Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 15:55

Vanillia schreef:
He oliebol MoniekJ zijn je waarden nog steeds niet stabiel te krijgen? :(:)

Nee, helaas weer een ketoacidose.

Escamilla

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 16:01

Mijn school is echt gek geworden. Ik had net een toest en moest serieus m'n oren filmen om te bewijzen dat ik geen oortjes in had. Moest ook nog m'n toetsenbord, achter m'n laptop en plafond filmen.
Ben ik nou gek of gaat dit wel een beetje ver?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 16:13

Escamilla schreef:
Mijn school is echt gek geworden. Ik had net een toest en moest serieus m'n oren filmen om te bewijzen dat ik geen oortjes in had. Moest ook nog m'n toetsenbord, achter m'n laptop en plafond filmen.

Dachten ze dat je je leerboek aan het plafond had gehangen? :+

Nee, ik vind het ook nogal ver gaan. Zorg dan voor een open boek toets waarbij je geen tijd krijgt om alles uitgebreid in je boeken/aantekeningen op te zoeken

Edit: ik erger me aan dat ik net er pas achter kom dat ik gewoon via CBS de gegevens in een excelbestand kan downloaden

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 16:17

Dat er corona in het verpleeghuis waar mijn moeder werkt is uitgebroken....

Steffi4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 16:40

Bulex ketel kapot. Al voor de 2e dag geen verwarming en warm water. Eindelijk de firma te pakken gekregen en zij vrezen dat het een lek is...ergens...moet er dus lek detectie komen. En o ja, ik huur dus en mijn huurbazin is echt een k*. Ik ga in winterslaap denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 16:53

Mijn collega die zich overal mee moet bemoeien en alles beter denkt te weten.. Bemoei je gewoon met je eigen werk en laat me met rust sukkel...

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 17:39

Gevoel... is er niet ergens een knopje om het uit te kunnen schakelen?
Haat het om te gaan zitten malen en te blijven nadenken

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 17:52

Sterkte voor wie het nodig hebben :knuffel:

Echt die kou is niks. Stond vandaag in een vakantiehuisje te werken waar het binnen kouder was dan buiten. En niks deed het nog.
Voel me echt oliebol nu en ik moet die verrekte paarden nog gaan doen :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 18:11

Dat er een pot alsnog vacuüm getrokken was dus stond even raar te kijken toen ik wat op brood wilde smeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 18:37

Dat ik van m'n collega/soort van vriend, moest horen dat de leidinggevende bepaalde dingen mij niet goed vind doen. Terwijl zijn route gewoon weg mijn collies overtreed gister. Ik kan niet sneller, dus heb geduld en wacht op elkaar. Sws is de 118 wat irritant. Want die zet z'n deuren "normaal" open en niet volledig zodat ik er een beetje fatsoenlijk kan parkeren.

Ik bijt niet, zeg het recht in m'n gezicht. Zal vandaag naar de loodsbqas lopen om aan te geven dat ze of iets minder hoog moeten stapelen voor mij, of mij even moeten helpen het er af te tillen (iets van de zware kramp bakken boven aan zetten op zo'n 180 a 190 hoog)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 20:17

Fjordjes en wyoming, heel veel sterkte.

Monique sterkte in het ziekenhuis.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 20:24

Dat ik de kerstboom moet versieren

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 20:33

Aan die domme mensen van de pers bij de Corona persconferenties. Mevrouw: ja maar het aantal besmettingen stijgen, wat gaat u er aan doen om deze weer te laten dalen?

Uhm wat dacht je van zelf aan de maatregelen houden :') .

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 20:37

denisesilver schreef:
Escamilla schreef:

Dachten ze dat je je leerboek aan het plafond had gehangen? :+

Nee, ik vind het ook nogal ver gaan. Zorg dan voor een open boek toets waarbij je geen tijd krijgt om alles uitgebreid in je boeken/aantekeningen op te zoeken

Edit: ik erger me aan dat ik net er pas achter kom dat ik gewoon via CBS de gegevens in een excelbestand kan downloaden

Dat is ook niet alles helaas. Wij krijgen allemaal open boek tentamens nu maar de tijd is zó krap dat we constant flink tijd tekort hebben (en ja, ook de mensen die (summa) cum laude gemiddeld staan en waarvan je verwacht dat ze er snel genoeg doorheen kunnen gaan).

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 21:10

Dat ik waarschijnlijk ergens in februari / maart ( gok nog wel later) het vaccin voor Corona op kan halen maar nog steeds niet weet wat ik nu wil...

Wel weer heel fijn dat er toekomstperspectief is , het hopeloze begint eindelijk wat weg te gaan. Ik zie het allemaal niet zo somber meer in.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 21:34

Zebrastreep daar heb ik dus ook last van... Ene kant denk ik ja ik doe het andere kant ik weet niet wat gevolgen zijn over zeg 10 jaar... Vind het lastig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 21:47

fjordjes schreef:
Zebrastreep daar heb ik dus ook last van... Ene kant denk ik ja ik doe het andere kant ik weet niet wat gevolgen zijn over zeg 10 jaar... Vind het lastig
Waarom zou je daar angstiger voor zijn dan de langetermijneffecten van het virus zelf, waarbij je een aanzienlijk groter risico loopt?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 22:03

Stel je raakt onvruchtbaar of je ongeboren kind krijgt een eventuele afwijking. Ik weet dat ze het gebaseerd hebben op eerdere vaccins die zijn ontwikkeld maar van die we nu hebben is over het algemeen bekend wat het doet op de lange termijn. En natuurlijk er kan dan altijd nog een afwijking of wat dan ook komen, die ene uitzondering maar het is bij mij meer van wat doet het op de lange termijn.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 22:11

fjordjes schreef:
Stel je raakt onvruchtbaar of je ongeboren kind krijgt een eventuele afwijking. Ik weet dat ze het gebaseerd hebben op eerdere vaccins die zijn ontwikkeld maar van die we nu hebben is over het algemeen bekend wat het doet op de lange termijn. En natuurlijk er kan dan altijd nog een afwijking of wat dan ook komen, die ene uitzondering maar het is bij mij meer van wat doet het op de lange termijn.

Ik vind het op dat vlak ook best wel raar dat ze van strategie zijn gewijzigd, want als je eerst mensen in verzorgingstehuizen zou vaccineren met dit vaccin, die hebben hoogstwaarschijnlijk geen moeite met het risico op onvruchtbaarheid, sinds de gemiddelde 70+er geen kinderen meer wil. En nu ineens schuiven ze dit vaccin op naar de jongere groep.. Ik dacht dat ze daar ook over na zouden denken met de verdeling..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 22:17

Nouja ik werk in de zorg dus denk dat ik het misschien ook wel eerder mag gaan halen dan de rest van Nederland dus heb het gevoel dat ik ook 'snel' moet beslissen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 22:34

fjordjes schreef:
Nouja ik werk in de zorg dus denk dat ik het misschien ook wel eerder mag gaan halen dan de rest van Nederland dus heb het gevoel dat ik ook 'snel' moet beslissen.

Precies ik ben stagiaire in de gehandicaptenzorg. Ik gok dat ik daarom later aan de beurt ben. Ik ben al heel bang voor een prik in het algemeen. Het voelt heel snel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 22:49

fjordjes schreef:
Ik neem aan dat de hulpstoffen niet "nieuw" zijn, enkel het virus. Als dat is wat je mogelijk onvruchtbaar maakt, dan zou je toch datzelfde risico lopen als je wel het ziekteproces doorloopt?

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 23:08

Mkango schreef:
fjordjes schreef:
Ik neem aan dat de hulpstoffen niet "nieuw" zijn, enkel het virus. Als dat is wat je mogelijk onvruchtbaar maakt, dan zou je toch datzelfde risico lopen als je wel het ziekteproces doorloopt?

Nou ik maak me eerder zorgen maken om afwijkingen van mijn koter... Helaas ziet er naar uit dat ik nu besmet ben.. En ja, ik ben in verwachting... Dus dat worden een hoop extra controles... Ik zit pas in mijn zevende week...

In het meest gunstige geval schaad het mijn kindje niet dat ik ziek ben en krijgt het wel de antistoffen mee die ik nu aanmaak. Er zijn enkele gevallen van babies die antistoffen in hun bloed hadden.

Maar dat vaccin komt mijn lichaam niet in. Pas als ik niet meer zwanger ben en het blijkt dat we zelf geen permanente resistentie ontwikkelen na de ziekte ben ik bereid een vaccin te nemen. Het wordt nu te haastig door geduwd..

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 23:19

Maar zouden jullie dan 10 jaar willen wachten met je eigen laten vaccineren? Want de evt gevolgen over 10 jaar, weet je dan ook pas over 10 jaar...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 23:27

iirrssjjee schreef:
Maar zouden jullie dan 10 jaar willen wachten met je eigen laten vaccineren? Want de evt gevolgen over 10 jaar, weet je dan ook pas over 10 jaar...

Nee dat zeker niet, je kan ook nog schade krijgen van een vaccin dat al jaren op de markt is. Maar de mensen die niet in de zorg werken hoeven zich echt geen zorgen te maken als er mensen overlijden door het vaccin zal dat al gebeuren bij het zorg personeel, dus eigenlijk proberen die het als het ware uit.

Ik ben nu 23 en heb eigenlijk geen kinderwens mede omdat we al met zoveel mensen zijn op deze planeet en er zoveel kinderen zijn die in een totaal verkeerde gezinssituatie zitten en een liefdevol thuis verdienen dat adopteren mij meer bij staat dan zwanger worden. Maar stel dat ik over 5 jaar denk ik wil een kind maar ik ben onvruchtbaar geworden is dat wel heel vervelend natuurlijk.

Maar dan nog hoeveel mensen hebben hun kinderen de baarmoederhalskanker prik laten zetten terwijl dat ook (oke wel pas na 10 jaar dat het vaccin er was) de eerste groep was die hem gekregen heeft? Geen haan die daar naar kraaide gebeurde ook klakkeloos terwijl dat vaccin ook nieuw was. Ik heb die bijvoorbeeld niet gehad omdat mijn moeder het nieuwe vaccin maar eng vond.

Ik zit heel erg in het dubio ik ben hypogonder bang om corona te krijgen, maar ook om ziek te worden van een vaccin en ook bang voor naalden. En mijn moeder brengt mij ook aan het twijfelen door te zeggen straks gaat het mis en dan neemt de hypogonder het weer over. Het zou wel meer rust geven als ik weet dat ik niet ziek wordt van corona. Maar dan ook weer stress of ik ziek wordt van het vaccin. Maar iedereen pakt altijd om onvruchtbaarheid terwijl ik dat bij dit vaccin eigenlijk niet zo verwacht.