Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 11:38

denisesilver schreef:
hagelslag schreef:
@denisesilver

Bij de ej hebben ze koelbeschermers.
Ik kan ze wel opzoeken. Kost iets van 30-40 euro maar werkten hier bij de peesblesure best goed.
Ook naderhand bij het weer opbouwen en koelen van de pees na het wandelen werd haar been echt goed koud/koel

Edit er zijn 2 stuks.

https://www.ej.nl/hot-cold-relief-boots-been_zwart_60789.html

Deze hebben wij, maar we hebben ook altijd beide achterbenen gekoeld. Ivm het licht overbelasten van de andere eventueel(ik dacht dat ze goedkoper waren _O- )
En deze is alleen online
https://www.ej.nl/peesbeschermer-qhp-cooling_zwart_58111.html

Bedankt! Ik ben zo eigenwijs dat ik zoiets heb van dat kan ik zelf maken. Wilde vooral weten of het werkte. Dus ik ga zo een gelpad bestellen en vanavond kijken of de bandages die ik heb liggen lang genoeg zijn.

Ik vind die van de ej nog altijd best wel handig. Maar zelf maken kan natuurlijk ook!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 11:49

Er zit korting stapelkorting op de gel pads, dus als ik deze per 5 bestel heb ik er gelijk een boel. Die dingen komen altijd van pas (en kom je altijd te kort als je ze nodig hebt :') ). Heb als het goed is nog ergens bandages voor paarden liggen en nog een zak met badhanddoekenstof waar ik een groot washandje van kan maken. Je bent een Nederlander of je bent het niet :')

Spoiler:
Vrienden hebben zo'n cooling beschermer met vibratie. Hebben gisteren de grootste leut gehad over de opmerking dat ik die ook zelf kan maken. Gewoon een vibrator er tussen stoppen :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 11:51

Alja schreef:
Polarize schreef:
Het feit dat er bij mij in de straat iemand met, wat lijkt op een flinke pijl van een pijl en boog, op een kat heeft geschoten. Van wat ik begrijp is de kat "oké", de pijl is alleen door het vel gegaan.
Nu houden wij onze katten al 24/7 binnen omdat we in de buurt van een drukke weg wonen, dus gelukkig lopen die van ons dat risico niet, maar ik zou anders echt niet weten hoe snel ik mijn katten naar binnen zou halen

Als iedereen z’n beesten binnen houd kunnen zulke acties ook niet

Beetje omgekeerde wereld, als je het mij vraagt. Of een kat nu wel of niet buiten is, je hoort gewoon niet op dieren te schieten. Ik hoop dat de dader snel gevonden en aangepakt wordt.

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 12:03

Zulke acties gebeuren ook met wilde dieren, sukkels die ergens op willen schieten die vinden wel een slachtoffer.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 12:05

Wij hebben ook ooit een kat gehad die met hagel (kleine kogeltjes) in zijn buik terug kwam.
Gelukkig heeft ze dat toen wel overleefd.

Mijn katten komen niet meer buiten.
De een is bejaard en komt uit het asiel en was buiten niet gewend.
De ander is een Maine Coon.
Ik ben veel te bang dat die buiten gegapt wordt.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 12:25

Afbeelding
Deze doet pijn..

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 12:58

Je betaald een godsvermogen aan het OV, maar dat ze op tijden rijden of überhaupt rijden. Ho maar.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 13:12

denisesilver schreef:
Er zit korting stapelkorting op de gel pads, dus als ik deze per 5 bestel heb ik er gelijk een boel. Die dingen komen altijd van pas (en kom je altijd te kort als je ze nodig hebt :') ). Heb als het goed is nog ergens bandages voor paarden liggen en nog een zak met badhanddoekenstof waar ik een groot washandje van kan maken. Je bent een Nederlander of je bent het niet :')

Spoiler:
Vrienden hebben zo'n cooling beschermer met vibratie. Hebben gisteren de grootste leut gehad over de opmerking dat ik die ook zelf kan maken. Gewoon een vibrator er tussen stoppen :+

Die iceboots.
De buren hebben die ook.
Die hebben meerdere paarden.
Maar toen 1 ervan met peesblesure stond, werd hij er niet op magische wijze sneller beter door...

En zekers, als je kunt besparen altijd doen....
Ik ben begin van de week ook onderweg geweest om prijzen te vergelijken ivm gipsplaten en balken....
En ik ben blij dat ik het heb gedaan.
Het scheelde ca 300 euro!

Ik irriteer mij eraan dat ik mijn auto moet gaan verkopen.

Hij was laatst een hele tijd weg.
Een collega die mijn auto normaal repareerde wat goed fout gegaan is...
Er zit nu een nieuwe turbolader in, koppakking 1 injector is nieuw remmen voor...
Maar hij verbruikt een beetje teveel olie naar mijn zin.

De turbolader is toen bij mijn collega z'n zoon hooggevlogen(jap hier is flink ruzie over geweest...) en Naja...
Ik vertrouw het voor geen ene meter meer

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 14:17

daantjuhhh schreef:
Wij hebben ook ooit een kat gehad die met hagel (kleine kogeltjes) in zijn buik terug kwam.

Snap ik en daarom zal ik niet zo snel voor een raskat kiezen. Hoewel mijn man vroeger een Abessijn had, die gewoon buiten kwam en wij tot twee jaar geleden een Bengaal hadden die eveneens naar buiten ging. We hebben nu alleen nog Europese Kortharen (echte muizenjagers). Nu moet ik wel zeggen dat ik blij ben dat ik niet in de stad woon, waar veel te veel kippen op de vierkante meter op elkaar lopen te fitten. Praktisch iedereen hier heeft katten en gelukkig is het geen probleem dat ze allemaal buiten kunnen lopen. Sterker nog: het is hier een heuse 'hangkatten' gemeenschap. Dan zitten ze met z'n allen bij die en die buren, dan weer bij ons, dan weer elders. Ze kunnen gelukkig allemaal goed met elkaar overweg.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 14:22

Mijn ergernis is dat veel mensen denken dat ze hun nare rookgewoonten kunnen verbloemen met kauwgom, snoep of heel (overdadig) veel parfum/deo-spray. Beste rokers, dat helpt allemaal niet. Jullie meuren nog steeds een eind in de rondte en niet zo'n klein beetje ook. De rooklucht blijft ook behoorlijk lang hangen, zelfs als jullie niet meer in de buurt zijn. :r

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 14:43

Weer €481 lichter bij de dierenarts. Moeten binnenkort voor de 2e behandeling (tandjes trekken).
Vind het ook enorm zielig hoe hij er nu bij ligt, alsof hij echt aan het slenteren is. En dan van de bank willen springen wat niet gaat :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 15:10

Shenavallie schreef:
daantjuhhh schreef:

Snap ik en daarom zal ik niet zo snel voor een raskat kiezen. Hoewel mijn man vroeger een Abessijn had, die gewoon buiten kwam en wij tot twee jaar geleden een Bengaal hadden die eveneens naar buiten ging. We hebben nu alleen nog Europese Kortharen (echte muizenjagers). Nu moet ik wel zeggen dat ik blij ben dat ik niet in de stad woon, waar veel te veel kippen op de vierkante meter op elkaar lopen te fitten. Praktisch iedereen hier heeft katten en gelukkig is het geen probleem dat ze allemaal buiten kunnen lopen. Sterker nog: het is hier een heuse 'hangkatten' gemeenschap. Dan zitten ze met z'n allen bij die en die buren, dan weer bij ons, dan weer elders. Ze kunnen gelukkig allemaal goed met elkaar overweg.

Ik woon dus in de “stad” dorp… bebouwde kern, laten we het daar op houden.

Op mij en van een buurvrouw na komen alle katten buiten.
Er komt er 1 hier altijd sproeien waar ik wel een goedgloeiende hekel aan heb.
En 1 die mijn egel voer op eet.

We hebben er een die komt door je slaapkamer raam binnen en gaat op je bed slapen.
Of er staat weer een appje in de buurtapp dat hij ergens ‘s nachts blijkbaar opgesloten heeft gezeten en alle planten voor de ramen heeft weggekegeld. Hippy heet die kat
Maar gelukkig nooit problemen.
Iedereen kan er uiteindelijk om lachen.
Baasje heeft de schade vergoed.

Daar ben ik wel heel erg blij om.
De kat die mijn egelvoer op eet wordt nú snachts in huis gehouden. De sproeikat, ja daar kan ik niet zoveel tegen doen.
Dus ik maak het gewoon schoon.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 15:31

Ik wil een soort van eigen bedrijf beginnen , nu dacht ik aan de richting fotografie , maar nu komen er zoveel ideeën in mij op :')

Nu lijkt een bedrijf dat je fietsen een goede schoonmaakbeurt geeft ook ineens heel leuk. Ik vind mijn eigen fietst uitgebreid schoonmaken altijd heel rustgevend. Muziekje op en lekker gaan poetsen zonder er teveel bij na te hoeven denken.

Daarnaast lijkt het mijn moeder en mij leuk om bijv. mensen die om bijv. bij mensen op te ruimen thuis die bijv. door bepaalde reden er niet goed aan toekomen of daar hulp bij nodig zijn. En bij huizen te helpen in verkoop van spullen of zelf deels wat op te knappen en door te verkopen.

Zoveel ideeën , had ik maar gewoon aan bak met geld om wat op te starten. Al zie ik dat mijn eerste idee niet in mijn woonplaats voorkomt , en er zijn hier nogal wat mensen met fietsen ( waaronder ook veel sport ect.)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 16:05

Zorgen.

Blijkbaar zit prostaatkanker in de familie.
Mijn opa is er aan overleden.

Mijn oom heeft toevallig een poos terug een test gedaan. Die bleek niet goed.
Hij heeft kanker en zal een operatie nodig hebben of bestraling.

Nu heeft mijn vader ook laten testen en blijkt zijn psa waarde ook te hoog.
Nu komt er dus een tijd van onzekerheid aan.
Het kan niks zijn, maar ook wel wat.

Nu is zijn beste vriend een jaar of 10 geleden overleden aan prostaatkanker. En hij was echt ziek ziek. Heeft heel veel pijn gehad en is een half jaar na de diagnose overleden.

Nu weet ik in mijn hoofd wel dat de kans heel groot is dat het goedaardig is. Of dat het geen prostaatkanker is.
En dat zelfs met prostaatkanker veel mannen nog 20 jaar kunnen blijven leven.

Maar oh ik zie gewoon dat mijn vader bang is.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 16:17

Hè bah Daan, heel veel sterkte :(:)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 16:37

Ik stap binnen en struikel al over de schoenen van mijn broertje die weer eens midden in de pad staan. Dus ik mopper dat hij zijn schoenen eens aan de kant moet zetten. Begint hij ineens te tieren dat ik hem uitscheld en dit en dat.

Die jongen hoort echt alleen wat hij wil horen hoor. Meine gute.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 16:40

Sterkte voor je vader Daan! Hopelijk is er snel meer duidelijkheid en valt de diagnose mee.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 16:41

Sterkte daan, niet leuk en dan ook meteen meerdere mensen tegelijk om je heen..

Ik had mn paard 2 seconden even los laten staan om mijn vriend te helpen met zijn paard. Mel krabt even aan een paaltje, komt vast te zitten met haar bit en trekt voor de zekerheid maar even het hele hoofdstel aan gort. Wat kan dat paard toch dramatisch doen soms. (Normaal kan ze heel goed los stilstaan maar nee ik had het niet moeten doen met bit in)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 17:14

Het gezeik van mijn dochter over het gewicht van mijn hondje,kruizing teckel/corgi.Hij weegt ongeveer 11 kilo.Hij is niet te dik.Maar toch iedere keer aan zijn rug voelen en opbeuren en zeiken.

Afbeelding
het bruine hondje.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 17:30

Britta31 schreef:
Het gezeik van mijn dochter over het gewicht van mijn hondje,kruizing teckel/corgi.Hij weegt ongeveer 11 kilo.Hij is niet te dik.Maar toch iedere keer aan zijn rug voelen en opbeuren en zeiken.

[ Afbeelding ]
het bruine hondje.

Ga eens in haar zij prikken en zeggen dat ze dik is :Y)

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 17:44

:\
Afbeelding

Edit: geldt voor heel Apeldoorn en omstreken, 10 dagen lang.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 18:07

Ik wil verhuizen -O- wil hier niet meer wonen.

Maar kopen redden we gewoon niet (te weinig eigen geld)
En voor huur sta ik overal achter aan de lijst (terwijl ik al vanaf mijn 18e sta ingeschreven) en particulier is gewoon niet te betalen.

Baal echt flink want voel mij gewoon niet meer veilig in mijn eigen huis. Durf de deur niet meer uit. Of ik durf niet meer naar huis toe te gaan.
Maar zal wel moeten.. dus heb nu elke dag stress -O-

zo ff wat frustratie eruit

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 18:15

Britta31 schreef:

[ Afbeelding ]
het bruine hondje.

Nah, zo op de foto ziet hij er wel goed stevig uit.

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 18:17

mijn buur zijn muziek...
zit precies in een discoteek...

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 18:19

Britta31 schreef:

[ Afbeelding ]
het bruine hondje.

Van wie is die licht gekleurde dan? Die is ook mollig

Bruintje is stevig. Niet echt te dik.