Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 20:16

Ah, thanks.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 20:20

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 20:37

Ik ben afgehaakt na de eerst “God”.
Dankbaar en zo. Pffff.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 22:12

rien10 schreef:
Ik ben afgehaakt na de eerst “God”.
Dankbaar en zo. Pffff.

Als er een God bestaat en wij naar zijn evenbeeld zijn geschapen dan wacht Arriette tzt nog een lastig gesprek met God: “What the f*ck were you thinking dumbass!?”

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 22:58

BaileyMix schreef:
Palmera schreef:
Juist ja. Een wens. En wensen komen niet allemaal uit.

Maar je probeert wel álles om hem uit te laten komen. En zeker bij iets dat zó sterk voelt als een kinderwens. Als dat dan niet lukt, is dat echt ontzettend verdrietig. En als sommigen dan gaan miemelen 'dat dat echt te ver gaat' ... 8)7

Ligt eraan wat je onder "alles" begrijpt... IVF valt zeker wat voor te zeggen maar bijv. commerciële draagmoederschap met draagmoeders uit ontwikkelingslanden vind ik niet te rechtvaardigen, ongeacht hoe graag iemand zijn eigen genetische kinderen wil. Is gewoon smerige mensenhandel dit.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 23:06

Urbanus schreef:
https://www.theetijd.net/serie-verhalen ... eer-krijg/

Gezin wat ik bedoel.

Ik heb niet zo'n sterke mening over kinderen krijgen als sommigen in dit topic, maar ik vind dit echt om te kotsen.

Ik val in dit stuk ook erg over de overvloed aan uitroeptekens! :') Ze staan echt overal! Nog net niet na iedere zin!

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 11:31

Ik denk altijd bij persoonlijke verhalen waar God een hele belangrijke rol toebedeeld krijgt: God doet niet aan micromanagen...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 11:31

KarenQ schreef:
Ik denk altijd bij persoonlijke verhalen waar God een hele belangrijke rol toebedeeld krijgt: God doet niet aan micromanagen...

God bestaat helemaal niet := Die managet niks :+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 11:45

Dit topic heet: Unpopular opinions ,dus mag iedereen zijn\haar onpopulaire mening geven zonder dat anderen dat weer gaan aanvallen. Dat vind ik.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 11:53

anjali schreef:
Dit topic heet: Unpopular opinions ,dus mag iedereen zijn\haar onpopulaire mening geven zonder dat anderen dat weer gaan aanvallen. Dat vind ik.

Het is ook een discussieforum dus if you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:06

Een van de rechten van het kind is dat deze weet wie zijn of haar ouders zijn en het recht heeft daar bij op te groeien als dat in het belang van het kind is.

Bij buitenlandse donor/draagmoeder schap ontneem je het kind van deze rechten. Dan kunnen ouders nog zo veel liefde willen geven aan het kind of roepen dat er ook hele gelukkige donor kinderen zijn, dat compenseert de rest niet.

Ik vond de podcast de kwak kwaakt een eye opener over hoe deze industrie in elkaar zit. En hoe ver ouders bereid zijn te gaan zonder na te denken over hoe dat voor het kind is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:10

Een van mijn besties is Georgisch, jonge vrouwen worden daar gewoon als babyfabrieken gebruikt voor westerse mensen. Ik vind dat echt schrijnend.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:12

Marjo schreef:
KarenQ schreef:

God bestaat helemaal niet := Die managet niks :+

https://youtu.be/-suvkwNYSQo

Prachtig filmpje van Stephen Fry in gesprek met een geestelijke over de wreedheden van God.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:12

Urbanus schreef:
Een van mijn besties is Georgisch, jonge vrouwen worden daar gewoon als babyfabrieken gebruikt voor westerse mensen. Ik vind dat echt schrijnend.

Voor een kwak geld zeker. Pfff alles is te koop. Vreselijk.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:13

anjali schreef:
@AmberAnne:Ik zou niet graag een reageerbuisbaby zijn inderdaad.

ben wel benieuwd waarom niet?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:14

Yesss. In Oekraïne hetzelfde natuurlijk, las daar een tijdje terug iets over.

Tegelijkertijd weet ik niet hoe het voelt om wanhopig een kind te willen en daar letterlijk voor over lijken te willen gaan, dus ik weet niet, ik sluit niet uit dat ik hetzelfde zou doen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:16

Ik sluit het wel uit. Ik zou het nooit doen. Ik heb kinderen maar nooit de alles overheersende, opvretende en brandende wens gehad om kinderen te krijgen. Ja, ik wilde ze. Als het me niet gegeven zou zijn geweest, dan had ik mijn leven daarop ingericht.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:25

Ik heb iemand gekend die letterlijk wegkwijnde omdat het jaren niet lukte om zwanger te raken, ja buitenbaarmoederlijk maar dat maakte het er alleen maar moeilijker op en om haar heen een explosie van baby’s.
Uiteindelijk via reageerbuis gelukt en we waren heel blij voor haar dus ik ben er niet tegen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:27

fokfanaat schreef:
anjali schreef:
@AmberAnne:Ik zou niet graag een reageerbuisbaby zijn inderdaad.

ben wel benieuwd waarom niet?

Omdat ik mezelf wil zien als een onderdeel van de natuur, een natuurprodukt zeg maar. Dan is er ook nog zoiets als stambomen. Daar hecht ik wel waarde aan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:30

Anjali, ook als je door IVF ben verwekt kun je gewoon een stamboom hebben.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:32

IVF is een methode. Geen definitie voor vervanging van een ei- of spermacel. Het kan, een “vreemde” component, maar het hoeft niet.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:52

rien10 schreef:
IVF is een methode. Geen definitie voor vervanging van een ei- of spermacel. Het kan, een “vreemde” component, maar het hoeft niet.

Ik ben dus vooral afkerig (althans voor mezelf!) dat er inderdaad componenten van vreemde personen bij betrokken zouden zijn. Het feit dat niet op een geheel natuurlijke manier voortgeplant kan worden geeft wat mij betreft aan dat de natuur dit misschien niet echt ondersteunt?En dan met kunst en vliegwerk toch een baby zien te krijgen- Ik gun het iedereen met grote kinderwens hoor,daar niet van. Overigens, ook in India verhuren straatarme vrouwen uit financiele nood hun baarmoeder aan westerlingen.Daar zit dan geen enkele component van die vrouw zelf in .

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:58

Maar als dat nou de broer is van de vader, waarvan de zwemmers wel werken? Dan mag het wel?
Ik denk dat het juist verstandig is om dan niet te gaan voortplanten met “materiaal” wat om welke reden niet “voldoet”. Of dat nu medisch is of niet.
Voor mij hoeven er overigens niet zoveel kinderen op de wereld, maar dat is wat anders.

Ik denk ook bij paarden dat het goed is om juist met goed materiaal te fokken ipv alles wat “een gat heeft” maar te dekken.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 13:03

Amber_anne schreef:
Een van de rechten van het kind is dat deze weet wie zijn of haar ouders zijn en het recht heeft daar bij op te groeien als dat in het belang van het kind is.

Bij buitenlandse donor/draagmoeder schap ontneem je het kind van deze rechten.

Dat zou me persoonlijk het minst schelen :o

Ook de natuurargumenten snap ik niet zo, natuur ondersteunt heel veel mensen niet in hun behoefte om normaal te kunnen functioneren, gelukkig hebben we er wel wetenschap voor :)

Aan het draagmoederschap verhaal vind ik het vooral schrijnend hoe met de draagmoeders omgegaan wordt, men is vaak netter met fokmerries dan met die vrouwen. Dat rechtpraten met "maar ze zijn er zelf akkoord mee gegaan en krijgen er geld voor terug" ga ik nooit pikken, alsof er daadwerkelijk sprake kan zijn van informed consent in deze situatie.

Nu met de oorlog in Oekraine gaat het ineens nog harder mis dan daarvoor. Want ineens willen sommige Westerse ouders hun op maat gemaakte baby niet meer op komen halen. Of ze willen de draagmoeder op bepaalde plek hebben waar het hun uitkomt, zonder rekening te houden met het feit dat heen en weer reizen door oorlogsgebied of je eigen gezin midden in de oorlog achterlaten makkelijker gezegd dan gedaan is. Of moet de draagmoeder juist tegen haar wil in Oekraine blijven ipv vluchten want aan de EU-kant van de grenzen wordt zo'n baby juridisch gezien van haar ipv de genetische ouders en dat is harstikke onwenselijk uiteraard.

Als je zoiets iemand anders aandoet omwille van je kinderwens dan fiets you.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 13:10

anjali schreef:
[
Omdat ik mezelf wil zien als een onderdeel van de natuur, een natuurprodukt zeg maar.

dan hoop ik dat je ook niet met een keizersnee ter wereld bent gekomen.

IVF kan ook gewoon met een eitje en spermacelletje van de wensouders met alleen een klein beetje hulp, dan zit er niets vreemds bij.