Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:blensink schreef:We hebben de opdracht om mensen aan te geven die zich niet aan de regels houden.
Dus dat HC een foto op facebook wil zetten is helemaal niet zo raar.
FB is social media...
De ervaring met mensen die publiekelijk aan de schandpaal worden genageld, is soms niet zo heel best... maar als iemand dat op zn geweten wil/kan hebben,...
Je kunt toch ook een lokale autoriteit bellen of werkt dat zo niet in Spanje?
Abiola schreef:Heel serieus Karl. Ik voel er heel weinig voor om straks ontslagen te worden omdat andere mensen het noodzakelijk vinden om naar de Action te gaan
blensink schreef:Gisteren ook zo een vrouw in een auto met haar kind en een Deense dog achterin.
Ook wij wonen buitenaf, en het is gewoon niet de bedoeling om als hondenbezitters de bergen in te trekken.
Want hoeveel hondenbezitters zijn er wel niet in Spanje.
sureido schreef:rien10 schreef:Ik kan me wel vinden in de woorden van fokfanaat. Blijf nadenken, en bij dat nadenken zie ik dat de absolute cijfers nog steeds, in mijn ogen, meevallen. De ernst van de zieken is groot/hoog. Maar de absolute aantallen vind ik nog steeds niet exorbitant hoog. Moeten we hier heel Nederland failliet voor laten gaan? Op zijn minst stof tot discussie.
Eens. Vraag me ook af hoelang ze het allemaal nog dicht willen laten. Of gaat de overheid van elke horecatent/winkel/kapper/nagelstyliste de huur betalen straks? Alle verliezen opvangen? Want heel de zomer nog dichtlaten, nee ik zie het niet voor me. Denk trouwens dat iedereen nu wel doorheeft dat het lang gaat duren maar dat een groot deel van de mensen straks in juni toch op hete kolen gaat zitten en ook wat soepeler gaat zijn als het dan nog zo streng is.
verootjoo schreef:Euhm... het valt níet mee. De aantallen zijn hoog. Er liggen meer mensen op de IC dan dat er normaal gesproken plaats is. Er worden andere belangrijke afspraken afgezegd omdat er geen plaats is en er niemand beschikbaar is.
Bv hartkatheterisaties, dotters, bypass geplande operatie voor nieuwe heup/knie.
Het valt écht niet mee, het is momenteel in de ziekenhuizen alle zeilen bijzetten en huilen met de pet op bij het besef wat er nog zal komen.
Alle verloven van ziekenhuispersoneel zijn ingetrokken, behalve de zwangerschapsverloven. Maar vakanties, ouderschapsverlof, onbetaald verlof... alles kan ingeleverd worden omdat er niemand gemist kan worden.
Dit is een hele uitzonderlijke situatie en ik vind het verontrustend dat er mensen zijn die denken dat het wel meevalt..
MoniqueT schreef:blensink schreef:Gisteren ook zo een vrouw in een auto met haar kind en een Deense dog achterin.
Ook wij wonen buitenaf, en het is gewoon niet de bedoeling om als hondenbezitters de bergen in te trekken.
Want hoeveel hondenbezitters zijn er wel niet in Spanje.
Ik geloof niet dat degenen die ik hier zie lopen, eerst de auto instappen om hier te komen. Er staan verder op de berg nogal wat huizen van mensen die ik niet ken. Ik denk dat ze gewoon een rondje maken over de normaal verharde wegen hier. En als je hier twee keer per dag politie ziet, is het echt al heel veel. Mensen moeten eerst door het dorp om hier te komen, daar hebben ze veel meer kans om gepakt te worden.
Abiola schreef:Wat had je over het hoofd gezien dat je perse nodig had en niet zonder kan dan? Ik heb, op levensmiddelen na, alles wel. En ja, ik wil ook gezellig nieuwe kussensloopjes, maar nee. Dus, wat had je nodig om twee keer naar action te moeten?
SusanH schreef:Ik vind die 1,5 meter wel fijn. Niet met vrienden/familie. Maar in de winkels en op straat, heerlijk
. Begreep gisteren bij nieuwsuur dat de scholen waarschijnlijk wel het eerste zijn om weer open te gaan. Dat had ik zelf ook al bedacht, maar wel fijn dat de experts er hetzelfde in staan. Sommige andere maatregelen kunnen nog heel lang voortduren zei ze, oa dus ook die sociale afstand. Ben helaas alleen haar naam even kwijt, maar vind haar altijd erg fijn. Ze legt het rustig en heel begrijpelijk uit allemaal.
verootjoo schreef:sureido schreef:Eens. Vraag me ook af hoelang ze het allemaal nog dicht willen laten. Of gaat de overheid van elke horecatent/winkel/kapper/nagelstyliste de huur betalen straks? Alle verliezen opvangen? Want heel de zomer nog dichtlaten, nee ik zie het niet voor me. Denk trouwens dat iedereen nu wel doorheeft dat het lang gaat duren maar dat een groot deel van de mensen straks in juni toch op hete kolen gaat zitten en ook wat soepeler gaat zijn als het dan nog zo streng is.
Euhm... het valt níet mee. De aantallen zijn hoog. Er liggen meer mensen op de IC dan dat er normaal gesproken plaats is. Er worden andere belangrijke afspraken afgezegd omdat er geen plaats is en er niemand beschikbaar is.
Bv hartkatheterisaties, dotters, bypass geplande operatie voor nieuwe heup/knie.
Het valt écht niet mee, het is momenteel in de ziekenhuizen alle zeilen bijzetten en huilen met de pet op bij het besef wat er nog zal komen.
Alle verloven van ziekenhuispersoneel zijn ingetrokken, behalve de zwangerschapsverloven. Maar vakanties, ouderschapsverlof, onbetaald verlof... alles kan ingeleverd worden omdat er niemand gemist kan worden.
Dit is een hele uitzonderlijke situatie en ik vind het verontrustend dat er mensen zijn die denken dat het wel meevalt..
Sheran schreef:SusanH schreef:Ik vind die 1,5 meter wel fijn. Niet met vrienden/familie. Maar in de winkels en op straat, heerlijk
. Begreep gisteren bij nieuwsuur dat de scholen waarschijnlijk wel het eerste zijn om weer open te gaan. Dat had ik zelf ook al bedacht, maar wel fijn dat de experts er hetzelfde in staan. Sommige andere maatregelen kunnen nog heel lang voortduren zei ze, oa dus ook die sociale afstand. Ben helaas alleen haar naam even kwijt, maar vind haar altijd erg fijn. Ze legt het rustig en heel begrijpelijk uit allemaal.
Haha ja met vreemden ben ik er helemaal voor!En al dat gezoen op verjaardagen… brrr!
Maar ik hoop dat ze de 1,5 meter wel gaan versoepelen met familie/je vriend… bijna een half jaar geen menselijk contact is toch ook niet goed voor je weerstand...
Sheran schreef:Ik woon dus alleen, en zo zullen er wel meer zijn. Alleen wonen staat nu even gelijk aan helemaal geen menselijk contact.