Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 18:56

bigone schreef:
Ik zie hier jonge mensen die de prik halen? Ziek en dus nodig ?

Astmapatiënt dus risicogroep.

Destination

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:01

Het gaat hier ook helemaal de verkeerde kant op, helaas. Ineens schoten de getallen omhoog en vandaag waren er bijna 15,000 nieuwe besmettingen -O- Ook 49 mensen overleden, waardoor de teller nu voorbij de 10,000 is. Het aantal besmettingen per 100,000 inwoners is landelijk nu ook boven de 50.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:03

Blue_Eyes schreef:
bigone schreef:

Astmapatiënt dus risicogroep.

Idem

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:13

bigone schreef:

Ja al 20 jaar...
Krijg ik griep dan eindigd deze steevast in een longontsteking! De griep prik helpt mij in zoverre dat als ik de griep krijg deze milder verloopt.
Ik ben dus blij dat we die kunnen krijgen.

Edit: word nu 49

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:20

Allemaal naar de VS gaan, kun je de griepprik in iedere supermarkt halen. :))

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:26

Hoezo? Hier krijg je hem toch gewoon netjes. Elk jaar krijg je je oproepje mits je ouder dan 65 bent of in risico groep valt.
Nederland is goed geregeld wat mij betreft

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:29

Neonlight schreef:
Allemaal naar de VS gaan, kun je de griepprik in iedere supermarkt halen. :))

En als Biden wint allemaal een gratis coronavaccin!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:29

Mijn vader is 49 en krijgt al jaren een oproep voor de griepprik. Sinds vorig jaar is hij hartpatiënt door een infarct. In het ziekenhuis waar hij lag was hij bijna de jongste persoon die een infarct gehad heeft. Daarom komt hij ook in aanmerking voor een griepprik. Daarvoor was het dacht ik voor epilepsie dat hij een vaccin op kon halen. Of hij hem dit jaar gaat halen weet ik niet. Vorig jaar heeft hij het niet gedaan en heeft een week best zware griep gehad. Sinds zijn infarct is hij veel gevoeliger geworden voor virussen. Hij is al vaker verkouden geweest dan ik en dat is echt een wonder te noemen omdat ik meestal het bokje ben. Toen zei hij van volgend jaar ga ik zeker de griepprik ophalen. Maar of hij het ook werkelijk doet is maar de vraag

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:34

https://nos.nl/liveblog/2353597-veel-mi ... nawet.html

Tjonge jonge liggen in de ziekenhuizen te vechten voor hun leven en op het Malieveld staan super veel mensen te demonstreren tegen de coronawet. Niet om hier een viruswaarheid gebeuren van te maken maar dit is echt bizar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:36

Griepprik is vanaf 60 ipv 65. Dit jaar bescherming tegen vier stammen. Ga hen voor het eerst toch maar halen. Ik heb nog nooit in mijn leven griep gehad en zoals we nu leven is de kans helemaal vrij klein maar je wet niet hoe het in het voorjaar gaat.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:45

bigone schreef:

Mijn vader krijgt hem al jaren, zelfde reden als Popstra. Griep eindigt in zware longontsteking en soms zelfs ziekenhuis. Met prik is het meestal minder heftig als hij geluk heeft, maar hij pakt elk virus mee wat er langs komt.

Ik heb hem vroeger ook gehad vanwege astma, alleen ben ik ermee gestopt. Ik heb blijkbaar een vrij goed immuumsysteem, want ik ben maar heel weinig ziek. Zelfs heel weinig verkouden. Vorig jaar wilde de HA me toch weer op de oproeplijst zetten vanwege andere ziekte, maar toch niet gedaan omdat het niet nodig lijkt. Laatste keer echt ziek/griep was wel dit jaar in januari/februari, maar daarvoor echt al jaren geleden dat ik echt plat lag. Wij zagen geen reden en eerlijk gezegd in deze tijd bijvoorbeeld 'geef' ik het liever aan iemand die het echt nodig heeft.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:52

bigone schreef:
Griepprik is vanaf 60 ipv 65. Dit jaar bescherming tegen vier stammen. Ga hen voor het eerst toch maar halen. Ik heb nog nooit in mijn leven griep gehad en zoals we nu leven is de kans helemaal vrij klein maar je wet niet hoe het in het voorjaar gaat.

Hier in Belgie is het vanaf 50 jaar. 10 jaar verschil is toch best veel eigenlijk.
Anyway, ze hebben er hier in elk geval lang niet genoeg in voorraad dit jaar :+

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 20:24

Normaal gesproken krijgen we de griepprik via het werk.
Niet nemen is gesprek met manager
Dit jaar wordt de griepprik niet aangeboden via het werk ivm tekorten
( werk in de zorg psychogeriatrie)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 20:28

purny schreef:
Ineke2 schreef:
Eh jawel hoor, ik hoor het dagelijks. Zoveel dat mensen het daardoor niet meer bewust horen volgens mij.

Volgens mij heb ik het rutte nooit horen zeggen in een persconferentie voor nieuwe maatregelen?

Dat heeft dan ook niks met nieuwe maatregelen te maken. Rutte is immers geen arts. Neemt dus niet weg dat het dagelijks te horen is en zoals vaak met veel herhaling; op een gegeven moment word je immuun voor dat nieuws.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 21:03

Mijn man is sinds deze week ziek,begonnen met buikklachten maar daarna hoofdpijn, hoesten, kortademig. Positief op corona. Ik wilde hem in ieder geval van het hoesten af hebben en had deze pilletjes nog liggen en sinds gister gaat het hierop een stuk beter. Ben ik het op gaan zoeken en kwam hierop uit dat het een goed middel is bij corona. Misschien een tip om te proberen. Je kunt het gewoon voor een paar euro kopen bij kruidvat enzo.

https://www.rd.nl/meer-rd/gezondheid/ou ... -1.1682539

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 21:31

jesito schreef:
Mijn man is sinds deze week ziek,begonnen met buikklachten maar daarna hoofdpijn, hoesten, kortademig. Positief op corona. Ik wilde hem in ieder geval van het hoesten af hebben en had deze pilletjes nog liggen en sinds gister gaat het hierop een stuk beter. Ben ik het op gaan zoeken en kwam hierop uit dat het een goed middel is bij corona. Misschien een tip om te proberen. Je kunt het gewoon voor een paar euro kopen bij kruidvat enzo.

Sterkte! Die heb ik toevallig nog liggen, dank voor het attenderen.
Het is hetzelfde bestanddeel wat ook in hoestdrank zit.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 21:58

esje01 schreef:

Dat vind ik wel zorgelijk dat je dan gelijk een gesprek moet met je manager.

Ik krijg hem ook altijd aangeboden via het werk ( overheid) maar nog nooit genomen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 22:07

opisop_shop schreef:
esje01 schreef:

Ik krijg hem ook altijd aangeboden via het werk ( overheid) maar nog nooit genomen.

Niet krijgen ook even de manager ter verantwoording roepen ??

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 01:44

jesito schreef:

Helaas is Het inmiddels zondag en dan kan je het artikel niet lezen :D :D

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 07:11

Suzanne F. schreef:
jesito schreef:

Sterkte! Die heb ik toevallig nog liggen, dank voor het attenderen.
Het is hetzelfde bestanddeel wat ook in hoestdrank zit.

Sommige lijken er echt baat bij te hebben, kost amper wat en is vrij verkrijgbaar. Snap ook niet dat doktoren zulke dingen niet aandragen als middel om dingen te verlichten.
Thanks

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 07:16

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 07:32

bigone schreef:
opisop_shop schreef:

Niet krijgen ook even de manager ter verantwoording roepen ??

Wij hebben hem in ons werkveld niet nodig, was gewoon een luxe dat we hem aangeboden kregen.
Nu met 100% thuiswerken begrijpelijk dat ze hem niet aanbieden, alleen al organisatorisch gezien want normaal kon je hem op kantoor laten toedienen maar daar mogen we niet komen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:00

dat stuk over Broomhexine dat neem ik met een korreltje zout. Dat is namelijk niks meer dan een slijm verdunner om taai slijm beter op te kunnen hoesten. Daar gaan virussen niet kapot van.
Plus je van de pillen heel erg misselijk kan worden.
Zo is het ook dat je iemand niet van het hoesten af moet helpen als deze vol met slijm zit want dit mot er uit om verder infecties te voorkomen. Hoesten dus! Het heeft een nut

Ik vind het maar gevaarlijk dat zelfzorg via Inet en al helemaal dat Men deze ervaringen delen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:22

Ze zeggen ook niet dat het geneest maar kan verlichten, dunner slijm is gemakkelijker op te hoesten. Ik kan ook niet tegen dat middel en je moet zeker opletten niet te veel te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:26

Je kunt idd beter een slijmverdunner nemen dan een hoest stop middel..