Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 19:41

Nature93 schreef:
Ik heb de GGD maar even gebeld. Hoef niet in quarantaine. Wel de maatregelen extra in acht nemen en bij klachten testen.

Klopt. Hoeft niet inderdaad. Maar in theorie zou je besmet kunnen zijn en dus anderen kunnen gaan besmetten. Hoeft niet. Kan wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 19:41

mysa schreef:
Nog even een vraag, misschien al aan de orde geweest maar ik kan niet alles bijhouden ;)

Wat is de motivatie achter de beslissing om ook buiten op een terras in het bezit te moeten zijn van een QR-code?

Ik gok dat meespeelt dat je nu complete units ziet half overdekt met heaters.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 19:43

Trouwens hier bericht van het zwembad dat iedereen die binnenkomt, een "Coronapas" + ID moet laten zien +:)+
Niet leuk voor sommige mensen kan ik me voorstellen, maar wel zo verstandig op dit moment :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 19:46

Spenk schreef:
mysa schreef:
Nog even een vraag, misschien al aan de orde geweest maar ik kan niet alles bijhouden ;)

Wat is de motivatie achter de beslissing om ook buiten op een terras in het bezit te moeten zijn van een QR-code?

Ik gok dat meespeelt dat je nu complete units ziet half overdekt met heaters.

Ik gok om meer mensen over te halen om te prikken.

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 19:53

Ook maar sommige terrassen zijn gewoon overdekte, bijna afgesloten horecazaken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 19:57

Nature93 schreef:
Hebben jullie wel eens mee gemaakt dat je gevaccineerd bent. In contact geweest niet iemand die niet gevaccineerd is (Dinsdag) en achter af blijkt die persoon corona te hebben en is positief getest. (donderdag) Ik lees dat je als gevaccineerdde niks hoeft (tenzij klachten) maar dit voelt zo gek.

Het is bij mijn mantelzorger het geval. Inmiddels heeft de ggd zich gemeld vanwege contact onderzoek. Zolang hij geen klachten heeft mag hij naar zijn werk maar mits ze afstand houden dan wel mondkapje dragen. En dan alleen contact met de twee andere collegas met hetzelfde probleem, verder worden ze vriendelijk verzocht zoveel mogelijk thuis te blijven, afstand te houden tot hun huisgenoten. geen winkels te bezoeken of wat ook. En zondag ochtend moeten ze zich laten testen door de ggd. Tot die tijd neemt de werkgever het zekere voor het onzekere en iedere dag een thuistest erbij vanaf gistermiddag. Alleen de enige ongevaccineerde collega die helaas ook de pech had hetzelfde onderzoek te hebben gehad. Hij moet zich op dag 5, 7 en dag 10 laten testen.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 20:04

Bah, ik heb eigelijk een wandel weekend gepland staan, in m'n uppie welliswaar. Maar met 'n overnachting in een B&B. Volgens GGD kan ik daar bij 1,5 meter gewoon in, maar voelt idd niet goed. Ik twijfel wat ik doe. Weekend helemaal verplaatsen en in semi qurantaine of toch gaan met maatregelen. Maar m'n vader zou mij brengen en het is 45 minuten rijden en hij heeft onderliggende problemen.

Maar dan denk ik 'waarom ben ik in vredesnaam gevaccineerd?' dood ziek geweest van de prik.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 20:28

Omdat je de kans wel echt aanzienlijk hebt verkleind?
Je kunt ook dagelijks even een zelftest doen voor de zekerheid, of op dag 5 bij de GGD.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 20:31

Je hebt de kans op besmetting enorm verkleind en de kans om ziek te worden ook. Dus je hebt het echt niet voor niks gedaan. Dat mijn moeder niet besmet is geraakt is een godswonder eigenlijk. Ik denk toch dat het vaccin haar daartegen heeft beschermd.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 20:43

Ik zou best naar dat weekend gaan.
Alleen zou ik just in case niet met je vader in een auto gaan zitten.
Zondag (of maandag) dan testen.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 20:51

Ik heb het afgezegd. Het was voor het eerst een mini trektocht in mijn eentje. Dus al best spannend op zich, heb dus geen zin in corona gedoe er bij. Ga volgend weekend!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 20:58

Cer schreef:
Oh, hij zegt ook dat de grondwet geschonden wordt.. maar ik heb oa hier geleerd dat dat niet zo is...?

De grondwet wordt misschien wel 'geschonden' (heb het stuk niet gelezen), maar dat gebeurt vaker, omdat grondrechten met elkaar kunnen botsen. Makkelijk voorbeeld: vrijheid van meningsuiting vs. verbod op discriminatie. De vraag is vooral of de schending gerechtvaardigd kan worden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 22:22

Van de week was er een advocaat bij Jinek in discussie met Caroline van der Plas en die zei dat "geen toegang tot de horeca zonder QR-code' helemaal niets met de Grondwet te maken had. Dit soort zaken valt niet onder de Grondwet, volgens deze advocaat.

Wij hebben zaterdag een feestje (prive) in een gelegenheid en we hebben bericht gehad van het feestkoppel, dat je alleen toegiang krijgt met QR-code of negatieve Corona test. En we moeten ons inschrijven met naam en tel.nummer.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 23:03

Electra63 schreef:
Van de week was er een advocaat bij Jinek in discussie met Caroline van der Plas en die zei dat "geen toegang tot de horeca zonder QR-code' helemaal niets met de Grondwet te maken had. Dit soort zaken valt niet onder de Grondwet, volgens deze advocaat.

Wij hebben zaterdag een feestje (prive) in een gelegenheid en we hebben bericht gehad van het feestkoppel, dat je alleen toegiang krijgt met QR-code of negatieve Corona test. En we moeten ons inschrijven met naam en tel.nummer.

Dat zal zijn interpretatie zijn van de grondwet. Een andere advocaat zal daar een andere mening over hebben.

Een advocaat is geen rechter en de meeste advocaten verliezen regelmatig een zaak terwijl ze hun cliënt toch echt voorhouden dat ze grote kans hebben om de zaak te winnen.

Voor mij persoonlijk zou het spontane en gezellige gelijk eraf zijn bij zo’n feestje, ik zou zelf dan ook bedanken voor de uitnodiging.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 23:04

robert45 schreef:
Electra63 schreef:

Dat zal zijn interpretatie zijn van de grondwet. Een andere advocaat zal daar een andere mening over hebben.

Een advocaat is geen rechter en de meeste advocaten verliezen regelmatig een zaak terwijl ze hun cliënt toch echt voorhouden dat ze grote kans hebben om de zaak te winnen.

Voor mij persoonlijk zou het spontane en gezellige gelijk eraf zijn bij zo’n feestje, ik zou zelf dan ook bedanken voor de uitnodiging.

Hoezo? Nadat je die hebt laten zien merk je er toch niks meer van? Maakt een avond niet minder gezellig denk ik.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 23:07

Een van onze kinderen had een week of wat geleden een bruiloft, op de uitnodiging stond expliciet dat een qr code of negatief testbewijs noodzakelijk was en of je je met verkoudheidsklachten wilde afmelden.
En dit was geen oud stel maar een paar jonge mensen van 30. Maar wel beide artsen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 23:27

pmarena schreef:
Trouwens hier bericht van het zwembad dat iedereen die binnenkomt, een "Coronapas" + ID moet laten zien +:)+
Niet leuk voor sommige mensen kan ik me voorstellen, maar wel zo verstandig op dit moment :j

Netjes!

Ik vrees dat de binnenbak bij onze rijvereniging voorlopig weer op slot gaat. Als individueel binnen rijden niet mag zonder controle tenminste...
Dat is voor vrijwilligers niet te controleren. Verenigingslessen is misschien nog wel te doen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 23:33

robert45 schreef:
Electra63 schreef:

Ik heb geen enkele moeite met het tonen van mij IQ-code :D
Dit is ook een jong stel van 30.
Ik ben blij voor hun, dat hun feestje door kan gaan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 23:43

Directeur van Maasstadziekenhuis zegt net bij Op1, dat in zijn ziekenhuis, de afgelopen 6 maaanden, 9 van de 10 patienten op de IC ongevaccineerd is/was.
Gaat om ongeveer 500 IC-opnames vanaf juni.
Nu leven de mensen in zijn wijk al 6 maanden korter.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 00:24

Ik hoor net dat de buren van mijn schoonouders beide een doorbraak corona hadden, de man is zelfs in het ziekenhuis. Mijn supervoorzichtige schoonzus ook positief.
Inmiddels hoor ik het zo vaak dat ik echt niet meer geloof dat doorbraken uitzonderingen zijn. Boven de 70 moet echt snel een booster krijgen want anders begint het weer van voor af aan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 00:42

De tweede kamer heeft hier al geeist dat er eerder met de boosters begonnen moet worden, ggd zegt over twee weken te kunnen prikken( hoezo, prik centra zijn open) en de jonge pas half december met 80 jarigen beginnen, te laat.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 00:59

Een aantal prikcentra zijn inderdaad open, maar lang niet genoeg en lang niet genoeg bezetting om direct een golf van 80+'ers te krijgen. De golf van de twijfelaars die nu dan toch over de streep zijn getrokken vanwege de maatregelen moet nu eerst weggewerkt worden, daarnaast moeten weer meer mensen ingeroosterd worden. Ik heb begrepen dat in regio rijnmond er 2 vaste locaties (i.t.t. pop-uplocaties) terug open gaan. Over 2 weken extra kunnen gaan prikken is reëel gezien een vlotte wisseling van plan (we hebben het hier wel over de ggd, niet over een kleine flexibele organisatie).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 08:48

Oeh Mizora, welke zijn dat, weet je dat toevallig? Ook iets op Flakkee...? Ik ben allang blij dat ze Hellevoet toch maar niet gesloten hebben.... dat zit hier best lekker centraal en een stuk laagdrempeliger want naar Rotterdam ga je ook niet voor je lol.

Ik was daar een paar weken geleden voor mijn 2e prik (vond het risico te hoog worden toen alle maatregelen overboord gegooid werden en hem toen toch maar gehaald) en de mevrouw daar voor het prikken, zei dat ze de afscheidsborrel al gepland hadden omdat het gesloten zou worden (had ook in de krant gestaan, meeste mensen hier in de regio dachten / denken dat hij al dicht was := ) en ze er toen maar een gewone borrel van gemaakt hebben := Ik vermoed dat er nu nog zàt aanloop zal zijn daar :)

Het was hier op Flakkee wel heel raar dat de Staver in Middelharnis priklocatie was, maar niemand kende iemand uit de regio die daar daadwerkelijk naartoe gestuurd werd, iedereen moest het eiland af en een eind verderop....ook de oudere mensen dus voor wie zo'n uitje dan al helemaal een hele happening was.... lekker een eind in de auto met iemand die wilde rijden, terwijl ze juist zo voorzichtig probeerden te doen :(:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 09:00

Ik ben benieuwd wanneer de ‘jongeren’ geadviseerd wordt een boosterprik te doen. Ik heb in augustus de 2e gehaald. Mijn dochter in september.
Misschien na een jaar ofzo? Dat ik deze zomer nog een keer ga?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 09:07

Ik heb Janssen in mei gehaald, als ik nu een prik mag halen doe ik het.

Onze regering is weer, alweer eens hopeloos achter.
dat 70+ een booster nodig had was al lang bekend. Buitenland is er ook al mee bezig. Nee Nederland gaat eens bedenken dat dit ook wel eens nodig is en gaat dat nu dan ook eens opstarten....