Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:59

Ja ik begrijp dat het in je huid trekt :j
Maar verzorgingsproducten smeer je vaak dagelijks en ook over een veel groter oppervlakte.
Daarom had ik bij iets wat ik 1-2 keer in de week alleen op mijn handen gebruik niet zover doorgedacht.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:00

O, dat is helemaal prima. Iedereen heeft eigen gedachtes over dit onderwerp.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:01

Ja vind ik ook hoor :j
Vind het wel interessant dat jij dit zo vind, had daar gewoon zelf nooit bij stil gestaan dat dit voor andere zo kan voelen.
Dus nogmaals geen aanval naar jou toe dat doorvragen, gewoon nieuwsgierigheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:07

Sinds steeds meer winkels e.d. inderdaad veredelde schoonmaakmiddelen aanbieden als "desinfecterende handgel," doe ik het ook niet meer. Met zo'n gelpompje kan ik leven als het niet dagelijks is, maar m'n huid is al droog en problematisch genoeg zonder dat ik er agressieve schoonmaakmiddelen op smeer. Nog afgezien van het feit dat ik dat spul ook gewoon niet aan m'n handen wil hebben, zelfs al was m'n huid prima in orde. Verder woon ik alleen en kom ik met niemand in aanraking, dus de kans dat ik corona aan m'n handen heb zitten is dusdanig klein dat ik het houd bij de keren dat ik thuis m'n handen was.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:29

Wat is de aantrekkingskracht van roken in films/op foto's ? Dat wordt toch meestal als sexy gezien (in het echt dan weer iets minder ), terwijl dat dat toch vreemd is als je het rationeel bekijkt, want het is kankerverwekkend. Misschien omdat je op beeld de vieze geur niet meekrijgt? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:34

Afbeelding
Vind ik nou niet bepaald sexy. :')

Vergeet ook niet dat ze op films en foto's vaak ook mensen gebruiken die door veel mensen als mooi of sexy worden gezien en dat die foto's geposeerd zijn. Audrey Hepburn opgemaakt en wel poserend met zo'n verlengde sigaret tussen haar vingers, ziet er heel anders uit dan Sjonnie en Anita met een peuk ergens in hun mondhoek terwijl ze op de hoek van de straat staan te paffen in de stromende regen in hun joggingpak. :))

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:37

:))

Ik denk dat Marlboro enz heel veel financieel bijdroeg in films.
Je zag dan ook vaak het pakje in beeld en het merk duidelijk.
En ja bij een sexy/stoer persoon zijn mensen dan toch ook weer eerder geneigd dat merk te kopen.

Nu zie je het toch niet meer zo vaak in films.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:37

_O- _O- Ja dat is ook wel weer waar, de meesten zijn al sexy uit zichzelf :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 12:45

Mkango schreef:
[ Afbeelding ]
Vind ik nou niet bepaald sexy. :')

Vergeet ook niet dat ze op films en foto's vaak ook mensen gebruiken die door veel mensen als mooi of sexy worden gezien en dat die foto's geposeerd zijn. Audrey Hepburn opgemaakt en wel poserend met zo'n verlengde sigaret tussen haar vingers, ziet er heel anders uit dan Sjonnie en Anita met een peuk ergens in hun mondhoek terwijl ze op de hoek van de straat staan te paffen in de stromende regen in hun joggingpak. :))

hahahaha ze heeft genoeg kinderen bij verschillende mannen... dus er moet toch aantrekking zijn geweest vanuit die sigaar :+

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:08

Dit is misschien zoeken naar een naald in een hooiberg maar wie weet over welke film ik het heb?

Was een bioscoop film in dacht ik 2019, fantasy en er speelde een soort bos figuurtje in die alleen ‘prrrrrt’ zei. Intens hoog schattigheid vermogen!

Wie weet het? _/-\o_

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:52

PanamaD schreef:
Dit is misschien zoeken naar een naald in een hooiberg maar wie weet over welke film ik het heb?

Was een bioscoop film in dacht ik 2019, fantasy en er speelde een soort bos figuurtje in die alleen ‘prrrrrt’ zei. Intens hoog schattigheid vermogen!

Wie weet het? _/-\o_

Fantastic beasts?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:53

PanamaD schreef:

Wie weet het? _/-\o_

Ik heb maar even gegokt dat het dan een animatiefilm betreft.
Hierbij je hooiberg:
https://www.filmvandaag.nl/top100/genre/animatie/2019
Have fun :D

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:55

Roodvos schreef:
PanamaD schreef:

Wie weet het? _/-\o_

Hierbij je hooiberg:

Ik mag jou :')

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 20:09

Roodvos schreef:
PanamaD schreef:

Wie weet het? _/-\o_

Hierbij je hooiberg:

Die heb ik al doorzocht maar tevergeefs ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 20:14

Weet je nog meer dingen over die film? De verhaallijn (al dan niet deels), was het geanimeerd of live action?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 00:14

Kookaburra schreef:
PanamaD schreef:

Wie weet het? _/-\o_

Fantastic beasts?

Ik had een hele andere invulling bij "bos figuurtje", als een wezen wat in het bos leeft. Maar dit is een geniale suggestie. Een figuurtje in de vorm van een plant/boompje, de Bowtruckle:
https://harrypotter.fandom.com/wiki/Bowtruckle

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 00:21

Roodvos schreef:
Kookaburra schreef:

Fantastic beasts?

Ik had een hele andere invulling bij "bos figuurtje", als een wezen wat in het bos leeft. Maar dit is een geniale suggestie. Een figuurtje in de vorm van een plant/boompje, de Bowtruckle:
https://harrypotter.fandom.com/wiki/Bowtruckle

Ik had voor bosfiguur eigenlijk Demiguise in mijn hoofd... Maar Bowtruckle is wel heel toepasselijk! Mijn dag is weer goed :D

Afbeelding

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 00:52

Guardians of the Galaxy? "I am Groot" was z'n enige tekst (levende boom/boompje in z'n jonge jaren)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 02:21

Ik vraag me ook af wat het afgelopen jaar en de rest zal doen voor onze weerstand. Zoveel mensen die amper nog contact hebben met anderen.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 07:51

Mijn gevoel zegt dat één jaar niet zo heel veel uitmaakt voor volwassenen.
Je komt nog wel wat andere virussen en bacteriën tegen, zeker als je bijvoorbeeld veel meer dieren omgaat.

Mocht dit nou nou tien jaar zo doorgaan, zou ik me wel meer zorgen maken, met name over de immuniteit tegen dingen als influenza en corona virussen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 09:37

poes schreef:
Ik vraag me ook af wat het afgelopen jaar en de rest zal doen voor onze weerstand. Zoveel mensen die amper nog contact hebben met anderen.

Dit heb ik me ook al afgevraagd.
Lijkt me helemaal niet goed voor de mensen zo weinig op andere plaatsen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 16:07

poes schreef:
Ik heb er verder geen verstand van, maar moet je immuunsysteem dan per se constant geprikkeld worden om even sterk/actief te blijven?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 18:54

Sheran schreef:
Palmera schreef:
Jij vind het hygiënisch, ik vind het chemische troep.

En geen paniek, door deze en andere voor mij walgelijke maatregelen ben ik zo min mogelijk in winkels te vinden. Dus het zal wel meevallen met die handflora van me

Ik vind het ook chemische troep maar liever een keer mijn handflora dood dan iemand anders corona geven toch?

Precies!!!

Mensen die nu een toneelstukje doen... nou.
Wees dan gewoon een vent/dame en sla dat toneelstukje dan ook over.

Maar vind het niet goed te praten. Ik heb er ook schrale handen van. Terwijl uit respect voor anderen doe ik echt mee!

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 19:18

Ik heb afgelopen week een oogtest gedaan bij de Pearle. Kan ik daar alle gegevens opvragen om ergens anders een bril te kopen, of is dat not done?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 19:50

chantalboes schreef:
Ik heb afgelopen week een oogtest gedaan bij de Pearle. Kan ik daar alle gegevens opvragen om ergens anders een bril te kopen, of is dat not done?

Ja dat kan, maar vaak betaal je daar wel wat voor.