Sourire schreef:Ha dames, mag ik meekletsen?![]()
Ik heb inmiddels na het einde van mijn relatie drie dates gehad (één iemand twee keer gezien, de andere twee beide 1x). Steeds was er rationeel bekeken een reden om het geen verder vervolg te geven, ontbreken klik of aantrekking. Tegelijk geven de mannen vaak best dubbele signalen. Ik merk dat ik een wel of niet vervolg steeds even bij de ander laat en, ondanks dat het eigenlijk wel oke is, toch steeds een beetje teleurgesteld ben en mij afgewezen voel als dat vervolg er dan dus niet komt. Is dat herkenbaar of moet ik mijzelf echt even een schop onder mijn hol geven?
Ik herken het wel dat het naar kan voelen als de ander jou "afwijst". Het voelt dan toch misschien alsof er iets aan jou niet goed genoeg is/was, maar het is ook belangrijk om erbij stil te staan of jij ook met hen verder had willen daten. Het is ook een deel dat je eigenlijk bevestiging wilt, of het nou een match is of niet. Maar het zegt eigenlijk niets als 1 of meerdere mensen je afwijzen, want er kunnen 1000en redenen zijn waarom ze dat doen. Vaak is het denk ik niet omdat jij niet leuk (genoeg) bent, maar dat jij bv net niet hun type bent, maar wel iemands anders type. Of dat jij bv net andere toekomstplannen hebt, dat je interesses net te veel afwijken of dat jullie humor of gesprekken niet matchen. Dan nog, dus ook erg belangrijk of die ander voor jou op al deze punten wel een "ja" was geweest. Zo niet, dan heeft het eigenlijk weinig zin om er lang mee te blijven zitten. Natuurlijk mag de teleurstelling er even zijn, maar er komen weer nieuwe kansen om iemand te ontmoeten die jij leuk zult vinden en die jou leuk vindt