Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

taff

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:22

ik ben een beetje huiverig als hij betaald met een betaal verzoek en ik verstuur dat als het pakket niet of beschadigd aan komt zij mij niet uitbetalen ,
wat is de toegevoegde waarde van dit betaal idee

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:25

Ik vind het niet echt mijn verantwoordelijkheid meer als ik hem verstuurd heb :o
Bewaar wel de t&t code altijd (en stuur ik door naar de koper).

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:30

Lieszje schreef:
Ik vind het niet echt mijn verantwoordelijkheid meer als ik hem verstuurd heb :o
Bewaar wel de t&t code altijd (en stuur ik door naar de koper).

Volgens het beleid van Marktplaats ligt dit risico wel degelijk bij jou.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:31

taff schreef:
ik ben een beetje huiverig als hij betaald met een betaal verzoek en ik verstuur dat als het pakket niet of beschadigd aan komt zij mij niet uitbetalen ,
wat is de toegevoegde waarde van dit betaal idee

Dan zet je gelijk oversteken niet aan.

Je hebt betalen met een betaallink, wat niets anders is dan iDeal en je hebt gelijk oversteken, dan krijg je je geld als de koper heeft aangegeven het pakket te hebben gehad óf na een week als de koper dat niet heeft gedaan.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:37

Als mensen een product snel opgestuurd willen krijgen dan gebruik ik nog wel eens het betaalverzoek. Voordeel voor mij is dat ik meteen kan zien dat er betaald is en niet hoef te wachten tot het (de volgende dag) op mijn rekening staat. Het voordeel voor de koper is dan dat ik het meteen kan opsturen.

Zo had ik laatst gouden herenschoenen die een man heel graag aan wilde naar een feestje 2 of 3 dagen later. Met dat betaalverzoek lagen de schoenen een uurtje later op het postkantoor en heeft hij de blitz kunnen maken met zijn gouden schoenen :-)

Gelijk oversteken ben ik minder fan van omdat ik dan langer op mijn geld moet wachten.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:44

Moet zeggen dat ik ook alleen met postNL verstuur.
Heb daar nog nooit problemen mee gehad..
En verstuur eigenlijk alles overdreven ingepakt :+

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:46

taff schreef:
ik ben de verkoper en hij vraagt mij of ik hem een betaal verzoek stuurt wie betaald dan de kosten? maar ik moet wel weer alle gegevens bekend maken dat staat mij tegen. of word ik paranoia van dit alles en is dit een goeie toevoeging

Alleen je adres word voor de verkoper bekend. Verder niks!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:47

Ook niet toch?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:48

Het adres van de koper wordt bekend voor het versturen (met gelijk oversteken).

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:48

Hij/ zij zal toch moeten weten waar het heen moet? ;)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:00

Een super ervaring gehad via 2ehands.
Ik had een flauw gezeldschapspel voor 5 euro gekocht. En had het op een afhaalpunt laten leveren. Ik krijg een mail dat het aangekomen is op het afhaalpunt. Ik ga er heen. Pakket verdwenen. Het stond in hun systeem maar nergens te vinden. De verkoper gecontacteerd en heeft zij een onderzoek bij Bpost geopend. 2 weken later ligt het pakje plots weer bij haar op de mat. Heeft ze het onmiddelijk naar mijn huisadres verstuurd en had ik de dag later mijn pakketje *\%/*

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:09

Betaalverzoek dan krijg je gewoon je geld met een werkdag op je rekening rekening gestort
Is puur een iDeal betaling die je aanmaakt via marktplaats zonder haken en ogen
De koper draagt de kosten
Paar keer gedaan nu en geen enkel probleem mee gehad
Voordeel is dat zodra het verzoek betaald is , je dit ook ook direct ziet

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:40

Ik meende dat Banyu bedoelde dat de koper het adres van de verkoper krijgt. Dat is niet het geval.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:24

Ik heb retro stoeltjes te koop staan, vraagt er iemand of ik ze eventueel kan brengen, ja hoor geen probleem , dan Wil Ze foto’s via de mail met allerhande eisen, ook daar voldoe ik aan.
Vervolgens twijfeld ze dus ze vraagt of ze kan komen kijken, tuurlijk geen probleem. Ze wist geen precieze tijd, ook daar doe ik niet banketstaaf over.

Maar dat ze niet langskomt en niks laat horen @‘j[#%%^**+=. Grommmmm

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:31

Hier vandaag een briefje in de bus van DHL. Persoon had haar pakket niet binnen 7 dagen opgehaald bij het DHL punt en nu is het terug gestuurd naar mij := pakket lag bij de buurman, dus snel vanmiddag opgehaald.

Mevrouw heeft uiteraard betaald, op de hoogte van de track en tracé code, maar reageert niet op mijn berichten (zijn wel gelezen aan de vinkjes te zien ).

Pakketje moest naar België. Hoge verzendkosten, maar goed. Hopelijk reageert ze nog binnenkort :=

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 01:22

Pfff nou ik ben helemaal klaar met het te koop aanbieden op marktplaats! Volg dit topic al een poos en in begin verbaasde ik me nog wel eens over de verhalen, maar inmiddels ook wel het een en ander zelf meegemaakt.
Afgelopen jaar de zolder eens leeggeruimd, inboedel van overleden schoonvader uitgezocht, alle boomloze zadels en toebehoren weg gedaan wegens overstap boomzadel en pensioen oudste paard, thuis behoorlijk aan het minimaliseren qua spullen. Alles wat nog enige waarde had en de moeite was op marktplaats gezet en zeker niet voor de hoofdprijs. Maar een gezeur gehad, ben er helemaal klaar mee. Mensen die steggelen over een euro meer of minder, geen verzendkosten willen betalen, als je wat voor ze verstuurd je gek maken met berichtjes waar het blijft, de meest vreemde manieren dingen laten opmeten, en bovenal echt voor een duppie splinternieuwe ongebruikt spullen verwachtten en heel erg laag bieden. Of vragen of je het item even 100 km verderop komt afleveren. Had zelfs een kijker die ik de deur niet meer uitkreeg en 2,5 uur later door mn vriend de deur uitgezet is. Later bleef diegene maar contact zoeken op een vervelende manier. Heb zeker fijn zaken gedaan maar dat waren voornamelijk paardenmensen, was anders met andere lui, net nog een hoop gezeur van een dame gehad over een gehaktmolen die ze voor een schijntje over had genomen.
Koop zelf ook regelmatig wat, als ik iets nodig heb kijk ik altijd eerst op marktplaats of wat naar wens kan vinden. Als de staat prima is en de vraagprijs netjes koop ik het gewoon, vaak voor de vraagprijs. Maar zulk moeilijk gedoe durf ik niet in mn hoofd te halen en was ook niet nodig.
Zo moest het de delen hoor {:)-:(

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 02:12

Sonja_vR schreef:
Betaalverzoek dan krijg je gewoon je geld met een werkdag op je rekening rekening gestort
Is puur een iDeal betaling die je aanmaakt via marktplaats zonder haken en ogen
De koper draagt de kosten
Paar keer gedaan nu en geen enkel probleem mee gehad
Voordeel is dat zodra het verzoek betaald is , je dit ook ook direct ziet

Idem! Zo doe ik het voortaan!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:29

Lieszje schreef:
Ik doe er als verkoper niet echt moeilijk over.
Het kost voor de koper iets meer, en denk dat het toch een beetje meer zekerheid is voor de koper met gelijk oversteken.
Het enige nadeel is dat je het geld dan niet direct hebt.
Ik heb ook weleens gehad dat ik op het laatste moment wilde pinnen voor 10 euro maar de pinautomaat alleen 50 euro gaf.
Toen heb ik het aan de deur betaald met een betaalverzoek, jammer van de 40 cent dan..

Ja vind ik ook hoor! Ideaal dat je niet eerst hoeft te zorgen dat jet gepast geld hebt als je iets op gaat halen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:43

Ik heb nu van alles op marktplaats staan, maar het loopt voor geen meter :') Wel van de week een Barbie nieuw in doos verkocht, dat ging super vlot, ook een goede beoordeling kunnen achterlaten en ontvangen.

Ik heb de kelder opgeruimd, maar er zit kennelijk niks van gading bij, haha!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:46

Hier hetzelfde.. Al heb je soms ook dagen dat er 3 biedingen komen en het alledrie ook binnen een dag verkocht is..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:51

Geduld moet je soms hebben. Ik heb iets er soms voor de tweede keer erop staan en dan opeens bied iemand goed.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:02

Geduld is het sleutelwoord denk ik.

Ik heb mijn transport beschermers ruim 1.5 jaar er op gehad bijna 0 reactie :')

Tot vorige week. Ineens 2 gegadigde en voor een super nette prijs verkocht.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:02

Dat idd , Geduld
Soms Lopen dingen voor geen meter
En dan Ineens verkoopt het als een Malle

Ik heb wel deadlines voor sommige spullen , heb van de week een tas kleding naar een collega van mijn moeder gedaan
Als die het niet wil heeft ze Er wel weer iemand anders voor
Maar dat waren restjes van een bult kleding die ik vorig jaar een paar keer op mp heb gehad en niet verkocht (nieuw en bijna nieuw )
Ik had voor mezelf de deadline nieuw jaar gesteld want op een gegeven moment is het goed ,
Nieuwe en vrijwel nieuwe schoenen geef ik nog wel een paar pogingen
Vorig jaar biedingen op gehad en akkoord gegaan , maar daarna bleef het stil (ook weer restjes van een grotere hoeveelheid

(Ben vorig jaar heel erg aan het ruimen geweest en ga daar nog wel even mee door )

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:19

Pff hier ook marktplaats gedoe.. heb mijn springzadel te koop gezet, veel reactie op. Meisje wil hem graag hebben, we werden het eens over de prijs dus ik heb de rest van de geïteresseerden afgezegt. En je raad het al, meisje is spoorloos.. wat is netjes? Na 24 uur de volgende berichten? Of is dat te snel?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:37

Ik zou gewoon de volgende berichten.

Heel hard, maar ik heb een tijdje geleden een zadeltje te koop gehad waar ik snel vanaf moest, dus een wat lagere prijs. Wel tig geïnteresseerden gehad, maar als het puntje bij paaltje kwam en er betaald moest worden hoorde je er niks meer van. Uiteindelijk allemaal tegelijkertijd een bericht gestuurd dat de eerste die zou betalen het zadel mocht hebben en dat de rest pech had. Binnen twee minuten vroeg er iemand of ik een Tikkie kon sturen, dus de rest had pech.

Ik heb iets te vaak gehad dat geïnteresseerde 1 afhaakte na een week waardoor ik geïnteresseerde 2 ook kwijt was omdat die al ergens anders gekocht had. Doe ik niet meer. :=