10 mm naar beneden gekomen. Later regende het weer maarwas onweer weg. Moet zelfs bijna gras maaien. Nog steeds veel te weinig regen gevallen. Nu 36 mm deze maand.
Pepperrr
Geplaatst: 17-08-18 10:08
Hier zou ook onweer komen. Maar of het is niet geweest, of ik heb er gewoon keihard doorheen geslapen.
Hier afgelopen nacht verschillende buien gehad en inslagen in de buurt. Dichtstbijzijnde was hier op de hoek van de straat, zo'n 20 meter verderop. Wat een klap was dat zeg.
Mini-tornado Waarschijnlijk is het een gustnado geweest, zo eentje waar wij dat stormschade pad ook van gezien hebben 2 maanden geleden. Die kunnen idd bomen ontwortelen en een boel schade aanrichten.
Ik voel weer een puist werk aankomen in december comblain la tour doen we ieder jaar onderhoud aan de paden en rotsen van het klimgebied. Hopelijk zijn onze "trappen" niet te veel beschadigd.
Marcella
Geplaatst: 17-08-18 13:58
En 7 mm op de moestuin.
En ik hoefde voor buiten even geen gieters te sjouwen.
Dat is heel fijn Marcella! Ik blijf het heel onwerkelijk vinden dat jullie op die klei daar moeten sproeien nu..... Toen wij nog op Ridderkerk woonden was sproeien bijna een lelijk woord Alleen de hortensia kreeg bij uitzondering een emmer vol, de rest had nooit iets nodig
Vanmorgen in de Ardennen (zo'n 20/25 km vanaf St Vith richting Luxemburg) een lekkere bui met onweer. Welke in het dal is ingeslagen. Menn wat een dreun was dat. En de geur erna die er hing.
Wel een gaaf gezicht hoe nadat de bui weg was je de nevel op zag stijgen tussen de bomen vandaan langs het dal. Helaas niet op de foto kunnen zetten (iets met op de weg letten achter her stuur)
Sproeien is hier al ruim 2 weken niet gedaan, maar had wel laatste ronde zaaigoed en plantjes uitgezet en die moeten dan wel even water hebben.
De tuin bij mijn oom zou ook geen water hoeven geven zijn moestuin lig lager, maar mijn tuin lig best hoog en loop naar de sloot kanten schuin af.
O ja die bomen met dat mooie witte kruis zijn geen bomen meer en vandaag zijn ook de stompjes verwijdert.
xEliesx
Geplaatst: 17-08-18 19:07
Geen heftige buien meer gehad in Friesland, maar wél mooie wolken.
Dit was op de dijk bij Makkum
de ene kant [url=https://flic.kr/p/Lqurf4]
de andere kant (mét Kelvin Helmholtz wolken) [url=https://flic.kr/p/N42BkE]
Ik baalde zó dat ik mijn spiegelreflex niet mee had.. helaas dus mobiel kwaliteit, maar de kleuren waren echt zóóó mooi.. Ik zie veel zonsondergangen hier aan de kust, maar weinig zo mooi als vorige avond..