Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 13:55

Ligt er ook wel aan waar je heen gaat hoor.
Sommige zaken gaan er heel goed mee om. Maar heel veel ook niet.
Ze volgen de regels echt heel goed op bij De Berk in Bergen op zoom.

Ik heb sinds de horeca open is eigenlijk alleen maar op terrasjes gezeten. En alleen daar deden ze alles volgens de regels.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:11

Ik heb hier steeds meegelezen, maar nu wil ook wel wat kwijt.

Ik maak me toch wel wat zorgen over wat er gaat gebeuren in Nl als iedereen weer op reis gaat. Daar hoor je niemand over, maar als ik zie dat in alle Balkanlanden, die ook toegankelijk zijn voor Nl er weer veel meer besmettingen komen, is het natuurlijk maar een kwestie van tijd of hier wordt het ook weer erger. Niemand die zich daar zorgen over maakt?

Ik vraag me echt af of er niet sowieso een quarantaine-periode moet komen als je in het buitenland geweest bent. We hebben gezien hoe makkelijk het binnen kwam via wintersporters.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:18

Sclimpre schreef:
elnienjo schreef:
Er werd nergens gevraagd of we één huishouden vormden en we werden ook niet geweerd op te dik (ik) of te oud (mijn moeder) Er werd ook nergens naam/telefoonnummer gevraagd.

Jammer, ik keek er wel naar uit om eens op een terrasje te eten. Maar als ze er laks mee omgaan ga ik nog maar even afwachten. Ik zag dit weekend ook op veel terrassen dat de bediening geen masker droeg en dat ze geen afstand hielden van de klanten. Dus nee, nog niet voor mij.

Dat ligt er echt aan waar je komt.

Wij waren van het weekend op een terras in Brabant en daar werd echt gevraagd of we uit één huishouden kwamen :)

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:19

Fitzroy schreef:

Ik maak me toch wel wat zorgen over wat er gaat gebeuren in Nl als iedereen weer op reis gaat. Daar hoor je niemand over, maar als ik zie dat in alle Balkanlanden, die ook toegankelijk zijn voor Nl er weer veel meer besmettingen komen, is het natuurlijk maar een kwestie van tijd of hier wordt het ook weer erger. Niemand die zich daar zorgen over maakt?

Ik vraag me echt af of er niet sowieso een quarantaine-periode moet komen als je in het buitenland geweest bent. We hebben gezien hoe makkelijk het binnen kwam via wintersporters.

Ja ik, heb ik hier ook gemeld, maar werd niet in dank afgenomen. Zoek maar terug.

18-06 blz 355 en verder.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:22

"werd niet in dank afgenomen".. Alsof 'wij' daarover gaan :')

Maar volgens mij werden daar gisteren wel kamervragen over gesteld (of hoe heet dat, tijdens zo'n debat), waarom 14 dagen quarantaine optioneel is en of je mensen overal vandaan moet ontvangen.
Hoewel uit 'rode' zones, meen ik, nog steeds niet echt ingereisd mag worden.. ?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:22

bigone schreef:
elnienjo schreef:
Je kunt gewoon uit eten hoor. Ben afgelopen dinsdag met m'n moeder naar Zeeland geweest en we hebben in totaal 3 terrasjes aan gedaan. Er werd nergens gevraagd of we één huishouden vormden en we werden ook niet geweerd op te dik (ik) of te oud (mijn moeder) Er werd ook nergens naam/telefoonnummer gevraagd.

Wat ik dan niet snap, je haalt alle extra vaccinaties om maar zo veilig mogelijk te zijn en nu zit je op terrassen ( begrijpelijk) en vind het prima dat nergens je gegevens of desnoods alleen een telefoonnummer word genoteerd wanneer er wel een besmetting bij personeel of bezoekers optreed, ik kan dat niet helemaal rijmen.

Juist door die vaccinaties hopen we wat beter beschermd te zijn tegen een eventueel ernstig verloop van de ziekte. Verder hebben we gebruik gemaakt van terrassen waar de tafels ver genoeg uit elkaar stonden en uiteraard in de buitenlucht. Bewust gekozen voor een doordeweekse middag vóór de massala vakanties beginnen op 'n moment dat het rustig is qua besmettingen.
Dit uitje hebben we in elk geval gehad mocht het van de zomer door al het gereis weer mis gaan in Nederland.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:24

Nou het waren toch de bokkers hier die het niet in dank afnamen toen ik zei dat ik een buitenland vakantie geen goed idee vond.En ik kreeg erg weinig bijval.
Dus ja "wij" valt daar dan best over.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:30

_Penotti schreef:
Nou het waren toch de bokkers hier die het niet in dank afnamen toen ik zei dat ik een buitenland vakantie geen goed idee vond.En ik kreeg erg weinig bijval.
Dus ja "wij" valt daar dan best over.

Ik vind reizen nu ook geen goed idee, laat staan met het vliegtuig. Maar goed, daar denken andere mensen anders over en het mag ook gewoon, dus je kan alleen afwachten en hopen dat het meevalt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:32

ik zat zo even te googlen maar het lijkt mij best een gedoe met gezondheidsverklaringen en dingen.. alleen al daarom zou ik niet gaan :') Plus het risico of je wel of niet terugkomt bij een eventuele piek ergens... zou mij echt een te groot risico zijn...
K vraag me af of er veel mensen echt naar een risico gebied gaan... (buiten de viruswaanzingekkies misschien?)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:51

Willl65 schreef:
Blijf het bijzonder vinden allemaal. Het ene land gooit de scholen weer op slot want hoog aantal besmettingen onder de kinderen en dus ook gevaar voor de ouders en het andere land roept dat kinderen “veilig” zijn. Hoe werkt dat als ouders , je eigen kinderen op afstand houden?

Welk land gooit de scholen weer op slot dan?
Daar is hier toch helemaal geen aanleiding voor. Dat de scholen open zijn leidt hier voor nu niet tot meer besmettingen.

elnienjo schreef:
Je kunt gewoon uit eten hoor. Ben afgelopen dinsdag met m'n moeder naar Zeeland geweest en we hebben in totaal 3 terrasjes aan gedaan. Er werd nergens gevraagd of we één huishouden vormden en we werden ook niet geweerd op te dik (ik) of te oud (mijn moeder) Er werd ook nergens naam/telefoonnummer gevraagd.

Met 2 mag sowieso overal ... dus dat huishouden maakt dan niet uit.
Verder is telefoonnummer vragen op het terras geen verplichting alleen binnen.
Dus laks vind ik dit verder niet.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:01

lenaa_tje schreef:
Willl65 schreef:
Blijf het bijzonder vinden allemaal. Het ene land gooit de scholen weer op slot want hoog aantal besmettingen onder de kinderen en dus ook gevaar voor de ouders en het andere land roept dat kinderen “veilig” zijn. Hoe werkt dat als ouders , je eigen kinderen op afstand houden?

Welk land gooit de scholen weer op slot dan?
Daar is hier toch helemaal geen aanleiding voor. Dat de scholen open zijn leidt hier voor nu niet tot meer besmettingen.

https://www.joods.nl/nieuws/coronavirus/
Ze lopen iets van vier weken voor op Nederland.
En ik zeg niet dat er aanleiding voor is in Nederland , ik zeg dat ik mij verwonder over de tegenstrijdige onderzoek uitkomsten wat wel of niet risicovol is. Verder hoop ik echt dat de optimisten gelijk hebben. Ik wacht het even af allemaal.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:05

Ik ben verder niet optimistisch of wat maar ik geloof niet dat de boel op slot houden helpt om het virus tegen te houden.
Online school is geen vervanging van gewoon school .. dus als het wel weer op slot moet dan is dat zo maar dan hebben we wel weer school gehad.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:52

Het is juist heel belangrijk dat uiteindelijk iedereen aan het virus wordt bloodgesteld en zo doende weerstand kan opbouwen tegen het virus. Dit is de enige oplossing. Wel is belangrijk dat er niet te veel mensen tegelijk besmet worden. Vandaar die maatregelen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:55

Ik wil geen virus.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:07

Blussem schreef:
Het is juist heel belangrijk dat uiteindelijk iedereen aan het virus wordt bloodgesteld en zo doende weerstand kan opbouwen tegen het virus. Dit is de enige oplossing. Wel is belangrijk dat er niet te veel mensen tegelijk besmet worden. Vandaar die maatregelen.

Hoe kom jij toch steeds aan die gekke info? Dat is helemaal niet de enige oplossing en zeker niet de meest wenselijke... :7 -O-

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:14

je denkt dat je antwoord gaat krijgen verootjoo?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:17

verootjoo schreef:
Blussem schreef:

Hoe kom jij toch steeds aan die gekke info? Dat is helemaal niet de enige oplossing en zeker niet de meest wenselijke... :7 -O-

hoezo gekke info?
Dit is in het begin op een persconferentie door rutte gezegd. dat ze deze methode willen volgen.
gecontroleerd immuniteit opbouwen

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:18

Fitzroy schreef:

We zijn nu in een andere fase. Mensen zijn bekender met de klachten van het virus. Houden meer afstand en er is testcapaciteit.
Een klein deel is al besmet geweest.
Of dat alles voldoende is, moet inderdaad blijken. Maar het valt niet meer te vergelijken met de onwetendheid/ onderschatting van de beginperiode.

En mensen die overal lak aan hebben hou je toch.
Hopelijk is de intelligentie/ sociaal gedrag van de rest voldoende.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:26

wemkelover schreef:
Dit is in het begin op een persconferentie door rutte gezegd. dat ze deze methode willen volgen.

En sinds die tijd wel echt weerlegd.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:30

Shadow0 schreef:
wemkelover schreef:

En sinds die tijd wel echt weerlegd.

Maar dat betekend ook niet dat alles gesloten moet blijven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:30

wemkelover schreef:
verootjoo schreef:

hoezo gekke info?

Dat is NIET gezegd, het is ook geen methode. De strategie die gevolgd wordt vanaf het begin af aan is ‘flatten the curve’.
Er is uitgelegd dat de kans zeer groot is dat de meeste mensen besmet zullen gaan raken. Maar iedereen laten besmetten is nooit een doel geweest en het is ook niet zeker of dat groepsimmuniteit oplevert, en het is al helemaal niet de enige oplossing.
Het doel is altijd geweest om de besmettingen geleidelijk plaats te laten vinden ‘flatten the curve’

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:41

Ik meende toch echt dat Rutte het over groepsimmuniteit gehad heeft maar dan zal ik wel fout wezen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:46

sureido schreef:
Ik meende toch echt dat Rutte het over groepsimmuniteit gehad heeft maar dan zal ik wel fout wezen.

Helemaal in het begin wel ja, maar in het tempo zoals nu zijn we vijf jaar bezig, misschien nog wel langer dus daar zijn ze heel snel vanaf gestapt. Anderhalve meter, handen wassen en dan maar hopen dat er snel een vaccin is. En die anderhalve meter zal op veel plekken ook wel sneuvelen.
Niet zo erg wanneer mensen zich allemaal maar laten testen bij minimale symptomen ipv nog geen 30 % nu. Dan kun je de boel ook lokaal en klein houden.
Eeerste twee verpleeghuizen zijn alweer op slot gegaan dus laten we ons verstand blijven gebruiken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:48

sureido schreef:

Ja in het allereerste begin. Maar dat is vrij snel al doorgestreept en zijn ze vol gegaan voor het uitvlakken van de curve

Maar denk dat je hem dat niet kwalijk kan nemen. Er was/is zoveel onduidelijkheid over het virus en hoe het zich wel/niet gedraagt. China was niet heel meededeelzaam over hun cijfers.
Probeer je maar eens een heel land te verdedigen tegen een onbekend monster. Vind dat hij het bijzonder goed geleid heeft

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:48

Hij heeft het wel gezegd. Alleen toen men meer ging beseffen wat dat betekent (namelijk heel erg veel doden) is men daarvan afgestapt.

Bigone: wel een probleem want veel mensen die geinfecteerd zijn verspreiden voordat ze klachten hebben. Testen is nuttig, maar wel vooral informatie achteraf. Om verspreiding daadwerkelijk te voorkomen heb je de afstand nodig.