Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 14:14

theadora99 schreef:
Ja maar dat is dus Italië... mijn leven is een leugen %)

Ook maar sinds (relatief) kort hoor. Totdat Oostenrijk-Hongarije de Eerste Wereldoorlog verloor, hoorde het gewoon daarbij. Nog steeds hebben veel plaatsen en straten daar (ook) een Duitse naam, en ondanks dat er sinds de annexatie veel Italianen zijn komen wonen, is er nog steeds een Duitstalige meerderheid.

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 01:00

Wat is dat toch met muziekfestivals/ evenementen tegenwoordig dat er slechts 1 couplet en refrein van een nummer wordt gezongen waarna ze doorgaan met het zelfde riedeltje (dus steeds 1 couplet/ refrein en dan de volgende) van andere nummers?
Ik vind het super irritant en begrijp het ook niet..

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 09:01

Een medley?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 09:32

Hoe lang duurt het tot een wa verzekering reageert? 6 weken geleden heeft een kindje tegen mijn auto gezeten. Eerst werd er gezegd ga maar naar jouw allrisk verzekering. Eh, dat doet germie niet. De auto stond netjesgeparkeerd en de eigenaar, ik dus, zat in het buitenland. De moeder zou daarop naar haar wa verzekering gaan. Ik ben niet boos, kinderen zijn nu eenmaal ruig, maar als er eentje tegen mijn auto fietst moet de schade even opgelost worden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 09:49

Uhh... dat duurt wel lang. Ik had binnen twee weken alle papieren in huis die de eigenaar van betreffende object ook nog even moest in/aanvullen en opsturen. En amper een week later stond het geld al op de rekening van de eigenaar.

Anyhow... ik zou toch even contact opnemen met jouw verzekering. En de gegeven van de ouders doorspelen. Dan gaat jouw verzekering er wel mee stoeien hoor. Jouw verzekering gaat echt geen schade uitkeren die iemand anders heeft veroorzaakt.
Wordt het misschien alleen vervelender van voor de betreffende familie.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:47

Ik was net een stuk aan het wandelen. Op een gegeven moment zie ik echt een heel erg klein vogeltje. Bruin, rank. Erg mooi en volgens mij gewoon wild.

Wie weet wat voor vogeltje ik bedoel? Het was in een coulissenlandschap, mocht dat de zoektocht vereenvoudigen :D

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:52

Valt weinig meer van te maken dan een KBV'tje niet nader gespecificeerd.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 14:25

Janine1990 schreef:
Ik was net een stuk aan het wandelen. Op een gegeven moment zie ik echt een heel erg klein vogeltje. Bruin, rank. Erg mooi en volgens mij gewoon wild.

Wie weet wat voor vogeltje ik bedoel? Het was in een coulissenlandschap, mocht dat de zoektocht vereenvoudigen :D

Dat soort probleem heb ik zelfs met vogeltjes die hier in de tuin zitten _O-
(ik maak er tegenwoordig foto's van, en dan op m'n gemak zoeken welke het zou kunnen zijn :D )

Maar bij heel erg klein vogeltje denk ik direct aan een winterkoninkje. Had 'ie z'n staartje bijna recht omhoog staan, ipv naar achteren wijzend?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 14:29

APCIII schreef:
Janine1990 schreef:

Dat soort probleem heb ik zelfs met vogeltjes die hier in de tuin zitten _O-
(ik maak er tegenwoordig foto's van, en dan op m'n gemak zoeken welke het zou kunnen zijn :D )

Maar bij heel erg klein vogeltje denk ik direct aan een winterkoninkje. Had 'ie z'n staartje bijna recht omhoog staan, ipv naar achteren wijzend?

Gegoogled, en het is nu natuurlijk hartje zomer...
Maar het vogeltje dat ik zag was een stuk ranker dan een winterkoninkje. Het staartje heb ik niet eens op kunnen letten :(

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 14:36

Wordt echt puur gokken zonder duidelijke kenmerken. Heb je het beestje nog horen zingen? Iets van de tekening kunnen onderscheiden? Pootkleur?

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 14:43

Nu we het er toch over hebben...

Ik had deze zojuist in de tuin, leek het hier op?
(deze was totaal niet schuw, en liep zo ongeveer m'n camera in <3 )
Afbeelding
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 14:47

Die lijkt er wel wat op APCIII, maar hoe groot is deze? Dit lijkt me meer op een jong vogeltje omdat het verendek niet helemaal sluit.

Verder had het vogeltje dat ik zag geen gemeleerd bruin kleurtje. Het was echt donker effen bruin. En alle veren volledig glad.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 14:48

APCIII schreef:

[ [url=m/uJN5Pm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OFRGB6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jonge Roodborst.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 14:51

Deze was formaat roodborstje, misschien iets kleiner. (het smalle randje beton waar 'ie op zat is ca. 5cm breed)

oomens schreef:
APCIII schreef:

[ [url=m/uJN5Pm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OFRGB6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jonge Roodborst.

Ah, bedankt, dat scheelt mij weer een hoop zoekwerk wat ik nu weer gezien heb :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 14:55

'Mijn' vogeltje was echt nog een stuk kleiner!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 16:02

Janine1990 schreef:
'Mijn' vogeltje was echt nog een stuk kleiner!

Kleiner dan een roodborst, ranker dan een winterkoning en egaal van kleur? Toch een roodborst, maar dan van achteren?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 16:23

Een vinkje of een boomkruiper?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:36

SavannahNx schreef:
Ik zag en voelde een mug mij op mijn been prikken en ik sloeg hem toen dood, plekje begon te jeuken allemaal normaal, maar nu is het geen bult maar een soort blaas/bult geworden en het tintelt en is heet. Kon het kwaad dat ik hem tijdens zijn “werk” doodsloeg?

Je been zal er snel afvallen... als ie nu al niet zwart is geworden. Die kracht heeft zo’n dier niet tenzij jij heeeel erg hard sloeg. Maar dan heeft het niets meer met die mug te maken.. :+

Vind veel vragen niet echt meer inhoud hebben en zijn vaak te Googlen en sommigen lijken elke 2 dagen wel een vraag te hebben. Onderzoek zelf eens wat.

Zullen we overgaan tot de essentie van het topic? En echte (bijna) niet te googlen vragen doen? Dan kan ik weer ophouden met mopperen..

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:50

Knert schreef:
SavannahNx schreef:
Ik zag en voelde een mug mij op mijn been prikken en ik sloeg hem toen dood, plekje begon te jeuken allemaal normaal, maar nu is het geen bult maar een soort blaas/bult geworden en het tintelt en is heet. Kon het kwaad dat ik hem tijdens zijn “werk” doodsloeg?

Je been zal er snel afvallen... als ie nu al niet zwart is geworden. Die kracht heeft zo’n dier niet tenzij jij heeeel erg hard sloeg. Maar dan heeft het niets meer met die mug te maken.. :+

Vind veel vragen niet echt meer inhoud hebben en zijn vaak te Googlen en sommigen lijken elke 2 dagen wel een vraag te hebben. Onderzoek zelf eens wat.

Zullen we overgaan tot de essentie van het topic? En echte (bijna) niet te googlen vragen doen? Dan kan ik weer ophouden met mopperen..

Probeer jij mijn vraag maar eens te Googlen dan :) het topic heet Dingen Die Je Je Afvraagt, dus alles wat je je afvraagt mag en kan hier gepost worden. Er komen zoveel vragen voorbij als: “kan ik dit nog eten?” Dus leuk en bijzonder dat je mijn vraag eruit pakt :) er is hier volgens mij al eens een discussie over geweest dat je hier alles mag vragen. Zo heet dit topic namelijk ook.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:54

Is dit een knuffel van een salamander of een hagedis?
Afbeelding

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 15:01

Sheran schreef:
[ [url=m/2GJW9h.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik geloof dat je zulke vragen hier niet meer mag stellen

:') :') :')

Goeie vraag wel, ik denk een salamander.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 15:07

Ik denk een schildpad zonder schild.

Maar waarom lijkt het dan niet op een pad????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 15:10

Sheran schreef:
[ [url=m/2GJW9h.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gekko.
:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 15:34

Shanna schreef:
Wat is dat toch met muziekfestivals/ evenementen tegenwoordig dat er slechts 1 couplet en refrein van een nummer wordt gezongen waarna ze doorgaan met het zelfde riedeltje (dus steeds 1 couplet/ refrein en dan de volgende) van andere nummers?

theadora99 schreef:
Een medley?

Dat zou kunnen, maar waarom bestaat een heel festival/ optreden dan uit 1 grote medley? Is dat een nieuwe hype ofzo? Of om zoveel mogelijk mee-zing-bare stukjes in 1 optreden te proppen?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 15:47

Shanna schreef:
Shanna schreef:

theadora99 schreef:
Een medley?

Dat zou kunnen, maar waarom bestaat een heel festival/ optreden dan uit 1 grote medley? Is dat een nieuwe hype ofzo? Of om zoveel mogelijk mee-zing-bare stukjes in 1 optreden te proppen?

Veel mensen willen graag meezingen/-lallen/-dansen op stukjes die ze kennen. Die stukjes scoren dus blijkbaar, en als er daarvan te weinig in een optreden zitten dan haakt men af. Iets met een korte aandachtsspanne tegenwoordig en continu vermaakt willen worden. Ooit eens op een festival geweest waar een bekende artiest de fout maakte om vooral zijn nieuwere nummers onder de aandacht te willen brengen. Was niet echt een succes te noemen. Het publiek kwam voor de bekende meezingers.