Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:22

Als je het label online aanmaakt 3,80/3,90. Scheelt toch weer iets. :)

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:10

Even een vraagje.Als je een Nederlands mobiel nummer opzoekt via Google,welke gegevens krijg je dan normaal te zien?
Een man heeft me gecontacteerd n.a.v. een advertentie maar m'n buikgevoel zegt dat hij niet betrouwbaar is.
Laatst bijgewerkt door Merlen op 08-01-19 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:11

Vrij weinig. Meestal kan je op alleen een mobiel nummer niet zoveel vinden.
Wat veroorzaakt je onderbuikgevoel?

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:12

upendo schreef:
Vrij weinig. Meestal kan je op alleen een mobiel nummer niet zoveel vinden.
Wat veroorzaakt je onderbuikgevoel?

Vertel ik liever in pb.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:12

mag hoor. :)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:21

Ik heb na lange tijd ook weer wat dingen op marktplaats gezet. Rijbroeken en spijkerbroeken van mijn zoon, brocante stijl meidenkamer, gordijnen en een lamp.

Het zal mij benieuwen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:42

Ik gooi binnenkort mijn smaragdgroene dekje van eskadron online geloof ik, samen met de oortjes. Vind het een onwijs leuk dekje en prachtige kleur mar het vloekt als hel met mijn nieuwe zadel (cognac).
Benieuwd wat we daar weer voor onzin op gaan krijgen. Voor een tientje gaat ie iig niet weg.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:15

Ik heb ondertussen die man (of vrouw) waar ik het eerder over had geblokkeerd.Diegene had 3 accounts en heeft me de hele namiddag lastig gevallen en meermaals een nepadvertentie gemaakt met mijn nummer erbij.
Het staat vast.Mijn onderbuikgevoel klopt altijd.
Vreselijk,mensen die anderen oplichten voor eigen gewin.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 08:34

Janine1990 schreef:
<KNIP>
"Sorry, ik werk niet mee aan de verpaupering in ons land."

BAM! Dissed! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:42

Mama3 schreef:
Ik heb na lange tijd ook weer wat dingen op marktplaats gezet. Rijbroeken en spijkerbroeken van mijn zoon, brocante stijl meidenkamer, gordijnen en een lamp.

Het zal mij benieuwen..

Ik heb de eerste al binnen. Rijkleding van mijn zoon in maat 140 152, krijg ik de vraag of het ook voor heren geschikt is.
Uhm voor hele kleine heren misschien, maar eerder voor meisjes, want volgens mij is het een dames model, maar basic dus ook prima voor jongens.

En iemand met interesse in het bed wilde vanavond langskomen. De vraagprijs en bieden vanaf verschillen 100 euro.
Ik heb gevraagd of ze de vraagprijs biedt of een andere prijs in gedachte heeft. Maar ze ziet er vanaf, ze wil liever een bed zonder matras. Tja, matras overnemen is geen verplichting... Bijzonder.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:45

En wat heftig Vicky! Ik durf mijn nr al bijna niet te geven, maar nu heb ik helemaal mijn twijfels. Ik hoop dat mp daar wel iets mee doet. Kunnen ze het ip adres niet blokkeren? Ik hoop niet dat je plat gebeld wordt.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:18

Ik heb trouwens alles netjes kunnen verkopen voor de prijzen die ik in gedachten had dus dat scheelt. Wel gekke reacties gehad dat ik veel teveel vroeg en dat het best minder kon en als het er volgende week nog staat ze het voor de helft wel op wilde halen. Ach ik ben er weer vanaf en ben tevreden nu.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:27

Hier een gloednieuwe Adidas trui kunnen kopen met kaartjes er nog aan van 70 euro. Voor 20 euro gekocht. Toch leuk.
Maar ben helaas vorige maand toch opgelicht. Heb wel aangifte gedaan maar goed, daar hoor je niks meer van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:42

Ik heb een tablet te koop, kreeg deze bij mijn huidige telefoon, maar ik gebruik hem niet. Is dus nog nieuw en twv 150 euro. Belt er gisteren iemand, ja hij is nu bij Bol in de aanbieding voor 100 euro, dus ik bied 75 voor die van jou.. Ik online even gekeken en gemiddeld staat ie nog steeds bij diverse online winkels voor 150 te koop. Ik heb hem dus maar naar Bol.com verwezen ;)

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:52

Mama3 schreef:
En wat heftig Vicky! Ik durf mijn nr al bijna niet te geven, maar nu heb ik helemaal mijn twijfels. Ik hoop dat mp daar wel iets mee doet. Kunnen ze het ip adres niet blokkeren? Ik hoop niet dat je plat gebeld wordt.

Ik heb alles aan MP gemeld.
Enkele telefoontjes heb ik wel beantwoord en gevraagd om de link van de advertentie te geven.
Hij/zij liet de advertentie even staan.Verwijderde die dan weer om even later een nieuwe aan te maken.
Later op de avond hield hij/zij ermee op omdat ik toen wist welke 3 accounts het waren en ik hem/haar zover had gekregen dat hij/zij zonder het te beseffen zich versprak en ik dus duidelijk bewijs had.
Waarmee ik die persoon dus ook heb geconfronteerd.

Ik heb zijn/haar telefoonnummer ook.Je zou eigenlijk net hetzelfde moeten uithalen.Maar daar verlaag ik me niet toe.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:12

DeBuurvrouw schreef:
LoveBodin schreef:
Heeft iemand ervaring met dvd's/cd's over de post versturen? Dus niet als pakketje?

Zelf doe ik dan wel het liefst als brievenbus pakket,kost iets van 3,50 ofzo. Net iets meer zekerheid en je hebt bewijs dat je het verstuurd hebt.

Tegenwoordig is dit nu 4,35 euro. Heb gister nog iets op de post gedaan als brievenbuspakket.

taff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:39

krijg ik weer en verzoek om hem een betaal verzoek te sturen wat zijn de voordelen hiervan?
het bedrag overmaken is toch niet meer werk.
s
zijn er ook nadelen aan

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:44

Betaalverzoek vind ik fijner ook als koper dan kan ik gelijk via iDeal betalen en hoef ik de gegevens niet over te nemen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:22

taff schreef:
krijg ik weer en verzoek om hem een betaal verzoek te sturen wat zijn de voordelen hiervan?
het bedrag overmaken is toch niet meer werk.
s
zijn er ook nadelen aan

Dan heb jij of degene zekerheid.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:42

Ik vind de betaalverzoeken niks en hoop het zo lang mogelijk uit te stellen.

Mp wil namelijk al mijn gegevens hebben omdat ik boven een bepaald bedrag gekomen ben.
Fijn hoor als je iets duurs wil verkopen moet je je zelf direct verantwoorden. Want stel je voor dat je belasting ontduikt...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:07

Vind die 0,40 cent niet fijn!

taff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:00

denk dat ik maar meld als hij het graag wil hebben hij het gewoon maar overboekt .elke keer 40 cent maakt aan het eind ook een leuk bedrag. plus je gooit steeds meer gegevens op straat nu heb ik niets te verbergen. maar ze vinden altijd weer iets waar een slaatje uit te slaan is en waarom betalen als het gratis
kan.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:02

De koper betaalt die 40 cent.

taff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:10

ik ben de verkoper en hij vraagt mij of ik hem een betaal verzoek stuurt wie betaald dan de kosten? maar ik moet wel weer alle gegevens bekend maken dat staat mij tegen. of word ik paranoia van dit alles en is dit een goeie toevoeging

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:10

Ik doe er als verkoper niet echt moeilijk over.
Het kost voor de koper iets meer, en denk dat het toch een beetje meer zekerheid is voor de koper met gelijk oversteken.
Het enige nadeel is dat je het geld dan niet direct hebt.
Ik heb ook weleens gehad dat ik op het laatste moment wilde pinnen voor 10 euro maar de pinautomaat alleen 50 euro gaf.
Toen heb ik het aan de deur betaald met een betaalverzoek, jammer van de 40 cent dan..