Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
friezenfan2 schreef:Ik heb een vraag, vanochtend keek ik een youtube filmpje van een amerikaanse youtuber en hij zei voor de 2de keer dat je zodra je volledig gevaccineerd ben je geen mondkapje meer hoeft te dragen want je bent beschermt tegen corona. (nou is dat wat ze in amerika als maatregel hebben, volledig gevacineerd mag je zonder mondkapje) Nou kan het aan mij liggen maar geen enkel vaccin beschermt 100% dus je kan altijd nog corona krijgen wel is waar alleen een milde variant. Dat mondkapje zorgt toch voor iets meer bescherming. Tijdens deze hele pandemie leek deze youtuber ongeveer hetzelfde te denken kwa corona maar zijn uitspraak over die mondkapjes lijkt me toch zorgwekkend want hij heeft best een grote groep kijkers.
Huertecilla schreef:purny schreef:Knap van je dat je dat weet zonder mijn cyclus te weten...
Woordenschat![]()
Tant pis.
Veel sterkte met hopen dat werkgevers voortaan iedereen met een snufje thuis laten blijven.
Overigens is dat thuis werken ook een blijvende positieve van Covid. Meer van huis/ op afstand werken, meer electronische mogelijkheden is duidelijk toegenomen en niet meer volledig terug te draaien. Is kostenverlagend, minder vervuilend, minder verkeersdruk etc.
Daks schreef:Dat is het eerste wat ik erg flikker zodra die stomme wet eraf gaat. Mondkapjes gewoon af. Veel gezonder op zoveel vlakken.
Vayo schreef:Daks schreef:Dat is het eerste wat ik erg flikker zodra die stomme wet eraf gaat. Mondkapjes gewoon af. Veel gezonder op zoveel vlakken.
Inderdaad, voor mij heeft het meer nadelen dan voordelen. Ik krijg juist klachten als ik uren werk met een masker op en het voelt echt niet gezond. Ik moet er niet aan denken dat dit er in blijft. Iedereen is natuurlijk vrij om een mondkapje te blijven dragen, maar ik hoop toch echt niet dat mensen dit van je gaan verwachten of er zelfs druk op gaan leggen.
Bij griep blijf ik thuis. Bij een verkoudheidje ga ik door, maar ik houd daar wel rekening mee dat ik mensen niet kus e.d. Eigenlijk net als wat ik doe als ik een koortslip heb.
MoniqueT schreef:Ik werd vanmorgen wakker met dikke ogen, opgezet en branderig en het snot liep me uit de neus. Bij het ontbijt in het hotel durf je eigenlijk niet eens meer een zakdoekje te gebruiken. Terwijl ik goed weet dat het hooikoorts is. Gelukkig hielpen een dubbele dosis medicatie en mijn oogdruppels vrij snel. Maar als je iedere snotneus aan moet ze¡ken voor corona, wordt het lastig.
Blussem schreef:Daarnaast moet je ook betekenen dat ondertussen voor wie corona een probleem is al ingeënt zijn.
MoniqueT schreef:En zolang er geen groepsimmuniteit bereikt is, blijft afstand houden en voorzichtig zijn gewoon nog geboden. Je kan aan de buitenkant niet zien we ingeënt is. Hier zijn ook gewoon maskers nog verplicht, overal en je wordt er echt op aangekeken als je het niet draagt. Dat vinden Nederlanders misschien vreemd, maar we leven hier wel tussen de Spanjaarden en ik pas me graag aan.