[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 13:17

Ik was dit weekend op het Truckstar festival.. Voor de mensen die het niet kennen, 2000 vrachtwagens opgesteld langs het TT circuit, met die vrachtwagens komen evenzoveel chauffeurs en aanhang mee, ladingen bier, muziekinstallaties.. Afijn, daar heb je vast wel beeld bij.. Bij die groep waar wij zaten, was gewoon een stel die de kinderen mee had, waarvan 1 baby van een paar maanden oud! Hele weekend bleven ze ook nog, slapen in de vrachtwagen. Echt, hoe verzin je het :+
Kwam er dus op neer dat moeke constant met baby in de weer was en pa lekker zat te tanken en met een half oog zijn andere kind in gaten hield (lekker veilig ook met al die mensen en zwembadjes overal :+ )

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 13:35

Ik was vrijdag winkelen met een vriendin en had op de terugweg wat druiven gekocht voor in de trein, het was immers rond etenstijd.
Komt er een oma met een kleinkind tegenover ons in de vierzits zitten. Kind jaartje of 5 schat ik. Begint vervolgens dat hij honger heeft maar oma heeft niets meer mee.

Dus ik bied het ventje een trosje druiven aan. Die neemt hij gretig aan, waarbij oma nog 2x moet zeggen 'Wat zeg je dan?' voordat ik een 'Dank u wel' kreeg. Nou prima.

Heeft dat kreng die druiven op, kijkt hij mij aan: 'Mag ik er nog meer?'
Sorry? :') Dus die oma zegt: 'He, je hebt al wat gekregen niet om nog meer vragen.'

Vervolgens heb ik het met mijn vriendin over trouwjurken en zeg 'Moet je deze zien, die is gaaf!' en ik laat haar een foto zien, vraagt dat mormel of hij ook mag kijken. Sorry? :')
Daarna hebben we het over een ijsje halen, bemoeit dat ettertje zich er weer mee 'Ik wil ook ijs'. Jeetje mina laat me met rust. :') En die oma zei ook verder niets meer. Zou me dood schamen. :+

Ceffyl

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 14:20

Oma zei er iig nog wat van, dat vind ik al heel wat eigenlijk.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 14:47

Waarom leg je dan ook contact door hem eten te geven? Is net zoals straatkatten, 1x eten geven en ze blijven terugkomen

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 14:51

Captain schreef:
Ik was vrijdag winkelen met een vriendin en had op de terugweg wat druiven gekocht voor in de trein, het was immers rond etenstijd.
Komt er een oma met een kleinkind tegenover ons in de vierzits zitten. Kind jaartje of 5 schat ik. Begint vervolgens dat hij honger heeft maar oma heeft niets meer mee.

Dus ik bied het ventje een trosje druiven aan. Die neemt hij gretig aan, waarbij oma nog 2x moet zeggen 'Wat zeg je dan?' voordat ik een 'Dank u wel' kreeg. Nou prima.

Heeft dat kreng die druiven op, kijkt hij mij aan: 'Mag ik er nog meer?'
Sorry? :') Dus die oma zegt: 'He, je hebt al wat gekregen niet om nog meer vragen.'

Vervolgens heb ik het met mijn vriendin over trouwjurken en zeg 'Moet je deze zien, die is gaaf!' en ik laat haar een foto zien, vraagt dat mormel of hij ook mag kijken. Sorry? :')
Daarna hebben we het over een ijsje halen, bemoeit dat ettertje zich er weer mee 'Ik wil ook ijs'. Jeetje mina laat me met rust. :') En die oma zei ook verder niets meer. Zou me dood schamen. :+

Je had hem moeten negeren ipv hem te voeren. Oma heeft in elk geval nog een poging gedaan, da's meer dan wat je van de meeste hedendaagse ouders kunt verwachten.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 14:51

Schuur_ schreef:
Waarom leg je dan ook contact door hem eten te geven? Is net zoals straatkatten, 1x eten geven en ze blijven terugkomen

Dit dus!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 15:01

Haha, omdat ik genoeg druiven had en ze nooit allemaal op zou kunnen en hij had honger. :+ Dacht mijn goede daad weer gedaan te hebben.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 15:03

En vooral niet aankijken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 15:04

Captain schreef:
Haha, omdat ik genoeg druiven had en ze nooit allemaal op zou kunnen en hij had honger. :+ Dacht mijn goede daad weer gedaan te hebben.

Ik had ze nog eerder aan een volwassene aangeboden die zonder kind reisde. Kinderen zeuren en ipv een vinger pakken ze gelijk de hele hand.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 15:24

Nou nou, we hoeven niet voor haar te beslissen met wie ze wel of niet eten deelt. Eerlijk gezegt had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan. Maar ik was vervolgens wel ergens anders gaan zitten als dat gezeur door bleef gaan :+
Oma probeerde het in ieder geval nog wel, dat is al heel wat waard tegenwoordig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 15:27

Ik wou net zeggen: Niets verkeerd met wat vriendelijkheid, niet? Oma had er nog meer op kunnen doorpakken. Ik zeg in zo een geval tegen het kind zelf: Ik ben bezig met mijn vriend/vriendin/partner. Punt. 99% van de tijd snappen ze het wel.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 15:41

Nou inderdaad, wat is er mis met een beetje vriendelijkheid. Je kunt ook overdrijven hoor. Jammer dat hij zo door bleef gaan. Maar ik had denk ik hetzelfde gedaan, zeker als je zelf meer dan genoeg hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 18:15

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 18:33

Als je een hekel hebt aan de natuur dan kun je beter in een zwembad gaan zwemmen.
Djeez, laat dat beest daar toch mooi zitten zeg.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 18:36

"de medewerker reageerde wel heel laconiek"

Ja wat moet die dan doen? Tsjonge jonge

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 18:36

Ja echt he :')

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 18:41

Tja dat heb je in de natuur, als je dat risico niet wil nemen ga je maar naar een zwembad. Zou toch te zot voor woorden zijn dat meer leeg te gaan vissen omdat mensen er hun kind willen laten zwemmen?

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 19:13

Zielig voor dat meisje, maar het is wel een risico van in natuurwater zwemmen. En het wordt wel erg breed uitgemeten.

Hier zijn drie kinderen in de basischoolleeftijd aan het buitenspelen in de binnentuin van een studentencomplex :roll: Eentje woont volgens mij hier, de andere 2 zijn op bezoek. Normaal gesproken zijn de twee die op bezoek zijn er alleen op woensdagmiddag. Een van hen heeft een (valse) speelgoedblokfuit. Heb ze vriendelijk verzocht om dat niet meer te doen, ze zaten ermee voor mijn deur te fluiten en mijn hond vond het ook niet zo grappig. Meisje bleef mij gewoon brutaal aanstaren toen ik mijn deur open deed.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 19:25

Onze hond heeft een keer heel zijn pees afgesneden door een blikje/stuk glas in het water. Hetzelfde water waar jaar in jaar uit alle kinderen uit de buurt de zomer doorbrengen. Geef mij liever een berg snoeken dan een handjevol hangjongeren of bezopen boot-toeristen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 19:43

Relaxed schreef:
Snoek verwondt meisje tijdens zwemmen in recreatieplas Schoonhoven #rtvdrenthe

http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/150312/ ... choonhoven

Oh the drama... :roll:
Begrijp heus de schrik wel hoor, maar imo veelste tekst en aandacht voor een incident..

En nu moet het hele meer natuurlijk leeggevist worden, want alles voor het plezier van de mensen. Niet in natuurwater zwemmen als je het 'gevaarlijk' vind. En kom op zeg, het is een snoek, geen haai. :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 19:46

Die zwemplas is er al jaaaaren en het is er altijd druk. Ze zullen wel gek zijn om om 1 geval zoiets te doen :n

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 20:09

Shaggy09 schreef:
beatje schreef:
Of mensen die overtuigd zijn dat bij 1 kind een broertje of een zusje hoort. NEEEEEE, ze vechten er alleen mee. Als ze lief zijn is het omdat ze tegen jou als moeder samen spannen.

Hoezo vecht je alleen maar met je broertje/zusje? :')

Vroeger hadden mijn broer en ik inderdaad ook altijd ruzie. Inmiddels zijn we vrienden :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 20:43

Ik en mijn oudere broer gaan ook pas goed sinds we niet meer in hetzelfde huis wonen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 07:52

Ow de drama.. gebeten door een snoek, dat overleef je vast wel.

Maar goed, ik las gister een nieuwsitem.. schijnbaar ben je tegenwoordig ook al ernstig gewond als je je enkel op 2 plekken breekt, een gescheurde lip hebt en een kapotte voortand :roll:

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 08:09

idinn schreef:
Ow de drama.. gebeten door een snoek, dat overleef je vast wel.

Maar goed, ik las gister een nieuwsitem.. schijnbaar ben je tegenwoordig ook al ernstig gewond als je je enkel op 2 plekken breekt, een gescheurde lip hebt en een kapotte voortand :roll:

Zou dat toch niet als "licht gewond" bestempelen :=