Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:31

Ik snap niks van de uitnodigingen voor vaccinatie. Waarom heb ik de uitnodiging (op leeftijd) al gekregen en mijn man die 1 jaar ouder is, nog niet. En een vriend van ons die 2-3 jaar ouder is dan mij, heeft de uitnodiging ook tegelijk met mij gekregen.

Ach ja, gisteren gebeld en mijn man en ik kunnen gewoon lekker samen voor de prik gaan. Wij krijgen Pfizer of Moderna stond in de afspraakbevestiging. Jammer, een andere vriend van ons heeft afgelopen weekend het Janssen vaccin gehad, die was er met 1 spuit meteen van af.
Wij moeten nu op de 1e dag van onze vakantie nog voor spuit nr. 2 gaan.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 10:40

friezenfan2 schreef:
Ik heb een vraag, vanochtend keek ik een youtube filmpje van een amerikaanse youtuber en hij zei voor de 2de keer dat je zodra je volledig gevaccineerd ben je geen mondkapje meer hoeft te dragen want je bent beschermt tegen corona. (nou is dat wat ze in amerika als maatregel hebben, volledig gevacineerd mag je zonder mondkapje) Nou kan het aan mij liggen maar geen enkel vaccin beschermt 100% dus je kan altijd nog corona krijgen wel is waar alleen een milde variant. Dat mondkapje zorgt toch voor iets meer bescherming. Tijdens deze hele pandemie leek deze youtuber ongeveer hetzelfde te denken kwa corona maar zijn uitspraak over die mondkapjes lijkt me toch zorgwekkend want hij heeft best een grote groep kijkers.

Dan blijf jij lekker de rest van je leven met een mondkapje lopen. Maar verwacht niet dat iedereen dat doet.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 10:41

@Isabonny: Het prikken gaat nu sneller dan het brieven versturen. En brieven raken zoek, nemen een omweg, worden verkeerd bezorgd enz.
Je hoeft dan ook niet meer op de brief te wachten. Als je geboortejaar hier bij staat, mag je een afspraak maken:
https://vragen.coronatest.nl/vraag-en-a ... -corona-2/

Ze zijn inmiddels bij 1981 aangeland zie ik. Gaat lekker vlot zo :j

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 10:42

Dat is het eerste wat ik erg flikker zodra die stomme wet eraf gaat. Mondkapjes gewoon af. Veel gezonder op zoveel vlakken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 11:11

Huertecilla schreef:
purny schreef:
Knap van je dat je dat weet zonder mijn cyclus te weten...

Woordenschat :roll:
Tant pis.

Veel sterkte met hopen dat werkgevers voortaan iedereen met een snufje thuis laten blijven.

Overigens is dat thuis werken ook een blijvende positieve van Covid. Meer van huis/ op afstand werken, meer electronische mogelijkheden is duidelijk toegenomen en niet meer volledig terug te draaien. Is kostenverlagend, minder vervuilend, minder verkeersdruk etc.

Dat laatste inderdaad, hoewel de electronische mogelijkheden nog niet optimaal zijn. Er is een groot tekort aan chips, en is al op meerdere plaatsen merkbaar. De DAF bijvoorbeeld heeft mensen verplicht ADV op moeten laten nemen en is dicht gegaan vanwege een tekort aan chips (zie ook https://www.ed.nl/eindhoven/daf-moet-pr ... ~afb9e932/, wel premium artikel en https://www.newscientist.nl/blogs/werel ... het-duren/).
Op dit moment zijn wij hier op het werk daardoor in reorganisatie omdat onze fabriek flink uitgebreid moet worden vanwege de grote vraag naar onze lithografische machines door de chipfabrikanten.

Femke_Tweety

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 11:13

He sh#t. En ik maar hopen op die chip in mijn arm....

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 11:15

Daks schreef:
Dat is het eerste wat ik erg flikker zodra die stomme wet eraf gaat. Mondkapjes gewoon af. Veel gezonder op zoveel vlakken.

Inderdaad, voor mij heeft het meer nadelen dan voordelen. Ik krijg juist klachten als ik uren werk met een masker op en het voelt echt niet gezond. Ik moet er niet aan denken dat dit er in blijft. Iedereen is natuurlijk vrij om een mondkapje te blijven dragen, maar ik hoop toch echt niet dat mensen dit van je gaan verwachten of er zelfs druk op gaan leggen.

Bij griep blijf ik thuis. Bij een verkoudheidje ga ik door, maar ik houd daar wel rekening mee dat ik mensen niet kus e.d. Eigenlijk net als wat ik doe als ik een koortslip heb.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 11:18

Vayo schreef:
Daks schreef:

Inderdaad, voor mij heeft het meer nadelen dan voordelen. Ik krijg juist klachten als ik uren werk met een masker op en het voelt echt niet gezond. Ik moet er niet aan denken dat dit er in blijft. Iedereen is natuurlijk vrij om een mondkapje te blijven dragen, maar ik hoop toch echt niet dat mensen dit van je gaan verwachten of er zelfs druk op gaan leggen.

Bij griep blijf ik thuis. Bij een verkoudheidje ga ik door, maar ik houd daar wel rekening mee dat ik mensen niet kus e.d. Eigenlijk net als wat ik doe als ik een koortslip heb.

Wat zou het ook fijn zijn de glimlachen opal die gezichten ook weer te zien. Dat houd de geest gezond

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 11:32

Af en toe glimlach ik iemand toe in de supermarkt als non-verbale communicatie, om daarna te bedenken dat dat geen zin heeft met die mondkapjes. :))

Gelukkig geen last van de mondkapjes, werk al jarenlang met mondkapjes op, in sommige branches is dat noodzakelijk ook zonder pandemie.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 11:56

purny schreef:
Met verkoudheid en griep is het de bedoeling dat je THUIS blijft

Als het nu zo makkelijk zou zijn dan hoef ik niet meer te gaan werken of werk te zoeken wegens chronisch neusverkouden. :+

Aan de andere kant met dit warme weer zou best aan het werk willen zijn op een plek met airco. :j *\o/*

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 11:57

Mijn verkouden collega's die negatief getest hebben worden toch wel op het werk verwacht hoor.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 13:04

Ik werd vanmorgen wakker met dikke ogen, opgezet en branderig en het snot liep me uit de neus. Bij het ontbijt in het hotel durf je eigenlijk niet eens meer een zakdoekje te gebruiken. Terwijl ik goed weet dat het hooikoorts is. Gelukkig hielpen een dubbele dosis medicatie en mijn oogdruppels vrij snel. Maar als je iedere snotneus aan moet ze¡ken voor corona, wordt het lastig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 13:11

Idd hier ook pollenallergie. Dochter idem. Die is er al een keer voor naar huis gestuurd door school.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 13:16

Neonlight schreef:
Op dit moment zijn wij hier op het werk daardoor in reorganisatie omdat onze fabriek flink uitgebreid moet worden vanwege de grote vraag naar onze lithografische machines door de chipfabrikanten.

Al met al een helder bewijs voor een blijvend positief effect van Covid19.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 13:27

Neonlight schreef:
Af en toe glimlach ik iemand toe in de supermarkt als non-verbale communicatie, om daarna te bedenken dat dat geen zin heeft met die mondkapjes. :))

Blijven doen ! Je ziet dat weldegelijk. Je gelaatsuitdrukking en lichaamstaal zijn meer dat je mond en neus alleen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 16:23

MoniqueT schreef:
Ik werd vanmorgen wakker met dikke ogen, opgezet en branderig en het snot liep me uit de neus. Bij het ontbijt in het hotel durf je eigenlijk niet eens meer een zakdoekje te gebruiken. Terwijl ik goed weet dat het hooikoorts is. Gelukkig hielpen een dubbele dosis medicatie en mijn oogdruppels vrij snel. Maar als je iedere snotneus aan moet ze¡ken voor corona, wordt het lastig.

Dat zit toch in je eigen hoofd dan, dat je denkt dat je daarop wordt aangekeken? Als ik iemand hoor niezen of hoesten denk ik gewoon dat die verkouden is of hooikoorts heeft. Je moet niet voor andere mensen denken.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:42

Daarnaast moet je ook betekenen dat ondertussen voor wie corona een probleem is al ingeënt zijn.

Maar eigenlijk zouden ze alle maatregelen nu moeten afschaffen. Vorig jaar had in de zomer had je ook nauwelijks erge zieke mensenondanks de besmetting die er waren. Dit komt doordat je lichaam in de zomer veel sterker is . En ondertussen bouw je ook weerstand op tegen dit virus.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 20:40

Je bouwt pas weerstand tegen een virus op wanneer je de infectie hebt gehad of gevaccineerd bent.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 20:44

Blussem schreef:
Daarnaast moet je ook betekenen dat ondertussen voor wie corona een probleem is al ingeënt zijn.

Nou nee hoor, dat is beslist niet zo. Zelfs mensen boven de 65 uit risicogroepen zijn nog niet volledig ingeent (mijn moeder bv moet nog een tijd wachten op de 2e, en die is echt heel erg risicogroep.)

Verder kan corona voor iedereen een probleem worden, en niet iedereen die dat wil is al ingeent. Dus nee, daar zijn we beslist nog niet.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 22:49

Er geldt nog steeds dat je bij verkoudheid en klachten thuis moet blijven. En ja, het zit inderdaad in mijn eigen hoofd dat ik denk dat mensen je erop aan kijken, maar dat is er het afgelopen jaar wel ingeslopen natuurlijk.

En zolang er geen groepsimmuniteit bereikt is, blijft afstand houden en voorzichtig zijn gewoon nog geboden. Je kan aan de buitenkant niet zien we ingeënt is. Hier zijn ook gewoon maskers nog verplicht, overal en je wordt er echt op aangekeken als je het niet draagt. Dat vinden Nederlanders misschien vreemd, maar we leven hier wel tussen de Spanjaarden en ik pas me graag aan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 23:29

Hier in mijn omgeving word je ook wel echt als een melaatse aangekeken als je hoest hoor. Gelukkig maar. Leerlingen worden er ook om naar huis gestuurd. Keertje niezen kan natuurlijk gebeuren, hooikoortsseizoen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 09:40

MoniqueT schreef:
En zolang er geen groepsimmuniteit bereikt is, blijft afstand houden en voorzichtig zijn gewoon nog geboden. Je kan aan de buitenkant niet zien we ingeënt is. Hier zijn ook gewoon maskers nog verplicht, overal en je wordt er echt op aangekeken als je het niet draagt. Dat vinden Nederlanders misschien vreemd, maar we leven hier wel tussen de Spanjaarden en ik pas me graag aan.

+:)+

Zou zelfs voor NL Boksters normaal moeten zijn; wat voor iedereen geldt gedt ook voor NL Boksters ;)

Ik heb mijn niveau van activiteit na 20 jaar hier onder de zon nog steeds niet aan kunnen passen en heb echt lást van de maskers maar hou me eraan én hou het erin voor de toekomst mbt mijn eigen bacillen bij me houden als ik wat onder mijn water ben.

Even een paar berichten verder terug; flirten lukt ook prima mét masker op. Oogcontact is de crux. Was het voordien, is het nu nog méér _/-\o_

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 09:56

Ik denk ook dat de maskers er hier nooit meer helemaal uit zullen gaan. En ja, gisteren met dik 30 graden heuvel op in Cáceres met masker, pfff ... maar het is nog even niet anders.

Ik kijk er wel naar uit dat ze gewoon af mogen waar het niet druk is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:40

Ik hoop toch wel dat ze eraf mogen. Mensen helpen met douchen, aankleden etc is gewoon al warm en benauwd met dit weer zonder mondkapje. Maar goed, het is mooi weer en ik heb me voorgenomen daar niet over te klagen nu het eindelijk zo ver is :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:41

Hier wordt al gesproken over gelijdelijk afschaffen van maskers in de komende 2 maanden.
Maar buiten zijn ze gelukkig nooit verplicht geweest.
Een masker met wandelen in de heuvels is volslagen onzinnig eerlijk gezegd. Dat is gewoon een regel om de regel.