Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 12:08

JustMe8484 schreef:
Zo diverse telefoontjes doen. Waaronder voortgezet onderwijs scholen. Ik wil nog niet bezig zijn daarmee. Kind is verdorie pas 9....
Maar mevrouw is klaar met de basisschool, in de zin van: ze beheerst alle kernvakken. Er zijn nog wel dingen die ze mag leren maar nog twee jaar op deze school is geen doen... juf heeft de volgens haar beste optie van een soort tussenjaar gegeven die super klinkt maar das zeker 30 min. rijden en we hebben nog 2 basisschool kinderen....
Dus alle opties maar eens goed bekijken. Maar ik ben er nog zoooo niet aan toe...

Waar zit je? Doe me anders even een PB.

rien10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 12:23

Buren ruzie bij de zakelijke buren. Niet normaal!! Dunne muren en alles letterlijk te verstaan. De smerige ziektes vliegen je om de oren. En ik denk dat de boel kort en klein is geslagen. Even aan mijn collega gevraagd of daar ook vrouwen werken. Nee. En ik heb niemand HO STOP horen roepen, dus ze slaan de boel maar lekker in elkaar. Stelletje mongolen. Nou ja, één mongool in ieder geval.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 12:42

@ Lente: ik ga je een pb doen
@ Suzanne: ze zit in de hb klas, hier compacten ze het normale werk en hebben allerlei vakken als schaken, spaans, projecten, werken aan sociaal- emotionele ontwikkeling etc. Zelfs in deze klas verveelt ze zich, krijgt ze extra werk maar zijn ook hier de extra mogelijkheden al zo ongeveer op voor haar. Vandaar dat nog 2 jaar zo doorgaan gewoon niet gaat werken... dus we gaan op zoek naar alles wat er maar mogelijk is... zoals dat tussenjaar dat is speciaal voor deze groep kinderen. Klaar op basis, maar niet klaar voor middelbare...

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 12:43

rien10 schreef:
Buren ruzie bij de zakelijke buren. Niet normaal!! Dunne muren en alles letterlijk te verstaan. De smerige ziektes vliegen je om de oren. En ik denk dat de boel kort en klein is geslagen. Even aan mijn collega gevraagd of daar ook vrouwen werken. Nee. En ik heb niemand HO STOP horen roepen, dus ze slaan de boel maar lekker in elkaar. Stelletje mongolen. Nou ja, één mongool in ieder geval.

Zelfs iemand met het syndroom van Down zal denk ik niet zo te keer gaan....

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 12:44

Klaar op de basis, maar niet klaar voor de middelbare, schrijf je.
Zou dat wel zo zijn? Is ze niet toch toe aan de middelbare school? In haar koppie zeker wel.
Succes met deze lastige puzzel.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 12:44

nafkedemi schreef:
rien10 schreef:

Nou, precies. Ik kan beter zeggen een achterlijke gladiool. Hoewel hij ook geen bloem is. Knurft. Dat is hij.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 12:46

Cognitief zeker.
Sociaal emotioneel niet. Zowel wij als de leerkrachten zien haar verzuipen. Maar we gaan dus ook wel scholen bezoeken en in gesprek...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 12:46

Oef, dat is wel lastig ja.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 12:48

En buiten dat ben ik er gewoon nog niet aan toe. Haha. Mijn kleine meisje...

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 12:49

Thanks Rien 10 voor deze reactie terug!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 12:49

nafkedemi schreef:
rien10 schreef:

Dat laatste kan ik ontkrachten , ook mensen met Down kunnen heel erg door het lint gaan en je verrot schelden. Al is het dan vaak niet persoonlijk maar gericht op de situatie die ze niet gebruiken. Maar het woord mongool is natuurlijk niet echt passend meer.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 12:51

Nope. Maar een zielige stakker is hij wel. Kansloze Knurft. Dat vind ik wel een mooie. Die ga ik er in houden.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 12:55

Knurft bekt inderdaad wel fijn

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 12:57

JustMe8484 schreef:

Daar kan ik me van alles bij voorstellen.
9 jaar is nog zo'n kindje. Maar wel een superslim grietje, dus niet de gemiddelde 9 jarige. Poeh, ik geef het je te doen als moeder. Fijn dat ze jou getroffen heeft als ouder, je laat haar niet zwemmen. _/-\o_

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 13:01

Rottige lage bloeddruk en ben m’n cola vergeten dus moet weer wachten tot ik niet meer duizelig ben. :roll:

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 13:19

rien10 schreef:
JustMe8484 schreef:

Daar kan ik me van alles bij voorstellen.
9 jaar is nog zo'n kindje. Maar wel een superslim grietje, dus niet de gemiddelde 9 jarige. Poeh, ik geef het je te doen als moeder. Fijn dat ze jou getroffen heeft als ouder, je laat haar niet zwemmen. _/-\o_

Thanks voor deze reactie.

Nee, we laten haar niet zwemmen. We doen er alles aan om dat te voorkomen. Maar eerlijk? Zelf heb ik het gevoel te verzuipen soms. Niet alleen wat haar betreft hoor. Maar de middelste gaat momenteel totaal niet lekker. We hebben gisteren voor hem ook een gesprek gehad met een groot team. Een uur. Gesprek van dochter was een half uurtje met 1 juf. Voor zoon is het zo zoeken.
En de jongste gaat nu wel lekker, net begonnen in groep 1 en is lekker blij ei. Maar ook daar kwam de juf al naar me toe, dat hij verbaal zo verrassend sterk is voor een 4 jarige... wat gaat daar straks nog komen. Wil ik nog niet over nadenken, genieten van hoe goed hij het nu doet...
Maar hoogbegaafd lijkt zo leuk (middelste niet duidelijk, wel zeer hoogsensitief, jongste niet getest nog, maar kans is dat ze ook zijn). Maar ik vind het soms verdomde ingewikkeld. Het is niet altijd makkelijk leren zoals veel mensen denken. En als ze dat dus wel doen kom je voor andere ingewikkelde keuzes...
Soms mochten ze van mij gewoon allemaal lekker gemiddeld presteren, gemiddeld mee draaien, stuk simpeler.
Maar aan de andere kant zijn het zulke bijzondere mooie, grappige, wijze kinderen...

Okeej, ik stop met mijn klaagzang. Maar daar is dit topic voor toch :o

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 13:51

Denken jullie bij het woord mongool echt nog aan iemand met down?
Ik geloof dat ik die link al 25 jaar niet meer heb.

Mongool is voor mij echt iemand die zo doet als de werk gerelateerde buren van rien.

Niet iemand met een beperking.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 13:52

Onderwerp: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Urbanus schreef:
Mijn dochter heeft de schoolknuffel mee om te logeren bij ons.

1. Ik moet nu een dagboek invullen
2. Hoeveel bacteriën zitten er in zo'n knuffel?

Dit weer. Nu is Flip de Beer bij ons. Wat waardeloos.

DuoPenotti schreef:
Denken jullie bij het woord mongool echt nog aan iemand met down?
Ik geloof dat ik die link al 25 jaar niet meer heb.

Mongool is voor mij echt iemand die zo doet als de werk gerelateerde buren van rien.

Niet iemand met een beperking.

Ja, vooral omdat de zoon van vrienden van mijn ouders nog steeds met mongool wordt aangesproken. Hij is meervoudig gehandicapt.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-23 13:54

Ik ook, want mijn tante van inmiddels 56 heeft het en is er vroeger vaak genoeg voor uitgescholden. Een paar jaar geleden overigens ook nog, bij haar dagbesteding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 13:55

@JustMe, je mag zeker klagen! Ga er maar vanuit dat 2 en 3 ook HB zijn. En dan zijn ze ook nog allemaal net anders...

Ik erger me aan de volgende situatie;

Twee maanden geleden aan het knopje van de oven blijven hangen. Die knapte toen af waardoor hij niet meer bruikbaar was.

Maanden gezocht naar het goede binnenwerk, toen nog eerst de verkeerde besteld maar de goede was nu toch binnen.

100.000 foto's gemaakt van de oude situatie en waar welk stekkertje in moet. 3 kwartier mee bezig geweest, stekkertje voor stekkertje.

Ding weer dicht gedaan, draai aan de knop... HIJ DOET NIKS!!! _-:(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 13:58

xPabloBokt schreef:
Ik ook, want mijn tante van inmiddels 56 heeft het en is er vroeger vaak genoeg voor uitgescholden. Een paar jaar geleden overigens ook nog, bij haar dagbesteding.

En urbanus.

Bedankt voor jullie opheldering.

Nog steeds sufferds dus die het zo gebruiken... -O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 13:59

DuoPenotti schreef:
xPabloBokt schreef:

En urbanus.

Bedankt voor jullie opheldering.

Nog steeds sufferds dus die het zo gebruiken... -O-

Vooral bejaarden en pubers.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 14:01

poedersuiker en -pubers

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 14:22

Ik mis mijn laptop nogal. Eerste week school nu gehad en wil wel graag mijn laptop. Vind het veel fijner om aan school te werken op mijn laptop. 2 weken geleden schade gemaakt aan het scherm. De laptop kon toen 5 dagen later naar de maker dus zit nu 11 dagen zonder. Hopen dat het niet lang meer duurt.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 14:49

Urbanus schreef:
Onderwerp: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Urbanus schreef:
Mijn dochter heeft de schoolknuffel mee om te logeren bij ons.

1. Ik moet nu een dagboek invullen
2. Hoeveel bacteriën zitten er in zo'n knuffel?

Wij hadden er ook zo een. Borre. En je kreeg er ook boekjes van. Het ergste is, ze zijn er mee gestopt toen ik weg uit die klas was :x