Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 19:21

En dan swipe je ze weg en dan komen ze een paar uur later weer voorbij. Tjesus :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 19:28

Ja. Behalve de foutjes, die komen nooit meer terug _O-

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 19:42

Ja zo typisch. De tindergod moet wel een vrij sadistische god zijn

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 19:43

Oh zo. Née dan vatte ik hem toch anders op idd, heb dus vaker dat ik iemand te snel naar links swipe..

Ook vaak genoeg wat jij zegt, ‘match gemist’, maar dat maakt me niet uit. Ik swipte idd niet voor niets weg :')

Ik betaal ook niet, maar krijg toch vaak te zien of iemand me heeft geliked. Dat was voorheen niet.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 20:41

Ik zie sommige profielen bij Tinder letterlijk IEDERE keer als ik Tinder open, hoe vaak ik ze ook naar links swipe. Ik snap dat niet.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 14:15

Ha dames, mag ik meekletsen? :D

Ik heb inmiddels na het einde van mijn relatie drie dates gehad (één iemand twee keer gezien, de andere twee beide 1x). Steeds was er rationeel bekeken een reden om het geen verder vervolg te geven, ontbreken klik of aantrekking. Tegelijk geven de mannen vaak best dubbele signalen. Ik merk dat ik een wel of niet vervolg steeds even bij de ander laat en, ondanks dat het eigenlijk wel oke is, toch steeds een beetje teleurgesteld ben en mij afgewezen voel als dat vervolg er dan dus niet komt. Is dat herkenbaar of moet ik mijzelf echt even een schop onder mijn hol geven? :Y)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 18:28

Oeps. Ik heb breeze getest en een match met een kerel. Niet gedacht dat ik meteen een afspraak 'moest maken' dus toch maar gedaan.
Nu 2 keer gewandeld waarvan er een geëindigd bij mij voor koffie in de tuin en hij is weggegaan met een zoen.
Nu ben ik een beetje van slag :')
Ik heb vooralsnog maar 2 kleine nadelen: 1. Hij is net zo groot als ik, 2. We schelen bijna 10 jaar (45 en ik 35). Voor de rest kan ik weinig negatiefs verzinnen.
Woont 1 dorpje verderop, zelfde weekend kind regeling, lijkt leven goed op de rit met alles, ziet er leuk uit en komt heel kalm en vriendelijk over. Gaat goed om met zijn ex en is ook bewust met bijvoorbeeld sparen. Brede muziek genre, is vrij actief en ondernemend en interesses komen ook wel overeen. Kids zijn niet eens zo heel oud (8 en 10, mijn zoontje is 5).
Nu zit ik dus in dubio. Heb een vaste scharrel uit Utrecht maar geen toekomst materiaal, vanwege afstand, kinder en samenwoon wens van hem en denk uiteindelijk dat ik als het serieus zou zijn als relatie minder zou vinden. Hij is toch wat jong in doen en laten en neemt weinig initiatief om zaken te veranderen die hij liever anders zou zijn.
Ik dacht eens rustig om mij heen kijken en tijd om de scharrel op pauze te zetten. We zijn alleen de grens over van alleen maar zakelijk scharrelen. Het is ook wel gezellig. Dus nu een beetje.. ga ik verder ontdekken met die kerel om de hoek. Sowieso zat ik in dubio. Het is tijd wat achter de hand maar dingen door elkaar kan en wil ik niet op fysiek vlak waarbij dieper contact is.

Hoe is jullie ervaring met leeftijd? Vooe nu zitten we best in dezelfde levensfase. Ik ben vooral benieuwd hoe dat over 15 jaar is bijvoorbeeld :')

Ik had best een wensenlijst voor als ik ooit een nieuwe relatie zou krijgen met co ouderschap en dacht de komende jaren date ik vast niemand die daaraan voldoet :')

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 18:48

10 jaar valt relatief nog mee denk ik, zou voor mij nog wel oké zijn als de rest goed is. Mijn ouders schelen 20 jaar, dus alles kan :D
Ook lengte went prima. Ik dacht altijd dat ik op lange mannen viel, tot ik een paar "kleine" tegenkwam die toch wel heel leuk waren. Eentje zelfs iets kleiner, maar dat maakte uiteindelijk echt niks uit :o

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 18:51

Mijn man en ik schelen 15,5 jaar. Zelf ben ik nu 66 en hij is 82.
We hebben het nog steeds heel erg fijn samen.
Het grote leeftijdsverschil is een open onderwerp in onze relatie. Altijd geweest. En dat is belangrijk.
Als je 35 bent en hij 45 dan begint dat pas te tellen als hij 75++ is want dan krijg je weer verschil. Jij bent dan 65 jaar.
Als het iets zou worden of blijven dan heb je 30 leuke jaren gehad. Wie dan leeft wie dan zorgt.

Mijn zoon zei in het begin van onze relatie:" mam, als J 90 is dan ben jij 85 jaar. Dat is een enorm verschil. Hoe zou je dat vinden als je dan een relatie hebt?"

Waarop ik na even nadenken zei:" lieverd, als J 90 is en ik 85, en ik heb het niet gedaan, dan heb ik 40 jaar geluk laten liggen". Toen zei hij , geschokt:" mam je hebt gelijk, ga ervoor". En dat heb ik gedaan. En ik heb er nog nooit spijt van gehad.
Mijn man is 15 jaar ouder als ik en altijd in zijn doen en laten veel jonger geweest als mijn ex man die even oud was als ik, soepeler, actiever, gemakkelijker en grappiger.
En mocht je je zorgen maken over de seks op een gegeven ogenblik dan kan ik je geruststellen. Dat is bij ons prima op orde :o en nu ik zelf 66 ben weet ik dat leeftijd niets zegt. Het gaat om vitaliteit. Kijk daar naar.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 19:25

Die leeftijd zou ik geen probleem vinden als je maar in dezelfde levensfase zit. En zo klinkt het bij jullie wel. Beide al een serieuze relatie achter de rug etc (dat is een aanname die ik maak omdat er kinderen zijn).

Ik ben nu bezig met iemand die 5 jaar jonger is enneh.. ben er nog niet over uit wat ik daar nou van vind :+

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 20:08

Tja.. leeftijd. Mijn vriend en ik schelen ruim 15 jaar. Hij is jonger.. als het goed voelt? Ik heb zoveel eisen gehad (belangrijkste wellicht dat ik sowieso geen relatie wilde _O- ). Maar blijkbaar waar je stellig van zegt niet te willen, komt op een andere manier toch op je pad.

Voor nu is het nog steeds gezellig, communicatie is key.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 20:28

Eens met Marocje. Communicatie is belangrijk. Mijn man had jonge kleinkinderen, en ik had pubers. Dus wij zaten niet in dezelfde leeftijdsfase maar het was goed voor beiden.
Hij was en is er voor mijn kinderen en ik heb een goede band met mijn bonus kleinkinderen die eigen voelen. Ik hou veel van ze en enkelen noemen me oma en enkelen Pien. Beiden is goed.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 23:14

Hier ook 13,5 jaar leeftijdsverschil. Dat is fijn en precies wat Pien al zegt… als mijn lief later 80 is, ben ik pas 67, maar dan zijn we al wel ruim 40 jaar samen. Een leven vol liefde is het me waard om later te mantelzorgen of misschien eerder weduwe te worden. Al moet het je allemaal sowieso maar gegeven worden - een relatie met een partner op dezelfde leeftijd betekent om heel veel redenen niet dat je ook samen oud wordt.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 07:34

Hier 18 jaar verschil en volgende maand al 10 jaar samen.
Nooit getwijfeld aan deze keuze, hij was t gewoon

Maar geen kinderen of eigen huis in t spel wat voor ongelijkheid kan zorgen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 07:48

Precies Hilde, dat samen oud worden, dat is voor mij het enige verdrietige nadeel . Bv we willen emigreren naar Spanje, het huis staat in de verkoop, en de hoop is zo groot dat we het samen nog mogen doen die stap. Maar met 82 jaar kan het natuurlijk zo anders gaan met de gezondheid. Daar ben ik me goed van bewust.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 08:52

Ik wil hier ook weer een beetje mee kletsen, laatste tijd weer meer aan het daten. Ik wil later even reageren op een paar andere posts hierboven.

Maar even kort jullie mening nodig. Ik had dit weekend 2 dates gepland staan (eerste dates). Maar afgelopen week is mijn kat overleden. Vinden jullie dat een geldige reden om af te zeggen?

Ik ben gewoon nog steeds erg verdrietig en hoewel het me wel lukt om gewoon "taken" af te maken en de deur uit te gaan, kan ik me er echt niet toe zetten om nu een nieuw iemand te leren kennen. Met een vriendin afspreken voelt ook nog wel prima maar op date gaan op een of andere manier niet. Nouja, ik heb het dus afgezegd en ik hoop dat het niet overkomt als excuus of zo. Ik heb gewoon wat meer tijd nodig om het verdriet te verwerken..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 08:54

Sterkte. Je voelt wat je voelt toch? Als iemand daar geen begrip voor kan hebben, is het geen match.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 08:56

Iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt. Dus als dit voor jou goed voelt dan doen. Zelf zou ik dat niet doen maar ik wil bijna altijd onder alle gemoedstoestanden onder de mensen zijn. Er is geen goede of foute manier van verwerken verdriet. De manier die goed is dat is de manier die bij jou past. Dus heb je het goed gedaan!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 09:19

Iedereen verwerkt dat op z'n eigen manier. Als je het uitlegt en een date op een later moment plant dan zal de ander dat vast wel begrijpen. En anders is het ook geen match zou ik denken.

Als je een eerste date hebt wil je toch op je best zijn. Als je er niet helemaal bij bent dan kun je de ander ook geen eerlijke kans geven lijkt mij.

Sterkte

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 09:22

Fearn schreef:
Ik wil hier ook weer een beetje mee kletsen, laatste tijd weer meer aan het daten. Ik wil later even reageren op een paar andere posts hierboven.

Maar even kort jullie mening nodig. Ik had dit weekend 2 dates gepland staan (eerste dates). Maar afgelopen week is mijn kat overleden. Vinden jullie dat een geldige reden om af te zeggen?

Ik ben gewoon nog steeds erg verdrietig en hoewel het me wel lukt om gewoon "taken" af te maken en de deur uit te gaan, kan ik me er echt niet toe zetten om nu een nieuw iemand te leren kennen. Met een vriendin afspreken voelt ook nog wel prima maar op date gaan op een of andere manier niet. Nouja, ik heb het dus afgezegd en ik hoop dat het niet overkomt als excuus of zo. Ik heb gewoon wat meer tijd nodig om het verdriet te verwerken..

Meid ik snap het helemaal. Als je deze man/mannen echt leuk vindt zou ik wel zelf het initiatief nemen om opnieuw een date te plannen maar dat je nu tijd en ruimte voor jezelf nodig hebt is begrijpelijk!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 10:19

pien_2010 schreef:
Precies Hilde, dat samen oud worden, dat is voor mij het enige verdrietige nadeel . Bv we willen emigreren naar Spanje, het huis staat in de verkoop, en de hoop is zo groot dat we het samen nog mogen doen die stap. Maar met 82 jaar kan het natuurlijk zo anders gaan met de gezondheid. Daar ben ik me goed van bewust.
Wat off-topic. Vanwaar de move naar Spanje? Mijn plan was altijd Spanje/Portugal, terwijl ik nu juist meer neig naar Frankrijk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 10:26

Ailill schreef:
pien_2010 schreef:
Wat off-topic. Vanwaar de move naar Spanje? Mijn plan was altijd Spanje/Portugal, terwijl ik nu juist meer neig naar Frankrijk.

Het is met pijn in mijn hart want ons boerderijtje is top. Het heeft te maken met een andere fase in ons leven die iets eerder komt vanwege de 82 jaar van mijn man. Hij heeft rheuma en Spanje waar wij naar toe willen is in de winter droger. Hij heeft dan het zelfde met zijn lichaam als met de emigratie naar Frankrijk namelijk dat hij veel meer kon als in Nl vanwege de aangename temperaturen, en dat heeft hij met name in de Winter weer met Spanje vergeleken met hier.

Ailill ik verkoop graag mijn huis aan jou of aan jouw vriendengroep.. Zie mijn onderschrift. Het is met verdriet dat we deze geweldige periode in Frankrijk gaan afsluiten maar het is beter voor ons.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 12:44

Hier hebben we gisterenavond date nr 6 gehad <3 ben voor het eerst blijven slapen en het voel onwijs goed en vertrouwd!

Denk indd dat communicatie belangrijk is en dat je indd in dezelfde fase zit. Leeftijd speelt daarin geen rol

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 12:56

Marocje schreef:
Sterkte. Je voelt wat je voelt toch? Als iemand daar geen begrip voor kan hebben, is het geen match.

Ja idd, dat vind ik ook hoor. Ik wil toch geen relatie met iemand die niks met dieren heeft en/of geen empathie heeft. :)

@pien ik begrijp idd dat iedereen daar anders mee om gaat! Er zijn ook mensen die na een verlies idd niet alleen willen zijn of veel afleiding willen hebben. Maar 't voelt voor mij dat ik wel even wat tijd alleen wil hebben maar dat is natuurlijk ook prima :) maar ik ga wel met een vriendin afspreken want dat voelt wel goed omdat ik die al langer ken.

Ja, voor nu even geen nieuwe datum gepland voor die omdat de komende tijd ook vrij druk is en heb later volgende week nog één date gepland staan, die ga ik wel door laten gaan omdat er dan alweer wat meer tijd tussen zit. Als dat niks wordt kan ik nog weer contact opnemen met de anderen.

Dankjullie voor de sterkte <3

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 13:01

Fijn dat het bij veel van jullie zo leuk gaat met het daten!

Ach Pien, je onderschrift, ik zag hem al. Wat een prachtig plekje hebben jullie daar. Maar Spanje is ook prachtig, er komt vast iets moois voor terug.

Ik kom niet echt verder met de tinder-kerels. Na de relatie van bijna een half jaar (die stopte omdat hij verwerkings-issues had die hij alleen moest verwerken) nog wel een aantal dates gehad. Met sommigen ook wel vaker afgesproken maar uiteindelijk komt het er steeds op neer dat ze met zichzelf in de knoop zitten of toch nog niet toe zijn aan iets nieuws. Ik word er een beetje moe van om mijn energie daar steeds aan te verspillen merk ik.