Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:34

Of ik de enige ben die zich stoort aan nep lachen op de radio?

Goede schaterende lach bij een goede grap werkt echt supergoed op de radio.
Zeer aanstekelijk.

Maar soms lijkt wel alsof dj's de instructie hebben gekregen om te nep lachen.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:37

Knert schreef:
Of ik de enige ben die zich stoort aan nep lachen op de radio?

Goede schaterende lach bij een goede grap werkt echt supergoed op de radio.
Zeer aanstekelijk.

Maar soms lijkt wel alsof dj's de instructie hebben gekregen om te nep lachen.

*\o/* Een medestander *\o/*

Tenenkrommend irritant is het inderdaad. Vooral als het van een bandje komt... Ten eerste is het altijd exact hetzelfde bulderende lachje, ten tweede duurt 't ook altijd precies even lang. En ten derde is het ook veel te vaak vlak achter elkaar.

...ja, de frustratie zit diep :+

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:10

Vjestagirl schreef:
Waarom ze bij de NS eisen dat je eigen vervoer hebt als je voor ze komt werken. Als je een beetje vertrouwen hebt in je eigen bedrijf is dat niet nodig toch?

_/-\o_
Haha wat een zelfkennis hebben ze bij de ns :D

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 07:48

Ik vraag me af of meer mensen dit hebben: neem als voorbeeld een muziekband. Als ik helemaal weg ben van een band. Ik vind ze echt fantastisch en je gaat naar een live optreden ofzo. En je vond het optreden steen goed. En er zijn 100 mensen die over het optreden een reactie hebben wat ze er van vonden. 99 mensen vinden net als ik het super! 1 mens die zegt dat hij het niet zo goed vond. Nou die ene reactie trek ik mij heel erg aan. Ik begrijp niet waarom hij het niet goed vond. En ik word daar altijd best teleurgesteld van. Ik vind het dan zo jammer dat hij er niet het zelfde over denkt. Natuurlijk is er verschil in smaak. Maar hij zei dat hij het vorige keer beter vond. Maar kort om ik word altijd een klein beetje verdrietig als iemand ze niet goed vind. En dan loop ik telkens met de gedachten hoe kun je ze nou niet goed vinden? Of zijn ze echt niet zo goed? Het is misschien een apart verhaal en hoop dat jullie het snappen. Maar ik vraag me dus af of er meer mensen dit hebben?

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 09:51

ik heb juist dat als veel mensen in mijn naaste omgeving mijn idolen ineens beginnen te ontdekken en ook fan worden dat ik een beetje de jaloerse girlfriend uit ga hangen _O- ze zijn mijn babys _O-

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 12:10

Misschien is het al eens voorbij gekomen maar 374 pagina's doorzoeken is wel erg veel werk.

Maar waarom gaat de km teller van een auto zo hoog? Die van mij gaat tot 240 km ofzo terwijl z'n topsnelheid 160 is geloof ik. De gemiddelde auto zal niet tot de 240 kunnen lijkt mij. Dus wat is hier het nut van?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:42

Iets wat er standaard opzit?

Ik vraag me af of mijn paard me nog wel herkent, als ik mijn haar bijvoorbeeld heel kort knip?
Of als ik er heel anders uit ga zien van de ene op de andere dag?
Niet dat ik het van plan was, maar ik vroeg het me af

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:44

:j Je geur en houding, neem ik aan.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:45

Oh ja inderdaad, daar had ik helemaal niet aan gedacht
Om weer terug te komen op geur. Als ik allemaal parfum op heb enzo, kan je paard dan alsnog je lichaamsgeur ruiken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:49

Ik vraag mij af of er naast alcohol-desinfectie ook nog andere dingen zijn om onderweg of op locatie zonder water je handen te 'wassen' . (Was ze gemiddeld 20x per dag maar ga binnenkort week weg en knijp hem nu al dat mijn handen stinken gaan en vies blijven :+ )

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:51

Wij hebben op het werk van die pakjes met doekjes. Wassen zonder water, daar wassen wij de clienten mee dus zou je je handen ook mee kunnen wassen

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:53

KimL86 schreef:
Misschien is het al eens voorbij gekomen maar 374 pagina's doorzoeken is wel erg veel werk.

Maar waarom gaat de km teller van een auto zo hoog? Die van mij gaat tot 240 km ofzo terwijl z'n topsnelheid 160 is geloof ik. De gemiddelde auto zal niet tot de 240 kunnen lijkt mij. Dus wat is hier het nut van?

Er wordt soms met zo’n teller rekening gehouden met andere modellen van hetzelfde merk die wel die prestaties kunnen leveren, zodat één teller in meerdere types kan worden toegepast.
Dan is er nog het bergaf/windje mee-effect waardoor een auto soms sneller kan rijden dan zijn geclaimde topsnelheid. Verder moeten tellers altijd teveel aangeven, te weinig mag niet. Kennelijk overdrijven fabrikanten dat om de auto sneller over te laten komen dan deze in feite is. Stukje marketing die de auto ‘stoerder’ laat overkomen op wie daar gevoelig voor is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 15:27

Sokje_6 schreef:

Ik weet niet vanaf welke afstand ze je geur ruiken,maar als ik aan kom fietsen,dan keek er 1 pony meteen,de wist gelijk dat ik het was,nog voor ze me kon zien,gelijk hinnikken. De andere paarden deden dat niet,die keken pas als ik ze riep.Ze deed het niet bij andere fietsers die aan kwamen fietsen.Dan moeten ze je toch vanaf een behoorlijke afstand al ruiken.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 15:28

Rebecca schreef:
Ik vraag mij af of er naast alcohol-desinfectie ook nog andere dingen zijn om onderweg of op locatie zonder water je handen te 'wassen' . (Was ze gemiddeld 20x per dag maar ga binnenkort week weg en knijp hem nu al dat mijn handen stinken gaan en vies blijven :+ )

Snoetenpoetsers doekjes voor kinderen of billendoekjes voor kinderen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 16:04

Rebecca schreef:

Er zijn potjes met desinfecterende gel die door oa verpleegkundigen en fysiotherapeuten worden gebruikt. Wellicht minder sterk desinfecterend dat alcohol, maar wel afdoende binnen bepaalde grenzen. (Handschoenen voor open wonden, geen heftige huidinfecties, etc etc.)
(De naam van het spulletje wil me even niet te binnen schieten -O- .)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 17:16

Doe desinfecterende gel heeft alleen maar zin als je éérst goed je handen wast, anders veeg je bacteriën alleen maar uit.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 17:20

Rebecca schreef:

Mag ik vragen wat je voor werk doet als je zo vaak je handen moet wassen? Iets in de verpleging?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:57

gohya schreef:
Sokje_6 schreef:

Ik weet niet vanaf welke afstand ze je geur ruiken,maar als ik aan kom fietsen,dan keek er 1 pony meteen,de wist gelijk dat ik het was,nog voor ze me kon zien,gelijk hinnikken. De andere paarden deden dat niet,die keken pas als ik ze riep.Ze deed het niet bij andere fietsers die aan kwamen fietsen.Dan moeten ze je toch vanaf een behoorlijke afstand al ruiken.

Je houding en postuur spelen ook mee. Onze paarden herkennen ons ook van ver. Ik wijdt het altijd aan het rode petje dat ik draag, haha. Maar ze doen het ook zonder pet.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:01

Of aan een geluid. Ik klik altijd 2x, je ziet de dan gewoon wakker worden en de oren spitsen. Mijn vorige paard stond op een manege en hoorde dus een hele hoop maar herkende mij uit 1000den. Nu na 2,5 gestopt te zijn nog steeds :j

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:23

Mijn pony's horen het altijd aan mijn loopritme naar mijn idee :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:33

Nou ik probeerde altijd heel stilletjes er langs te rijden,maar gelijk hoorde 1 pony me altijd,terwijl ik nog geen eens in zicht was. dat vond ik wel grappig,maar snapte nooit hoe dat kon.
Ze kon me niet horen of zien,dan miss. toch de geur? miss. de deo die ik gebruik,hahaha.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:43

De hond van me ouders blaft naar alles en iedereen, maar zodra ik aan kom rijden met mijn auto (dat hoort ie al vanaf 200 Meter afstand) issie blij en blaft hij nooit. Hij hoort het aan dr auto

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:59

oomens schreef:
[naam] schreef:

Mag ik vragen wat je voor werk doet als je zo vaak je handen moet wassen? Iets in de verpleging?

Kleine tik :Y) , in mijn jeugd rookten ouders binnen en later zus en broer en het enige wat lekker ruiken kon waren mijn handen en daar begon in aan te ruiken . Zo is mijn tik geboren :o

En nu ga ik een week kamperen en een week lang een ballonevent en ik raak al innerlijk in de stress erom , ik moet minimaal schone en lekker ruikende handen hebben :o

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 20:53

Mijn verpleegkundige of gynaecoloog zei tegen mij toen ik naar huis ging dat handen wassen met gewone zeep 10 beter hielp dan een potje met desinfecterende gel oid.

Maar voor onderweg zijn babydoekjes geniaal.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 23:51

Vjestagirl schreef:
Doe desinfecterende gel heeft alleen maar zin als je éérst goed je handen wast, anders veeg je bacteriën alleen maar uit.

Nee desinfecterende gel doodt de bacteriën, dus ziek zal je er niet meer van worden :)!

En wat betreft handen wassen, je moet minimaal 2 minuten wassen om alle bacteriën weg/dood te krijgen. Dat doet niemand :))