Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 17:05

Tuurlijk moet je zelf weten wat je wil vragen. Maar had je gedacht dat het doodslaan van een prikkende mug iets ergs met zich meebracht? Ik heb daar geen Google voor nodig. In dit geval heeft het zeker een andere reden dat het geen hit gaf.. 8-) je stelt ook wel vaak een vraag van om en nabij hetzelfde niveau.

Opzich wel een mooie eigenschap dat je nieuwsgierig bent! Heeft ook wel iets.
Maar zoek je zelf wel eens wat uit?

Maar als de rest dat soort vragen prima vinden dan kunnen we ook concluderen dat alleen ik iets anders verwacht qua topic niveau. En dan zit IK er gewoon verkeerd. Of ben gewoonweg te kritisch.

Voorheen waren het meer brein krakers met de meest bizarre vragen, vet leuk. Maar wellicht een idee voor een ander nieuw topic? Ik vind het prima!! :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 17:16

Ik ben bang dat de breinkrakers er allemaal wel een beetje doorheen zijn. -O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 17:26

Ok, dan is het een hagedis, thanks! :D Een gekko is ook een hagedis.

Ik vind juist de mix van normale dingen en breinkrakers wel leuk. Makkelijk op te zoeken is niets aan natuurlijk, zoals hoe lang je pasta moet koken, maar die kom ik niet eens zo heel veel tegen.
Die zogenaamde breinkrakers gaan ook vaak nergens over.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 17:29

Waarom moet je bij een waarzegger een afspraak maken?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 17:33

Divers schreef:

Daar moet je helemaal geen afspraak maken, maar zo ver mogelijk uit de buurt blijven.

Britta31

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 17:39

Ja,inderdaad.Ze weet toch dat je komt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 18:54

Britta31 schreef:

_O-

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 18:56

Britta31 schreef:

:')

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 21:29

_/-\o_
Janine1990 schreef:
Ik denk een schildpad zonder schild.

Maar waarom lijkt het dan niet op een pad????

_/-\o_

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 21:35

Oké, nu ff serieus...

Soms ervaar je op bepaalde wegen dat je auto heen en weer schudt. Dus echt van links naar rechts. Vanuit de achterkant, niet uit het stuur.
Wat veroorzaakt dit?

(auto is prima uitgelijnd en bij 140 trilt het stuur ook niet)

En waarom hebben we wel maximumsnelheden, maar geen minimumsnelheden?
Ik zie vaak dat men wel respect heeft voor landbouwverkeer of minicars. Maar de gevaarlijkste manouvres worden naar mijn idee uitgehaald bij het inhalen van normale personenauto's die veel te langzaam rijden (30 waar 50 is toegestaan bijvoorbeeld).

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 21:44

Dat klinkt als spoorvorming, of een nogal bolle weg.

En die minimum(constructie) snelheden zijn er wel hoor. Probeer maar eens hoe lang 't duurt voor ze je met een 45-km wagentje van de snelweg plukken :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 21:51

APCIII schreef:
Dat klinkt als spoorvorming, of een nogal bolle weg.

En die minimum(constructie) snelheden zijn er wel hoor. Probeer maar eens hoe lang 't duurt voor ze je met een 45-km wagentje van de snelweg plukken :+

Maar dat is niet te vergelijken met een gewone personenauto die 30 rijdt waar 50 is toegestaan. En ook niet echt waar mijn vraag om ging :P

Spoorvorming had ik niet aan gedacht! Klinkt logisch!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 21:51

Sociaal geldt vaak: maximum snelheid is meteen ook minimum.
(In feite niet altijd sociaal en soms oer- en oerstom - maar idd: 30 waar je 50 mag: 'vrrroemmm er langs!!')

Op de snelweg geldt 'bij goed weer etc' een wettelijk minimum van 70.
Bij mist etc geldt wettelijk: zo langzaam als je gezonde verstand je ingeeft (nooit harder rijden dan je remweg bijvoorbeeld).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 21:54

Janneke2 schreef:
Sociaal geldt vaak: maximum snelheid is meteen ook minimum.
(In feite niet altijd sociaal en soms oer- en oerstom - maar idd: 30 waar je 50 mag: 'vrrroemmm er langs!!')

Op de snelweg geldt 'bij goed weer etc' een wettelijk minimum van 70.
Bij mist etc geldt wettelijk: zo langzaam als je gezonde verstand je ingeeft (nooit harder rijden dan je remweg bijvoorbeeld).

Maar er zal niemand gepakt worden om dat diegene 30 rijdt waar 50 is toegestaan. En die eigenlijk gevaarlijk rijgedrag uitdaagt. Zeker in deze tijd waarin iedereen werkt én iedereen haast heeft.

Op een snelweg vind ik 70 als minimum begrijpelijk en acceptabel aangezien er twee banen zijn.
Jammer dat je altijd van die halve zolen hebt die met 95 een lege vrachtwagen gaan inhalen :+ En onnodig lang links blijven rijden. Maar ik kan me voorstellen dat deze mensen sneller gepakt worden/aangesproken op hun gedrag dan de langzame rijder van mijn vorige alinea.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 23:01

Divers schreef:

Ze kan mogelijk wel voorspellen dat ze dubbele klanten krijgt, maar ze kan ze niet afbellen. Daarnaast kan ze dan ook geen vrije dag inplannen. Ook waarzeggers werken niet klokje rond. :D

(nee, ik geloof er niet in, maar dat was de vraag niet)

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 23:06

+:)+ Goedgekeurd!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 07:08

Ja, maar als je de toekomst kunt voorspellen cq. wéét hoe de toekomst verloopt, dan helpt het maken van afspraken daar toch ook niet bij?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 08:09

Janine1990 schreef:
<KNIP>En waarom hebben we wel maximumsnelheden, maar geen minimumsnelheden?
Ik zie vaak dat men wel respect heeft voor landbouwverkeer of minicars. Maar de gevaarlijkste manouvres worden naar mijn idee uitgehaald bij het inhalen van normale personenauto's die veel te langzaam rijden (30 waar 50 is toegestaan bijvoorbeeld).

We hadden tot redelijk recent (200nogiets) wel minimumsnelheden. 60 (als ik het me goed herinner) op de autosnelweg was er zo een. 50 op de autoweg. Althans, je mocht die wegen alleen op met een voertuig dat in staat was dergelijke snelheden te halen.

Inmiddels is het vervangen door Artikel 5 WvW. Algemene Gevaarzetting. Dat is een veel leuker artikel met meestal een fors hogere strafmaat. Het wordt ingezet om allerlei vormen van gevaarlijk huftergedrag aan te pakken.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 08:48

Cowboy55 schreef:
Janine1990 schreef:
<KNIP>En waarom hebben we wel maximumsnelheden, maar geen minimumsnelheden?

We hadden tot redelijk recent (200nogiets) wel minimumsnelheden. 60 (als ik het me goed herinner) op de autosnelweg was er zo een. 50 op de autoweg. Althans, je mocht die wegen alleen op met een voertuig dat in staat was dergelijke snelheden te halen.

Inmiddels is het vervangen door Artikel 5 WvW. Algemene Gevaarzetting. Dat is een veel leuker artikel met meestal een fors hogere strafmaat. Het wordt ingezet om allerlei vormen van gevaarlijk huftergedrag aan te pakken.

Een voertuig moet nog steeds minimaal 60 km/h kunnen én mogen om op een snelweg te mogen. Dat zegt alleen heel weinig over het ook daadwerkelijk altijd minimaal 60 móeten rijden. Dat artikel bepaalt slechts welke voertuigen er op die weg mogen komen, niet hoe ze zich daar dienen te gedragen.
(En nee, een absolute minimumsnelheid is er gelukkig niet. Zou wat zijn als in dichte mist of in een file iedereen ineens strafbaar is.)

Artikel 5 bestond al langer en bestaat nog steeds, en daar wordt zonder aanleiding veel langzamer rijden dan het overige verkeer inderdaad mee aangepakt. Het valt namelijk onder hinderen en/of in gevaar brengen van het verkeer.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 09:56

Janine1990 schreef:
Oké, nu ff serieus...

Soms ervaar je op bepaalde wegen dat je auto heen en weer schudt. Dus echt van links naar rechts. Vanuit de achterkant, niet uit het stuur.
Wat veroorzaakt dit?

(auto is prima uitgelijnd en bij 140 trilt het stuur ook niet)

En waarom hebben we wel maximumsnelheden, maar geen minimumsnelheden?

Elk materiaal heeft een ‘eigen frequentie’ waarin het makkelijk meetrilt. Dus een weg ook. Bij een brug voel ik het wel vaak maar bij een weg niet. Maaar het kn ook zijn dat jij dit beter voelt.

https://natuurkundeuitgelegd.nl/videolessen.php?video=resonantieeigentrilling

En op snelwegen geldt toch echt wel een minimumsnelheid.
Laatst bijgewerkt door Anomien op 10-07-18 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 10:00

Citaat:
Maar er zal niemand gepakt worden om dat diegene 30 rijdt waar 50 is toegestaan. En die eigenlijk gevaarlijk rijgedrag uitdaagt. Zeker in deze tijd waarin iedereen werkt én iedereen haast heeft.

....weet jij wat het woord 'verkeer' betekent?

'Verkeer' betekent 'met elkaar omgaan'.

Spaar mij de smoesjes.
Als je niet op het circuit van Zandvoort rijdt: de openbare weg is openbaar.
"Waar je 50 mag" - het zou wel eens kunnen zijn dat er kleine kinderen in de buurt zijn, of dat er een oud omaatje de straat oversteekt.

De idiote gedachte dat wie sociaal rijgedrag zou kunnen vertonen door minder dan de maximum snelheid te rijden
"gevaarlijk rijgedrag uitdaagt"
-:(-

Gewoon dat rijbewijs inleveren!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 10:02

Hilli schreef:
Ja, maar als je de toekomst kunt voorspellen cq. wéét hoe de toekomst verloopt, dan helpt het maken van afspraken daar toch ook niet bij?

Ik geloof er niet in, maar het lijkt me logisch dat je als waarzegger niet alles kan zien, maar dat je informatie haalt uit hoe de mensen zich tegenover je gedragen en hoe ze eruit zien. En dat je misschien dermate gevoelig bent voor die dingen dat je soms met redelijke waarheid kan voorspellen hoe het leven verder gaat verlopen, naar enkele dingen die bijna iedereen gebeuren. Zo werkten de orakels immers vaak ook.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 10:16

Ik geloof ook niet in waarzeggers en denk ook dat 'reacties peilen' een kernvaardigheid is. Van de briefjes die wij door de deur krijgen is bijvoorbeeld correct spellen dat dan weer niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 10:48

Janneke2 schreef:
Citaat:

....weet jij wat het woord 'verkeer' betekent?

'Verkeer' betekent 'met elkaar omgaan'.

Spaar mij de smoesjes.
Als je niet op het circuit van Zandvoort rijdt: de openbare weg is openbaar.
"Waar je 50 mag" - het zou wel eens kunnen zijn dat er kleine kinderen in de buurt zijn, of dat er een oud omaatje de straat oversteekt.

De idiote gedachte dat wie sociaal rijgedrag zou kunnen vertonen door minder dan de maximum snelheid te rijden
"gevaarlijk rijgedrag uitdaagt"
-:(-

Gewoon dat rijbewijs inleveren!

Nouuuuuu mensen die 90 rijden waar je 130 mag (vrachtverkeer of aanhangers uitgezonderd natuurlijk) mogen wat mij betreft ook acuut rijbewijs inleveren hoor.

Vorige week A2, Utrecht > Amsterdam, na 19.00 dus 130. 5 banen, weinig verkeer. Mafketel met 90 op rechterbaan, schuift zonder enige reden naar links, waardoor ik kon kiezen: vol in de ankers of uitwijken naar links, om diegene te ontwijken.
Wat bleek, meneer zat lekker te bellen. _-:(

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 10:55

Anoniem schreef:
Nouuuuuu mensen die 90 rijden waar je 130 mag (vrachtverkeer of aanhangers uitgezonderd natuurlijk) mogen wat mij betreft ook acuut rijbewijs inleveren hoor.

Vorige week A2, Utrecht > Amsterdam, na 19.00 dus 130. 5 banen, weinig verkeer. Mafketel met 90 op rechterbaan, schuift zonder enige reden naar links, waardoor ik kon kiezen: vol in de ankers of uitwijken naar links, om diegene te ontwijken.
Wat bleek, meneer zat lekker te bellen. _-:(

Je mag wat mij betreft lekker 90 rijden. In de rechterbaan tussen de vrachtauto's. Geen punt. Maar als je gaat inhalen dan accelereer je fatsoenlijk (zoals je in de rijlessen geleerd hebt) en ga je NIET met 91/92/93 een vrachtauto inhalen die 90 rijdt.