[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:57

Gaaf San! Ik kan ook erg genieten van zulke shows :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 23:00

Ze hadden ook een drone show, echt geweldig! Ik was te druk met kijken om daar foto's van te maken.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 23:50

Oh geweldig!
Ik ben als 6 jarige eens naar euro disney geweest, geweldig vond ik het.
Ik zou ook best wel weer een keer willen, neem ik de kinderen wel op de koop toe

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 23:54

Oh ja ik zou me dat ook absoluut niet laten afnemen door kinderen. Buiten het seizoen, doordeweeks, in de herfst. Oordoppen mee voor noodgevallen en gaannnn *\%/*

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 06:44

Ik was ook heel erg Disney park fan maar sinds ik op Halloween Eve geweest ben en die dag zelf ook, valt het een beetje in het niet :')

Femketweety, ik snap je wel :P Ik heb er ook wel voor zitten kijken en er zijn zeker goede, maar ook dat je denkt, hmm, deze omschrijving voelt een beetje 'off' :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 07:01

Fitzroy schreef:
Waar ik benieuwd naar ben, gaan jullie ook vaak naar adults only hotels? Ik zag trouwens dat Corendon ook vluchten naar Curaçao aanbiedt met kindvrije gedeeltes. Lijkt me heerlijk!

Alleen nog maar. :)) Dan betalen we maar iets meer, maar de rust en stilte is het allemaal waard!!

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 10:45

MarlindeRooz schreef:
Je eigen kind als voorbeeld aanhalen in een kindvrij topic vind ik best raar ja. :=

Sorry maar wat is jouw probleem nou eigenlijk, als het je niet zint zet je haar toch op de foei lijst ?

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 10:56

Misschien moet je je eigen advies ter ore nemen en zelf mensen op de foei lijst zetten als het je niet aan staat. MR zegt helemaal geen rare dingen en ze maakt, in mijn ogen, ook nergens een probleem van. Jij haalt steeds oude koeien uit de sloot.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:04

Jeetje dit was tig bladzijdes geleden al klaar.
Waarom daar weer over beginnen.
Als je geen tijd hebt om een topic helemaal bij te lezen en je pas later een bericht ziet staan is het niet perse nodig als dat onderwerp voorbij is het weer op te rakelen.

Laat het gaan....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:05

VuurVleugels schreef:
Oh ja ik zou me dat ook absoluut niet laten afnemen door kinderen. Buiten het seizoen, doordeweeks, in de herfst. Oordoppen mee voor noodgevallen en gaannnn *\%/*

Maakt niet uit. Er zijn sowieso koters.

We zijn nu in Disney Studio park, dat is wel rustiger. Nu Tower of Terror :)).

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:06

Idd DP…
In ieder geval is mn foeilijst weer een plekje langer geworden := Dat provoceren en oprakelen van afgesloten discussies word ik ook moe van

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:12

hahahatsjoe schreef:
MarlindeRooz schreef:
Je eigen kind als voorbeeld aanhalen in een kindvrij topic vind ik best raar ja. :=

Sorry maar wat is jouw probleem nou eigenlijk, als het je niet zint zet je haar toch op de foei lijst ?

Ik gok dat "het probleem" is dat er over "mijn kind", "mijn kleinkind" wordt gesproken, en dat in de positieve zin. In een "negatief" topic.
In het dagelijkse leven verwacht de maatschappij een bepaalde mate van kindvriendelijkheid, en is het vaak niet wenselijk om je negatief uit te laten over kinderen. We've all been there, we hebben allemaal al tig keren moeten zeggen "nee, ik wil geen kind", en dan moet je ook nog eens gaan verklàren waarom je dat niet wilt - en allemaal krijgen we dan de dooddoener "we praten over 10 jaar nog wel eens" naar ons hoofd geslingerd. Zucht.

Dit topic biedt de ruimte om lekker te ranten, en met grove humor uit de hoek te komen. Het is fijn om een plek te hebben waar je onder gelijkgezinden zit, waar je het eens niét moet uitleggen. Om mensen te vinden die ook een sch..thekel hebben aan tomaten-betastende kinderen in de supermarkt, om heerlijk te kunnen klagen over benen-brekers in de Ikea, om wenkbrauwen op te trekken over gebrek aan opvoeding, ...

Het wordt alleen raar om te zitten ranten in een topic waarin dat eigenlijk gewoon mag, als je daar positieve opmerkingen tussen leest over "mijn kind dit", "mijn kleinkind dat". Want je weet op dat moment dat je aan het ranten bent in gezelschap van iemand die niet zo "anti-kind" is, en dat "anti-kind" is wel zo'n beetje de insteek van dit topic, het biedt een platform om te klagen over iets waar heel veel mensen niét over klagen. We zijn "daarbuiten" al de uitzondering en vaak onbegrepen, en hier wil je gewoon je ding kunnen doen - wat moeilijker wordt, als je beseft dat je niet alléén maar in het gezelschap bent van gelijkgestemden. Je krijgt instant het gevoel dat je wéér in de verdediging zal moeten gaan, zegmaar.

Ik vind de comments van Pien op zich niet storend, ik lees niet echt iets wat mij stoort - maar ik snap "het probleem" wel. Het probleem is dat dit een topic is voor mensen die om een heleboel redenen bewust geen kinderen willen, het zijn er een heleboel maar bij de meesten is het gewoon zo dat we ze niet willen omdat we kinderen gewoon niet leuk (genoeg) vinden. Die mening ventileren voelt meteen een stuk raarder, als je weet dat er ook gereageerd wordt door mensen die wél kinderen hebben, die kinderen wél leuk vinden. En dit is net een topic voor mensen die kinderen niét leuk vinden. Natuurlijk hebben de meesten van ons geen bloedhekel aan alle kinderen, maar nou ja, de meesten vinden we toch gewoon echt niet leuk haha.

Ik vind het fijn om te lezen dat een topic zoals dit mensen zoals Pien aanzet om het ook eens van de andere kant te bekijken. Dikke plus hoor.
Maar: het is en blijft wel zo, dat er maar heel weinig plaatsen zijn om gewoon lekker te kunnen klagen over kinderen, om dat zelfs ook vrij grof met een tintje humor te mogen doen (en gezien dit in het dagelijkse leven niet zo wenselijk is, lucht het extra op om het toch érgens te kunnen), en nou ja.. Er zijn véééééél meer plaatsen, topics en platformen waar je wél fijn over je kinderen/kleinkinderen kunt praten, waarom moet dat nou uitgerekend hier ook, in dat ene topic dat daar net niét voor gemaakt is? :)

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:14

Snap wat jullie zeggen maar voor mij persoonlijk geld dat ik Pien altijd fijn vind om te lezen en een tegengeluid maakt het net iets sappiger. Maar dat ben ik.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:18

Zullen we de discussie over een bepaald persoon stoppen?

Dit blijft te lang doorgaan als je het mij vraagt en ik vind het ook niet netjes.

Disneyland of andere pretparken: no way dat ik daar vrijwillig naartoe zou gaan. :') dat is alsof je allergisch bent voor bijen en je hoofd in zo een bijenhuis steekt.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:19

Ik ben het grotendeels eens met LWDaisy, maar ik vind het ook juist wel belangrijk dat we niet alleen maar zwart of wit zijn. Het is juist fijn wanneer anders denkenden elkaar beter kunnen begrijpen. Want dat is juist wat in het echte leven zo fijn zou zijn. Dat mensen je niet verontwaardigd vragen waarom je geen kinderen wilt, maar juist dat ze zeggen 'nou ik kan het me best voorstellen'.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:23

hahahatsjoe schreef:
Snap wat jullie zeggen maar voor mij persoonlijk geld dat ik Pien altijd fijn vind om te lezen en een tegengeluid maakt het net iets sappiger. Maar dat ben ik.

Maar willen we een tegengeluid, in een topic waarin we eigenlijk gewoon lekker willen kunnen ranten en elkaar opstoken?

Ik hou van een leuke discussie. Maar die moet ik standaard al heel vaak voeren over dit onderwerp, dus het is ook wel fijn om een plek te hebben waarin we allemaal vrolijk "ja zeg, wat een etter!" kunnen roepen, zonder tegengeluid. Dat tegengeluid krijgen we in de echte wereld al meer dan genoeg te horen, soms wil je ook gewoon eens lekker ventileren met gelijkgestemden.

Ik vind de reacties van Pien ook meestal gewoon fijn om te lezen. Ik heb absoluut niets persoonlijks tegen Pien, ik kén Pien niet eens haha. Maar over het algemeen vind ik haar reacties dus ook gewoon fijn - maar nou ja, misschien iets minder gepast in dit topic.
Het is een topic voor mensen die "anti-kind" zijn, en daar zijn er gewoon ZO weinig van (topics), dat ik het wel snap als mensen zoiets hebben van "sorry Pien (of eender wie), maar dit topic is dus bedoelt voor degenen die he-le-maal niets met kinderen hebben, gelieve ons hier lekker te laten razen want in de buitenwereld kunnen we ons ei hierover niet kwijt". Het is 1 topic op de 1000, gun ons dat :)
Het is niet echt een discussie-topic denk ik, eerder een rant-topic. Want af en toe wil je dat gewoon eens kunnen doen, en dat ligt meteen moeilijker als je weet dat er ook mensen reageren die niet anti zijn, zegmaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:41

Roosch schreef:
Zullen we de discussie over een bepaald persoon stoppen?

Dit blijft te lang doorgaan als je het mij vraagt en ik vind het ook niet netjes.

Disneyland of andere pretparken: no way dat ik daar vrijwillig naartoe zou gaan. :') dat is alsof je allergisch bent voor bijen en je hoofd in zo een bijenhuis steekt.

Ik vind pretparken wel heel leuk. Disney is zo fantastisch mooi aangelegd, bizar, overal muziek, lampjes, figuren. Dan neem ik de koters wel op de koop toe.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:46

En het zijn daar natuurlijk koters van alle landen.
De nederlandse zijn de grootse schreeuwers. Dus ga je niet in een Nederlandse vakantie za het wellicht ook mee vallen met de kinderen daar

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:47

DuoPenotti schreef:
De nederlandse zijn de grootse schreeuwers. Dus ga je niet in een Nederlandse vakantie za het wellicht ook mee vallen met de kinderen daar

Mwa, de Britten en Fransozen kunnen er ook wat van :)).

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 12:00

San, eens dat er altijd wel kinderen zijn. Maar het maakt denk ik wel een hoop uit of je midden juli op een hete zaterdag of eind september op een druilerige doordeweekse dag gaat.

Edit: typo's
Laatst bijgewerkt door VuurVleugels op 17-01-24 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 12:07

Ik heb een abonnement op diergaarde Blijdorp. Ik ga er heen op doordeweekse dagen buiten de schoolvakanties. Dan heb je nog wel dat hele kleine grut, vaak met opa en oma, maar die zijn toch vaak minder luidruchtig dan de schoolgaande kinderen. Zal in een pretpark ook wel zo zijn :)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 12:13

_San87_ schreef:
DuoPenotti schreef:

Mwa, de Britten en Fransozen kunnen er ook wat van :)).

Denk alles wat enigszins West-Europees is, de rest krijgt een mep als ze schreeuwen :=

---------------------
Is zo'n adult only hotel trouwens niet een beetje overkill in de andere richting, dat er bij het zwmbad vooral allerlei zure Gerda's met hun sudoku of andere Bouquetreeks plat liggen en te hard ademen al not done is :') ? Ik kan wat meer leven op zich wel waarderen, zolang maar geen vieze koters met volle poepluiers in mijn zwembad lopen gillen zeg maar :=

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 12:19

prompter schreef:
Ik heb een abonnement op diergaarde Blijdorp. Ik ga er heen op doordeweekse dagen buiten de schoolvakanties. Dan heb je nog wel dat hele kleine grut, vaak met opa en oma, maar die zijn toch vaak minder luidruchtig dan de schoolgaande kinderen. Zal in een pretpark ook wel zo zijn :)

Is mijn ervaring ook.
Wij hebben al heel veel jaar vakantie in september.
En dan zijn we ook naar de dierentuin of pretpark gegaan, maar vind het dan echt erg meevallen.
Dat grut van onder de 4 kan wel eens janken, maar het is niet alleen maar dat plus een hoop geren en geschreeuw.

Of je moet je aan werkelijk elk kinder geluidje ergeren, maar dan kun je je beter ergens in de grond ingraven of zo :P

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 12:24

Hier ook altijd vakantie in september :))

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 12:27

Wij doen 2 weken in juni en 2 weken september :D heerlijk, sowieso rustiger en goedkoper als je op vakantie gaat :D