Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:07

Ja....iets met Booking
Hufters

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:11

SusanH schreef:
Heel veel bedrijven die steun ontvingen draaiden al niet goed voor corona. Die zijn dmv overheidssteun overeind gehouden om straks alsnog failliet te gaan.

Huh de OK's niet gevuld? Ik ken nog wel wat mensen die staan te springen om geopereerd te worden.

Op haar werk iig niet, ze moeten extra vakantie nemen in de zomer.. Zal ongetwijfeld per regio en per ziekenhuis verschillen.. Maar ik vond het vrij bizar..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:13

Relaxed schreef:
SusanH schreef:
Heel veel bedrijven die steun ontvingen draaiden al niet goed voor corona. Die zijn dmv overheidssteun overeind gehouden om straks alsnog failliet te gaan.

Huh de OK's niet gevuld? Ik ken nog wel wat mensen die staan te springen om geopereerd te worden.

Op haar werk iig niet, ze moeten extra vakantie nemen in de zomer.. Zal ongetwijfeld per regio en per ziekenhuis verschillen.. Maar ik vond het vrij bizar..

Mijn moeder moet naar Assen (knie) en kreeg vandaag een brief over de gang van zaken omdat ze al zo lang op de lijst staat. Maar daar worden geen data in genoemd wanneer ze dan wel aan de beurt is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 17:12

Ohhhh ik zit het debat te volgen.. en de eerstvolgende keer dat men gaat zitten roeptoeteren dat Dé Nederlander zo graag op vakantie wil, stel ik voor dat ze naar een debat luisteren...

De oppositie (en dus de nederlander die daarop gestemd heeft, zo je wil) is bijna álleen maar bezig over reizen, reizen naar sacramentsdag, reizen naar familie in marokko en turkeye, etc etc... Ik vraag me af of Gerda en corrie echt op vakantie willen perse, of dat ze geinspireerd raken door hun politieke leiders... :?
Want sacramentsdag is DIT weekend.. wordt weer gezegd.. wat is dat in hemelsnaam :') Nu worden er reserveringen gecancelled vanuit uit Duitsland OOHHHHH de Ellende.... (wie is dat mens in hemelsnaam? Grijs kort haar? Bril.. driftig van haar telefoon de cijfers aan het oplezen.. droevig... Oh, het is mw VdBerg blijkbaar.. )
Laatst bijgewerkt door Cer op 03-06-21 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 17:18

Sizzle schreef:
Monique woont niet in NL zoals jij ook weet.
Buiten tijdens het wandelen in de natuur maskers moeten dragen is domweg omdat de politiek geen moeite doet om de data objectief te bekijken of een vals gevoel van veiligheid wil creeren.
Of iemand dat uit eigen wil doet zal me een zorg zijn.

Deze heuvels liggen midden in de stad hoor ;-) veel Spaanse steden zijn absoluut niet vlak.

Mungbean

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 17:30

Mijn vriendin moet er ook verplicht 1 op als ze met de honden gaat wandelen, dat is gewoon gestoord.
Maar zelfs in de stad slaat het nergens op tenzij je iedereen om de hals vliegt.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 17:46

Sacramentsdag is vandaag en een feestdag in Duitsland, dus daar zijn ze vrij. En net als bij Hemelvaart neem iedereen de vrijdag erna natuurlijk ook vrij.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 18:19

Daar kwam ik ook achter vandaag toen ik al even zat te wachten tot de Duitsers gingen inbellen _O-

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 18:29

Sizzle schreef:
Daar kwam ik ook achter vandaag toen ik al even zat te wachten tot de Duitsers gingen inbellen _O-

Yep. Hier ook opeens niet reagerende Duitse collega's

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 19:08

Sizzle schreef:
Mijn vriendin moet er ook verplicht 1 op als ze met de honden gaat wandelen, dat is gewoon gestoord.
Maar zelfs in de stad slaat het nergens op tenzij je iedereen om de hals vliegt.

Het is op veel plekken ook totaal onlogisch, maar ze trekken tot op heden 1 lijn. De president van onze deelstaat maakt zich nu hard voor afschaffing van maskers buiten.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 19:13

Morgen mijlpaal, door de 10miljoen vaccinaties heen!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:18

**\O/** **\O/**

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:20

Sizzle schreef:

Ik ben altijd zo jaloers op al die feestdagen in Zwitserland :+ Maar Basel is dus net het verkeerde kanton?

Femke_Tweety schreef:
Morgen mijlpaal, door de 10miljoen vaccinaties heen!

Fake news, ik heb nog steeds geen 5g namelijk.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:24

Ook geen magnetische arm?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:33

Cookies schreef:
Ook geen magnetische arm?

Nope, toevallig zag ik vandaag ook Twitter dat het zou moeten werken. Maar helaas -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:42

Volgens mij zat er bij mij wel een chip in.. ik ben ineens een stuk bewuster gaan leven :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:48

Nou ik breek hier even in om, om jullie mening te vragen.

M’n vriend heeft volgende week een vrijgezellen feest met een sportieve activiteit, eten en daarna drinken.. het klinkt ons niet heel Corona proof in de oren en bij een normale uitnodiging hadden we direct afgezegd. Nu het een vrijgezellen feest is voelt afzeggen enorm rot zeker gezien de versoepelingen. Zelf voelen wij ons ook nog niet heel prettig bij de versoepelingen.
Zouden jullie dit eventueel afzeggen? Of zouden jullie dit wel aandurven?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:51

Ik zou afzeggen. Als jullie je er niet lekker bij voelen.
Ik had een paar maanden geleden een drive thru babyshower. Deze heb ik ook afgezegd omdat ik het geen fijn idee vond.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:52

Ik zou afzeggen.
De kans dat dat coronaproof blijft, zeker met een groep mannen in combinatie met wat biertjes is nagenoeg gelijk aan 0.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:54

Ik zou ook afzeggen. Stel dat je het nu nog krijgt...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:56

Femke_Tweety schreef:
Ik zou afzeggen.
De kans dat dat coronaproof blijft, zeker met een groep mannen in combinatie met wat biertjes is nagenoeg gelijk aan 0.

Daar zijn wij dus ook heel bang voor.
M’n vriend voelt zich wel heel banketstaaf. Het is toch een goede vriend maar met een groep afstand houden is gewoon heel lastige. Zagen überhaupt al wat op tegen de bruiloft uitnodiging van een dikke maand later maar dat is wat formeler waardoor afstand houden makkelijker is.
Hij had eigenlijk wel gedacht dat het wat meer Corona proof zou klinken, dat vond ik dan wel weer wat naïef.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:02

Ik denk dat dit een periode gaat worden waarin een deel de maatregelen blijft volgen en een deel enorm versoepelt. Ik snap beiden kanten prima. Ik denk dat je hierin je gevoel moet volgen. Als het niet goed voelt, zou ik inderdaad afzeggen.

Maar ik zie en merk het om me heen. Mijn broer viert dit weekend zijn verjaardag en ik heb besloten daar wel heen te gaan. Maar bij ons is een groot deel al gevaccineerd, het is buiten, niemand uit een risicogroep of risicoleeftijd. Ik voel me er o.k. bij. Met enkele hechte vrienden merk ik ook dat we niet meer zo kijken naar het aantal en de afstand. Ik zie dat hier bij heel veel om me heen.

Dus ik zou het wel aandurven, maar ik ben volledig gevaccineerd en daarnaast ... het gaat om jullie. Volg je gevoel en bij twijfel zou ik het niet doen. Zeker als je niet gevaccineerd bent en geen corona hebt gehad snap ik zeer goed dat je het risico niet wilt nemen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:03

lenaa_tje schreef:
Of zouden jullie dit wel aandurven?

Ja hoor.
Je kan toch zélf een goed, vers masker meenemen en opzetten wanneer je wil?! Of in extremis weg gaan?!
ík zou gaan en ben niet gevaccineerd.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:07

Het lastige is dat m’n vriend niet weet hoeveel mensen er komen. Hij kent alleen de bruidegom.
Wij hebben wel mensen gezien maar dat is wel beperkt of echt in kleine groep. Dus een vriendin, een keer een vriend of stel. Heel anders dus.
En ook mensen waarvan wij goed weten hoe zij zelf de regels volgen. Hij is inderdaad niet gevaccineerd en ik niet volledig. Hij is sowieso voorzichtig met mij. Het enige reële risico wat wij lopen is op het werk.

Heel eerlijk zien wij hier een mondmasker niet helemaal als oplossing maar dat gevoel zal in het buitenland denk ik anders zijn.

Maar bedankt voor jullie reacties! We (vooral hij) moet er nog maar goed over nadenken

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:18

Ik denk dat hij gewoon zijn vragen aan de bruidegom moet stellen ( mits die weet dat hij een vrijgezellen feest heeft) en de zorgen delen .