Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:55

Roodvos schreef:
Siggislief schreef:
Ik wil een abonnement afzeggen, en dacht mooi dat kan via de site zelf..Nee u moet bellen..achflikkerop.

Heb je het ook online afgesloten? Want dan moet je het ook online kunnen opzeggen.
https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/opzeggen-stoppen-annuleren/abonnement-opzeggen

Het is wel jaren geleden, en dacht dat het zelfs eerst via een Kerstcadeau abonnement was.
En later via online veranderd. Dus ja online..

Ik krijg vandaag weer een blad, en heb die van 3 weken geleden nog niet eens gelezen
en iedere keer dat ik het probeer lukt het mij niet..

Dus vind het ergens zonde om het te houden.

Sansevieria

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:01

De Dacia Spring, de zoveelste storing.
We zijn dat ding echt spuugzat, gelukkig flexlease, dus net opgezegd :')

Gelukkig had ik mijn oude trouwe dieselbus (die me nooit in de steek laat eerlijk gezegd) nog niet verkocht. Duur in wegenbelasting, maar rijd wel altijd :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:02

Bloemetje75 schreef:
Ik woon in België… heb echt in de mail van omgevings-meneer staan dat ik politie moet bellen.
Die moeten officiële vaststellingen doen en daarna kan/gaat gemeente wellicht wat doen. Maar politie moet ‘s nachts van meer dan 10 km afstand komen en hebben belangrijker dingen te doen dan voor geluidsoverlast van een vrachtwagen te komen die met 5 -10 min weer weg is.

Maar nu ging het om iemand die er niks te zoeken had dus eigenlijk had je wel de politie moeten bellen.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:10

Ik hoef echt niet van Mijn vriend te verwachten dat hij vrij neemt als de kinderen ziek zijn.
Dus die zorg komt 100% op mij

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:16

Ik heb op diverse plekken gewerkt, van kantoren tot ziekenhuizen maar de vrouw ging naar het zieke kind.
Dus dat 50/50, niet eens 98/2.
Woke illusie meer niet.
En zo lang vrouwen de kinderen baren gaat dat niet veranderen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:19

Froukje_J schreef:
Ik hoef echt niet van Mijn vriend te verwachten dat hij vrij neemt als de kinderen ziek zijn.
Dus die zorg komt 100% op mij

Ja ik vind het wel oneerlijk voor jouw werkgever. Dan zou ik denk ik verwachten dat je vakantiedagen opneemt. :o

Maar goed, geen idee hoe dit in de wet geregeld is.

En het een woke illusie noemen vind ik bijzonder. Ik ken wel mensen die dit zo doen. Heeft niks met woke te maken, maar met gelijke rechten. :+
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op Vandaag, 09:20, in het totaal 2 keer bewerkt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:19

Mijn man kan ook niet zomaar naar huis komen. Ik kan makkelijk thuis werken, dus ik ben eigenlijk altijd degene die naar huis ging. Inmiddels kan ze zichzelf wel op de bank parkeren en ik denk dat ik in al die jaren maar 4 keer voor haar naar huis ben gekomen. Enige uitzondering is Corona tijd, toen was het wel echt flink puzzelen.

Ik ken maar weinig stellen die het netjes 50/50 geregeld hebben.

Calamiteitenverlof is trouwens alleen als niemand anders kan. Als er een opa of oma is die je kind op zou kunnen halen heb je eigenlijk al geen recht op calamiteitenverlof.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:21

fleurtjeuh schreef:
MarlindeRooz schreef:
Maar ik neem aan dat jonge moderne ouders 50/50 doen als de kinderen ziek zijn? Dus de ene keer komt de vader de andere keer de moeder.

Dat zou je tegenvallen.
T zijn nogsteeds overwegend moeders die de zorg van de kinderen op zich nemen

Ga ik er toch nog op in haha.

Dit... Dat was bij mijn vorige werk echt bizar. En dan ook niet meedenken aan een oplossing.

Hier ben ik gisteren thuisgebleven, als ik volgende week weer moet werken en ze zou nog steeds ziek zijn, blijft dus idd mijn man thuis.

In onze situatie ben ik vaak wel degene die het dichte bij huis is, mijn man zit net als Hagelslag op de vrachtwagen. Die heeft net als haar dat zelfde gevoel van niet naar huis kúnnen komen binnen bepaalde tijd, terwijl je wel naar je kind wilt.

Tevens hebben wij geen oppas in de buurt en is dat direct ons probleem dus.

Ik hoef deze dag niet betaald te krijgen, dat zal mij echt een zorg zijn.
Onderbezetting was er gelukkig ook niet.

Een algemeen nummer zal doorverwijzen naar teamleider in dit geval, er zijn binnen de organisatie ongeveer 7000 mensen in dienst/vrijwillig. Over zo'n 400 teams.

Dus vandaar dat de afspraak is, eigen teamleider contacten.
En ik persoonlijk, vind het prettig een bevestiging te krijgen dat een afmelding in goede orde aangekomen is.

In dit geval waren mijn collegas mijn bevestiging toen ik alsnog naar mijn werk gereden was, en al rijdende kreeg ik het verzoek mijn kind op te halen omdat ze echt snel zieker werd.

Maar ik ben het er zeker mee eens dat het vaak de vrouwen zijn die de oliebol mogen oplossen.
Echter vind ik dat je als werkgever ook weet wat je aanneemt, dat vrouwen zwanger kunnen worden, of voor een ziek kind moeten zorgen.

En het is nou vaak eenmaal zo dat een kind graag bij de moeder is...dat is zo'n ontigelijk hechte band.. dat valt niet te beschrijven.

Froukje, mag ik vragen waarom niet?
Kan dit niet ivm zijn werk, of wil hij niet voor een ziek kind zorgen? Of wil jouw kind enkel bij jou zijn?

Misschien een idee dat ik hier een apart topic over open? Weet niet of er mensen zijn die deze prettige discussie storend vinden?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:25

Heel fijn dat jullie het ouderschap zo samen aanpakken Jolliegirl! En ik snap dat dit op de vrachtwagen lastig is. :j

Ik ben misselijk van de korte nacht (moe). Maar de teckel vindt dat hij per se om 9:15 uit moest. Ga ergens anders zeuren. Dankzij hem ben ik zo beroerd. :=

Hij is mopperend weer gaan slapen. Dus ik kan me in rust en vrede klaarmaken voor een wandeling. :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:32

Is de teckel weer opgeknapt?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:36

Een beetje discussie tussendoor vind ik niet storend. Ik vraag me wel af hoeveel moeders een baan uitzoeken met in hun achterhoofd hoe makkelijk ze naar huis kunnen/thuis kunnen werken/verlof op kunnen nemen, en of en hoeveel vaders daar ook bij stilstaan.

Ik ben er echt niet bij met mijn hoofd. Moest net een zin drie keer opnieuw schrijven.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:37

Daar heb ik me totaal niet mee bezig gehouden haha en mijn man heeft al 17 jaar dezelfde werkgever.

Wat vervelend denise, warrig in je hoofd?

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:40

Mijn ergernis zijn kinderen en het geneuzel over kinderen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:44

hahahatsjoe schreef:

_O- Y;(

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:48

Jolliegirl schreef:
Daar heb ik me totaal niet mee bezig gehouden haha en mijn man heeft al 17 jaar dezelfde werkgever.

Ja, het gaat even niet goed. Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Misschien contact opnemen met de POH, maar ik durf eigenlijk niet.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:59

denisesilver schreef:
Jolliegirl schreef:

Ja, het gaat even niet goed. Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Misschien contact opnemen met de POH, maar ik durf eigenlijk niet.

De praktijk ondersteuner kan wel fijn zijn. Ook als je niet perse een oplossing wilt, kun je gewoon lekker je verhaal kwijt aan iemand die (als het goed is) heel goed is in luisteren

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:11

10u geweest en nu al in het oranje tegen overprikkeld aan en dan nog 5 uur even bikkelen tot weekend, jeej.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:18

hahahatsjoe schreef:

Bovenstaande discussie valt bij mij niet onder "Geneuzel", eerder onder "essentiële vraagstukken"

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:21

Jolliegirl schreef:
Is de teckel weer opgeknapt?

Die was niet echt ziek. Die had vooral een lege maag.

Hij zeurt vooral. Hij is vast ook moe. Hij wilde per se NU lopen. We gaan lopen. Hij wil de lange route. Ik niet. Hij kan opeens niet meer lopen. :roll:

Ik ben dan extra prikkelbaar en dan trek ik zijn constante eisen slecht. :=

Maar alle beddengoed (nogmaals, wit satijnen) is schoon geworden. Heb het 2x gewassen voor de zekerheid. :r

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:21

denisesilver schreef:
Jolliegirl schreef:

Je kunt het! Dikke knuffel.
Het heeft mij ooit erg fijn geholpen.

Ah, gekke teckel :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:23

Afbeelding

'Donijn'. Serieus jongens? _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:25

Oh fantastisch, ik vind het niet eens lekker en ik wil het. _O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:34

Wat mij algemeen in dit topic opvalt dat er zo vaak wat staat over overgevende honden.
Hoe kan dat?

Dat komt hier misschien eens 1 keer per jaar voor per hond.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:37

Ik wil ook, maar mag niet. Laat eerst het eten van 3 maaltijden maar goed gaan.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:39

Ik lees vooral over kotsende katten hier. Voor mij toch echt redenen om het bij vogeltjes te houden :=