Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:41

DuoPenotti schreef:
Wat mij algemeen in dit topic opvalt dat er zo vaak wat staat over overgevende honden.
Hoe kan dat?

Dat komt hier misschien eens 1 keer per jaar voor per hond.

Verschilt ook per hond. Sommigen vreten regelmatig onnozele dingen buiten. En je kan ze niet 24/7 in de gaten houden.

Onze hond is daar vroeger bijna 16 mee geworden.

Maar als Jozi mijn hond was had ik het wel laten controleren om eerlijk te zijn. Maar het is mijn hond niet…

Maar het is nogal een aansteller dus als hij niet lekker is dan is het net een Shakespeare toneelstuk. Zuchten, janken, in elkaar duiken. Complete voorstelling.

Foaly

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:44

En het verschilt per kat :') Mijn kat die inmiddels overleden is braakte alleen haarballen, nooit voer. De kat die er nog is, kotst alleen voer en nooit haarballen. Ik kon altijd precies zien van wie wat was :+

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:47

Zit je in een ver stadium van een sollicitatie traject, alsnog afgewezen vanwege de persoonlijkheidsvragen in een assessment die ik heb moeten doen. Echt. Top. Leuk als je wordt beoordeeld op één momentopname van een test die je blijkbaar niet zoals gewenst heb ingevuld terwijl je hele leuke gesprekken met ze heb gehad..

Nyaleti

Marlinde, snachts / sochtends kotsen is vaak een maagzuur dingetje (er even vanuit gaande dat hij enkel gal overgeeft).
Net voor het slapen enkele brokjes of een klein stukje brood kan al helpen.

Klinkt bijzonder Cynn := wat voor vragen waren het?
Laatst bijgewerkt door Nyaleti op Vandaag, 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieser

Froukje_J schreef:
Ik hoef echt niet van Mijn vriend te verwachten dat hij vrij neemt als de kinderen ziek zijn.
Dus die zorg komt 100% op mij

Dat heb je dan toch echt jezelf aangedaan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:49

Nyaleti schreef:
Marlinde, snachts / sochtends kotsen is vaak een maagzuur dingetje (er even vanuit gaande dat hij enkel gal overgeeft).

Klinkt bijzonder Cynn := wat voor vragen waren het?

Ja dat weet ik. Ik dacht dat een snack om 20:00 wel voldoende was. Helaas. Harde les. :=

Nu had hij om 4.00 vanmorgen extra ontbijt.

Sintara

Lieser schreef:
Froukje_J schreef:
Ik hoef echt niet van Mijn vriend te verwachten dat hij vrij neemt als de kinderen ziek zijn.

Wat aardig van je lieser

Josien_

Nyaleti schreef:

Onze hond had dit ook inderdaad, was eigenlijk altijd in de nacht OF soms na een grote snack.
Te veel eten, te weinig eten, het is soms ook nooit goed :Y)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:52

Hij is nu boos naar buiten aan het kijken. Trillend, jankend en met z’n oren naar achter. Want hij mag niet naar buiten. En dat wil hij wel. (Hij is uit geweest, maar hij wil in de zon liggen) ;( ;(

Bel 144
Afbeelding

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:03

Die teckel is hilarisch! Marlinde, ooit overwogen om korte verhaaltjes te schrijven over zijn kijk op de wereld?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:04

Bloemetje75 schreef:
Die teckel is hilarisch! Marlinde, ooit overwogen om korte verhaaltjes te schrijven over zijn kijk op de wereld?

Ja dat zou wel heel grappig zijn haha. Maar hij is niet altijd bij mij. :=

Maar het is inderdaad een heel portret. Met een eisenlijst van keizerlijke statuur. :roll:

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:05

Onze hond eet 3 keer per dag. Dan gaat het goed, anders heeft ze ook last van haar maag met bijbehorend gal spugen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:06

Sintara schreef:
Lieser schreef:

Wat aardig van je lieser

En toch heeft ze wel gelijk. Het is een eigen keuze om te kiezen voor het leven wat je leidt. Ik merk dat veel mensen in een slachtofferrol gaan omdat dat het makkelijkste is. Dan hoef je niet naar je eigen aandeel in zaken te kijken en wat hier zelf aan zou kunnen doen/veranderen.
Heb je er vrede mee? Prima? Zo niet, doe er dan wat aan.
Misschien heeft Froukje wel volledig vrede mee met het feit dat alle zorg op haar komt. Helemaal goed dan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:07

Cynn schreef:
Zit je in een ver stadium van een sollicitatie traject, alsnog afgewezen vanwege de persoonlijkheidsvragen in een assessment die ik heb moeten doen. Echt. Top. Leuk als je wordt beoordeeld op één momentopname van een test die je blijkbaar niet zoals gewenst heb ingevuld terwijl je hele leuke gesprekken met ze heb gehad..

Oh ik vind die testen zo leuk om te doen. Wat voor vragen waren het Cynn?

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:15

Ik denk dat als Jozi en mijn Daisy samen komen het twee van die roddeltantes zijn die alleen maar klagen over hoe slecht ze het wel niet hebben :+
Want hier ook een hele zielige hond die alleen maar buiten in de zon wil liggen :')

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:17

Hoofdpijn. Waarschijnlijk bijwerking van pufje maar het is wel een nare pijn met misselijkheid erbij.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:19

Polarize schreef:
Ik denk dat als Jozi en mijn Daisy samen komen het twee van die roddeltantes zijn die alleen maar klagen over hoe slecht ze het wel niet hebben :+
Want hier ook een hele zielige hond die alleen maar buiten in de zon wil liggen :')

Ja en zij zijn zielig. :=

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:20

Mijn ene paard (mel) staat te zeuren dat mijn andere paard (Maddy) niet buiten wilt spelen.

Ze staan nu nog in het achterste veld dus het is echt hartverscheurend hard geroep. Meerdere mensen hebben me al gevraagd wat er aan de hand is.
Nou... mijn paard weet waar ik werk. Dat is het probleem :+

Als ze in het voorste veld staan komt ze letterlijk onder mijn raam staan bij deze klacht

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:33

Arme Jozi zo zielig. Dat je nou niet aan zijn eisen voldoet MarlindeRooz dat kan echt niet!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:42

prompter schreef:
Ik lees vooral over kotsende katten hier. Voor mij toch echt redenen om het bij vogeltjes te houden :=

Ben altijd heel blij dat paarden niet kunnen overgeven :')
Onze katten vreten ook alsof ze nooit eten krijgen en gooien het er vervolgens uit. Heb al een paar keer gevraagd of het niet handiger is anti schrokbakken te halen, maar nee nee, is niet handig. Nou, dan ruimen ze maar kots hoor.

Koud, moe en misselijk. Heb geen zin in werk, en heb ook geen zin om naar huis te gaan (heb nog TvT uren staan). Heb nog genoeg te doen, dus blijf maar braaf doorwerken.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:45

Lieser schreef:
Froukje_J schreef:

Ha ha
Heb er niet voor gekozen om een ongeneeslijk ziek kind te krijgen hoor...en mijn vriend ook niet
Situatie is misschien iets genuanceerder dan je denkt..
Ik ben daarom ook niet de hoofdverdiener in dit gezin.
En heb een baan gekozen waarbij erg veel flexibiliteit is :o
En sorry als ik wat aangevallen reageer maar we zitten gewoon momenteel in eem zenuwslopende tijd
Laatst bijgewerkt door Froukje_J op Vandaag, 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:48

Dat is heel naar, vandaar dat ik erom vroeg :*

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:09

Hier mag de ene wel thuiswerken bij een ziek kind en de andere moest maar verlof opnemen :=

Ik heb voor een (tijdelijke) bijbaan binnenkort een intro avond. Ivm reistijd moet ik wel eerder weg bij m'n gewone werk.
Leuke is dat het waarschijnlijk op een dag valt dat we al met te weinig mensen zitten en ik weet niet hoe ik het voor elkaar ga krijgen om eerder weg te mogen.. Als ik zeg waarvoor het is zijn ze waarschijnlijk niet zo blij.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:12

Iedereen klaagt steen en been over de benzine prijzen, en dat ze stoppen met rijden. Maar ik heb het nog nooit zo gigantisch druk gezien als de afgelopen week.

En hoe mensen rijden... traag, twijfeld.

Echt blijf gewoon thuis als je bang bent. Het is ook nog gevaarlijk ook.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:27

denisesilver schreef:
prompter schreef:
Ik lees vooral over kotsende katten hier. Voor mij toch echt redenen om het bij vogeltjes te houden :=

Ben altijd heel blij dat paarden niet kunnen overgeven :')
Onze katten vreten ook alsof ze nooit eten krijgen en gooien het er vervolgens uit. Heb al een paar keer gevraagd of het niet handiger is anti schrokbakken te halen, maar nee nee, is niet handig. Nou, dan ruimen ze maar kots hoor.

Koud, moe en misselijk. Heb geen zin in werk, en heb ook geen zin om naar huis te gaan (heb nog TvT uren staan). Heb nog genoeg te doen, dus blijf maar braaf doorwerken.

Hier hebben ze beide anti schrokbak en gaat perfect.
En ze krijgen 2-3 x per week een gedroogde Konijnen oor tegen tandsteen en tegen haarballen. :)