Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:28

Sorry maar dit kan gwn echt niet,
jhij biedt aan die eskadron peesjes
jij betaald
vervolgens zijn de peesjes al verkocht
jij zegt nee ik hoef het niet wilt geld terug
en hij doet maar iets en stuurt gwn lekker iets anders op.

pfff

Al ik iets verkoop is het gewoon, zodra iemand mijn bankrekening nummer heeft wacht ik een weekje tot het erop staat, zo niet dan mail ik of bel ik diegene.

ik verkoop het niet zomaar aan iemand anderss..

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:30

Rianneke schreef:
NaomiJouke schreef:
zucht bieding op me bit 10 cent wat zal ik terugsturen?

Bod verwijderen en anders niks laten horen. Zoiets neem ik echt niet serieus!

romyloverrr schreef:
dat ga ik ook doen !
hij heeft de eskadron flexisoft peesbeschermers
en strijklappen maat full verkocht , en heeft
mij nu een paar hh's maat cob , die helemaal
versleten zijn opgestuurt ipv de flexisoft :n

waar haalt hij het lef vandaan !

Idd waar haalt ie het lef vandaan! Hij kan toch niet denken dat het dan goed is?!

Wij hadden vorig weekend iets aparts... Mailde iemand voor mijn ponyveulen. Vraagprijs doorgemaild en ze waren helemaal enthousiast. De vraag was of ze em dan wel de volgende dag op konden komen halen want ze gingen hun eigen veulen spenen. En ze vroeg om mijn telefoonnummer terwijl die ook bij de advertentie stond. Ik netjes terug gemaild dat ze hem dan de volgende dag op konden halen, want dat was geen probleem. Toen kreeg ik savonds terug dat ze me de volgende dag zou bellen om alles te regelen. En daarna hoorde ik niks meer :') Geen mail, geen telefoontje helemaal niks!

Dit vind ik echt weird... met kleine dingetjes dat je niks van je aflaat horen, oke kan gebeuren
maar dit zijn levende beesten.... misschien maar beter dat ze niks meer hebben laten horen, nu zie je hoe die mensen echt zijn !
** & anders haddden ze nu het veulentje!! :j :') ***

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:54

[/quote]
Daar reageer ik niet eens op, gewoon bod verwijderen en klaar[/quote]

Ja inderdaad, dat vind ik echt een zielig bod. Ik zet ook altijd in de advertentie dat ik op onzinbiedingen niet reageer. Denken ze nou echt dat ze zoiets voor 10 cent kunnen krijgen :=

Wat bridgetF zegt kan nog, maar je checkt toch wat je schrijft? Dan lijkt me toch dat je wel ziet dat er 10 cent staat en niet 10 euro...[/quote]
diegene stuurde echt 10CENT

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:58

NaomiJouke schreef:

Daar reageer ik niet eens op, gewoon bod verwijderen en klaar[/quote]

Ja inderdaad, dat vind ik echt een zielig bod. Ik zet ook altijd in de advertentie dat ik op onzinbiedingen niet reageer. Denken ze nou echt dat ze zoiets voor 10 cent kunnen krijgen :=

Wat bridgetF zegt kan nog, maar je checkt toch wat je schrijft? Dan lijkt me toch dat je wel ziet dat er 10 cent staat en niet 10 euro...[/quote]
diegene stuurde echt 10CENT[/quote]

:wow: :wow: :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:13

als je het terugstuurt, doe dat dan aangetekend MET ontvangstbevestiging. Dan kan hij nooit claimen dat hij het nooit heeft teruggehad. Bewaar je bonnetje ook als bewijs van de verzendkosten zodat je die kan terugeisen. Hou alle mails bij en verwittig MP en politie, dit is pure oplichting.
Ook particulier heb je recht om niet passend of foutief spul terug te sturen, laat je niet afschepen. Dit geval zou ik echt keihard aanpakken, wat een lef zeg!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:18

Lekker balen is dat zeg, wat onfatsoenlijk van die man -O-

Ik zou even goed nadenken wat je gaat doen.

Je kan wel terug gaan sturen en eisen gaan stellen (wat heel terecht zou zijn) maar als hij niet meewerkt dan ben je ten opzichte van nu (verkeerde peesjes ontvangen die veel minder waard zijn) nog verder van huis: peesjes weg en terugstuurkosten weg, en veel gedoe.....

Daarom ga ik verder ook geen gezeik aan over die zandkleurige jas-trui die ik gekocht heb, terwijl ik een zwarte ontvangen heb... kreeg vanochtend nog een mail met daarin de suggestie dat het op de ene of andere foto / scherm de kleur wel iets anders kon lijken...

Ja right, zandkleurig wordt dan ineens pikzwart zeker :+

upendo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:31

Ik denk inderdaad zoals Pmarena zegt, dat je als hij niet meewerkt niet heel veel kan veranderen.
Voor mij is dat altijd maar een leerschool. Zorg ervoor dat je op schrift hebt wat je precies hebt gekocht en voor hoeveel geld, 'partij peesbeschermers' is mij veel te onduidelijk.

Is helaas het risico van online handelen en dingen laten versturen.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:33

mmm , ja eigenlijk hebben jullie gelijk.
ik bedenk mij nog even.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:41

alsnog, ik zou het niet pikken
nu denkt die man dat ie ermee weg kan komen?
wie weet bij hoeveel andere hij het nog zal gaan doen. :j
ik zou het zeker aangeven bij MP en misschien overwegen tot aangifte als hij niet wilt meewerken.

Het is toch belachelijk voor woorden dat ie zoiets doet? ik zou het er echt neit bij neer *kunnen* leggen. :=

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:42

Aangifte doen als hij denkt dat zijn manier van handelen goed is lijkt me wel wat voorbarig of niet? :)
Misschien ziet hij het verschil in waarde tussen de twee setjes peesbeschermers wel niet eens.
Ik zou eerst zijn reactie afwachten, misschien neemt hij moeiteloos de spullen terug en daar sta je dan met je aangifte.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:43

Daarom zei ik ook, als hij niet wilt meewerken.... :o

& romy, als hij het niet wilt terug nemen en je vind aangifte enzo to much (wat ik kan begrijpen, veel papier/leeswerk)
Dan zou ik proberen misschien de peesjes door te verkopen of misschien kun je ze nog ruilen met iemand anders....
Laatst bijgewerkt door Jadeleigh263 op 04-11-13 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:44

En je melding bij marktplaats dan?

Ik vind het vaak wel erg partijdig hier. Je hoort vaak de andere kant van het verhaal niet dus dan is het erg makkelijk oordelen.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:48

Ach meestal ben ik zo onpartijdig als het kan, maar bij dit soort dingen kan ik me voorstellen dat je je opgelicht voelt.
& wacthen op een reactie kan altijd nog eh
zou raar zijn als je eerst aangfite & melding doet zonder dat je al antwoord hebt gehad op je mail of uberhaupt iets aan hem hebt gevraad ;)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:49

Eerst met persoon zelf proberen te regelen, voordat er een melding word gemaakt :j!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:50

Deborah.
Is natuurlijk schandalig. Praat t ook absoluut niet goed.
Maar ik vind dat je van de maat niks mag zeggen.
Want ik zit hier ook nog altijd opgescheept met beschermers in een andere maat dan ik besteld heb ...

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:50

knetterhard schreef:
Eerst met persoon zelf proberen te regelen, voordat er een melding word gemaakt :j!

mee eeens *\o/*

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:57

Jadeleigh263 schreef:
Ach meestal ben ik zo onpartijdig als het kan, maar bij dit soort dingen kan ik me voorstellen dat je je opgelicht voelt.
zou raar zijn als je eerst aangfite & melding doet zonder dat je al antwoord hebt gehad op je mail of uberhaupt iets aan hem hebt gevraad ;)

Je spreekt jezelf nu wel tegen. :)
Je zegt dat wachten op een reactie altijd nog kan, dus jij zou eerst actie ondernemen? :)

Ik ga me hier verder niet over uiten, want ik heb sowieso een andere mening over het geheel en dan word ik weer beschuldigd van persoonlijke aanvallen. :)

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:02

upendo schreef:
Jadeleigh263 schreef:

Je spreekt jezelf nu wel tegen. :)
Je zegt dat wachten op een reactie altijd nog kan, dus jij zou eerst actie ondernemen? :)

Ik ga me hier verder niet over uiten, want ik heb sowieso een andere mening over het geheel en dan word ik weer beschuldigd van persoonlijke aanvallen. :)

Nee wat ik bedoelde is; dat je altijd nog kan wachten op een reactie voordat je aangifte doet, dus ik vind niet dat ik mezelf tegenspreek,
** het is maar hoe je dingen zelf leest. maar iedergeval ik bedoelde het zoals ik het net uitlegde. ga het voorderest ook niet verdedigen, het is aan Deborah wat ze gaat doen, ik zeg alleen hoe ik het had aangepakt.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:22

Jadeleigh263 schreef:
Daarom zei ik ook, als hij niet wilt meewerken.... :o

& romy, als hij het niet wilt terug nemen en je vind aangifte enzo to much (wat ik kan begrijpen, veel papier/leeswerk)
Dan zou ik proberen misschien de peesjes door te verkopen of misschien kun je ze nog ruilen met iemand anders....

aangifte doen vind ik inderdaad te ver gaan.
ik kan de peesjes wel gebruiken hoor , bij 1 van de haflingers.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:23

upendo schreef:
En je melding bij marktplaats dan?

Ik vind het vaak wel erg partijdig hier. Je hoort vaak de andere kant van het verhaal niet dus dan is het erg makkelijk oordelen.

wat doe ik denk ik wel.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:24

Tyrcanol schreef:
Deborah.
Is natuurlijk schandalig. Praat t ook absoluut niet goed.
Maar ik vind dat je van de maat niks mag zeggen.
Want ik zit hier ook nog altijd opgescheept met beschermers in een andere maat dan ik besteld heb ...

dat was afgehandeld dacht ik ?!
als je niet tevreden bent ben je nog altijd vrij om de spullen
terug te sturen , dat aanbod geld nog steeds hoor :P

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:25

je moet gewoon doen wat voor jou goed voelt!
Zal gewoon zijn uitleg vragen & nadat je het antwoordt het gehad, kun je altijd nog kijken wat je ermee wilt gaan doen +:)+

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:53

Ik zou gaan dreigen met aangifte. Als iemand blauwe full peesjes van 100 euro aan mij verkoopt hoef ik geen roze in maar pony ter waarde van 10 euro bij wijze van. Dan eis ik mijn geld terug en geen peesjes maar niet iets heel anders.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:17

Ik heb vandaag 2 super goede ervaringen. Eerst een broodbakmachine opgehaald vlakbij, als een cadeautje voor iemand. Ziet er super netjes uit. Daarna 4 vouchers van de karwei om Efteling kaarten te bestellen gekocht van iemand, dus nu ga ik met mijn vriend voor 22 euro incl. parkeren een dag naar de Efteling!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:29

Nou mijn eerste onzinbod is er ook al weer, iemand die €12,50 inclusief verzenden bied (via de mail want via mp kan je alleen bieden vanaf de vraagprijs) voor een deken met een vraagprijs van €27,50 8)7