economische gevolgen heeft.

Alles wat nu vrijer kan, is niet omdat aantal besmettingen niet zo hard stijgen en er mensen uit het ziekenhuis en ic komen.
Maar om de economie weer lucht te geven.
In de hoop dat het in het najaar niet zo heftig om zich heen slaat als nu is gebeurd.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 18:58

Ik ben blij dat jullie weer gasten mogen ontvangen pien. En ik hoop dat jullie een goede bezetting krijgen voor de rest van het seizoen.
Maar ik ben wel van mening, laat iedereen lekker in eigen land/regio op vakantie gaan.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:02

Ik snap dat toerisme belangrijk is, en dat mensen er op heel lokaal niveau door geraakt worden (zoals Pien) als het helemaal stil valt. Maar dat Corendon nu gewoon weer reizen naar Turkije laat vertrekken.. :n :n Onvoorstelbaar. Ik snap de mensen ook niet die dat doen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:15

tienus63 schreef:
Ik ben blij dat jullie weer gasten mogen ontvangen pien. En ik hoop dat jullie een goede bezetting krijgen voor de rest van het seizoen.
Maar ik ben wel van mening, laat iedereen lekker in eigen land/regio op vakantie gaan.

Dank je Tienus. Ik denk dat het belangrijk is om je gezond verstand te gebruiken. Opmerkelijk vind ik hoeveel ex gasten wederom geboekt hebben. Ze kennen het hier en weten dat ze hier veiliger zitten als in allerlei centerparcs in Nederland. Het is hier zo afgelegen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:15

We hadden het hier over de sauna die weer open mag. Hebben best wat entree bewijzen nog en er weer zin in. Maar toch we kijken het eerst even een tijdje aan hoe dat gaat lopen kwa besmettingen. Ik hief nog niet zo snel. Pretpark zou ik wel aandurven met mondkapje

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:19

Berdien schreef:
Ik snap dat toerisme belangrijk is, en dat mensen er op heel lokaal niveau door geraakt worden (zoals Pien) als het helemaal stil valt. Maar dat Corendon nu gewoon weer reizen naar Turkije laat vertrekken.. :n :n Onvoorstelbaar. Ik snap de mensen ook niet die dat doen.

Wat ik vanuit de debatten begreep is dat er best veel mensen naartoe en vandaan willen, ivm familie enzo.. partij Denk was bijvoorbeeld erg boos dat dat niet mocht...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:23

En als ze niet met het vliegtuig op familie bezoek kunnen, pakken ze de auto wel.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:27

Ja maar die all inclusieve reizen die Corendon doet lijken me niet de typische 'we gaan familie bezoeken'-reizen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:30

Ja da weet ik nie.. :D

Was corendon ook niet die ene die Corona proof reizen aanbood?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:32

De vrouw van mijn Turkse collega was i.v.m. Een sterfgeval in de familie in Turkije en kon niet meer terug, ze is vorige week vrijdag met de eerst mogelijke vlucht weer teruggekomen. De hele familie zit nu vrijwillig 2 weken in quarantaine (en mijn collega kan na 3 maanden koken en de was doen :+ )

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:36

Berdien schreef:
Ja maar die all inclusieve reizen die Corendon doet lijken me niet de typische 'we gaan familie bezoeken'-reizen?

De mensen die op familiebezoek gaan, schat ik reislustiger in dan de bandjesdragers aan het zwembad.

Als Canadese tak van onze familie overkomt, zijn die ook vooral druk om familie te bezoeken door heel Nederland.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:47

https://nos.nl/l/2338653

Klein artikel maar geeft wel weer aan waarom afstand, handen schudden en knuffelen niet verstandig is.

En las tot mijn verbazing dat er straks een festival in Tsjechië is, 30.000 man per dag en er gaan minimaal 1000 Nederlanders heen, die zouden bij thuiskomst echt verplicht twee weken in quarantaine moeten.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:51

pfoe ik hoop toch dat het artikel van de live blog dan ook niet waar is. 1000 Nl feestgangers naar dancefestival in servië.... Of althans dat mensen dan toch de verantwoordelijkheid zelf nemen en preventief 2 weken daarna in quarantaine gaan....
https://nos.nl/liveblog/2338570-nog-39- ... oxtel.html

Sorry bigone, zag dat jij het ook al gepost had
Laatst bijgewerkt door _Cathalijne op 26-06-20 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:52

De foto‘s van de Liverpool supporters waren ook absurd, alsof er niets aan de hand is. Afgeladen straten, elkaar om de nek hangen en zuipen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:30

karuna schreef:
We hadden het hier over de sauna die weer open mag. Hebben best wat entree bewijzen nog en er weer zin in. Maar toch we kijken het eerst even een tijdje aan hoe dat gaat lopen kwa besmettingen. Ik hief nog niet zo snel. Pretpark zou ik wel aandurven met mondkapje

Dat mondkapje beschermt jou niet he....

Dat Griekenland niet doorgaat vind ik ruk... maar het Hemelvaart zou ik naar mn beste vriendin in Hongarije. Die heb ik sinds oktober inmiddels niet meer gezien.
En we bellen wel, en ook beeld bellen, maar dat is toch anders.

Ik hoop in september te kunnen gaan, eerst zien hoe alles zich ontwikkeld.
Voordeel is dat we daar compleet zelfvoorzienend kunnen leven (ok, muv supermarkt). Zitten daar samen in een huisje en eten vaak bij hun.
Nadeel wel vliegen.
Kan ook met de auto, maar dan is het 14 uur... (vs 8 uur)

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:36

LadyMadonna schreef:
Nadeel wel vliegen.
Kan ook met de auto, maar dan is het 14 uur... (vs 8 uur)

Dat verschil is nog niet eens zo groot. Daar zou ik het risico van met een boel andere mensen in een kleine ruimte te zitten niet voor nemen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:39

Met de auto kun je hopelijk naar huis in het geval van nood, ik zou dat stuk echt niet gaan vliegen.
Je maakte je zo’n zorgen om het virus en je klanten.
Gewoon met de auto gaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:40

Mwah, bijna twee keer zo lang... en daarbij, ik moet door 4 landen heen (Duitsland, Oostenrijk, Slovenië, hongarije), dus ben ook van 4 landen afhankelijk qua regels enzo.
Als Oostenrijk ineens besluit de grenzen te sluiten... il noem maar wat... dat hang ik...
Maar goed, het is nog geen september...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:42

Daar heb je ook een punt.