Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:06

Veulen84 schreef:
Daarom zet ik in auto altijd de blowers op mijn handen.

In huis heb ik de kachel op 22,5 graad. Dan heb ik nog een dikke trui aan en een dekentje over mijn benen. Altijd kouwe handen en voeten.

En verder klachten? Anders even je schildklier laten testen.

xSCWx

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:11

Kan je afdingen bij een meubel zaak?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:13

xSCWx schreef:
Kan je afdingen bij een meubel zaak?

Ja zeker :j

Wij hebben het nog altijd voor minder mee gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:14

Je kunt overal afdingen. :+
Het hangt imo wel van de situatie af: koop je één bank van 200 euro of een hele woonkamerset van 5000. In het laatste geval zou je kunnen vragen om een deal, in het eerste geval zou ik gewoon betalen. Behalve als het een showroommodel is, dan zou ik wel afdingen. :j

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:59

Knert schreef:
Veulen84 schreef:
Daarom zet ik in auto altijd de blowers op mijn handen.

In huis heb ik de kachel op 22,5 graad. Dan heb ik nog een dikke trui aan en een dekentje over mijn benen. Altijd kouwe handen en voeten.

En verder klachten? Anders even je schildklier laten testen.

Ik heb artrose in een enkelgewricht. Daar is het mee begonnen. Dus nu gewoon een polarbeertje.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:24

Ik hoorde net een reclame van een schoonmaakmiddel-fabrikant.

Spray, veeg en haal alle bacterieën weg in uw huis voor een gezonde omgeving'.

Ben ik de enige die denkt: 'slecht voor de weerstand, dus het maakt op termijn je weerstand slechter'?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:32

Kookaburra schreef:

Ben ik de enige die denkt: 'slecht voor de weerstand, dus het maakt op termijn je weerstand slechter'?

Oh nee, je bent zeker niet de enige! Een paar bacteriën om je heen is juist gezond!

Daarom heb ik ook zo'n hekel aan al die handenontsmettings toestanden die bij iedere winkel staan hier. Ik doe altijd mijn uiterste best ze niet te gebruiken. Maakt veel te veel kapot

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:39

Dettol-steriele huizen :o

Palmera, ik ben dus niet de enige die dat dus vooral niet doet bij winkels :))

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:42

Claudia: ik doe een soort toneelstukje,ik doe alsof en loop handenwrijvend de winkel in. :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:45

Eh misschien is het toch aardiger om aan anderen te denken ipv jezelf? Ik ga ervan uit dat je niet de hele dag gaat lopen winkelen winkel in winkel uit? Dan is die 1 of 2 keer per dag voor een ander iets doen wel zo hygienisch, sociaal en netjes toch? En zal geen invloed hebben op je eigen gezondheid.

Zo niet dan is dat bij deze een ergernis van me, mensen die alleen aan zichzelf denken bij maatregelen die niet veel impact hebben behalve een een of twee keer je handflora doden. 8)7

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:50

Jij vind het hygiënisch, ik vind het chemische troep.

En geen paniek, door deze en andere voor mij walgelijke maatregelen ben ik zo min mogelijk in winkels te vinden. Dus het zal wel meevallen met die handflora van me

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:52

Palmera schreef:

En geen paniek, door deze en andere voor mij walgelijke maatregelen ben ik zo min mogelijk in winkels te vinden. Dus het zal wel meevallen met die handflora van me

Ik vind het ook chemische troep maar liever een keer mijn handflora dood dan iemand anders corona geven toch?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:54

Dat bij de winkels doe ik wel.
En voordat er corona was waste ik mijn handen bij thuiskomst altijd. Bah vieze wagentjes en pinautomaat enz.
Maar in huis alles ontsmetten dan weer niet. En dan met de honden en paarden hier aan huis krijg ik denk ik genoeg weerstand :)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:59

Kookaburra schreef:

Nee, zeker niet.
Jaren geleden las ik al eens een artikel "een beetje vies is gezond". Het schijnt dat juist door overmatig veel wassen, in bad gaan, douchen juist allerlei anti-immuun ziekten in de hand kan werken. Zeker, of juist, ook bij kinderen. De afweer heeft te weinig te doen, en valt dan maar het eigen lichaam aan.
Als je even zoekt op "een beetje vies is gezond" vind je meerdere blogs/artikelen/informatie.

Een in elk geval oudere reclame van deze fabrikant gaf ook heel mooi aan wat mijn grote probleem is met deze middelen. Er werd een oppervlak getoond met veel bacteriën. Na de behandeling waren het er nog maar een paar. Mijn conclusie: je werkt zo dus resistentie in de hand. Want je geeft nu alle ruimte aan die paar bacteriën die wel bestand waren tegen het reinigingsmiddel.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:00

Sheran schreef:
Palmera schreef:

Ik vind het ook chemische troep maar liever een keer mijn handflora dood dan iemand anders corona geven toch?

Ik heb mij toevallig van de week af zit vragen hoelang ik mijzelf nog moet vergiftigen. Ik leef al jarenlang zo natuurlijk mogelijk: kook zelf zonder pakjes e.d, heb huidverzorging op natuurlijke basis, ik ga idd mijn huis niet te lijf met chemische schoonmaakmiddelen, etc, etc.

Maar dit duurt nu wel heel lang. En ik heb dat desinfecteren lang gedaan, hoor! Maar als individu vind ik dat ik best dat ik weleens aan mezelf mag drnken. Waarom moet ik me keer op keer vergiftigen (zo voelt het) voor een ander. Waarom ben ik niet belangrijk? :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:03

Hoe vaak sta jij in de supermarkt of andere noodzakelijke winkel?
Ik 1 a 2 keer in de week. En om eerlijk te zijn geloof ik dan niet dat ik me met dat beetje gel aan het vergiftigen ben :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:07

DuoPenotti: ik wel. Zoals gezegd: ik leef al jaren zo natuurlijk mogelijk, voor mij voelt dit, zeker nu het zolang duurt, steeds meer als gif aan.
Dat hoeft niet iedereen zo te ervaren uiteraard, maar na dus een jaar mezelf vergiftigt te hebben voor anderen vraag ik me nu wel af waarom ik niet belangrijk ben en dit dus eigenlijk probeer te ontlopen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:11

Maar voel je dat echt zo bij 1 keer in de week?
Of is het omdat je tegen de regels bent in het algemeen. Schoppen tegen de regels.

En dat bedoel ik niet veroordelend hoor, ben daar eigenlijk gewoon benieuwd naar.
Want van mij mag je schoppen hoor :j
Want ik denk als andere wel hun handen ontsmetten en niet in de ogen wrijven aan de mond zitten het gevaar niet zo groot is als jij je handen niet desinfecteert in de winkel.

Daarom echt de vraag, voel je dat echt zo met die paar keer?
Tenminste neem aan dat jij het niet een paar keer per dag nodig hebt.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 05-03-21 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:13

Citaat:
maar liever een keer mijn handflora dood dan iemand anders corona geven toch?

Ja, maar werkt dat zo met winkelen? Ik vraag mij dat oprecht af.

Volgens mij reinig je handen en winkelwagentje voor jezelf, zodat je niet het virus oppikt wat iemand anders op het wagentje (mandje, oid) heeft achtergelaten?
Dus als iemand besluit geen handen en geen wagentje te willen reinigen, dan heeft die daar toch alleen maar zichzelf mee?

Ik doe braaf het hele reinigingsritueel die ene keer in de week dat ik naar de supermarkt ga. Maar eigenlijk vind ik het onzinnig. Want in de winkel zit iedereen ook weer aan alle fruit, groente, flessen, potten, blikken en dozen waar vakkenvullers en andere klanten ook al aan hebben gezeten.

Dus heel eerlijk, in deze vind ik Palmera alleen gevaar voor zichzelf.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:20

DuoPenotti: ik ervaar het dus als gif.
Simpel: pastasaus zal ik nooit kopen. Ik maak zelf een prima en kruidige tomatensaus. Kopen is makkelijker en wellicht een fractie goedkoper. Maar: alles wat daarin zit aan E nummers en toevoegingen vind ik troep. En gif. Natuurlijk is het niet dodelijk, dan staat het echt niet in de super in het schap.

Maar IK wil die toevoegingen niet in mijn lijf. Ik zie niet in waarom ik bv verdikkingsmiddelen in die saus moet eten.

En zo ervaar ik die ontsmettingen ook. Ik heb het lang zat geaccepteerd en wil nu gewoon weer op 0 gif uitkomen.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:24

Na een flinke allergische reactie vertik ik het om die "wannabe ontsmetters" bij winkels te gebruiken. Sommige producten die er staan zijn officieel niet eens handontsmettingsmiddelen. Bij de Lidl waar ik kom stond in eerste instantie verdunde schoonmaak alcohol.

En ik was mijn handen echt vaak genoeg hoor, maar wel met milde zeep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:25

miss_lizje schreef:
Na een flinke allergische reactie vertik ik het om die "wannabe ontsmetters" bij winkels te gebruiken. Sommige producten die er staan zijn officieel niet eens handontsmettingsmiddelen. Bij de Lidl waar ik kom stond in eerste instantie verdunde schoonmaak alcohol.

En ik was mijn handen echt vaak genoeg hoor, maar wel met milde zeep.

Dit heb ik idd ook gehad, mijn handen barstten echt open van wat er allemaal werd aangeboden als ontsmettingsmiddel. Ik heb dus nu gewoon zelf een klein flesje bij me en omdat ik het wel belangrijk vind gebruik ik die als ik een winkel binnenloop.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:28

Palmera
Maar dit eet je niet :)

Ik maak zelf ook de pasta saus omdat ik al de bijvoegingen en ook vooral suiker en zout en andere onnodige dingen als Maltodextrine niet wil.

Maar bij handontsmetting heb ik dat dan inderdaad nooit zover door gedacht.

Nogmaals ik vind het prima hoor dat jij er zo over denkt :j

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 11:32

sowieso is 80% van wat er in die pompjes zit antibacterieel... niet antiviraal, oftewel het doet geen ene hol bij een mogelijke corona contaminatie :+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:57

DuoPenotti schreef:
Palmera
Maar dit eet je niet :)

Ik maak zelf ook de pasta saus omdat ik al de bijvoegingen en ook vooral suiker en zout en andere onnodige dingen als Maltodextrine niet wil.

Maar bij handontsmetting heb ik dat dan inderdaad nooit zover door gedacht.

Nogmaals ik vind het prima hoor dat jij er zo over denkt :j

En in mijn visie trekt het via de huid IN mijn lichaam. Ik koop peperdure natuurlijke verzorgingsproducten om die reden.