Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Willl65 schreef:Ik merk al weken niets meer van een 1, 5 samenleving. De kinderen uit de buurt spelen net als voor de corona de hele dag buiten met elkaar. Geen afstand. Jongeren zie ik iedere avond op speeltuintje gewoon met elkaar chillen. Geen afstand. Ouderen lopen gewoon door drukke straten en winkelend publiek loopt ook als vanouds. Geen afstand. Ik heb er verder geen oordeel over behalve dat ik zelf voorzichtig blijf . Misschien lopen we echt geen risico buiten, ik weet het niet
Cer schreef:als ik een bekende een knuffel zou geven (en daar ben ik echt niet van, dus hypoteties zeg maar) en ik vertrouw die persoon en er is niemand in de buurt, waarom zou ik dat niet doen??
Willl65 schreef:Ik merk al weken niets meer van een 1, 5 samenleving. De kinderen uit de buurt spelen net als voor de corona de hele dag buiten met elkaar. Geen afstand. Jongeren zie ik iedere avond op speeltuintje gewoon met elkaar chillen. Geen afstand. Ouderen lopen gewoon door drukke straten en winkelend publiek loopt ook als vanouds. Geen afstand. Ik heb er verder geen oordeel over behalve dat ik zelf voorzichtig blijf . Misschien lopen we echt geen risico buiten, ik weet het niet
Kinke schreef:Het gaat mij er niet eens om of ik wel of niet mijn vrienden mag aanraken, er is tenslotte niemand die dat verder ziet als we bij elkaar zijn op een niet openbare plek. Maar ik wil dan wel graag zeker weten of het veilig is
elnienjo schreef:Je kunt elkaar wel vertrouwen, maar je weet toch niet of je besmet zou kunnen zijn? Misschien heb ik het wel opgepikt in de supermarkt, geef m'n moeder een knuffel en binnen een week zijn we beiden ziek. Neem zelf het risico liever niet dus. Als je beiden jong en gezond bent en niet gaat huggen met ouderen/kwetsbaren kun je volgens mij wel je gang gaan. Het zijn vooral jongeren die toch al over de schreef gaan en het vaakst besmet raken nu. Ze worden ook het minst ziek.
elnienjo schreef:Dat kun je nooit zeker weten tenzij jullie beiden 14 dagen verder met niemand in contact zijn gekomen.
Of bedoel je veilig als geen boete kunnen krijgen? In dat geval doe het binnenshuis. Neem aan dat er ook nog steeds mensen daten en met vreemden het bed in duiken.
Olle schreef:Willl65 schreef:Ik merk al weken niets meer van een 1, 5 samenleving. De kinderen uit de buurt spelen net als voor de corona de hele dag buiten met elkaar. Geen afstand. Jongeren zie ik iedere avond op speeltuintje gewoon met elkaar chillen. Geen afstand. Ouderen lopen gewoon door drukke straten en winkelend publiek loopt ook als vanouds. Geen afstand. Ik heb er verder geen oordeel over behalve dat ik zelf voorzichtig blijf . Misschien lopen we echt geen risico buiten, ik weet het niet
Deze doelgroepen hoeven toch ook geen afstand te houden?
verootjoo schreef:Willl65 schreef:Ik merk al weken niets meer van een 1, 5 samenleving. De kinderen uit de buurt spelen net als voor de corona de hele dag buiten met elkaar. Geen afstand. Jongeren zie ik iedere avond op speeltuintje gewoon met elkaar chillen. Geen afstand. Ouderen lopen gewoon door drukke straten en winkelend publiek loopt ook als vanouds. Geen afstand. Ik heb er verder geen oordeel over behalve dat ik zelf voorzichtig blijf . Misschien lopen we echt geen risico buiten, ik weet het niet
Kinderen hoeven ook al weken/maanden geen afstand te houden.
Jongeren nu ook niet meer.
Morrie schreef:Grappig, ik had het er net met een vriendin over op Facebook dat we hopen dat het handen geven en zoenen voor altijd wordt afgeschaft en de 1.5 meter verplicht blijft. Zo heerlijk, niemand in je “aura”![]()
Ik kom nog steeds nergens dus ik weet niet of men zich hier nog aan de afstand houdt. Op de fiets bij stoplichten in ieder geval wel.
elnienjo schreef:Je kunt gewoon uit eten hoor. Ben afgelopen dinsdag met m'n moeder naar Zeeland geweest en we hebben in totaal 3 terrasjes aan gedaan. Er werd nergens gevraagd of we één huishouden vormden en we werden ook niet geweerd op te dik (ik) of te oud (mijn moeder) Er werd ook nergens naam/telefoonnummer gevraagd.
elnienjo schreef:Je kunt gewoon uit eten hoor. Ben afgelopen dinsdag met m'n moeder naar Zeeland geweest en we hebben in totaal 3 terrasjes aan gedaan. Er werd nergens gevraagd of we één huishouden vormden en we werden ook niet geweerd op te dik (ik) of te oud (mijn moeder) Er werd ook nergens naam/telefoonnummer gevraagd.
Sheran schreef:Morrie schreef:Grappig, ik had het er net met een vriendin over op Facebook dat we hopen dat het handen geven en zoenen voor altijd wordt afgeschaft en de 1.5 meter verplicht blijft. Zo heerlijk, niemand in je “aura”![]()
Ik kom nog steeds nergens dus ik weet niet of men zich hier nog aan de afstand houdt. Op de fiets bij stoplichten in ieder geval wel.
Bij vreemden? Graag. Maar bij vrienden en familie? Toch liever niet. Maar ik zou het helemaal niet erg vinden als je 'privé-zone' wat groter werd.
elnienjo schreef:Er werd nergens gevraagd of we één huishouden vormden en we werden ook niet geweerd op te dik (ik) of te oud (mijn moeder) Er werd ook nergens naam/telefoonnummer gevraagd.