Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 13:02

Sourire schreef:
Ha dames, mag ik meekletsen? :D

Ik heb inmiddels na het einde van mijn relatie drie dates gehad (één iemand twee keer gezien, de andere twee beide 1x). Steeds was er rationeel bekeken een reden om het geen verder vervolg te geven, ontbreken klik of aantrekking. Tegelijk geven de mannen vaak best dubbele signalen. Ik merk dat ik een wel of niet vervolg steeds even bij de ander laat en, ondanks dat het eigenlijk wel oke is, toch steeds een beetje teleurgesteld ben en mij afgewezen voel als dat vervolg er dan dus niet komt. Is dat herkenbaar of moet ik mijzelf echt even een schop onder mijn hol geven? :Y)

Ik herken het wel dat het naar kan voelen als de ander jou "afwijst". Het voelt dan toch misschien alsof er iets aan jou niet goed genoeg is/was, maar het is ook belangrijk om erbij stil te staan of jij ook met hen verder had willen daten. Het is ook een deel dat je eigenlijk bevestiging wilt, of het nou een match is of niet. Maar het zegt eigenlijk niets als 1 of meerdere mensen je afwijzen, want er kunnen 1000en redenen zijn waarom ze dat doen. Vaak is het denk ik niet omdat jij niet leuk (genoeg) bent, maar dat jij bv net niet hun type bent, maar wel iemands anders type. Of dat jij bv net andere toekomstplannen hebt, dat je interesses net te veel afwijken of dat jullie humor of gesprekken niet matchen. Dan nog, dus ook erg belangrijk of die ander voor jou op al deze punten wel een "ja" was geweest. Zo niet, dan heeft het eigenlijk weinig zin om er lang mee te blijven zitten. Natuurlijk mag de teleurstelling er even zijn, maar er komen weer nieuwe kansen om iemand te ontmoeten die jij leuk zult vinden en die jou leuk vindt :) dus geef niet op :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 13:05

Muronia schreef:
Fijn dat het bij veel van jullie zo leuk gaat met het daten!

Ach Pien, je onderschrift, ik zag hem al. Wat een prachtig plekje hebben jullie daar. Maar Spanje is ook prachtig, er komt vast iets moois voor terug.

Ik kom niet echt verder met de tinder-kerels. Na de relatie van bijna een half jaar (die stopte omdat hij verwerkings-issues had die hij alleen moest verwerken) nog wel een aantal dates gehad. Met sommigen ook wel vaker afgesproken maar uiteindelijk komt het er steeds op neer dat ze met zichzelf in de knoop zitten of toch nog niet toe zijn aan iets nieuws. Ik word er een beetje moe van om mijn energie daar steeds aan te verspillen merk ik.

Ik kan Breeze ook aanbevelen :) heb het idee dat daar wel serieuzere mensen op zitten, hoewel dat niks zegt over het verloop op langere termijn natuurlijk

Muronia

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 13:12

Bij breeze zie je elkaar niet op foto's toch? Wel een beschrijving van hoe iemand is, wat ie graag doet enz? Of hoe werkt dat?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 14:45

Muronia schreef:
Bij breeze zie je elkaar niet op foto's toch? Wel een beschrijving van hoe iemand is, wat ie graag doet enz? Of hoe werkt dat?

Jawel hoor! Je hebt gewoon profielen net zoals op Tinder- met meerdere foto's, omschrijving, interesses etc. Alles erop en eraan.

Je kunt dan kiezen voor een wandeldate of een drankje doen. Een drankje kost 10 euro, dan krijg je een café toegewezen en 1 drankje inclusief. Een wandeldate kost 5 euro en dan krijg je alleen de locatie toegewezen, maar je kan dan zelf natuurlijk nog ergens besluiten onderweg een koffie te drinken of zo.

Als je meerdere date tokens koopt is het goedkoper (elke date kost 1 of 0,5 token, 1 token is dus 10 euro waard, maar er zijn kortingspakketten als je meerdere in 1x koopt).

Je hoort 30 uur van te voren wat de ontmoetingsplek is en je kunt pas 2 uur van te voren chatten (voor noodzakelijk dingen bijv als je iets later bent ofzo).

Je krijgt elke dag zo'n 5 profielen te zien en als je elkaar beide geliked hebt moet je beide een datumprikker invullen en staat de date gepland. Maar het enige verschil met Tinder is dus dat je vooraf een bedrag betaalt en niet kunt chattem. Ik vind voor wat je ervoor betaalt het wel waard, je kan als je goedkoper wilt een wandeldate doen en dan een niet al te duur drankje nemen (of niks). Maar het bespaart zo veel gedoe en tijd met chatten. Bovendien is iemand in het echt toch vaak anders dan op chat, dus dan kan je beter gelijk in het echt ontmoeten.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 20:46

De keer dat ik breeze had en matches stelden de kerels data’s voor voor 4 weken later of kreeg ik een berichtje van ik ga op reis dus kan pas over een paar maanden. Ik was daar snel klaar mee.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 22:31

Hier een date gehad met iemand, die me uiteindelijk flink heeft lopen ghosten :+

Inmiddels morgen date 3 met een hele leuke vent :o

Maandag voor t eerst gezien en wezen wandelen, gisteren wezen minigolfen en een bioscoop gepakt _O-

We hebben exact dezelfde humor, allebei zelfde ideeën over een eventuele toekomst en de fysieke aantrekkingskracht is er ook, dus wie weet waar dit schip heen gaat varen, hopelijk strandt ie voorlopig nog niet :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 07:11

Dat klinkt heel leuk en terecht voorzichtig waar je nu mee bezig bent en dat ghosten klinkt naar.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 12:57

Bij Breeze is het toch ook zo dat het cafe waar je zit op de hoogte is dat het een Breeze date is? Dat lijkt mij wel een fijn idee voor als het echt een creep is.

Hier wordt ik ook geghost. Van de week heel gezellig paar uur samen gezeten maar meneer heeft bindingsangst dus is maar gaan rennen. :=
Het is (was) heel low-key maar wel een vriend van me (en dus dezelfde vriendengroep). Prima als het niks zou worden maar met ghosten verlies je wel al m'n respect.. Beetje klote dus want zou hem sowieso nog regelmatig zien met vrienden.

MarocjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 13:26

‘Jammer dat ik gewoon niks meer hoor. Succes met daten verder en zie je wel weer :evaw:
Hoppa afsluiten en duidelijk maken dat jij hem iig niet uit de weg gaat.

charootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 14:27

Ik zou ook gewoon een afsluitend berichtje sturen en dan afsluiten en verdergaan.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 15:17

Nyaleti schreef:
Bij Breeze is het toch ook zo dat het cafe waar je zit op de hoogte is dat het een Breeze date is? Dat lijkt mij wel een fijn idee voor als het echt een creep is.

Hier wordt ik ook geghost. Van de week heel gezellig paar uur samen gezeten maar meneer heeft bindingsangst dus is maar gaan rennen. :=
Het is (was) heel low-key maar wel een vriend van me (en dus dezelfde vriendengroep). Prima als het niks zou worden maar met ghosten verlies je wel al m'n respect.. Beetje klote dus want zou hem sowieso nog regelmatig zien met vrienden.

Ja klopt, wel als je een drankje gaat doen! Bij een wandeldate is er geen controle op.

@Zonnetje dat gebeurt idd soms wel, ik heb ook een paar keer last minute afzegging gehad, maar dat kan eveneens met een andere app ook gebeuren.

Maar heb ook een paar keer al de week erop ofzo afgesproken :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 17:52

Nyaleti schreef:

Begrijp dus dat jullie elkaar al een aantal keer hebben gezien? Nu vind ik ghosten sowieso respectloos maar dit al helemaal. Ook al komt hij terug denk ik dat dit voldoende signaal is dat iemand emotioneel niet beschikbaar is.
En mannen zijn net als een blaasontsteking. Het komt altijd wel weer terug.

Ben al een tijdje niet super actief aan het daten. Had een leuke date begin april. Beide intentie uitgesproken elkaar te leren kennen en direct vervolg date afgesproken. Hij heeft die afgezegd. Prima, kan gebeuren! Vervolgens van de aarde verdwenen. Blessing in disguise en fijn dat ik er nu al achterkom dat hij geen partner is.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 21:40

Hier ook Breeze aangemaakt en ook een wandel date gehad maandag. Vrijdag nog eens wezen wandelen en gisteren avond om 23.00 was hij aangewaaid voor 'koffie' :') en was vertrokken om half 11. Dit was de eerste keer dat ik echt dacht ik ga met iemand daten voor toekomst i.p.v. scharrelen en geeft me toch ergens wat onrust ineens met veel gedachten van m'n ex die op borrelden. Maar het is een leuke vent, woont lekker dichtbij, best wat overeenkomsten. Heb wel besproken dat ik er wat onrustig van word. Niet dat ik nadenk over trouwen maar er zijn stiekem best veel dingen gebeurd waarbij er over grenzen zijn gegaan en daar denk ik steeds meer over na hoe dat bij een ander zou zijn. Maargoed hey daar moet ik wellicht ook maar doorheen:')

Twijfel wel mijn vaste scharrel te pauzeren. Even kijken of er nog een nieuw date gaat komen. Dat contact is fijn en intensief geweest maar geen toekomst materiaal maar zorgt er ook voor dat ik niet open sta voor iemand anders. Of dat nou deze kerel gaat zijn of iemand anders t.z.t.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 08:07

Steenbok12 schreef:
Hier ook Breeze aangemaakt en ook een wandel date gehad maandag. Vrijdag nog eens wezen wandelen en gisteren avond om 23.00 was hij aangewaaid voor 'koffie' :') en was vertrokken om half 11. Dit was de eerste keer dat ik echt dacht ik ga met iemand daten voor toekomst i.p.v. scharrelen en geeft me toch ergens wat onrust ineens met veel gedachten van m'n ex die op borrelden. Maar het is een leuke vent, woont lekker dichtbij, best wat overeenkomsten. Heb wel besproken dat ik er wat onrustig van word. Niet dat ik nadenk over trouwen maar er zijn stiekem best veel dingen gebeurd waarbij er over grenzen zijn gegaan en daar denk ik steeds meer over na hoe dat bij een ander zou zijn. Maargoed hey daar moet ik wellicht ook maar doorheen:')

Twijfel wel mijn vaste scharrel te pauzeren. Even kijken of er nog een nieuw date gaat komen. Dat contact is fijn en intensief geweest maar geen toekomst materiaal maar zorgt er ook voor dat ik niet open sta voor iemand anders. Of dat nou deze kerel gaat zijn of iemand anders t.z.t.

Over wat voor grenzen is er gegaan? Of wil je dat niet hier bespreken.

Het ligt er wel aan hoe en wat natuurlijk (als je duidelijk een grens hebt aangegeven en hij er dan nog overheen gaat zou dat een no go zijn voor mij) maar als je dat niet hebt aangegeven en hij onbewust je grenzen over gaat is het een kwestie dat jij dat dan alsnog gaat doen natuurlijk.

Met uitzondering van lichaamstaal... bv als je heel duidelijk ongemakkelijk bent en iemand je alsnog wil aanraken ofzo is ook een no go vind ik.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 09:44

Denk deze bedoeld daar haar ex over grenzen heen ging en dat ze het spannend vind om met iemand nieuws iets aan te gaan? :)

Ik word echt moe van die datingapps..... heb je een leuk gesprek, iets afgesproken, vervolgens match weg... Terwijl hij nog zat dat die zin had om me te ontmoeten... Ben er weer zo klaar mee :+
Kwam ook een oude bekende tegen, nooit gedate met hem maar wel eens ooit gesprekken gehad.. maar ook weer gelijk zo plat, geef ik mijn grenzen aan dat ik daar niet op zit te wachten. Zegt die eerst prima en daarna: "ik hou er niet van om constant gecorrigeerd te worden op mijn gesprekonderwerpen"
SAY WHATTTT??? Sowieso red flags deze guy. Waar zijn alle normale mannen -O-

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 10:10

Sommige mannen snappen het ook echt niet. Ik heb gelukkig maar heel kort op tinder gezeten. Was daar ook in gesprek met een man waarbij ik al aangegeven had dat ik na 10 minuten chatten met iemand, ik niet de behoefte had om dan al bepaald onderwerp aan te snijden. Toen vroeg die toch, “wat vind je lekker “? Ik “vers gebakken brood, net gemaaid gras, chocolade “. Oh, dus geen s**!!?? Dat ik dat er niet in zet nu, wil niet zeggen dat ik dat niet lekker vindt O:) maar daar ga ik het nu, zoals ik al aangegeven had, niet over hebben met jou.

Daarna werd ik meteen geghost door hem.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 10:19

Jezus wat een halfbakken mensen :')

Zou ik ook snel klaar mee zijn.

Gisteren date 3 gehad met dezelfde :o

Zomaar in 1 week hem 3x gezien _O-
Inmiddels beiden tinder verwijderd ook _O-

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 11:27

Ja reageerde ook: constant????
Hij: als voorbeeld he
Ik: maar goed dat het dan niet constant is he
Hij: maar goed dat ik ook niet constant over seks praat.

Even later...... Hij vertelde dat hij met zn ex al sinds september uit elkaar waren, maar nu pas gingen vertellen aan zn oudste zoon (red flag). Daarna; ja nu kan ik het wel gebruiken hoor een goed potje......

Jij snapt het echt niet he kerel _O-

Leuk Sterre geniet ervan!

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 11:31

Jezus wat een figuur :+

Dankjewel!

Het idee was om rustig aan te doen, mijn relatie is sinds half januari uit, en hij had ook een bijzondere relatie achter de rug. Maar we zijn elkaar echt enorm goed gewaagd.
Hij is mij in man vorm :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 12:08

D_akota schreef:
Sommige mannen snappen het ook echt niet. Ik heb gelukkig maar heel kort op tinder gezeten. Was daar ook in gesprek met een man waarbij ik al aangegeven had dat ik na 10 minuten chatten met iemand, ik niet de behoefte had om dan al bepaald onderwerp aan te snijden. Toen vroeg die toch, “wat vind je lekker “? Ik “vers gebakken brood, net gemaaid gras, chocolade “. Oh, dus geen s**!!?? Dat ik dat er niet in zet nu, wil niet zeggen dat ik dat niet lekker vindt O:) maar daar ga ik het nu, zoals ik al aangegeven had, niet over hebben met jou.

Daarna werd ik meteen geghost door hem.

Ooit met "first date", zag je een stelletje die een reuze klick had. Meisje zag je verliefder en verliefder worden. Zo lief. Zegt die gast opeens:" ik ben een man die graag veel seks heeft, hoe zit dat met jou?" Zegt mijn man die naast me zit op de bank:" het is toch verschrikkelijk dat de gast daar gelijk mee komt. Het is zo'n leuk stel, maar je ziet hoe ze gelijk klaar ermee is en alle verliefde gevoelens weg zijn. Deze heeft echt geen subtiliteit en dan gaat het hem ook niet worden als hij een echte liefdesrelatie wil. " _O-

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 12:13

Om deze reden had ik een tijd in m'n profiel staan dat ik alleen plezier zocht. Je ziet meteen hoe mannen je behandelen als vrouw en wat hun ware intentie is. Scheelt weer tijd, is het maar direct duidelik

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 12:16

Raineri schreef:
Om deze reden had ik een tijd in m'n profiel staan dat ik alleen plezier zocht. Je ziet meteen hoe mannen je behandelen als vrouw en wat hun ware intentie is. Scheelt weer tijd, is het maar direct duidelik

Precies en daarmee is ook niets mis. Mijn man vroeg ook de tweede date of ik een pleziertje zocht of serieuze relatie. Want als dat het eerste zou zijn dan, dat dit ook ok is voor hem, maar dan ging hij zich niet binden daar hij wel graag een vaste relatie zou willen met mij.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 13:28

Ja en het is helemaal oké als mensen om wat voor reden dan ook geen relatie zoeken. Maar wat ik wel vervelend vind is als mensen er niet eerlijk over zijn en in feite m'n tijd verspillen. Ik snap ook nooit dat mannen mij liken terwijl ik duidelijk in m'n profiel heb staan dat ik geen nageslacht wil. En dan toch berichten: "wat zoek je hier?"

Staat gewoon in m'n profiel pikkie, ff lezen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 14:48

Precies Rainerie.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 14:48

Raineri schreef:

En niks mis mee, ik heb ook een periode gehad dat ik dat zocht. Maar nu ik weer wat serieuzer wil daten lijkt het niet echt erin te zitten. Jammer maarja, het komt vanzelf? :+