Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:46

Sizzle schreef:
Een masker met wandelen in de heuvels is volslagen onzinnig eerlijk gezegd.

Niet zo´n heel heikel punt in NL ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:49

Monique woont niet in NL zoals jij ook weet.
Buiten tijdens het wandelen in de natuur maskers moeten dragen is domweg omdat de politiek geen moeite doet om de data objectief te bekijken of een vals gevoel van veiligheid wil creeren.
Of iemand dat uit eigen wil doet zal me een zorg zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 11:21

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:
Een masker met wandelen in de heuvels is volslagen onzinnig eerlijk gezegd.

Niet zo´n heel heikel punt in NL ;)

Hier is het gelukkig niet zo idioot dat we buiten een masker op moeten :n

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 11:24

Sizzle schreef:

Heeft Covid jouw gevoel voor humor aangetast of zo? Staat nog een knipoog achter ook dûh.

Tis dat in NL overál over gezeverd wordt terwijl dit een voor de huidige samenleving unieke noodsituatie is.
Een béétje relativeren en wat meer humor is veel constructiever dan al die lange tenen :roll:

Ok, ik ga verer met motorfiets schoonmaken. Heeft 15 jaar achterin de garage gestaan. Rattennest in het luchtfilter en al.
Sta op de parkeerplaast naast de boerderij; loopt op 30 meter een wandelpad langs.
Sta zonder masker in de zon en wel nakend. Wordt er zó goor van dat ik kleren zowat beter weg kan gooien. Nu spuit ik gewoon mezelf af met de tuinslang en dan onder de douche. Denk dat niemand wat van mijn niet-masker zal zeggen :D
Hmmm... ik denk dat ik een masker opzet, gewoon als dikke vinger.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 11:25

Inderdaad, als je geen klachten hebt en afstand kunt houden vind ik zelfs op dit punt het volslagen onzin om buiten een masker te moeten dragen. Laat staan wanneer de besmettingen enorm gedaald zijn en iedereen die gevaccineerd had willen worden gevaccineerd is!

Over een paar maanden kan iedereen gevaccineerd zijn. De cijfers zijn nu al erg gunstig. Waarom zouden er wanneer iedereen gevaccineerd had kunnen worden nog maatregelen moeten gelden?
De risico’s zijn dan echt beperkt en daarnaast is het leven niet zonder risico’s. Mensen zijn vrij om uit eigen beweging binnen te blijven, geen bezoek te ontvangen, afstand te houden en mondkapjes te dragen. Maar ze kunnen dit niet meer van je blijven verlangen vind ik.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 11:37

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:

Heeft Covid jouw gevoel voor humor aangetast of zo? Staat nog een knipoog achter ook dûh.

Tis dat in NL overál over gezeverd wordt terwijl dit een voor de huidige samenleving unieke noodsituatie is.
Een béétje relativeren en wat meer humor is veel constructiever dan al die lange tenen :roll:

Ok, ik ga verer met motorfiets schoonmaken. Heeft 15 jaar achterin de garage gestaan. Rattennest in het luchtfilter en al.
Sta op de parkeerplaast naast de boerderij; loopt op 30 meter een wandelpad langs.
Sta zonder masker in de zon en wel nakend. Wordt er zó goor van dat ik kleren zowat beter weg kan gooien. Nu spuit ik gewoon mezelf af met de tuinslang en dan onder de douche. Denk dat niemand wat van mijn niet-masker zal zeggen :D
Hmmm... ik denk dat ik een masker opzet, gewoon als dikke vinger.

Beelddenker.

Dank dus voor dit plaatje.

(En of dit sarcastisch, ironisch, gemeend of humor is mag iedereen voor zichzelf bepalen :+ )

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 11:50

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:

Ik vind idiote regels om regels inderdaad een bepaalde humor hebben die goed past in een oudejaarsconferentie, maar het is tegelijk bijzonder sneu dat het gebeurd.

Hoe vaak ik bij bepaalde genânte regels al niet gedacht heb: ok, nu volg ik de regel en dadelijk springt er een candid camera team om de hoek en begint keihard te lachen.
Dat is grappig maar ook niet.

Het beeld dat je schept met je zwembad is dan wel weer grappig en geeft precies weer hoe de maatschappij op sommige vlakken waanzinnig geworden is.

Winged

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 11:53

1 van mijn zussen en mijn beide zwagers kunnen allemaal op 11 juni hun eerste prik halen. Zijn allemaal van '82. Mijn andere zus is van '84 dus die kan vast deze week ook nog een afspraak maken. Hopelijk heb ik hem zelf ('88) dan voor eind juni ook :j

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 12:15

Je kunt het beste gewoon inloggen met je DigiD om te kijken of je kunt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 12:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 12:18

Blussem schreef:
Je kunt het beste gewoon inloggen met je DigiD om te kijken of je kunt.

Euh nee.. Gewoon de vragen invullen en dan komt het er te staan.. Heb je geen digid voor nodig..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 12:19

Wel heel kort door de bocht én oud nieuws. Het wordt bij voorkeur niet meer gebruikt voor mensen onder een bepaalde leeftijd, maar heb je nu al een afspraak staan voor Jansen, dan mag je er zelf voor kiezen om hem alsnog te nemen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 12:22

Femke_Tweety schreef:
Beelddenker.

Dank dus voor dit plaatje.

(En of dit sarcastisch, ironisch, gemeend of humor is mag iedereen voor zichzelf bepalen :+ )

´Frankly Scarlett...´

...om jezélf kunnen lachen is zó belangrijk. Helaas net zo niet-algemeen als gezond verstand.

@Sizzle: naaktstrand; vlaggetjes om je stek = afstand aan te geven/respecteren en bij buiten die stek gaan naar de zee of wat ook masker op. Bloot met masker _O-
Hoe serieus ook, gewoon hilárisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 12:30

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:

HAHAHAHA :') en dat zeg jíj?! _O- _O-

Huertecilla schreef:
Relaxed schreef:
Als dat dan ergens op de cariben gebeurd hoor je mij niet klagen :')

Wat maakt het uit wáár je op een schip op zee voor onbepaalde tijd in quarantaine moet blijven?? Ook gaan je andere verplichtingen door. Of ben je daar dan fijn vanaf in jouw belevening?!

Jij bent echt één grote grap <:)

En ik zal hier ook wel weer een groene voor in mijn PB krijgen, maar dat is dan maar zo. Jij kan hier alles zeggen en ik word meteen getemd omdat ik je een oude bromkont (wat nog zacht is uitgedrukt) noemde :roll:

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 12:33

Huertecilla schreef:
...om jezélf kunnen lachen is zó belangrijk. Helaas net zo niet-algemeen als gezond verstand.

Om jezelf kunnen lachen én een ander echt kunnen waarderen.
Kom je een heel eind mee.

Maar daar heb ik dan helaas weer geen bijpassende quote bij uit gone with the wind.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:48

Femke_Tweety schreef:
Huertecilla schreef:

Om jezelf kunnen lachen én een ander echt kunnen waarderen.
Kom je een heel eind mee.

Maar daar heb ik dan helaas weer geen bijpassende quote bij uit gone with the wind.

„Oh Ashley“ past (bijna) overal bij
Of voor de horeca: „I will never be hungry again“

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:54

Gone with the wind is zóó 1936. :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:55

Over Horeca gesproken. Ik zat afgelopen weekend op een bergterrasje en hoorde de eigenaar met een andere horecaondernemer praten.
Hij was aan het vertellen dat hij in 2020 geen cent minder verdiend had dan in het jaar ervoor. Blijkbaar had hij het in de maanden tussen lockdown nog nooit zo druk gehad (compensatie consumptie gedrag).
Daarnaast gaf hij betaalde prive diners in zijn woonkamer met max 4 personen waar hij heel goed mee verdiend heeft omdat de dure wijn daar goed bij vloeide :')
Uiteraard niet representatief voor allen, maar zo zie je hoe je je kunt vergissen in sommige dingen want ook ik dacht er eerst aan om een hogere fooi achter te laten (toen toch niet gedaan).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:59

Haha fijn voor die ondernemer zeg! Ik kan helaas vertellen dat het niet overal zo is. -O-
Hopelijk ga ik geen pandemie meer meemaken, maar ik ben er bang voor.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:02

Uiteraard is er ook een enorme benadeelde groep. Echter is het duidelijk niet iets wat je automatisch aan een beroep kan toeschrijven.
Mijn kapper heeft een corona toeslag en ook daar heb ik me vergist. Mijn kapster kletste mooi haar beurt voorbij toen ze op mijn vraag antwoorde dat ze geen enkele inkomsten gemist hadden, daar ga ik dus niet meer heen, stelletje covid uitbuiters :n

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:03

ik hoorde hier ook verhalen van een electrotechniek bedrijf dat klanten hun factuur een maand later heeft gestuurd, om in de maand die genomen werd om te kijken of je inkomensverlies had maar minder omzet te gedraaid te hebben op papier.

smeerzakken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:04

Vriendin van me is OK assistente en ze vertelt net dat ze de OK's voor de zomer niet gevuld krijgen, want de mensen willen op vakantie en niet geopereerd.. Dat is toch echt van de zotte.. :n Wat mij betreft kunnen die mensen dan achteraan aansluiten..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:05

Ja die zitten er altijd tussen. -O-

Maar daarentegen heb je ook bedrijven die nét genoeg draaiden om niet "genoeg" omzetverlies te hebben voor overheidsgeld. En dan zit je ook mooi met de gebakken peren.

Als wij op het werk een dag extra dicht zouden gaan (bijvoorbeeld de dinsdag wanneer er in de winter toch geen hond komt tijdens een lockdown) dan zouden we extra geld krijgen ivm omzetverlies. Maar dat wilden ze niet doen omdat het niet ethisch voelde.

Dan zit je wel mooi klem met je goede gedrag.

Relaxed schreef:
Vriendin van me is OK assistente en ze vertelt net dat ze de OK's voor de zomer niet gevuld krijgen, want de mensen willen op vakantie en niet geopereerd.. Dat is toch echt van de zotte.. :n Wat mij betreft kunnen die mensen dan achteraan aansluiten..

:oo dat meen je niet. Dat kan je toch niet bedenken.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 03-06-21 14:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:06

Nou, en daardoor begrijp ik dat de politiek soms wat terughoudend is met geld over de balk smijten omdat ALTIJD overal mensen er misbruik van maken en ALTIJD overal de goede onder de kwaden lijden..
maar gelukkig hebben ze miljoenen aan broodnodige steun toegezegd die daarna door allemaal grotebekgraaiers ingepikt is.. Ben benieuwd wat de opositie daar nu van vind... ik zou daar echt wat van zeggen als ik in de politiek zou zitten.
Maar ik denk het al te weten.. de huidige ministers hadden veel beter op de verdeling moeten letten enzo.. het ligt tenslotte nooit aan de opositie die alleen maar orders kan roepen :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:06

Heel veel bedrijven die steun ontvingen draaiden al niet goed voor corona. Die zijn dmv overheidssteun overeind gehouden om straks alsnog failliet te gaan.

Huh de OK's niet gevuld? Ik ken nog wel wat mensen die staan te springen om geopereerd te worden.