Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 09:56

Shenavallie schreef:
fotolijstje schreef:
Aan mijzelf!

Zo wat stoms gedaan.
Ik heb een nachtje weg geboekt met een vriend van mij. Iets waar we heel erg aan toe zijn.

Ben ik vergeten dat ik ook nog moet oppassen.
En ik kan niks meer annuleren.

Ik weet ook niet hoe ik dit moet overbrengen naar mijn oppasadres.
Ik vind dit zooo onbeschoft van mij.

Ik denk dat je je verlies dan moet nemen en toch voor het oppassen moet gaan. Of je bespreekt het met je oppasadres of dat weekend nog steeds van toepassing is. Zo niet, kun je alsnog naar het hotel en zo wel, dan je afspraak nakomen. Zonde van het geld misschien, maar dat zijn van die 'lessen des levens'.

Ik zou dat eerder laten afhangen van hoeveel tijd die mensen nog hebben om een andere oppas te zoeken. Ik ga ervan uit dat fotolijstje niet volgende week een weekend weg gaat, als dat over een paar weken is dan kun je toch nog rustig zeggen 'Jongens sorry, maar ik kan toch niet'?
Als het wel volgende week is dan zou ik inderdaad niet afzeggen, maar als het over een maandje ofzo is dan kan dat imo prima.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 10:09

Zelf gedaan frezen. Midden stuk was inderdaad appel eitje, maar totaal andere grond aan de buitenkant wat veel zwaarder is.

Midden stuk was ook poeder achtige grond. Moest ook opletten dat ik niet zou doorvliegen. :')

Moet eigenlijk nog het stukje dat aardbeien bed gaat worden, maar dat hoekje is behoorlijk harde grond en nu nog vol onkruid. Heb daar een partij potgrond neer gegooid.

Trouwens met eruit wel een beetje mijn deurpost aan de onderkant beschadigd. :=

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 10:20

Dat er tegenwoordig bij de huisarts zo weinig plek is voor het maken van een afspraak. Nu morgenochtend een afspraak maar dan kom ik rechtstreeks uit mijn nachtdienst. Niet ideaal maar het is niet anders.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 10:25

Shenavallie schreef:
_San87_ schreef:
Ligt eraan hoor. Vorig jaar onze grond gefreesd en dat was appeltje eitje. Wel echt een goede freesmachine gehuurd.

Weet je nog welke je gehuurd had? Wij hadden een apparaat van Boels.

Via Gamma, een oranje waar Rent Partner op stond, merk wert ik niet.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 10:37

Foaly schreef:
Shenavallie schreef:

Ik denk dat je je verlies dan moet nemen en toch voor het oppassen moet gaan. Of je bespreekt het met je oppasadres of dat weekend nog steeds van toepassing is. Zo niet, kun je alsnog naar het hotel en zo wel, dan je afspraak nakomen. Zonde van het geld misschien, maar dat zijn van die 'lessen des levens'.

Ik zou dat eerder laten afhangen van hoeveel tijd die mensen nog hebben om een andere oppas te zoeken. Ik ga ervan uit dat fotolijstje niet volgende week een weekend weg gaat, als dat over een paar weken is dan kun je toch nog rustig zeggen 'Jongens sorry, maar ik kan toch niet'?
Als het wel volgende week is dan zou ik inderdaad niet afzeggen, maar als het over een maandje ofzo is dan kan dat imo prima.

Dat is ook waar. :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 10:41

Marcella schreef:
Zelf gedaan frezen. Midden stuk was inderdaad appel eitje, maar totaal andere grond aan de buitenkant wat veel zwaarder is.

Midden stuk was ook poeder achtige grond. Moest ook opletten dat ik niet zou doorvliegen. :')

Moet eigenlijk nog het stukje dat aardbeien bed gaat worden, maar dat hoekje is behoorlijk harde grond en nu nog vol onkruid. Heb daar een partij potgrond neer gegooid.

Trouwens met eruit wel een beetje mijn deurpost aan de onderkant beschadigd. :=

Ik vind het hoe dan ook knap van je, op basis van wat je regelmatig schrijft over je gestel. Met mijn gestel zou ik het zeker niet kunnen doen, zonder dagen uit de roulatie te zijn (of erger). Vandaar dat mijn broer het voor mij gedaan heeft, afgewisseld met mijn man. Heb jij voor bepaalde klussen geen hulp (zoals je broer)?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 10:59

En wie zeg dat ik komende dagen niet uit roulatie ben. Het zwaarste stuk kom nog alles glad harken. En eigenlijk tuin weer dicht, want staat nu nog open.

Trouwens iemand tips voor slopende buur kind op de moestuin. Zat te denken dat als er voortaan na 3x waarschuwen van zoon en moeder de jonge man de sloot in te gooien kan die afkoelen en nadenken over zijn daden.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 11:18

Ik zou niet dreigen om een kind de sloot in te gooien, daar zal je geen vrienden mee maken :o misschien in overleg gaan met de ouders hoe dit aan te pakken? Ik zou ze aanbieden dat ik open sta voor bijvoorbeeld onkruid wieden of andere klusjes op jouw stuk grond, misschien dat hij daar wat van (af)leert en dan heb jij minder werk aan je tuin. Lijkt mij win-win voor beide partijen.

En ik heb een meeega hoofdpijn.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 11:32

Komt een vriendin uit het buitenland hier op vakantie en ze wil graag een rondje paardrijden. Mag ik regelen.
Andere vriendin wil ook wel mee maar ik heb van hun beide echt geen idee van hun ervaring.
Voor een vriendin is het jaren geleden maar ze zegt stellig dat ze wel nog kan / durft te galopperen door het bos. Ik denk dat ze het wat onderschat :=

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 11:33

Nyaleti schreef:
Komt een vriendin uit het buitenland hier op vakantie en ze wil graag een rondje paardrijden. Mag ik regelen.
Andere vriendin wil ook wel mee maar ik heb van hun beide echt geen idee van hun ervaring.
Voor een vriendin is het jaren geleden maar ze zegt stellig dat ze wel nog kan / durft te galopperen door het bos. Ik denk dat ze het wat onderschat :=

Bij twijfel op beginnersniveau inschatten denk ik. Je kan beter te laag inschatten dan te hoog denk ik zo. Als t gezellig is maakt t niet uit als t een rustig ritje is toch? :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 11:36

Mama doet niks en zoon is heilig terwijl ze weet wat die doet. En dat is op mijn tuin komen en slopen. Hij heeft paar jaar terug ook drinken uit mijn schuur gestolen en toen wel gedreigd dat ik aangifte ging doen. Toen is het 1 jaar goed gegaan.

Vanuit de vereniging mag je nog niet eens dat iemand anders je tuin betreden. Je mag wel pad gebruiken om op je eigen tuin te komen.

Eh ga niet dreigen hij kom er na 3x waarschuwen van zelf achter.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 11:40

Telpeva schreef:
Ik zou niet dreigen om een kind de sloot in te gooien, daar zal je geen vrienden mee maken :o misschien in overleg gaan met de ouders hoe dit aan te pakken? Ik zou ze aanbieden dat ik open sta voor bijvoorbeeld onkruid wieden of andere klusjes op jouw stuk grond, misschien dat hij daar wat van (af)leert en dan heb jij minder werk aan je tuin. Lijkt mij win-win voor beide partijen.

En ik heb een meeega hoofdpijn.

Je moet ook niet dreigen, he moet dat gewoon doen :D
Misschien stroomdraad met een flinke klap erop, Marcella?

Beterschap, Telpeva :(:)

Ik heb spierpijn en ben zo moe, en moet tot 6 uur blijven, want verplichte medewerkersbijeenkomst

maralyn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 11:53

Wachten bij de fysio en alles zit vol met babys en kinderen. Huilen, gillen, en ze kunnen er niks aan doen!!!
Maar als je al overprikkeld bent, absolute horror!!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 11:55

Marcella schreef:
Mama doet niks en zoon is heilig terwijl ze weet wat die doet. En dat is op mijn tuin komen en slopen. Hij heeft paar jaar terug ook drinken uit mijn schuur gestolen en toen wel gedreigd dat ik aangifte ging doen. Toen is het 1 jaar goed gegaan.

Vanuit de vereniging mag je nog niet eens dat iemand anders je tuin betreden. Je mag wel pad gebruiken om op je eigen tuin te komen.

Je weet dat er daarvoor aangifte tegen jou gedaan kan worden?

Bovendien, hoe oud is die jongen? Straks eindig jij namelijk zelf in de sloot als die jongen zich verzet, gezien jouw zwakke gestel immers toch?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 11:58

Ik ben een dag op kantoor (werk vooral thuis of onderweg naar klanten), en ze zijn de hele dag al met machines bezig buiten. :+

Froukje_JJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 12:09

Ik moet straks voor nieuw gips

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 12:09

Ik heb ook echt niet goed geslapen… was om half 2 nog steeds wakker en om half 6 weer wakker :roll:

Succes Froukje

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 12:15

Marcella schreef:

Ik wens je succes, gaat vast goed +:)+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 12:17

Little_Gift schreef:
Marcella schreef:

Je weet dat er daarvoor aangifte tegen jou gedaan kan worden?

Bovendien, hoe oud is die jongen? Straks eindig jij namelijk zelf in de sloot als die jongen zich verzet, gezien jouw zwakke gestel immers toch?

Tot nu toe stop die na 2x, maar blijf het knap vinden 2 waarschuwingen binnen 1 minuut. :')

En anders aangifte doen van vernieling.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 26-05-25 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 12:18

Aan dit nieuws.
Echt, hoe haal je het in je botte hersens.. Dan ben je toch van de allerlaagste richel?
En dat commentaar van ze: "Ach, ze zijn toch al dood en wij zijn aan het werk".
Wat een zieke kansloze gasten..... -O-
https://www.nu.nl/binnenland/6357070/kn ... ouden.html

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 12:21

Ik hoorde het net op het nieuws ja, schandalig.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 12:22

Ik twijfelde tussen vandaag een dagje weg of mijn huis verder opruimen.

Maar nu zijn m’n nieuwe bovenburen aan het klussen heel luid. En de nieuwe vloer ligt er nog niet in dus ik hoor elke stap. :+

Waaaaarom zijn alle leuke musea op maandag dicht?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 12:26

muziekje aan en lekker je huis opruimen, vooral niet teveel focussen op de buren

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 12:27

fokfanaat schreef:
muziekje aan en lekker je huis opruimen, vooral niet teveel focussen op de buren

Dat kan maar ik vind het lawaai een goed excuus om toch even de deur uit te gaan. :P

Maar omdat alles dicht is ga ik toch maar in huis bezig haha.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 12:30

Cayenne schreef:
Aan dit nieuws.
Echt, hoe haal je het in je botte hersens.. Dan ben je toch van de allerlaagste richel?
En dat commentaar van ze: "Ach, ze zijn toch al dood en wij zijn aan het werk".
Wat een zieke kansloze gasten..... -O-
https://www.nu.nl/binnenland/6357070/kn ... ouden.html

Ik zal maar niet zeggen wat er van mij mag gebeuren met zulke lui :x