Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 12:28

Zebrastreep schreef:
Ik ben er geen voorstander van , maar het dier zelf verlossen misschien? Al snap ik dat je zegt doe ik niet ik zou het ook niet durven.

Ik neem aan dat de meeste vogels het niet halen...

Ik dacht hetzelfde eerlijk gezegd.. Zo heeft mijn vader eens een hertje de nek omgedraaid, was in de maaier van de trekker gekomen bij de buurman, die wou de dierenarts bellen.. Duurde veelste lang natuurlijk, zo zielig, dus dan beter zo oplossen. Overleven zou hij het sowieso niet -O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 12:29

Zebrastreep schreef:
Ik ben er geen voorstander van , maar het dier zelf verlossen misschien? Al snap ik dat je zegt doe ik niet ik zou het ook niet durven.

Ik neem aan dat de meeste vogels het niet halen...

Nee niet zelf proberen, dikke kans dat het niet in 1x goed gaat en dan wordt het leed voor het dier nog veel groter. Ook wil je liever niet ermee in aanraking komen, de mensen die straks voor het dier komen die komen ook volledig in plastic wegwerp pakken en al hun materiaal wordt ook weer ontsmet.

Zo ver ik weet is vogelgriep niet per se schadelijk voor andere dieren als vogels, je kan het als mens schijnbaar wel krijgen maar dan zijn de klachten redelijk mild, alsof je een gewone verkoudheid/griep hebt. Maar het beste is om er niet aan te komen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 12:32

Nee niet aanraken in ieder geval. Je wilt zelf absoluut geen vogelgriep.

Ik vindt het altijd lastig met ernstig verwonde of zieke dieren.

Al blijken er nu momenteel heel veel vogels ernstig ziek te zijn waarvan veel misschien wel niet gevonden worden en al een flinke lijdensweg hebben.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 12:40

Dat klopt, vogelgriep is dit jaar echt heel erg. Ook zieke/gewonde vogels die niet besmet zijn door vogelgriep komen nu in de problemen want welke vogelopvangen zijn en blijven nog open. In mijn directe omgeving weet ik 4 vogelopvangen, 2 zijn helaas al besmet en geruimd en gedwongen een periode dicht. De 3e gaat dit jaar voorgoed de deuren sluiten, alles komt nu bij 1 enkele vogelopvang terecht: dan is vol op een gegeven moment ook vol vrees ik. Er zijn maar zoveel hokken en plaatsen beschikbaar, en maar zo veel vrijwilligers. In noodsituaties is er altijd wel wat rek maar het is nu echt triest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 13:05

xPabloBokt schreef:
Ja, maar het is wel een bedrijf geworden met een winstoogmerk. Ik doel er meer op dat het een non-profit organisatie zou moeten zijn die als hoofddoel heeft om mensen van A naar B te brengen en het OV aantrekkelijker te maken dan het reizen met de auto. Overheidsgefinancieerd dus, en niet dat de staat aandeelhouder is en het bedrijf dus nog steeds winst maken als hoofddoel heeft. Want het is pijnlijk duidelijk dat dat nu zo is bij de NS.
Ja, eens hoor. Ik vind dat nutsbedrijven (water, energie, OV, en voor telecommunicatie valt inmiddels ook wel wat te zeggen) idd volledig overheidsbedrijven zouden moeten zijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 13:10

Zebrastreep schreef:
MyWishMax schreef:
Hier beide ouders corona. 2,5 jaar kunnen ontwijken en net nu mijn vader, met toch al extreem kwetsbare gezondheid, niet fit is door operatie met complicaties loopt hij het op. Nog mooier, vorige week woensdag gevaccineerd. Moeder donderdag positief en meteen niet van kamer meer afgeweest en volledig gescheiden geleefd en vader vandaag positief.

Ik vind het doodeng, ben hem paar jaar geleden al bijna kwijtgeraakt door diverse longontstekingen en allerlei andere dingen en hij is extreem vatbaar en kwetsbaar

Om je hopelijk gerust te stellen , ik werk met hele kwetsbare mensen waarvan 1 in ieder geval al ernstig ziek. Komen er allemaal met milde klachten door zover wij dat kunnen inschatten. Liggen niet op bed en willen eten en drinken. Ik vond het eerst ook altijd heel spannend, maar nu steeds wat minder.

Ook mensen met diabetes ect , longproblemen die er gelukkig goed doorkomen.

Een cliënt van mij met een ernstige longaandoening krijgt het tot op heden nog niet ook niet met contact te hebben gehad met een positief getest persoon.

Veel sterkte en beterschap voor je ouders!

Moeder heeft al paar dagen met hoge koorts in bed gelegen ondanks medicatie. Die koorts is voor hem al zwaar/echt niet goed op dit moment. Net als op bed liggen.
Nu moet ik ook zeggen dat het hier in de omgeving bij iedereen veel minder mild verloopt := echt allemaal hoge koorts en enorm hoesten en benauwd. Niet zo mild als het afgelopen jaar wat je hoorde en zag. Dat verbaasde me wel.

Wat naar die vogelgriep, zeg. Ook dat zo'n dier zo moet lijden... Hopelijk komen ze snel! Wel fijn dat er hier mensen zitten die er verstand van hebben zoals Telpeva. Ik zou ook niet weten wat je zou moeten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 13:17

VA is niet heel blij met de voortgang van Aurochs fractuur. Kan wel janken. -O- Als die bok nou eens niet zo debiel rondjes zou lopen als ze zichzelf weer eens zapt aan de schrikdraad. :roll:

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 13:18

Mkango schreef:
VA is niet heel blij met de voortgang van Aurochs fractuur. Kan wel janken. -O- Als die bok nou eens niet zo debiel rondjes zou lopen als ze zichzelf weer eens zapt aan de schrikdraad. :roll:

:(:) wat k u 't... Ik herken die domme rondjes draaien als ze tegen draad aankomen. Ik had van ellende het afgezette stukje wat groter gemaakt, want ze bleef bezig en mocht niet gek doen door operatie wond.

En heel banketstaaf iets van sedatie?

Lau

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 13:22

2 sollicitaties gedaan waarvan 1 die ik echt heel graag wil bij een creatief bedrijf. Wel voor achter de receptie maar heb er maar bij vermeld dat ik ook fotografeer misschien heb ik dan een streepje voor O:)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 13:24

Lau schreef:
2 sollicitaties gedaan waarvan 1 die ik echt heel graag wil bij een creatief bedrijf. Wel voor achter de receptie maar heb er maar bij vermeld dat ik ook fotografeer misschien heb ik dan een streepje voor O:)

Dat is toch geen ergering? :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 13:25

CalipsoLover schreef:
Lau schreef:

Dat is toch geen ergering? :')

fiets verkeerde topic :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 13:28

MyWishMax schreef:
Mkango schreef:

:(:) wat k u 't... Ik herken die domme rondjes draaien als ze tegen draad aankomen. Ik had van ellende het afgezette stukje wat groter gemaakt, want ze bleef bezig en mocht niet gek doen door operatie wond.

En heel banketstaaf iets van sedatie?
Ik ga morgen even overleggen met de DA wat we het beste kunnen doen idd. Of we gaan gipsen nu de wond nagenoeg genezen is, sederen of iets van een hangmat gaan maken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 13:36

Ik blijf duimen, Mkango! Sterkte ermee

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 13:40

Mkango schreef:

Oh nee , wat balen zeg |( . Gaat ze in de box ook rondjes lopen? Of mogelijk toch samen met een ander paard?

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 13:42

Bedankt iedereen voor het meedenken. Dier zelf uit z’n lijden verlossen zou ik wel willen maar kan ik niet, en ben bang dat ik het verkeerd doe en het dier inderdaad nog meer leed toebreng.

Heb de Dierenambulance om 13.21 gebeld. Geen chauffeurs tot 14.00. Diertje zit helemaal in zichzelf gekeerd, krijgt weinig mee van geluid of iets. Ik heb even serieus staan janken. Vind het heel erg en ook heel erg dat ik nu weg moet. Gelukkig let de staleigenaar op. Hopelijk komen ze snel. Ben er echt kapot van.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 13:47

Eapy schreef:
Bedankt iedereen voor het meedenken. Dier zelf uit z’n lijden verlossen zou ik wel willen maar kan ik niet, en ben bang dat ik het verkeerd doe en het dier inderdaad nog meer leed toebreng.

Heb de Dierenambulance om 13.21 gebeld. Geen chauffeurs tot 14.00. Diertje zit helemaal in zichzelf gekeerd, krijgt weinig mee van geluid of iets. Ik heb even serieus staan janken. Vind het heel erg en ook heel erg dat ik nu weg moet. Gelukkig let de staleigenaar op. Hopelijk komen ze snel. Ben er echt kapot van.

Misschien verstandig om weg te gaan voor jezelf? Het beestje gaat het waarschijnlijk niet halen. Ze laten veel vogels met vogelgriep inslapen. Denk voor de vogel ook fijn als hij / zij overlijd want dit is ook niks zo.

Maar ook al tekorten bij de dierenambulance jeetje.... Ik zag laatst al wildopvangen die noodgedwongen door de energierekeningen en personeelstekort moeten sluiten. Het is enorm triest. Ik ben bang dat we het vaker mee gaan maken dat een dier op straat ligt te lijden omdat er geen personeel is en of geen opvang in de buurt meer.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 13:50

Ik ben weg nu. Ja vreselijk die tekorten… :(

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 14:02

Mensen die klagen omdat de hond blaft. Gelukkig niet iedere week afspraak fysio of longfunctie, maar echt. Mevrouw vond maar dat de hond weg moet.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 14:40

Mijn auto staat gepland voor productieweek 5 in 2023 _-:( Dan zit ik er gewoon meer dan een jaar op te wachten -O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 14:54

Oef Mkango -O- geen tips hier... Ik duim voor je paard!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 15:00

Mkango sterkte en beterschap voor je paard!

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 15:06

Zebrastreep schreef:
Lestrange01 schreef:
Ik en de date hebben beide covid.. dus date van woensdag gaat niet door. Ik voel me zoooo beroerd, echt doodmoe. Wil alleen maar in bed liggen maar dan voel ik me lui

hem uitnodigen om samen in bed te liggen <<)

Dat is ook het plan, zodra we ons allebei wat minder beroerd voelen. Dan kom ik langs en ga voor hem koken :P. Maar nu even ziek zijn en in bed hangen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 15:13

Beterschap Lestrange

Beterschap voor je paard Mkango, wat rot dat het niet zo voorspoedig loopt met de genezing. Sterkte, hopelijk is er in overleg met de veearts inderdaad een oplossing te vinden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 15:17

Klusjesman die in opdracht van de woningbouw in mijn buitenmuur staat te boren om een schutting aan vast te maken. "Moet van de woningbouw meneer!"

Gast, ik heb met je woningbouw niks te schaften, je bent aan het boren in de muur van een koopwoning! En als je nou niet heel snel stopt met boren in mijn muur is dit het laatste dat je ooit gedaan hebt!

Stelletje *&^%$#@! -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 15:24

kefmormels van hierboven houden hun kop niet. Bovenburen weigeren ook om ze op te voeden. Bij ieder geluidje buiten gaan ze tekeer, en als de bovenburen niet thuis zijn blaffen de mormels zelfs als mijn deurbel gaat.
Ze reageren als ik de kraan aanzet, wc doorspoel, naar buiten ga, thuis kom. Ik hoor meer geblaf dan toen ik zelf nog een hond had met problematisch blafgedrag, dit is echt niet normaal.