Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_Jortje

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 10:31

En al heb je het verzendlabel in de app nog niet gedownload, je krijgt het ook altijd in de mail. Ik in ieder geval wel :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 15:05

Ik heb voor eerst een probleempje en persoonlijk vind ik me zelf lastig maar ik wil niet toegeven
Wat zouden jullie doen

Franse koopt bij mij pakket voor 57.50€
Jurk Emile et ida nieuwprijs 65€ ongedragen
Soft gallery korte broek nieuwprijs 35€ 1x gedragen
Soft gallery jogger 55€ nieuw
Blossom kids jurk 55€ nieuw

Alles is in super staat …..echter zit er op de blossom op de zoom 4 vlekjes…jawel zooo stom van mij het is eten dat zie je gelijk …spaghetti of macaroni

Nu heeft ze pakket gekocht voor 51.80€
Nu wil ze een compromis want ja zijn pracht kleren op vlekjes na ongedragen om te zien, alle 4

Dus pakket was 57, 50 gekocht voor 51,80
Ze wil niet retourneren want ze wilt dus alle kleding houden
Ze stelt voor dat zij geschil meldt en ik geld terug keert dan krijg ze 60/63€ dus pakket, beschermkosten, verzendkosten terug en wilt ze buiten vinted om mij 50€ betalen ….. dus nog 1.80€ extra korting
Dus 13€ extra korting alles houden

Letwel mijn kind past alle kleding nog behalve die jurk en wil alles terug.
Ik heb gezegd dat ze mag retourneren

Ik heb heel raar gevoel er over dat je klaagt okay maar dan weer 13€ extra geld terug op de 7€ die ik ook heb gegeven
Is mij nog nooit overkomen, ja vlekjes wel en soms krijgen ze korting of gratis of retour maar de overig kledingstukken hebben meerwaarde van meer dan 150€ en zijn waanzinnig mooi

Mijn kind wil alles terug :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 15:21

De constructie die zij aangeeft zou ik nooit mee akkoord gaan. Als jij het oké vindt om €7,50 terug te betalen, zou ik aanbieden om dat zelf over te maken. Maar dan wel ervoor zorgen dat ze het pakket als oké aanvinkt.

Dat, óf alles retourneren zou ik als opties geven :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 15:38

7,50€ terug betalen van wat

Afbeelding
De vlek

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 15:56

Tsja, dat zouden toch wel vlekken zijn waarom ik een artikel zou terugsturen als die niet in de advertentie vermeld stonden. Zeker als je dat er in de was niet uitkrijgt.

Maar he, je mag het zelf weten :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:16

Ik vind die vlekken ook wel genoeg aanwezig om als koper te melden en te overleggen wat hier qua deels terugbetaling of retourneren mee gedaan kan worden ongeacht wat de rest allemaal wel niet waard is en hoeveel korting ze al had en bla bla. Het blijft tweedehandse verkoop. Maar ja zeker omdat het niet vermeld stond in de advertentie natuurlijk. Snap de koper deels wel alleen haar plan de campagne vind ik erg onbetrouwbaar en zou ik niet mee akkoord gaan nee.

Ik heb als verkoper ook wel eens iets niet gezien vooraf en opgestuurd en ben de koper daar gewoon netjes in tegemoet gekomen. Imo hoeven ze ook niet te betalen voor iets wat beschadigd/vies is natuurlijk, dat lijkt me niet meer als logisch eigenlijk. En wat iemand wel of niet aanvaardbaar vind is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind dat idd ook wel ‘veel vlek’ hierboven.

Persoonlijk zou ik het dan wel niet zomaar buiten vinted om doen, want je moet dan maar afwachten of je het geld daadwerkelijk gaat krijgen van haar. Dan zou ik voorstellen om haar een deel terug te betalen van wat dit kledingstuk gekost heeft en haar daarin tegemoet te komen, aangezien er met de rest niks mis is en ze de rest wil houden. Ik zie dan niet in waarom nu alles terug zou moeten als de koper het gewoon wil houden. Maar ze mag imo best tegemoet gekomen worden voor dit specifieke artikel en dat kun je haar dan bv toch terug betalen. Maar dat ben ik, zo zou ik het doen. Ik zou het in ieder geval dan wel niet doen zoals zij voorstelt, maar echt puur alleen een klein bedrag terugbetalen naar haar om dit te compenseren. Blijft je eigen keus natuurlijk en je moet er samen uitkomen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:54

Die vlekken gaan er wel uit, maar normaal zou ik zoiets ook niet opsturen ik heb bijna 500 recensies 5-ster past ook niet bij mij.

Zij wilt niet bij vinted melden dat er een probleem is, ik neem het met liefde terug maar 20€ krijgen en jurk houden vind ik raar

Haar tegemoet komen …. Zou kunnen …. maar dat had ik al gedaan et 7,50€

Is is geen opzet in spel aan mijn kant en ik ontvang geregeld wat met vlekken, die gaan eruit of niet maar vaak denk ik is fractie wat gekost heeft of ik stuur het retour.
Dat zij niet wil retourneren vind ik bijzonder…..wel bijna gratis krijgen.

Ik denk dat ik maar gewoon wacht tot ze zelf melding maakt want ik doe niks buiten vinted kwa betaling

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:56

Is die 7,50 de stapelkorting, of heb je die gegeven nadat bekend was dat er vlekken in zaten?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 17:04

Marjo schreef:
Is die 7,50 de stapelkorting, of heb je die gegeven nadat bekend was dat er vlekken in zaten?

Vooraf, ik heb die vlekken niet gezien want dan had ik het gemeld en overigens niet verder gezakt maar item niet mee verkocht en gewassen of wel mee verkocht voor dezelfde prijs

Ik heb geen stapel korting aanstaan, mensen bieden altijd in een pakket en ik ga daar in mee de hoogte van korting hangt wel af van populariteit van de items.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 17:04

tita schreef:
Marjo schreef:

Vooraf, ik heb die vlekken niet gezien want dan had ik het gemeld en overigens niet verder gezakt maar item niet mee verkocht en gewassen of wel mee verkocht voor dezelfde prijs

Ik heb geen stapel korting aanstaan, mensen bieden altijd in een pakket en ik ga daar in mee de hoogte van korting hangt wel af van populariteit van de items.

Dus als je vooraf die korting hebt gegeven, heb je haar niet gecompenseerd voor de vlekken en is het heel normaal dat ze een vergoeding vraagt.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 17:13

Ik ga hier wel met Marjo mee ja. Zo kijk en handel ik ook. Ik haal ook vaak voor iemand nog iets er vanaf als ze meerdere items samen kopen. Maar als iemand erna ergens een probleem mee zou hebben wat vanuit mijn kant is gekomen, zou ik ze daar alsnog ook nog in tegemoet komen, maar dat ben ik - ook als dat jammer genoeg dan betekent dat er minder over blijft voor mij. Maar los of die vlekken eruit gewassen kunnen worden of niet, zitten ze er wel gewoon. Ook al kan het gebeuren dat je zoiets als koper mist natuurlijk, maar dan los je dat even op met/voor de koper. Maar ja iedereen heeft daar dan z’n eigen visie in.

Ik zou iig net zoals Marjo handelen, en de koper nu echt nog wel tegemoet komen voor dat item met de vlekken erin, als ze alles wil houden verder. Maar ja ze kan zelf ook niet veel anders als hopen dat jullie het onderling oplossen want als ze een probleem meld, moet ze het retourneren volgens mij toch als ze haar geld terug wilt? En als ze het wil houden verder, is dat in principe dus ook geen optie voor haar. Maar kun jij als verkoper natuurlijk wel op staan weer als je dat perse wilt en geen tegemoetkoming wilt betalen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 17:17

Ik zou in dit geval inderdaad de koper tegemoet komen. Een bedrag afspreken waar we het beide mee eens zijn. Dan kan de koper aangeven dat alles oké is, en stuur ik het geld naar de koper. Afhankelijk van de reviews etc, zou ik dat zelfs nog overmaken voordat de koper aangeeft dat alles oké is. Of retour nemen, maar dat is eigenlijk nooit voor beide partijen ideaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 18:02

Waarom zou je? Ik ga echt niet met betalingen buiten vinted om werken hoor.
Ze kan gewoon de boel retourneren, klaar. Een andere optie bied vinted niet

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 18:05

Spenk schreef:

Omdat retourneren voor beide partijen niet altijd een ideale oplossing is en je op deze manier toch de mensen tevreden kan houden.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 18:10

Spenk schreef:

Dat is ook mijn probleem en dat ze nu ook wil dat ze haar vinted kosten en verzendkosten terug krijgt en 2€ extra
Dus ze probeert via deze weg 13€ extra korting te krijgen. Daar heb ik moeite mee, overigens ook met extra korting geven ondanks het mijn schuld en fout is.

Betaling in Nederland doe ik wel buiten vinted om maar met tikkie is dat zo makkelijk en je hebt het gelijk.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 18:10

Marjo schreef:
Spenk schreef:

Omdat retourneren voor beide partijen niet altijd een ideale oplossing is en je op deze manier toch de mensen tevreden kan houden.

Voor mij wel en dan wil ik best de retour kosten betalen.
Graag zelfs

Is gewoon dat ze alles probeert om dubbeltje op de eerste rang te zitten tis geen HEMA jurkje

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 18:15

edit;

Maar voor de koper is het toch geen optie want zij wil de spullen juist graag houden… want sowieso zijn 3/4 items toch netjes, dus waarom zou ze alles moeten gaan retourneren? Ik snap de koper in deze dan ook wel. Maar ergens zal toch iemand water bij de wijn moeten doen als je het wilt oplossen tenzij je voet bij stuk wilt houden en de koper geen optie meer geeft behalve melding maken of dat ze het gewoon houd met vlekken zonder melding maken. Maar jij gaf ook al aan dat je nu opeens de spullen sowieso heel graag terug wilt. Maar verkocht is in principe verkocht toch, dus waarom Moet alles nu terug? Het gaat om 1/4 items en de koper is blij met alles in principe. Maar als alles wat hier voor de rest aangekaart word niet werkt volgens jou, moet je gewoon zelf doen wat je wilt nu.

Wat is voor een dubbeltje op de eerste rang en het is geen Hema jurkje? Wat een opmerkingen. Die indruk geeft de koper helemaal nergens? Omdat ze iets terug wilt van een item wat vies binnenkomt? Voor de rest heeft ze toch gewoon betaald waar jij zelf mee akkoord bent gegaan. Misschien moet je ook niet tweedehands gaan verkopen als jij vind dat al je spul veel meer waard is (aangezien je even moet vermelden telkens hoeveel ze wel niet gekost hebben) en het niet kan opbrengen om voor minder weg te doen wanneer er dingen de kop opspelen omdat je al korting had gegeven. Maar dan moet je misschien ook geen spul sturen met vlekken erin ;) Daar zou ik als koper dan Ook wat van vinden, als iemand dan denkt zoals jij nu.

In haar geval zou ik dan alles houden nu en je een slechte review geven eerlijk gezegd, als je daadwerkelijk zo moeilijk blijft doen :')
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 18-06-24 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 18:19

Wat een bijzondere insteken hier zeg. Vinted bied de optie niet om half te retouneren of wat geld terug te betalen. Klaar. Ik ging ook geen geld overmaken naar Italië nee.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 18:21

Spenk schreef:
Wat een bijzondere insteken hier zeg. Vinted bied de optie niet om half te retouneren of wat geld terug te betalen. Klaar. Ik ging ook geen geld overmaken naar Italië nee.

edit:
Waarom bijzonder? Ik heb al eerder wel eens kopers gehad wie ik tegemoet gekomen ben omdat ik iets gemist heb vooraf waardoor een product minder waard is bv. Is imo niks mis mee, ook niet als je dat via Vinted tegenkomt en dan probeert onderling op te lossen.

Hoef jij ook niet te doen, ieder z’n eigen keus. En anderen doen dit wel, ook prima toch. Moeten ze dan ook zelf weten. Maar het zijn wel degelijk opties en niks bijzonders aan. Maar dan moeten hier geen vragen gesteld worden over hoe anderen erover denken en het is dan toch allemaal niet goed wat er gezegd word. Dan moet de persoon in kwestie gewoon niks terug geven qua geld en het de koper zelf maar laten oplossen wat ze doet ja of nee. Kan Ook gewoon, maar dan is de hele discussie nu toch ook niet meer nodig en maakt het sowieso niet uit wat iemand hier op bokt ervan vind.

Maar imo ga je gewoon eerst samen kijken wat je doet, gewoon vanuit fatsoen naar een ander toe. Al hoeft dat niet nee, je kunt ook gewoon zuur doen natuurlijk want volgens Vinted regels is dat allemaal prima en dat recht heb je als verkoper. Maar er zijn wel andere opties, maar die moet ‘je' uiteraard willen doen. Zo niet, even goede vrienden maar dan houd er ook over op en doe gewoon wat ‘je' wilt. :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 18:32

cursebreaker schreef:
Spenk schreef:

edit:
Waarom bijzonder? Ik heb al eerder wel eens kopers gehad wie ik tegemoet gekomen ben omdat ik iets gemist heb vooraf waardoor een product minder waard is bv. Is imo niks mis mee, ook niet als je dat via Vinted tegenkomt en dan probeert onderling op te lossen.

Hoef jij ook niet te doen, ieder z’n eigen keus. En anderen doen dit wel, ook prima toch. Moeten ze dan ook zelf weten. Maar het zijn wel degelijk opties en niks bijzonders aan. Maar dan moeten hier geen vragen gesteld worden over hoe anderen erover denken en het is dan toch allemaal niet goed wat er gezegd word. Dan moet de persoon in kwestie gewoon niks terug geven qua geld en het de koper zelf maar laten oplossen wat ze doet ja of nee. Kan Ook gewoon, maar dan is de hele discussie nu toch ook niet meer nodig en maakt het sowieso niet uit wat iemand hier op bokt ervan vind.

Maar imo ga je gewoon eerst samen kijken wat je doet, gewoon vanuit fatsoen naar een ander toe. Al hoeft dat niet nee, je kunt ook gewoon zuur doen natuurlijk want volgens Vinted regels is dat allemaal prima en dat recht heb je als verkoper. Maar er zijn wel andere opties, maar die moet ‘je' uiteraard willen doen. Zo niet, even goede vrienden maar dan houd er ook over op en doe gewoon wat ‘je' wilt. :D

Dit.

Tita is duidelijk niet bereid om de koper op enige manier tegemoet te komen terwijl zij kleding met vieze vlekken verkocht heeft.

Dus, ofwel ze doet helemaal niks en krijgt zo geheid een 1* review want dit is echt niet netjes. Of de koper moet alles retour sturen, terwijl ze met de rest van de artikelen wel tevreden is.

Verplaats je eens in de schoenen van de koper? Hoe zou jij het vinden als dit jou zou overkomen? Je kan toch gewoon gezamenlijk tot een oplossing komen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 18:43

Ik zou aanbieden via PayPal een bedrag naar de koper over te maken, maar zeker geen 13 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 19:12

Maar jullie geven zonder problemen je bankgegevens naar het buitenland dus?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 19:14

Spenk schreef:
Maar jullie geven zonder problemen je bankgegevens naar het buitenland dus?

Als jij naar iemand geld overmaakt, hoef je geen bankgegevens door te geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 19:21

Die zie je op de rekening natuurlijk als ontvanger. Ik snap volkomen je dat niet wil.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 19:22

Spenk schreef:
Die zie je op de rekening natuurlijk als ontvanger. Ik snap volkomen je dat niet wil.

Daar kunnen ze werkelijk niks mee. En anders doe je het toch via PayPal ofzo?