[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 21:28

Ceffyl schreef:
Ik zat net in een restaurant met jankende, ruziënde kinderen. En papa maar waarschuwen dat ze weg zouden gaan als ze niet lief deden. Kinderen deden niet lief, maar wat denk je? Ze gingen echt niet weg hoor :') Niks geleerd dus die kids.

Zaten we in het zelfde restaurant? Ik was met een groep en we zaten bij de kinderhoek waar ze niet spelen maar gillen en schreeuwen. Alleen geen ouders die het in de gaten hielde. Het was echt niet normaal hoe hard het ging. Ik had het gevoel alsof ik in een indoorspeelpaleis zat en die ouders waren dus verdomme nergens te bekennen. _-:(

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 22:17

Ceffyl schreef:
Ik zat net in een restaurant met jankende, ruziënde kinderen. En papa maar waarschuwen dat ze weg zouden gaan als ze niet lief deden. Kinderen deden niet lief, maar wat denk je? Ze gingen echt niet weg hoor :') Niks geleerd dus die kids.

Juist wel wat geleerd. Namelijk dat papa een zacht ei is wiens dreigementen niets betekenen. Ook een belangrijke les, waar ze nog vele malen hun voordeel mee zullen gaan doen.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 22:25

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 22:45

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 22:45

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 22:51

Situatie of omgeving doet er niet echt veel toe
Ik ken uit verschillende situaties/ omgevingen broers/zussen die niet of wel met elkaar op kunnen schieten

Familie kies je niet , die heb je

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 22:54

Heerlijk geschreven.

Nee is nee en ja is ja. Duidelijkheid is t beste. Ze heeft meerdere van dit soort artikelen.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 22:54

Kijk, die snapt het. Zo zouden er meer moeten denken.

sanso

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 22:55

Is dat stuk geschreven door onze @MarcoBorsato?

Ik snap ook nooit dat opvoeding ingewikkelder hoeft te zijn dan dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 01:12

Sonja_vR schreef:
Situatie of omgeving doet er niet echt veel toe
Ik ken uit verschillende situaties/ omgevingen broers/zussen die niet of wel met elkaar op kunnen schieten

Familie kies je niet , die heb je

Pcies. Mijn zusje en ik hebben ook nooit goed geboterd. Ik ben precies mijn vader, zij is precies mijn moeder. In het huwelijk van mijn ouders werkt dat goed, tussen mij en mijn zusje niet.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 06:45

Ik zat gister in de bus.. na veel discussie stapte er een gezin in. Hoe die dochter tegen haar ouders praatte. Moeders ging buskaartjes kopen, kind gelijk: heb je wel je pinpas dan? En ga zo maar door, brutaal en betweterig, die toon tegen haar ouders echt bizar. Ouders beetje a la "we hebben de hoop al opgegeven, hopelijk gaan ze vroeg het huis uit en zijn we er vanaf" :')

Ouders zaten ook bijna achterin de bus en koters vlakbij ons. Dat hoofd toen ik naar mijn vriend de opmerking maakte of ze al spijt zouden hebben _O-

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 09:14

storrum schreef:
"Je kind worstelt nergens mee, je kind is gewoon een etterbak" :D

https://www.me-to-we.nl/je-kind-is-gewo ... owEY0TGe48

Maar het is wel geschreven door iemand met kinderen met allerlei aandoeningen waarvan er 2 een ziekte geerfd hebben die zij heeft. Dat maakt haar gelijk een stuk minder cool dan haar verhaaltje.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 10:51

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 11:46

Dat vakantie verhaal.Drama,daarom gaan we al 6 jaar niet meer weg.Heerlijk.Wel zonder kinderen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 13:56

elnienjo schreef:
storrum schreef:

Maar het is wel geschreven door iemand met kinderen met allerlei aandoeningen waarvan er 2 een ziekte geerfd hebben die zij heeft. Dat maakt haar gelijk een stuk minder cool dan haar verhaaltje.

Precies. Ze heeft bewust 3 keer de kans genomen met kinderen en haar erfelijke ziekte, waardoor nu 2 van de 3 haar ziekte hebben. Leuk cadeautje mam, thanks.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 14:10

En jij weet of ze hier van te voren van wist???
Misschien had zij het enorm licht net als de middelste bijv en is het pas bij de jongste aan het licht gekomen.
Conclusies trekken voordat je iets zeker weet :(

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 14:44

Lijkt me dat als je een kind met autisme krijgt, hun eerste, je sowieso goed gaat kijken naar erfelijke ziektes in de familie, want ook bij autisme speelt erfelijkheid een rol. Dan kom je er heus wel achter.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 14:56

quera schreef:
En jij weet of ze hier van te voren van wist???
Misschien had zij het enorm licht net als de middelste bijv en is het pas bij de jongste aan het licht gekomen.
Conclusies trekken voordat je iets zeker weet :(

In dit artikel schrijft ze dat ze al vanaf de eerste minuut besefte dat haar eerste kind een autist was en ze is toch door blijven fokken en die anderen hebben nog 'n lichamelijke aandoening ook.
https://www.me-to-we.nl/waarom-een-moed ... sme-heeft/

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 15:01

Even los (eh, haha, oeps) (en ja, ik vind Allahs afbakbar wèl een leuke woordspeling) van het ehlers-danlosdeel: vooral dat stuk over dat God en iedereen op je zit te wachten, wat niet zo blijkt te zijn, peuter dat eens wat ouders aan het verstand!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 15:01

Mama heeft die aandoening doorgegeven , leuke moeder dan

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 15:06

ElineS schreef:
Lijkt me dat als je een kind met autisme krijgt, hun eerste, je sowieso goed gaat kijken naar erfelijke ziektes in de familie, want ook bij autisme speelt erfelijkheid een rol. Dan kom je er heus wel achter.

Kan autisme een rol spelen ja,

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 16:08

elnienjo schreef:
storrum schreef:

Dat vond ik ook al.
Lekker door blijven fokken met je aandoeningen, lekker bezig mams.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 16:37

Vandaag op concours gezien: een stel dat midden op het VIP-terras, op tafel, een volgescheten kind van 2-3 ging verversen.
De bedoeling was dat de mensen uit de VIP na hun middagmaal op dat terras de rest van de middag konden loungen en wedstrijd kijken. Organisatie had het zelf te laat door ivm drukte helaas, die waren not amused...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 16:39

Afbeelding

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 17:16

Varekaj schreef:
Vandaag op concours gezien: een stel dat midden op het VIP-terras, op tafel, een volgescheten kind van 2-3 ging verversen.
De bedoeling was dat de mensen uit de VIP na hun middagmaal op dat terras de rest van de middag konden loungen en wedstrijd kijken. Organisatie had het zelf te laat door ivm drukte helaas, die waren not amused...

Gatverdamme! Daar zou een minstens zo hoge boete op moeten staan als op wildplassen wat mij betreft. Ontzettend goor en onhygienisch; bah!