Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:08

Ik vond handen schudden al heel lang vervelend, wilde z.s.m. m’n handen wassen als ik iemand een hand had gegeven. Zoenen probeerde ik ook te vermijden, vooral op het werk met verjaardagen en na oud&nieuw, horror brrrr. Zal wel een vorm van smetvrees zijn van mijn kant.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:13

Handen schudden en de 3 klapper mis ik ook niks. Heerlijk :D . In mijn woonplaats hebben ze nu bij alle fiets oversteek plaatsen houdt anderhalve meter afstand op de bestrating geverfd. Waren ze vanmorgen mee bezig toen ik naar mijn werk fietste.

Cookies

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:22

Ja handen schudden en zoenen hoeft van mij ook niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:24

Ik vind de anderhalve meter ook wel fijn. Tenminste geen klef gedoe meer met mensen die minder bekend zijn van je.
Op de fiets houd ik ook afstand. Bij het wachten voor het stoplicht ook

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:33

Maar ook geen klef gedoe met je vrienden, of naast elkaar in de bios of het theater, of op het terras. Dus ik vind het anderhalve ansich niet zo'n ramp, maar de nuance tussen enerzijds anderhalve meter afstand houden van vreemden, en anderzijds gedwongen afstand houden met mensen die je wel graag binnen die cirkel ziet vind ik wel een probleem. En daar mis ik dan de nuance in, en zie ik dat ze in het buitenland al wel meer geven. In Duitsland met maximaal 10 personen, of 2 huishoudens, dus kan je als vriendengroep ook weer wat makkelijker zaken ondernemen. In België maximaal 15 mensen in jouw bubbel. In je bubbel heb je in ieder geval de vrijheid om onderling te bepalen of je dan al wel niet afstand wil houden.

In nederland mag het niet. Maar wordt er ook niet gehandhaafd, en dat vind ik enorm verwarrend, want in feite krijg ik steeds meer het idee dat het gedoogd wordt. Maar mijn brein snapt dat niet, want mijn brein zegt dit mag niet (net als te hard rijden, of te laat komen bij een afspraak en dergelijke). Dus mijn brein staat constant in de alarm stand als ik met anderen ben --> heb ik voldoende afstand. En ergens ben ik jaloers op mensen die wel zo makkelijk kunnen zeggen dat ze gewoon met 4 mensen aan 1 tafeltje gaan zitten, of met een groepje van 8 op het strand, omdat er toch niet gecontroleerd wordt. Maar het brein heeft daar toch echt moeite mee

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:34

Ook bij de kassa vind ik het heerlijk geen mensen die in je nek staan te hijgen of alvast je bijna aan de kant duwen om maar vast alles op die band te leggen.

Idd zo'n bubbel met een vaste groep zou wel fijn zijn. Dat je die wel mag omhelzen als je dat wil.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:55

SusanH schreef:
Ook bij de kassa vind ik het heerlijk geen mensen die in je nek staan te hijgen of alvast je bijna aan de kant duwen om maar vast alles op die band te leggen.

Idd zo'n bubbel met een vaste groep zou wel fijn zijn. Dat je die wel mag omhelzen als je dat wil.

Ik was gister toevallig bij een andere winkel. De klant voor mij was nog aan het inpakken en de caissiere wachtte totdat de klant voor mij klaar was. Het was een wereld van verschil! Ook in de winkel hield iedereen netjes afstand van elkaar.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:56

Nederland staat toch ook wel bekend, om gedogen :+ kijk maar naar drugs.

Ik haat die drie kussen ook echt, heel erg irritant dus dat mag inderdaad blijven, maar met vrienden een knuffel niet.

Ik vind die anderhalve meter ook super krom. Ik zie nu bij Beau de voorzitter van Koninklijke Horeca, maar het is toch ook van de zotte inderdaad dat je met z’n allen in de auto mag komen en dan buiten opeens weer uit elkaar. Of wel met elkaar sporten maar dan in de kleedkamer niet. Ik vind dat wel echt heel raar.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 22:59

Drie kussen vind ik echt zo verschrikkelijk, hoop echt heel hard dat dat weg blijft. Drie jaar in het buitenland gewoond en daar geen kussen hoeven geven, heerlijk. Vind het ook altijd zo ongemakkelijk. Het feliciteren van iedereen in de ruimte als iemand jarig is idem. Maar goed andere discussie :+

Ik ben blij dat de verzorgingstehuizen weer versoepelen :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 23:05

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 23:06

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 01:40

Wbt zorgpersoneel, ik moest in eind augustus onder narcose vorig jaar.
Hele ok vol mensen, die daar voor mij stonden en het gros waarschijnlijk voor een schijtsalaris.
Ik lag op die tafel, besefte dat heel goed en dacht alleen maar: wat ben ik dankbaar dat jullie voor mij willen zorgen, en dit nog volhouden.
Ik zei het niet maar ik was echt overweldigd van hoeveel mensen daar voor mij klaar stonden, wetende hoe het is qua CAO en salaris.
Ik kon echt wel janken, ik had 1.5 jaar op de wachtlijst gestaan door gebrek aan personeel.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 08:22

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 08:48

In Lissabon weer een gedeeltelijke lockdown, en in Amerika 40.000 nieuwe besmettingen. Geeft wel aan dat het nog lang niet voorbij is én dat alle maatregelen overboord gooien toch echt niet een goed idee is.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 08:52

LadyMadonna schreef:
https://medium.com/@indica/covid-underd ... 6eca164a35

Hoe Sri Lanka corona de kop in wist te drukken

+:)+

Die mensen weten wat dikke miserie en vette ellende is dus zijn veel sneller geneigd om te handelen in plaats van te praten en te overleggen.
Dat blijkt heel belangrijk bij zulke crisis.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:10

Berdien schreef:
In Lissabon weer een gedeeltelijke lockdown, en in Amerika 40.000 nieuwe besmettingen. Geeft wel aan dat het nog lang niet voorbij is én dat alle maatregelen overboord gooien toch echt niet een goed idee is.

Oh echt ? Van Lissabon had ik nog niks gelezen. Ging het daar de voorbije dagen ook weer in stijgende lijn of was het een plotse uitbraak?

De VS krijgt het heel zwaar te verduren inderdaad.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:14

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:15

De nieuwe uitspraak van Trump was ook weer geniaal: als we niet getest hadden dan hadden we geen Corona gevallen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:17

:') Dit ja.
We hebben zoveel gevallen omdat we veel testen. Grapjas :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:21

Lissabon was net in het nieuws (ontbijtnieuws RTL4).

Trump inderdaad :roll: :n

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:25

Berdien schreef:
Lissabon was net in het nieuws (ontbijtnieuws RTL4).

Trump inderdaad :roll: :n

Heb het net even opgezocht
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/06/26 ... -na-illeg/

Zo'n bijeenkomsten van vooral jongeren na sluitingsuur van de café's gebeurt hier ook en ik las ergens dat de kust ook al zegt dat er echt veel te veel volk bij elkaar komt, dus dat belooft voor de komende weken :7

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:05

Pandora2 schreef:
:') Dit ja.
We hebben zoveel gevallen omdat we veel testen. Grapjas :+

Op zich niet eens zo'n gekke opmerking. Sinds er hier meer getest wordt gaan de cijfers ook omhoog!
Ze waren er wel maar we wisten niet, want weinig getest.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:09

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:12

LadyMadonna schreef:
https://medium.com/@indica/covid-underd ... 6eca164a35

Hoe Sri Lanka corona de kop in wist te drukken

Hardstikke fijn voor ze hoor, maar de toon van het artikel is van een hoog: kijk ons eens geweldig bezig zijn,wij weten precies hoe het moet. En ik hoop dat ze heel alert blijven want als de toeristenstroom weer goed op gang komt...............

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:17

Is volgens mij ook vooral om aan te geven, kom weer gezellig naar hier want we doen het heel goed.

Ik ben blij met wat weer kan en mag. Alleen soms :+ net ook in de supermarkt. Het was heel druk. Terwijl, het is normaal nooit druk gelijk na 8.30. Ik ga altijd direct door nadat ik mijn dochter naar school gebracht heb. Nu moest ik eerst een tijd wachten bij het fruit, daarna bij het brood en later weer bij de zuivel voor ik erbij kon. Terwijl iemand die vakken vult en een mega opvallend veiligheidshesje heeft met houdt afstand voor onze veiligheid gewoon een paar keer rakelings langs me liep. Dan denk ik....waarom sta ik wel netjes te wachten voor ik er bij kan?