Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 19:09

Steeph schreef:
Waarom hebben treinramen van dit soort donkere stipjes?
[ [url=m/oCR5Jy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat hebben alle ramen die van dat veiligheidsglas gemaakt zijn toch? (glas wat in 1000'en kleine vierkantjes uit elkaar spat)

SavannahNx

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 19:23

Hoe kan een vogel nou weer op zo’n electrisch draad van de trein gaan zitten? Ik dacht dat ze dan gewoon levend verbrandden maar toch niet ofzo?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 19:26

Ze maken geen contact met de grond waardoor ze geen aarde maken en dus zonder schokken gewoon op schrikdraad kunnen zitten.
Als jij over een schutting klimt waar stroomdraad op bevestigd is en ze hebben geen aardedraad bevestigd krijg je ook geen schok, hout geleidt niet dus je maakt geen aarde.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:03

SavannahNx schreef:
Volgens mij is dat normaal. Dat komt door de verdoving die aan het uitwerken is toch?
Ik was eens verdoofd (4 prikken) en ik heb ook een hele dag niks geproeft.

Nog nooit last van gehad tijdens of na de verdoving!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:58

Mijn vriend heeft iets te koop gezet op marktplaats, hij heeft het een week vastgehouden omdat de mensen op vakantie waren. De vriendin is degene die via marktplaats praat en zei dat haar man om 18:00 is vertrokken van huis. Inmiddels 21:00 uur en niemand geweest. Mijn vriend zei netjes dat hij weg moest en dat het overging. Ze reageerde niet meer. Ineens krijgen we nu berichtjes dat mijn vriend het niet mag verder verkopen en ze zei ook “je adres is bekend hoor vriend!”
Kunnen we dit ergens melden bij markplaats? Aangezien wij de verkopers zijn dachten wij dat dit niet kon. Ze komt wel erg dreigend over..

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 22:25

xSCWx schreef:
Worden die review tegoedbonnen van grote winkel ketens weleens weg gegeven of zijn dat lokkertjes? Zoals bv. Agradi en Mediamarkt (kans op €50 of €100 als je een review schrijft). Er wordt nergens aangegeven hoe vaak ze worden weggegeven, of wie ze dan wint. Er is echt niks over te vinden verder.

Bij Divoza is het sowieso echt, die heb ik een keer gewonnen :D

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 22:37

SavannahNx schreef:
Mijn vriend heeft iets te koop gezet op marktplaats, hij heeft het een week vastgehouden omdat de mensen op vakantie waren. De vriendin is degene die via marktplaats praat en zei dat haar man om 18:00 is vertrokken van huis. Inmiddels 21:00 uur en niemand geweest. Mijn vriend zei netjes dat hij weg moest en dat het overging. Ze reageerde niet meer. Ineens krijgen we nu berichtjes dat mijn vriend het niet mag verder verkopen en ze zei ook “je adres is bekend hoor vriend!”
Kunnen we dit ergens melden bij markplaats? Aangezien wij de verkopers zijn dachten wij dat dit niet kon. Ze komt wel erg dreigend over..

Ja hoor je kan marktplaats daar gewoon een bericht over sturen.
Zou even wachten hoe het loopt. Vaak is t enkel dreigen

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 23:28

PanamaD schreef:
SavannahNx schreef:

Ja hoor je kan marktplaats daar gewoon een bericht over sturen.
Zou even wachten hoe het loopt. Vaak is t enkel dreigen

Oke thanks! Ookal is het alleen dreigen het is niet de bedoeling dat als je zelf niet komt opdagen je de verkoper verbied om te verkopen en te gaan bedreigen. Dus daar kan ik toch ook gewoon even een melding van maken?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 01:36

SavannahNx schreef:

Als je even tijdje advertentie op gereserveerd zet, of verwijderd? Kijken wat ze doen??

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:33

Ik weet niet goed waar ik deze vraag moet stellen.

Onlangs keek ik naar een aflevering van McLeod's Daughters (S5E025) 'Truth or Dare'.
Hierin was een stukje van Alex en Stevie, waarbij Alex last had van een midlife crisis en het druk had met het broertje van Dave die de hele wereld al had gezien. Daarop reageerde Stevie met een super mooie quote. Die quote zoek ik.
Het gaat er om dat al die 'wereldreizigers' op zoek waren naar iets wat hij allang had gevonden.

Hier zitten vast wel meer fans, die deze quote wel hebben onthouden. Uiteraard in het engels :+

Alvast bedankt!

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 23:32

Vraag me af of een wesp doodgaat als hij lang in een auto in de zon zit.. vloog er 1 naar binnen maar kan het niet meer vinden :=

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 19:37

Hoe plaats ik een video op bokt?Foto lukt wel.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 19:38

Britta31 schreef:
Hoe plaats ik een video op bokt?Foto lukt wel.

uploaden naar youtube en dan hier plaatsen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 19:52

O,jee.Dat wordt iets te moeilijk.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 00:19

Ik zag en voelde een mug mij op mijn been prikken en ik sloeg hem toen dood, plekje begon te jeuken allemaal normaal, maar nu is het geen bult maar een soort blaas/bult geworden en het tintelt en is heet. Kon het kwaad dat ik hem tijdens zijn “werk” doodsloeg?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 08:46

Hoe werkt het met een hypotheek? Stel ik kocht mijn huis voor 100.000 en ik verkoop het voor 120.000 betekend dat dat je dus helemaal van de oude hypotheek af bent en 20.000 in een nieuwe woning kunt stoppen?

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 08:48

moonsparkle schreef:
Hoe werkt het met een hypotheek? Stel ik kocht mijn huis voor 100.000 en ik verkoop het voor 120.000 betekend dat dat je dus helemaal van de oude hypotheek af bent en 20.000 in een nieuwe woning kunt stoppen?

Ja precies zo idd (als je niet nog makelaar ed moet betalen) . En als je geen nieuwe woning koopt dan heb je een leuk spaarpotje

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 10:21

Ook afhankelijk van wat je a hebt betaald. Als je je huis al 60 jaar hebt heb je flink eat af kunnen betalen denk ik, dan kan je je verkoopbedrag - je rest hypotheek doen en dat heb je “over” (en - notaris & makelaar kosten ed).

Ik vroeg me af uit welk land haflingers nu komen... volgens alle sites komen ze ut Italië maar ik heb echt mijn hele leven geleerd uit Oostenrijk

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 10:22

Oostenrijk

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 10:23

Dan zullen ze wel uit Zuid-Tirol komen :P

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 10:37

Weet iemand als je een vlucht annuleert, of je dan ook duidelijk bericht/bevestiging oid daarvan krijgt? Ik had een tijdje geleden naar Wizzair gebeld dat ik mijn vlucht wilde wijzigen of annuleren omdat er iets niet helemaal goed gegaan was, maar dat annuleren was niet mogelijk (kon alleen bij ziekte/ongeval etc). Dus nu wil ik alsnog gewoon op die vlucht gaan. Maar ik ben bang dat ze na dat telefoontje toch iets van een annulering hebben doorgevoerd dus dat ik dan aankom op het vliegveld en dat mijn ticket niet geldig is :P

Op de site staat mijn vlucht wel gewoon nog onder de boekingen en ik heb ook een mail met de tickets

Spoiler:
Ik bel ze liever niet nog een keer, want dat was echt een enorm gedoe met allemaal keuzemenus en ook nog in het Engels :')

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:30

theadora99 schreef:
Ook afhankelijk van wat je a hebt betaald. Als je je huis al 60 jaar hebt heb je flink eat af kunnen betalen denk ik, dan kan je je verkoopbedrag - je rest hypotheek doen en dat heb je “over” (en - notaris & makelaar kosten ed).

Ik vroeg me af uit welk land haflingers nu komen... volgens alle sites komen ze ut Italië maar ik heb echt mijn hele leven geleerd uit Oostenrijk

Vanaf 30 jaar heb je je huis volledig afbetaald, dus van 30-later maakt niks uit hihi. Maar inddd. Als je er al 15 jaar woont het je ongeveer 50.000 van die 100.000 afgelost. Dus dan houd je 70.000 over.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:46

Sheran schreef:
Dan zullen ze wel uit Zuid-Tirol komen :P

Jup. Uit Hafling/Avelengo.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 13:52

Ja maar dat is dus Italië... mijn leven is een leugen %)

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 13:55

theadora99 schreef:
Ja maar dat is dus Italië... mijn leven is een leugen %)

Same girl. :(:)