Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:18

Esmee_98 schreef:
Sinds een paar dagen krijg ik op facebook bij posts van bijvoorbeeld buitenlandse nieuwsites vooral eerst Nederlandse reacties te zien, en daarna pas de reacties met de meeste likes. Is er een manier om hier iets aan te doen want ik vind dit heel irritant :Y)

Heb ik ook en ik vind het idd ook echt schijtirritant..

Britta31

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:27

De mokthee werkt bij mijn ruin supergoed voor de mok.Zou je de kruiden ook niet voor mensen kunnen gebruiken met een huidkwaal.En dan een klein beetje.Ga ik niet doen hoor.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:32

Vjestagirl schreef:
Helaas. Het doodt wat bacteriën, maar het is geen wondermiddel waar alles aan doodgaat. De meesten smeer je gewoon rond. Aldus de besmettingsexpert van de nvwa.

Goh, apart dat het bij de opleiding tot microbioloog anders verteld wordt. Ze zijn namelijk bang dat door het ontsmetten met handalcoholen de bacteriën dood gaan, maar de plasmides mogelijk blijven zitten. 'Nieuwe' bacteriën op deze plek kunnen die plasmides dan opnemen en resistent raken tegen antibiotica.De genetische resistentie tegen antibiotica ligt namelijk vaak op plasmides :j maargoed, tot zover deze discussie. Ik heb sowieso altijd het idee dat het overal verschillend verteld word, over zo goed als alles :))

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:50

Naar aanleiding van het plaatsen van een topic in mijn eigen onderschrift vroeg ik me af of het plaatsen van sites en advertenties in je onderschrift eigenlijk helpt om mensen te trekken?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:54

Ikzelf kijk sporadisch naar onderschriften,eigenlijk alleen als ik iemand anders een opmerking zie maken over een bepaald onderschrift.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:43

Emmaa_ schreef:
Esmee_98 schreef:
Sinds een paar dagen krijg ik op facebook bij posts van bijvoorbeeld buitenlandse nieuwsites vooral eerst Nederlandse reacties te zien, en daarna pas de reacties met de meeste likes. Is er een manier om hier iets aan te doen want ik vind dit heel irritant :Y)

Heb ik ook en ik vind het idd ook echt schijtirritant..

Ik heb de oplossing gevonden. Via de computer kan je selecteren bij een reactie welke reacties je eerst wilt zien, en dan kies je voor populairste reacties in alle talen :D

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:16

Ik ben benieuwd of het in de praktijk uitmaakt of je een duur merk vitamine supplement koopt (en slikt) of bijvoorbeeld een potje bij de action.
Neem bijv. Vitamine c tabletjes van roter of van de action (die zijn echt 2 euro nog wat).
Of de gemengde vitaminecomplexen (van a tot zink-idee)
Oftewel: is goedkoop ook duurkoop?

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:19

Lienie_F schreef:
Naar aanleiding van het plaatsen van een topic in mijn eigen onderschrift vroeg ik me af of het plaatsen van sites en advertenties in je onderschrift eigenlijk helpt om mensen te trekken?

Ik zelf heb weleens een volger extra :') maar dat zijn er max 1 per 1/2 maanden

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:34

Lienie_F schreef:

Ik geloof het niet. Ik houd onze website statistieken bij via google-analytics maar sinds ik een onderschrift heb is het bezoekersaantal niet noemenswaardig gestegen. Men weet niet wat men mist ;)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 00:07

Tivoli schreef:
Ik ben benieuwd of het in de praktijk uitmaakt of je een duur merk vitamine supplement koopt (en slikt) of bijvoorbeeld een potje bij de action.
Neem bijv. Vitamine c tabletjes van roter of van de action (die zijn echt 2 euro nog wat).

Het placebo effect ís sterker als het pilletje duurder is....

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 10:17

Tivoli schreef:

Het hangt ook af van wat je doel is. Vitamine C als ascorbinezuur is tamelijk goedkoop, ik koop het bij de apotheek als merkloze kalktabletten. Ascorbaat ("ontzuurde" vitamine C) gebonden aan wel vijf verschillende zaken (...magnesiumascorbaat, calciumascorbaat, etc.) evt aangevuld met bioflavoniden - dat is terecht duurder. Maar die 'toeters en bellen' zijn niet altijd nodig.

Maar bijvoorbeeld vitamine D is vetoplosbaar, slik dat dus bij voorkeur in de vorm van 'oliecapsules' of plantaardige oliedrank. (Al is er nog wel levertraan op de markt die echt de vitamine D levert die door dieren in hun lever werd opgeslagen.)
....er zijn echter ook goedkope kalktabletten met vitamine D in de handel - goed voor de fabrikant, niet voor jou.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 10:33

Waarom heeft zonnebrandcrème altijd zo'n typerende geur?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 10:35

Kuggur schreef:
Tivoli schreef:

Het placebo effect ís sterker als het pilletje duurder is....

Tenzij je scheurbuik hebt, dan werkt de goedkoopste vitamine C ook. :j

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:00

gerlindie schreef:
Mijn pony's horen het altijd aan mijn loopritme naar mijn idee :D

Nou ik zat een lange periode met de rug naar de deuropening (kantoor).

Je staat ervan te kijken hoe snel je een bepaalde loopbeweging herkent.

Er zaten 80 collega's, waarvan er zo'n 40 regelmatig binnenliepen. En omdat ik in een mannenberoep zit.. Waren het aantal vrouwen nihil. Denk dat ik de helft wel zou herkennen. Het werd gewoon een sport.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 13:50

Waar blijft de tijd toch?! Het is verdorie alweer september..

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 18:45

Kan een paard sneller hoefzweren krijgen doordat ze te kort staan?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 18:48

wortelsussie schreef:
Kan een paard sneller hoefzweren krijgen doordat ze te kort staan?

Absoluut. :j
Vooral als de hoornkwaliteit niet optimaal is, kun je dit probleem tegenkomen.
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 03-09-16 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 18:49

Ok thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:50

Is er een site waar je kunt opzoeken waar en wanneer een bepaalde ruiter of paard concours heeft?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 10:08

Je kan altijd proberen diegene in te typen in google en kijken wat je krijgt.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 10:19

startlijsten.nl heeft zo'n functie dacht ik, maar weet het niet helemaal zeker

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 13:11

Mijn moeder had gisteren een goede vraag, kon op google ook zo snel het antwoord niet echt vinden. Waarom eten we eerst soep/salade voorgerecht, dan het hoofdgerecht en dan vaak zoetigheid als nagerecht?
Heb ondertussen wel uitgevonden dat de kok van een Russische ambassadeur ervoor heeft gezorgd dat niet alles tegelijk op tafel meer word gezet maar apart alles liet serveren. Helaas beantwoorde dat stuk informatie de vraag niet helemaal.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 08:55

Ik vroeg mij gister iets af naar aanleiding van de zondagsrust die bij sommige mensen nog erg belangrijk is. Zo hoorde ik dat een meisje geen ijsje mocht halen op zondag van haar ouders omdat ze dan de 'dienst' van iemand anders accepteerde en die dus voor haar moest werken op zondag (even in het kort). Nu vroeg ik mij dus af, wat als zo'n persoon nu een hartaanval of ongeluk krijgt op een zondag? Mag diegene dan wel de 'diensten' van een ander accepteren omdat het om een levensbepalende kwestie gaat?

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:00

Mogen geen idee, maar ik weet zeker dat ze die dan wel accepteren ja. :j Sommige dingen zijn een beetje scheef als je er als buitenstaander naar kijkt.
Zo mag je in sommige geloofsgemeenschappen ook geen TV hebben, maar dan kijken ze gewoon televisie via de computer.. :=

Zo zijn er nog wel meer dingen die ik niet begrijp. Want God gaat over leven en dood, dus abortus en euthanasie is een no-go. IVF bijvoorbeeld eigenlijk ook, maar het gebeurt toch (gevoelige kwestie natuurlijk, geen kinderen kunnen krijgen terwijl er tig 'goddelozen' wel babies krijgen). Maar bijvoorbeeld inentingen ook niet, maar behandelen tegen kanker weer wel. Ik snap er niks van.
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 05-09-16 09:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:00

LisaaBloem schreef:
Ik vroeg mij gister iets af naar aanleiding van de zondagsrust die bij sommige mensen nog erg belangrijk is. Zo hoorde ik dat een meisje geen ijsje mocht halen op zondag van haar ouders omdat ze dan de 'dienst' van iemand anders accepteerde en die dus voor haar moest werken op zondag (even in het kort). Nu vroeg ik mij dus af, wat als zo'n persoon nu een hartaanval of ongeluk krijgt op een zondag? Mag diegene dan wel de 'diensten' van een ander accepteren omdat het om een levensbepalende kwestie gaat?

Hmm, "officieel" misschien niet? Ik weet wel dat bv Jehova's getuigen geen bloed mogen krijgen als ze veel bloed zijn verloren. Of iedereen er echt zo streng in is, dat is de vraag natuurlijk.

Zou het eigenlijk niet weten. Misschien is noodsituatie een uitzondering voor velen?