Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 09:09

Ik dacht dat mensen al konden voor een booster?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 09:10

Hier in Luxemburg zijn ze er inderdaad al mee bezig, mn schoonvader was gisteren.

Verder kijken ze verbaasd naar nieuws uit NL. "Huh, geen afstand en maskers meer?" . Naar :"oh toch weer wel maskers en /of covid check "

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 09:12

DuoPenotti schreef:
Ik heb Janssen in mei gehaald, als ik nu een prik mag halen doe ik het.

Onze regering is weer, alweer eens hopeloos achter.
dat 70+ een booster nodig had was al lang bekend. Buitenland is er ook al mee bezig. Nee Nederland gaat eens bedenken dat dit ook wel eens nodig is en gaat dat nu dan ook eens opstarten....

En dan ook nog eens niet leren van het verleden. Er zijn genoeg partijen die sneller kunnen opstarten dan de GGD. Geef de zorg de spullen en we kunnen volgende week prikken.
Maar nee... we laten het vooral die logge bureaucratische club weer doen.
Naar aanleiding van de discussie over de kosten van de zorg, is er eigenlijk bekend wat de kosten van de opschaling van de GGD de afgelopen anderhalf jaar zijn geweest?
Aangezien die voor testers en prikkers salarissen bieden waar de zorg niet aan kan tippen, kan ik me niet voorstellen dat dat goedkoop is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 09:13

De zorg? Die zijn al overbelast...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 09:17

Cer schreef:
Ik dacht dat mensen al konden voor een booster?

Een cliënt van me heeft idd al een booster gehaald vanwege de kans dat de eerste twee minder aangeslagen kunnen hebben vanwege de behandeling van een ernstige ziekte.

De oudsten zijn volgens mij ook al bezig met het krijgen van een booster.

Zelf hoop ik er ook op aangezien ik mijn spuiten al in januari en februari gehad heb.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 09:20

Cer schreef:
De zorg? Die zijn al overbelast...

Ja, dat weet ik. Ik zit er midden in en dat wordt zeker niet beter als je ons vanaf half december laat prikken. In de kerstperiode. Welke idioot dat verzonnen heeft...

De uitspraak die ik net deed kwam letterlijk van onze artsen. Maar hé, de GGD doet het zo goed...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 09:24

Ik weet niet of de GGD het goed doet? ik denk het niet.. volgens mij werken daar de laatste tijd veel mensen die er nogal snel neergezet zijn..

het hele orgaan is gewoon EN te groot EN te versnipperd met overal een paar mensen die hun eigen plasje ergens over willen doen, hun eigen carriere belangrijk vinden en/of gewoon niet functioneren maar niemand die het in de gaten heeft :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 09:25

Ik als zorgmedewerker weet nog niet wanneer ik weer gevaccineerd moet worden. Ik was 23 toen (nu inmiddels 24) en wat ik las beschermde het bij jongeren wat langer. Maar daartegen staat wel dat ik al naar maand 9 ga. Ik wil liever eigenlijk wel een jaar wachten weet niet waarom... Tot aan mijn eerste prik dan die was in januari.

Ik wacht rustig af... Ben er nog over aan het nadenken wat ik nu wil en gelukkig heb ik daar nog even voor.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 09:26

Ach, ik ben vier mnd geleden gevaccineerd, en ik heb nu Covid, dus ik kan er voorlopig weer tegen .. :')

HC, je moet toch van je berg afkomen.. hier lukt het wel hoor :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 09:29

bigone schreef:
Ik betwijfel toch niet dat jij verpleegkundige bent? Alleen dat jou opmerking stijl ingaat tegen wat diegene die echt op de covid werken zeggen.
Indirect beschuldig je dus je werkplek van liegen en sensatie te verspreiden zoals de nos en Telegraaf . En het feit dat je absoluut tegen vaccineren bent helpt imo ook niet mee om klakkeloos jouw berichten voor waarheid aan te nemen.
Maar het zal vast een keer uitgezocht worden, alle intensivisten op het matje bij de parlementaire onderzoekscommissie volgend jaar.

Toch zijn de enige kritische mensen die ik in mijn omgeving heb verpleegkundigen die ook actief in de covid zorg hebben gewerkt. :j
En dit ligt ook aan mijn sociale bubbel. Mijn vader heeft serieus vriendschappen stil gelegd om complot denkers. Die ken ik dan weer helemaal niet.
Kritische mensen heb je overal.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 09:50

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 09:53

Cer schreef:
Ach, ik ben vier mnd geleden gevaccineerd, en ik heb nu Covid, dus ik kan er voorlopig weer tegen .. :')

Nou dan heb jij je booster al gehad zullen we maar zeggen. :')
Voel je je goed verder?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 09:54

Cer schreef:

Wat vervelend. Hoe voel je je verder?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 09:59

Vandaag werd trouwens weer duidelijk hoe lek die QR codes zijn. Naast dat je redelijk simpel aan een geleende of een fake kan komen wordt er ook nog heel laks mee omgegaan. Hoorde bij een feest in de buurt dat je ook letterlijk via de achterdeur naar binnen kon als je geen QR kon laten zien.
Moet niet gekker worden natuurlijk, maar wel te verwachten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:00

Ja best prima eigenlijk.. ik ben 1 nacht gefrituurd en verder voel ik me eigenlijk best prima.

Eigenlijk niet echt klachten. Ik ben ook gewoon thuis aan het werk, en omdat ik nergens heen mag (dat is echt wel HEEL poedersuiker hoor) is mn huis ook lekker schoon en opgeruimd :') Mijn vriendje heeft gisteren wel boodschappen gebracht, op afstand (hij woont ergens anders) want dat was ook wel een gedoetje ineens..

Dus anders dan dat het niet practisch is, is het goed te doen. Van t weekend ga ik grote schoonmaak doen, heb ik al bedacht :')

Wat wel jammer is is dat ik geen thermometer had toen ik koorts had. Dus besteld, volgende dag geleverd, en tadaaa, geen koorts meer :') Saturatie is goed (uiteraard gelijk een meter gekocht, ik had toch niks te doen) en ach, ook maar een boek, want ik was toch bezig. Dus het is ook best prijzig zeg maar...

Niks afdoen aan mensen die er echt veel last van hebben hoor, begrijp me niet verkeerd!

Zonder dat ik iets kan bewijzen is dit
Citaat:
Hoorde bij een feest in de buurt dat je ook letterlijk via de achterdeur naar binnen kon als je geen QR kon laten zien.
waarschijnlijk dus waarom er van ons nu ook minimaal 15 thuis zitten... maar goed, dat is een vermoeden...

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:03

Er stond in ieder geval een flinke rij bij de huisarts om de griepprik te halen gisteravond.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:06

Josien_ schreef:
Er stond in ieder geval een flinke rij bij de huisarts om de griepprik te halen gisteravond.

Dat is ieder jaar zo hoor.
Mensen krijgen oproep, en dan hebben ze speciale prikavonden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:10

Cer schreef:

Gefeliciteerd. Hoef je never ever meer een booster voor C19 +:)+ Helaaas is het voor je QR code maar tijdelijk.

Ik blijf proberen; ga vanavond weer uit in/met een andere bubbel en morgen ook aan de kust. Vingers gekruisd.

Weet overigens niet of ik het al een gehad héb. Zou ook zomaar kunnen. Indien wel is, dat tant pis voor de QR code.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:13

Daks schreef:
Covidpil in England goedgekeurd

https://www.ad.nl/buitenland/britten-ke ... ~af789afe/

Er zijn nog geen bijwerkingen bekend ;)

Er zijn inderdaad NOG geen bijwerkingen bekend, mar het spul is potentieel mutageen. Op korte termijn met kort gebruik wellicht geen enkel probleem maar geef mij maar het vaccin :P
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 05-11-21 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:14

overigens, ik had me via de GGD ook aangemeld voor het onderzoek LongCovid van t RIVM...
dan krijg je een vragen lijst...
Nou
als je al niet depressief, angstig en ziek zou zijn, wordt je het daar wel van.... :') Wat een hoop nare dingen staan op die lijst zeg... werkelijk...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:15

Sizzle schreef:
Daks schreef:
Covidpil in England goedgekeurd

https://www.ad.nl/buitenland/britten-ke ... ~af789afe/

Er zijn nog geen bijwerkingen bekend ;)

Er zijn inderdaad NOG geen bijwerkingen bekend, mar het spul is mutageen. Geef mij maar het vaccin :P

zou je dit aub uit willen leggen?
Ik weet niet wat mutageen is. Ja kanker veroorzaken, maar dat zal hier toch niet?
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 05-11-21 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:15

pmarena schreef:
Oeh Mizora, welke zijn dat, weet je dat toevallig? Ook iets op Flakkee...? Ik ben allang blij dat ze Hellevoet toch maar niet gesloten hebben.... dat zit hier best lekker centraal en een stuk laagdrempeliger want naar Rotterdam ga je ook niet voor je lol.

Het was hier op Flakkee wel heel raar dat de Staver in Middelharnis priklocatie was, maar niemand kende iemand uit de regio die daar daadwerkelijk naartoe gestuurd werd, iedereen moest het eiland af en een eind verderop....ook de oudere mensen dus voor wie zo'n uitje dan al helemaal een hele happening was.... lekker een eind in de auto met iemand die wilde rijden, terwijl ze juist zo voorzichtig probeerden te doen :(:)

Mijn man en ik hebben hem wel in de Staver gekregen. :D
Mijn dochter moest naar Hellevoet, omdat de Staver al gesloten was, toen zij aan de beurt was.

https://www.nu.nl/289904/video/waarom-e ... anden.html

Simpele uitleg waarom gevaccineerden ook in het ziekenhuis belanden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:19

DuoPenotti, mutageen is dat het potentieel veranderingen kan maken in je DNA of RNA. Dit middel is mutageen voor virus RNA.
Dat kan kankerverwekkend zijn, hoeft niet.
Echter zou volgens de onderzoeken de dosis en duur van gebruik absoluut veilig zijn en ook bij een hogere dosis veilig zijn in de dierproeven.

Natuurlijk beter dit dan dood, maar als je kunt kiezen tussen vaccin en dit middel dan vind ik het vaccin echt een beter idee.

https://www.drugdiscoverytrends.com/ear ... 9-therapy/
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 05-11-21 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:20

Die pil kan in 50 % van de gevallen ernstige ziekte of dood voorkomen maar moet wel direct genomen worden bij eerste symptomen, wanneer je al in het ziekenhuis ligt is het te laat. En Engeland gaat hem alleen inzetten bij mensen die een zeer hoog risico door op overlijden of zeer ziek worden hebben. Het is een middel , geen wonderpil.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:21

oke, dank je wel. dat klinkt niet meteen heel lekker nee.