Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:59

Vientje schreef:
Da's gehaaid, met "het komt zo snel mogelijk jouw kant op" heeft ze niet gelogen namelijk. Is er eerder wel specifiek gesproken over verzendkosten en opsturen trouwens?

Ben benieuwd of je nog wat hoort!

:j
Ik had me verkeken op de afstand dus heb gevraagd of ze het op wilde sturen en dat ik dan uiteraard de verzendkosten zou betalen, toen kreeg ik terug 'natuurlijk'. met haar gegevens erbij..

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:06

Oh ik vind het spannend nu zeg! Heb een kast te koop staan en deze zou vanavond 21:30 uur opgehaald worden. Ze mailden rond die tijd dat ze in de file stonden. Vreemde tijd voor een file maar oke...voordeel van de twijfel. Dus nu hoooop ik dat ze zsm nog komen eigenlijk. Spannend moment :=

Wolkje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:15

Zo gek is dat niet. Er zijn 's avonds vaak wegwerkzaamheden, die files veroorzaken.
Ik heb ook wel eens om half één 's nachts in een file gestaan.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:24

Ik snap niet waarom er moeilijk wordt gedaan over die verzendkosten van de blender. Jij wilde het toch opgestuurd hebben, of ze het dan komen brengen of opsturen maakt toch niet uit. Jij had de afstand er blijkbaar niet voor over.

Dat ze het buiten neer zetten en niet melden is daarintegen niet netjes en zou ik ook melden.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:37

Ik zie ook wel de andere kant van het verhaal:
misschien dat verkoper, of diens partner in de buurt kwam en daarom persoonlijk langs heeft gebracht.
Kun je wel zeggen ik heb verzendkosten betaald, maar misschien is er wel een stukje voor omgereden. En ook al zou er niet voor omgereden zijn, uiteindelijk is het toch keurig aan huis bezorgd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:51

_Dribbel schreef:
Ik snap niet waarom er moeilijk wordt gedaan over die verzendkosten van de blender. Jij wilde het toch opgestuurd hebben, of ze het dan komen brengen of opsturen maakt toch niet uit. Jij had de afstand er blijkbaar niet voor over.

Dat ze het buiten neer zetten en niet melden is daarintegen niet netjes en zou ik ook melden.

Ze had het moeten overleggen, ik betaal verzendkosten zodat een pakketje veilig en droog aankomt, niet om een pakketje zonder mededeling vooraf op een tuinstoel tegen te komen terwijl het en niet droog was vandaag en het hier niet zo is dat alles wat buiten in de tuin staat ook netjes blijft staan. Zo is er hier al eens een tafel verdwenen en zijn er bij anderen ook wel eens spullen verdwenen.
Als ze netjes gemeld had dat ze toch in de buurt moest zijn of het voor de verzendkosten wel wilde brengen dan was het geen probleem geweest, dan hadden we een afspraak kunnen maken of ik had aan de buren kunnen vragen of zij het voor me aan wilden nemen als ze wel in de ochtend geweest is.
Hier twijfel ik echter aan want het is me niet opgevallen toen we terug kwamen en ik ben daarna nog een paar keer heen en weer gelopen dus ik had het toen eigenlijk wel moeten zien.. En omdat ze zo vaag is met haar het komt zo snel mogelijk jou kant op en niet heeft gemeld dat ze het zelf kwam brengen heb ik het gevoel dat ze het er gewoon neergezet heeft en weer weg gegaan is.. Ik zal de buren morgen even vragen of zij toevallig iets gezien hebben.
Mijn gevoel is nu dat ze bewust verzwegen heeft dat het pakketje niet verzonden zou worden en dat vind ik gewoon niet netjes.

Ik vind het niet zo keurig aan huis bezorgd hoor, als er s'middags niemand meer door de voortuin heen gehoeven had of we veel later thuis gekomen waren dan was ik het of s'avonds of morgenochtend pas tegengekomen (als het er dan überhaupt nog gestaan had) en ik denk niet dat het goed is voor een blender om in de regen buiten te staan.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 23:11

Ik zou vragen waar het pakketje blijft....

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 00:10

Wolkje schreef:
Zo gek is dat niet. Er zijn 's avonds vaak wegwerkzaamheden, die files veroorzaken.
Ik heb ook wel eens om half één 's nachts in een file gestaan.

Dat is de enige optie inderdaad die ik kan bedenken. Omdat ik niet zo achterdochtig wil zijn gaf ik de voordeel van de twijfel. En ik had t niet meer verwacht, maar...ruim een anderhalf uur later waren ze er alsnog en namen de kast direct mee. Heerlijk :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 06:55

Nou je weet nu toch zeker dat hij veilig en goed is overgekomen?? Dat was met de post maar afwachten...

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 07:28

@dees_daan ik vind dat ook echt niet kunnen hoor, belachelijk!
ik zou emailen met: 'goh mijn pakketje is nog niet gearriveerd, al op de post gedaan?'
zien hoe ze zich daar uit gaat kletsen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:09

Ik ben ook van mening dat t zelf brengen ook best gemeld had kunnen worden. Dan zorg je thuis bent ipv opeens iets in je tuin aantreffen

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:57

Wat een raar verhaal zeg dees_daan, als ze het inderdaad dus gebracht hebben en gewoon neergezet vind ik dat ook niet kunnen, was daar zelf ook niet van gediend geweest...

Ik heb ook weer wat spullen op MP staan, kreeg ik een mail van iemand die wel interesse had ergens in, en wat de maten precies zijn enz. Dus ik netjes direct gereageerd en doorgegeven, heb het voor een vraagprijs van 30 euro staan. Krijg ik terug, ik doe een bod van 17,50. Ik vind echt bijna 50% van de vraagprijs bieden altijd zo vreemd maar goed... dus netjes aangegeven dat ik dat echt te weinig vind.
Krijg ik een mail terug met een hoger bod, nog steeds weinig maar oke, dan ben ik er maar vanaf dus gereageerd dat ik akkoord ben en mijn rekeningnummer enz erbij. Geen reactie meer -O- Dat begrijp ik dus echt niet _-:(

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:01

Ik had er weer een die reageerde met gaat u akkoord met 60, terwijl in de tekst staat minimumprijs is 70 :D Voor datzelfde item vorige week ja ik wil hem heel graag hebben. Neem contact met mij op! Doe je dat.. hoor je niks.. :+

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 18:17

Wat zouden jullie doen?

Ik heb een groot deel van mn sjabrak jes te koop. Hierbij zijn er 3 gratis. Ik had met iemand vandaag om 15.00u vandaag afgesproken om op te halen. Om 15.30 was ze er nog steeds niet en heb ik gemaild dat het kan zijn dat ze voor een dichte deur staat omdat ik nog andere dingen te doen had. Ik had immers al een half uur gewacht voor dekjes die ik zo weggeef. Ik heb nu nog steeds niks gehoord. En wil een mail sturen dat ik voor 19.00u reactie wil anders gaan ze naar andere geïnteresseerde.
Ben benieuwd of ik er nog wat van hoor

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 18:50

Ik zou niks meer sturen en vanaf morgenochtend gewoon doorgaan met de andere geïnteresseerden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:51

Ik zou ook niks meer sturen, ze heeft haar kans gehad.

Ik heb een net mailtje terug over de blender, ze moest onverwachts in de buurt zijn en had er niet bij stil gestaan dat het zou gaan regenen, ze bood haar excuses aan, vond dat ik haar terecht een mailtje stuurde en wilde me wel tegemoet komen.
Het is niet expres gedaan en hij doet het nog dus het is wel goed zo. :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:27

Nou netjes toch :)

Ik hoop echt een koopje te hebben, ff wachten tot t pakketje er ook echt is :')

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:29

Dan is het wel netjes dees_daan, valt toch weer mee :)

Ik zou ook morgen met andere geïnteresseerden contact opnemen Desi :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:52

Ja het is opgelost zo.
Het idee er achter was niet verkeerd dus ik vind het geen probleem meer.

Spannend Sammie; wat heb je gekocht?

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:15

Ik krijg nu pas een mailtje dat ze dacht dat het vandaag was. Terwijl we duidelijk maandag hadden afgesproken.
Heb nu al een andere geïnteresseerde gemaild, vind het wel goed zo. Die dekjes mogen gratis opgehaald worden daar ga ik me niet in allerlei bochten wringen

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:39

Ik wacht al een week op een pakketje via Kiala, mail gehad, verzender heeft pakketje aangemaakt, maar nog niet ingeleverd.

Ik heb er vandaag maar eens even een mail uit gedaan, of ze het vergeten is weg te brengen.
Vind dat zo vervelend als mensen zeggen, zodra ik het geld heb, gaat het op de post en na bijna 5 werk dagen verder nog niks gepost. Met Kiala duurt al wat langer, daar kies ik zelf voor, maar een week extra wachten vind ik niet leuk.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:13

Ik vraag me serieus waarom mensen bieden en vervolgens niet reageren?

Had een bod gekregen op een advertentie ging ik mee akkoord. Geen reactie, erna nog 2 mails achter aan gedaaan met de vraag of degene intresse had, geen reactie.

Zondagmorgen reactie op advertentie voor bijrijdster gereageerd... maar vervolgens geen reactie meer.

Waarom bieden ze dan vraag ik mezelf af!

Zondagavond wel reactie op andere advertentie, persoon woonde in de buurt wilt dezelfde avond komen ophalen. Prima was toch thuis. Netjes binnen 10 minuten was het afgehandeld. Zo kan het dus ook! Echt fijn!!! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 20:14

Iemand heeft het naar eigen zeggen twee dagen geleden overgemaakt ('s ochtends), we gaan het zien. :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 20:44

Pff om half 9 kwam er iemand naar mijn zadel kijken. Hoelang zouden jullie nog wachten? Ik moet morgen om 6 uur op en wilde eigenlijk lekker vroeg onder de wol kruipen

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 20:51

Geen minuut langer.