Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 00:27

Jolliegirl schreef:
Het gaat om vijverplanten.

Dus ik vermoed dat een emmer water die al even klaarstaat in de keuken wel op temperatuur is?
En dan buiten, dan kan alles langzaam aan de buitentemperatuur wennen.

Oh dat is perfect. Enne vijverplanten kunnen ook goed tegen een gebrek aan licht. Die zijn wel aan donkere dagen gewend.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 00:47

gomir schreef:
Die knuffel was maar gewoon een voorbeeld dat in me op kwam. De vraag gaat of iets wat onterecht kapot gesneden wordt vergoed wordt of niets. Dan zat er dus niets in wat er niet in hoorde te zitten en is jouw product wel kapot.

Maar het blijft hetzelfde: verpakkingen moeten te openen zijn door de douane. Daar ben je gewoon toe ‘verplicht’. Ze gaan echt niet verder dan dat zonder goede reden.

gomir

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 00:57

Maar het gaat niet om een kapotte verpakking, maar om een kapot product dat in de verpakking zit. En het komt echt wel voor dat er onterecht onderzoek plaatsvindt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 00:59

Geen idee of je dan vergoed wordt eigenlijk. Goede vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 01:05

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 01:08

Op internet kan ik ook weinig vinden. Tsja, een pagina waarop één persoon een enkel wetsartikel deelt. Met een enkel wetsartikel kun je weinig als je de context niet weet.

Leuke vraag wel!
Laatst bijgewerkt door Kookaburra op 07-03-21 01:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 01:17

Ik denk dat we daaruit kunnen concluderen dat het nauwelijks voorkomt.
Ze trekken immers niet zomaar een willekeurig pakketje open, dan moet er al iets te zien of te ruiken geweest zijn. Tenzij mensen graag 5kg bloem van hun oma in de Andes ontvangen, maar ik denk dat dat er maar weinig zijn. :))

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 01:19

Als je erbij bent gaat het wel snel open trouwens.

Een zadel in stukjes vervoeren was blijkbaar vreemd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 01:25

_O-
Mijn handen testten twee jaar geleden positief op drugs toen ze een swap namen (waarom weet ik nog steeds niet, maar oké, Frankrijk). :') Iets anders dan paardenmest kan er niet aan gezeten hebben, maar ik had toch echt m'n handen netjes gewassen voor vertrek. Gelukkig was de tweede test negatief.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 01:56

Ik zou idd juist zeggen: je handen gewassen in openbare wc’s? Prima plek voor kruisbesmetting met coke.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:08

PanamaD schreef:
Dit is misschien zoeken naar een naald in een hooiberg maar wie weet over welke film ik het heb?

Was een bioscoop film in dacht ik 2019, fantasy en er speelde een soort bos figuurtje in die alleen ‘prrrrrt’ zei. Intens hoog schattigheid vermogen!

Wie weet het? _/-\o_

Grote dank aan een bokker! Het is Pinto in Maleficent <3

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:08

Twee totaal ongerelateerde vragen:

-welk paardenmerk heeft een zeepaardje als logo?

-als je kanker hebt, waar sterf je dan aan? Uitzaaiingen op nare plekken die de functie van je organen aantasten? Of ergens anders aan?

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:44

Oke nog een vraag over pakketjes :').

Ik verzend nu iets via Mondial Relay, een Franse Post NL zeg maar. Daar krijg je een verzendlabel en een label die je IN het pakketje moet doen. Waarom moet dit? En wat gebeurt er als je dit niet doet? Ik verklaarde mn moeder voor gek toen ze zei dat het in de doos moet, tot een vriendin het bevestigde dat dat echt zo moet.

Bedankt iedereen voor de antwoorden trouwens op m'n vraag over het onterecht open maken van een pakketje door de douane. Gebeurt vast niet vaak maar was zo benieuwd wat er gebeurt als jouw pakketje kapot is zonder dat er drugs zijn gevonden.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 22:05

Sheran schreef:
-als je kanker hebt, waar sterf je dan aan? Uitzaaiingen op nare plekken die de functie van je organen aantasten? Of ergens anders aan?

Dat is heel wisselend. Mijn moeder had een hersentumor en is daar ook aan gestorven zeg maar. Mijn zus had een hersentumor en uitzaaiingen in het ruggenmerg, zij is overleden door een darmaneurysma. Door de medicatie en het niet meer bewegen lagen haar darmen te lang stil. Mijn zwager is overleden aan een tumor in zijn luchtpijp op de splitsing naar zijn longen, die tumor is een aantal keren voor een groot gedeelte verwijderd en hij heeft chemo gehad, uiteindelijk groeide die tumor ook door zijn slokdarm en toen was het snel gebeurd. Iemand die ik kende had een longtumor die uitgezaaid was naar de hersenen. Die longtumor groeide razendsnel en zorgde daardoor voor vocht bij haar hart, dat hart kon het niet meer aan. Maar dat zijn mijn naaste ervaringen, je hoort wel vaak dat er zoveel uitzaaiingen zijn dat iemand niet meer te behandelen is.
Ik denk zelf dat het heel wisselend is, maar als je goed "zoekt", je meestal aan andere ernstige zaken overlijdt, die wel het gevolg van de kanker zijn...

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 22:13

Sheran schreef:
Twee totaal ongerelateerde vragen:

-welk paardenmerk heeft een zeepaardje als logo?

Dat is ELT :)

Afbeelding

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 22:30

Waarom zitten bij veel voordeuren bij oudere huizen het slot ondersteboven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 22:34

deksel schreef:

Ik verzend nu iets via Mondial Relay, een Franse Post NL zeg maar. Daar krijg je een verzendlabel en een label die je IN het pakketje moet doen. Waarom moet dit? En wat gebeurt er als je dit niet doet? Ik verklaarde mn moeder voor gek toen ze zei dat het in de doos moet, tot een vriendin het bevestigde dat dat echt zo moet.

Bedankt iedereen voor de antwoorden trouwens op m'n vraag over het onterecht open maken van een pakketje door de douane. Gebeurt vast niet vaak maar was zo benieuwd wat er gebeurt als jouw pakketje kapot is zonder dat er drugs zijn gevonden.
De Franse PostNL is 'La Poste,' Mondial Relay is gewoon een koeriersdienst. :D En waarom dat moet, geen idee, ik denk dat je dat het beste rechtstreeks aan hen kunt vragen. :P

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 22:34

Ik vraag mij af hoe lang mijn kerstroos (plant) het nog vol gaat houden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-21 22:42

Sheran schreef:

Ligt aan de kankersoort.
Bij een aantal leukemie vormen is het voornamelijk je immuunsysteem welke stopt waardoor je dood gaat aan wat anders, maar wel door de kanker.
En bij de vaste vorm ook wat voor en waar de tumor(en) zich bevinden.

Het kan weefsel verdrukken (waardoor bv hersen delen afsterven bij een hersentumor).
Het kan slagaderen verdrukken, waardoor andere delen geen bloedtoevoer meer krijgen en dus afsterven.
Het kan organen verdrukken if er in groeien zodat deze hun werking verliezen.

En tot slot kunnen ze door de groei en zwaarte ook bloedingen veroorzaken.
Dit laatste is bijvoorbeeld bij mijn vader gebeurt, hij had zijn primaire tumor op de overgang slokdarm/maag dat is uiteindelijk gescheurd waardoor hij feitelijk overleden is aan een maagbloeding.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 22:45

Roodvos schreef:

Verpot hem iig naar normale gezonde aarde (er even vanuit gaande dat ie nog in zijn potje snel-turbo-compost zit waarin ze half december verkocht worden zit) snoei hem iets terug, haal hem uit direct zonlicht, wél met voldoende licht en zie wat er gebeurd.
Ze kunnen enorm worden, hoe groter de nieuwe pot, hoe groter de plant.

Hier groeien ze gewoon langs de weg.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 22:53

Mkango schreef:
deksel schreef:

De Franse PostNL is 'La Poste,' Mondial Relay is gewoon een koeriersdienst. :D En waarom dat moet, geen idee, ik denk dat je dat het beste rechtstreeks aan hen kunt vragen. :P

Omg hahaha, ja ik heb me er ook helemaal niet in verdiept. Ik ga het eens vragen via FB.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 22:55

Het zegt waarschijnlijk meer over de frequentie waarmee ik dingen naar Frankrijk stuur dat ik het wel weet. _O-

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 00:26

Deze past hier wel..Afbeelding

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:20

Palmera schreef:
Roodvos schreef:

Verpot hem iig naar normale gezonde aarde (er even vanuit gaande dat ie nog in zijn potje snel-turbo-compost zit waarin ze half december verkocht worden zit) snoei hem iets terug, haal hem uit direct zonlicht, wél met voldoende licht en zie wat er gebeurd.
Ze kunnen enorm worden, hoe groter de nieuwe pot, hoe groter de plant.

Hier groeien ze gewoon langs de weg.

Dank je Palmera. Hij staat idd nog in de turbocompost zoals jij dat zo mooi noemt :') . Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat de plant nog tot na half januari zou staan. De plant staat op de keukentafel, veel indirect licht, dus kennelijk per ongeluk heel goed gedaan.

Als ze bij jou langs de weg staan, dan zou die dadelijk in de zomer ook wel een poosje naar buiten kunnen denk ik.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:52

Bedankt voor de reactie over het merk met het zeepaardje (inderdaad ELT) en voor de verduidelijkingen over kanker :)